Tušti „Keulė Rūkė“ šūviai: aštrumas ne visada pateisinamas

Publikuota: 2015-11-17
Paulius Tamulionis, ryšių su visuomene agentūros "Idea prima" vadovas ir partneris. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Paulius Tamulionis, ryšių su visuomene agentūros "Idea prima" vadovas ir partneris. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Verslui, ypač smulkiam, tikslinga savo komunikaciją susieti su rezonansiniais įvykiais, nes tai leidžia tapti žinomu be didelių išlaidų. Tačiau peržengus ribas nebrangus rinkodaros triukas gali labai pakenkti.

Naujausias to pavyzdys – sostinės greito maisto užkandinė „Keulė Rūkė“. Dar nebaigus skaičiuoti teroro aktų Paryžiuje aukų, ši maitinimo įstaiga sekmadienį savo socialinio tinklo paskyroje išplatino raginimą neiti į bažnyčią, nesimelsti, geriau gyventi šia diena, mėgautis ir šluotytis barzdas „kvailomis maldomis“. Šalia įrašo – nuotrauka, kurioje iš pirmo žvilgsnio religinė knyga su šalia išplėšytais ir riebiu padažu aptaškytais lapais.

Nemalonus vaizdas ir „keuliškos“ mintys neprasprūdo pro akis internautams. Daugelis jų išreiškė pasipiktinimą tokia užkandinės komunikacija ir reklama. Praleidusi proga patylėti, vargu ar „Keulė Rūkė“ galės ir toliau girtis, jog prie jos nuolat rikiuojasi žmonių, trokštančių paragauti mėsainių su plėšyta kiauliena, eilė. Taip užkandinės vadovai, pristadydami savo išsiskiriančią verslo strategiją, VŽ kalbėjo šį vasarį.

„Viena vertus, tai yra tikslingas žingsnis rinkodarai pasitelkti didelį rezonansą sukėlusias temas - pateikti įmonę ar produktą daugeliui matomame kontekste. Tokiu būdu galima mažiausiais resursais prasibrauti pro tirštą reklaminį triukšmą ir pelnyti potencialaus kliento dėmesį. Tačiau šis sąlyginai nebrangus rinkodaros triukas gali taip pat efektyviai ir pakenkti, jei neapgalvotai naudojamasi neigiamas emocijas visuomenėje sukėlusiais įvykiais“, – kalba Paulius Tamulionis, ryšių su visuomene agentūros „Idea prima“ vadovas ir partneris.

Pasak jo, klasikiniame reputacijos ir žinomumo matavimo grafike pasiektas žinomumo rodiklių aukštumos, tuo tarpu reputacijos skalėje įžengta į neigiamą zoną. Jei siekta tik žinomumo padidinimo, tai padaryti šiuo atveju puikiai pavyko. Dėmesys atkreiptas, girdisi pasipiktinimai ir raginimai boikotuoti šią maitinimo įstaigą.

„Per trumpą laiką ir mažomis sąnaudomis pasiekta didelė auditorija. Klausimas, ar bus smagu ir madinga nuo šiol joje maitintis, būti, leisti laiką? Jei tokiu būdu didinus žinomumą reputacijos fronte nieko nebus daroma, šiai užkandinei ilgam prilips negatyvi etiketė“, – teigia p. Tamulionis.

Šioji ne pirma, gana rizikingai panaudojusi religiją rinkodarai. Beveik prieš 10 metų „Kalnapilio-Tauro grupės“ alaus reklamos kampanijai pasitelkė vieną iš ryškiausių katalikų bažnyčios simbolių – rūpintojėlį.

„Garsūs visuomenės veikėjai netrukus ėmė raginti boikotuoti tokį alų ir alaus darykla skubiai atsisakė rūpintojėlio bei atsiprašė visuomenės. Neseniai padangų pardavėjai nutarė prisivilioti klientų nauju šūkiu: „Brangioji, pažadinkim savo žvėriuką... Su „Kumho“ padangomis visi saugūs, net autobusų stotelėje“. Manyta, kad plačiai nuskambėjusi istorija apie automobiliu žmones sužalojusio vairuotojo pasisakymą gali padėti išgarsinti prekės ženklą ir privilioti klientų. Tačiau ši reklama taip pat sukosi neilgai, buvo skubiai nutraukta po viešai kilusio visuomenės pasipiktinimo“, – neseną įvykį mini p. Tamulionis.

Svarbu rimtai pasverti

Pasak komunikacijos specialisto, ketinant reklamai panaudoti rezonansinius įvykius, būtina rimtai pasverti, kaip juos vertina visuomenė ir kaip atitinkamai priims reklamuojamą prekę ar prekės ženklą. Juolab jog žmonės Lietuvoje sparčiai keičiasi – darosi pilietiškesni, socialiai atsakinga, nepakanti smurtui, homofobijai, korupcijai.

„Jei prieš 10 m. buvo galima kuriant reklamas pajuokauti apie stiprią vyro ranką šeimoje, aplinkos šiukšlinimą, žydą ar policininką, dabar tokie rakursai sukeltų priešišką reakciją, prekės ar paslaugos pardavimai ne augtų, o smuktų“, – teigia p. Tamulionis.

Audrius Savickas, verslo konsultacijų įmonės „Strategy Labs“ rinkodaros konsultantas, pabrėžia, jog daugeliu atveju verslui pataria savo komunikacijoje pasitelkti aktualijas ar rezonansinius įvykius, aštriau kalbėti, operatyviai reaguoti.

„Smulkusis verslas, neturintis daug lėšų reklamai, gali išlošti, tačiau šiuo atveju yra peržengta riba. Čia jau mes kalbame nebe apie žodžio laisvę ar nuomonės reiškimą, taip kaip jie dabar bando teisintis ir argumentuoti savo sprendimą, akivaizdu, jog jau nebesuvaldo situacijos, daugumos nuomonė – neigiama. Ir tikėtina, jog verslas tikrai pajus pasekmes“, – mano p. Savickas.

Pasak p. Savicko, akivaizdu, verslas Lietuvoje paskutiniuoju metu ėmėsi drąsiau komunikuoti, ieškoma aštresnių sprendimų.

„Tai sveikintina, tai būdas, nedaug išleidžiant, pasididinti žinomumą. Pats sumanymas savo esme – puikus, Vakaruose dažnai taikomas ir naudojamas, kai pasitelkiami ir svarbūs įvykiai, ir politikų pasisakymai, manieros ir t.t. Kaip rinkodaros ir komunikacijos instrumentas tikrai veiksmingas, tačiau svarbu pajusti ribą, kur tai dar subtilus ir gražus apžaidimas, dar toleruotinas juodas humoras, o kur jau yra peržengta sveiko proto riba. Kaip efektyviai komunikuoti ribų neperžengiant – čia jau profesionalumo reikalas“, – paprastą tiesą dėsto p. Savickas, prisimindamas ir JAV prezidento Billo Clintono bei Baltųjų rūmų stažuotojos Monicos Lewinsky skandalo epopėjoje vieno vaistų gamintojo pasigautą mintį reklamai, jog jų gaminiai geriausiai padeda nuo galvos skausmo.

Yra iš ko pasimokyti

„Gerų pavyzdžių yra, svarbu kiekvienu atveju sudėlioti už ir prieš, įvertinti visus niuansus“, – kalba p. Savickas.

Reaguoti tinkamai ir iš ko pasimokyti yra – tai ir ne kartą apkalbėtas sausainių prekės ženklas „Oreo“, kuris prieš kelerius metus sekundžių tikslumu reagavo į elektros dingimą svarbiausiose amerikietiško futbolo varžybose „Super Bowl“. Nepraėjus nė minutei po incidento, „Oreo“ savo paskyroje įdėjo sausainio tamsoje nuotrauką su prierašu, kad jį merkti į pieną galima ir patamsyje. Toks operatyvumas virto šimtais tūkstančiu pasidalijimų ir žinoma – iš lūpų į lūpas sklindančiu geru žodžiu apie humoro jausmą, susijusį su prekės ženklu.

Arba pastarajame pasaulio futbolo čempionate, kai Urugvajaus rinktinės futbolininkas įkando priešininkui italui, ne vienas prekės ženklas sėkmingai „pasigavo“ tą mintį savo reklamai. Tarp jų ir „Snickers“ šokoladukai, pasiskelbę, jog jie suteikia daugiau malonumo nei italas ir t.t.

Tiesa, savo reklamą ir komunikaciją formuoti pririšant ją prie labiau teigiamų ar neutralių įvykių yra mažiau potencialių galimybių skausmingai suklupti. Daug daugiau aspektų privalu įvertinti ir kiekvieną smulkmeną apgalvoti, kai bandoma savo prekės ženklą komunikacijoje susieti su įvykiais, kurie paženklinti nekaltų žmonių krauju.

Turi savo nuomonę

Dominykas Čečkauskas, vienas iš penkių „Keulė Rūkė“ užkandinę valdančios UAB „Kiaulių valdovai“ savininkų, nemano, jog tokia savo komunikacija įžeidė savo klientus.

„Mūsų tikslas buvo parodyti, kad neverta per rimtai žiūrėti į religiją, nes tai veda prie radikalizmo, kaip nutiko Paryžiaus teroro atakų metu“, – kalba p. Čečkauskas.

Pasak jo, „Keulė Rūkė“ nuo pat susikūrimo turi savo pilietinę poziciją.

„Tai yra pilietinė pozicija, ginanti laisves. Laisvę turėti savo nuomonę, laisvę apsispręsti pačiam, o ne sekti tuo, ką liepia religinės ar valstybinės institucijos. Lietuvoje jau ir taip per daug ciniškų verslų, kurie neturi pilietinės pozicijos ir mąsto tik apie pinigus. Tai nebuvo mūsų reklaminis veiksmas, yra paprastesnių ir lengvesnių būdų reklamuoti mūsų ir taip populiarų mėsainį. Tai buvo mūsų nuoširdi ir asmeniška reakcija į tai, kas įvyko Paryžiuje. Supriešinome per daug rimtą požiūrį į religiją ir mėgavimąsi gyvenimu, nes per rimtas požiūris į religiją veda prie fanatizmo ir neapykantos, o mėgavimasis gyvenimu – niekada“, – nuomonę dėsto p. Čečkaukas ir priduria, jog bendrovė yra nuoširdi su su savo klientais, neveidmainiaujanti prieš klientą vardan geresnių pardavimų.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Šiaulių banko inovacijai – apdovanojimas už lauko reklamos sprendimą

Lietuvoje įgyvendintai Šiaulių banko inovacijai teko išskirtinis globalaus tinklo „JCDecaux“ apdovanojimas.

Rinkodara
2020.01.23
Konkurencijos taryba: daugiausia baudų už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2019 m. už Konkurencijos, Reklamos įstatymų ir Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų...

Prekyba
2020.01.23
Lietuvos paštas pasirašė naują reklamos paslaugų sutartį

Lietuvos paštas pasirinko naujus reklamos partnerius – 2 m. sutartis pasirašyta su kūrybine agentūra „Truth“.

Rinkodara
2020.01.23
„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę 

„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę – praėjusią savaitę šias pareigas pradėjo eiti Ieva Matulaitienė,...

Rinkodara
2020.01.22
„Pildyk“ simboliškai atnaujino prekės ženklą 1

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausanti išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ atnaujino savo prekės...

Rinkodara
2020.01.22
Komunikacijos tonas „Grigeo“ atveju kitoks nei per Alytaus gaisrą Premium 2

Apie „Grigeo Klaipėdos“ taršos skandalą per pirmąją savaitę pasirodė vidutiniškai po 191 straipsnį ir...

Rinkodara
2020.01.22
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 5

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21
„General Financing“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Finansines paslaugas teikianti bendrovė „General Financing“ pasirinko naujus partnerius savo komunikacijai –...

Rinkodara
2020.01.21
Teisme sprendžia ginčą dėl „Arimex“ prekių ženklo „Studentų maistas“ Premium 3

Riešutais ir džiovintais vaisiais prekiaujanti UAB „Arimex“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl...

Rinkodara
2020.01.21
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą R. Račkauską nuo pareigų

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą Rytį Račkauską,...

Rinkodara
2020.01.20
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
2020.01.19
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Per penkerius metus IKEA pardavimai Lietuvoje padvigubėjo Premium 1

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdanti bendrovė „Felit“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 7,14 mln. Eur...

Prekyba
2020.01.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau