Didžiausio Vokietijos leidėjo žingsnis prieš „AdBlock“

Publikuota: 2015-10-14
Atnaujinta 2015-10-16 09:19
Vladimiro Astapkovicho (RIA Novosti) nuotr.
Vladimiro Astapkovicho (RIA Novosti) nuotr.

„Axel Springer“, viena didžiausių Europoje žiniasklaidos bendrovių ir vienų lankomiausių portalų Vokietijoje valdytoja, žengė rimtą žingsnį prieš blokuojačius reklamą skaitytojus, – nuo šiol internautams, apsilankiusiems jų tinklapiuose, suteikiama alternatyva: arba išjungti reklamos blokatorius, arba mokėti už skaitomą turinį – 2,99 Eur per mėnesį.

„Axel Springer“ grupei priklauso didžiausi Vokietijos laikraščiai „Bild“ bei „Die Welt“, taip pat grupė prieš kelias savaites įsigijo 88% verslo naujienų portalo „Business Insider Inc.“ akcijų.

Nuo šiol „Axel Springer“ valdomame portale Bild.de, perkamiausio Europoje laikraščio svetainėje, skaitytojai nuo vakar nebegali skaityti naujienų, jei naudoja reklamos blokatorius. Skaitytojai arba gali išsijungti „AdBlock“ įskiepius, arba mokėti 2,99 Eur sumą per mėnesį. Kaip teigia žiniasklaidos bendrovė, vartotojas, mokėdamas šią sumą, tinklapį galės skaityti beveik be reklamos, puslapis krausis greičiau ir taip bus remiama bei apsaugota kokybiška žurnalistika.

„Didėjantys skaitytojų, blokuojančių reklamą internete, srautai skambina pavojaus varpais kokybiškos žurnalistikos leidėjams, tad išbandome tokį mokestį. Tačiau suteikiame vartotojams kelias pasirinkimo alternatyvas. Turime suprasti, jog internetinė žiniasklaida taip pat turi gauti pajamas arba iš reklamos, arba iš prenumeratos, nes tik taip galėsime siūlyti nepriklausomą, kokybišką turinį skaitytojams“, – vakar teigė Donata Hopfen, „Bild Group“ valdybos pirmininkė.

Bild.de turi daugiau nei 16 mln. unikalių vartotojų per mėnesį. O šis „Axel Springer“ žingsnis nukreiptas į maždaug 200 mln. žmonių visame pasaulyje, kurie, „PageFair“ duomenimis, naudojasi „AdBlock“ programomis. Skaičiuojama, jog leidėjams „AdBlock“ „kainuos“ apie 22 mlrd. USD negautų reklamos pajamų šiemet, rašo „Bloomberg“.

Teismus pralaimėjo

VŽ rašė, jog neseniai „Axel Springer“, kaip ir dar keli leidėjai, šiemet turėjo nuryti karčią piliulę – pralaimėjo „Eyeo“, reklamos blokatorių „AdBlock Plus“ kūrėjams teismuose. Tačiau tepraėjus vos dienai po pergalės teismuose prieš Vokietijos leidėją „Axel Springer“ „Eyeo“ pažadėjo, jog steigs nepriklausomą tarybą, kuri prižiūrės ir vertins priimtinos reklamos internete formas, taip pat ir taip vadinamąjį „baltąjį sąrašą“.

Nepaisat šio kompromisinio žingsnio, leidėjai ir reklamos užsakovai išlieka priešiški „Eyeo“ atžvilgiu. Scottas Cunninghamas, „Internet Advertising Bureau“ viceprezidentas, reklamų blokavimą prilygina apiplėšimams greitkelyje ir paragino „AdBlock“ kūrėjus elgtis sąžiningai.

Pastarasis teismas buvo jau ketvirtas toks atvejis šiais metais. Kiek anksčiau teismai sprendimai buvo nepalankūs ir „ProSiebenSat.1“ ir „RTL Group“, taip pat leidėjams „Handelsblatt“ ir „Die Zeit“.

Skaičiuojama, jog Vokietijoje daugiau nei 30% internautų naudoja tokią programinę įrangą, pasaulyje tokių 2014 m. buvo daugiau nei 5%.

Nors interneto vartotojai džiūgauja tokiais sprendimais, tačiau ilguoju laikotarpiu vargu ar jie matys vien tik teigiamas puses – portalai ir leidėjai nebeuždirbdami iš reklamos gali kurti ir mažiau kokybiško turinio arba jį apmokestinti. Tad toks „Bild.de“ žingsnis – vienas rimčiausių to signalų.

Lietuvoje – ne mažiau

VŽ rašė, jog Lietuvoje ši problema ne mažiau aktuali – turime ne tik bene sparčiausią internetą pasaulyje, tačiau kartu su lenkais, amerikiečiais ir graikais gerokai dažniau nei kitų šalių gyventojai puslapius internete vartome be reklamos.

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Media House“ kartu su „Synopticom Ad Research“ pavasarį atliktas tyrimas rodo, kad 29% 18–50 metų interneto naudotojų Lietuvoje yra įsidiegę reklamos blokatorius „Adblock“ arba „Adblock Plus“.

Interneto portalai skirtingai vertina šios problemos mąstą, tačiau imasi ir priemonių – nuo 2015 m. gegužės vartotojai, blokuojantys reklamą internete, nebegali matyti vaizdo turinio portale „lrytas.lt“. Kitokį sprendimą pritaikė portalas 15min.lt. Jo skaitytojai, naudojantys „AdBlock“, kartą per dieną mato bemaž visą ekraną uždengiančią vieną reklamą, kurią gali išjungti po 5 sek.

Reikia sprendimų

Ugnius Jankauskas, UAB „Verslo žinios“ generalinis direktorius, sveikina „Axel Springer“ poziciją ir sprendimą.

„Jie atvirai skaitytojui pasakė, jog geras, profesionalus turinys kainuoja, ir jei nenorima žiūrėti į reklamas, teks mokėti už prenumeratą. Kažkas kokybiškai žiniasklaidai turi generuoti pajamas. Norėtųsi, jog toks kelias būtų pasirinktas ir Lietuvoje“, – kalba p. Jankauskas.

Pasak jo, su įkyriomis, labiausiai erzinančiomis vartotojus reklamomis „pirmauja“ ne didžiausių užsienio žiniasklaidos priemonių TOP10, čia nematome tokių reklamos formų.

„Tačiau, žinoma, jei žiūrėsime bendrai į interneto platybės tų iššokančių, erzinančių reklamų yra gausybė, ir tai atvedė iki esamos situacijos, kai vis daugiau internautų įsidiegia „AdBlock“. Skaitytojui – tai gėris, tačiau nemokamų pietų nebūna“, – kalba p. Jankauskas ir priduria, jog blogesnis kelias yra Lietuvoje nežymimi turinio rinkodaros projektai, kai didieji šalies portalai vis daugiau pajamų gauna, kurdami prekių ženklų inicijuojamą turinį.

„Reiktų atvirumo prieš skaitytoją – jis turi aiškiai matyti, ar turinys yra kuriamas žiniasklaidos priemonės iniciatyva, ar kažkokia forma prisidedant reklamos užsakovui, – pabrėžia p. Jankauskas. - Dėl „AdBlock“ sprendimų reikia visai rinkai, nes tokių vartotojų tik daugėja. Mes patys nesame dominuojantis interneto rinkos žaidėjas, tad negalime čia žengti pirmo žingsnio. „Axel Springer“ priimtas sprendimas - sveikintinas pavyzdys“.

Ponas Jankauskas, pabrėžia, jog „Verslo žinios“ prieš metus jau žengė drąsų žingsnį – apmokestino dalį kokybiškiausio, vertingiausio kuriamo turinio.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Paskelbti gražiausi lietuviški įmonių pavadinimai: nuo „Pirmo blyno“ iki „Baltos varnos“

Vasario 20-ąją, minint Tarptautinę gimtosios kalbos dieną, Valstybinė kalbos komisija paskelbė 18-os pernai...

Laisvalaikis
2019.02.20
Metų rinkodaros vadovo rinkimai – finišo tiesiojoje 3

Lietuvos marketingo asociacija LiMA penktą kartą rengia „Metų CMO“ rinkimus. Nugalėtojas bus paskelbtas ir...

Rinkodara
2019.02.20
Politikų reklama: didžioji kova Vilniuje ir uostamiestyje, arba Tuščių idėjų burbulas Premium 1

Didžiausi pinigai savivaldybių rinkimų kampanijoms bus išleisti tuose miestuose, kuriuose nėra aiškių...

Rinkodara
2019.02.20
Kaip bus saugomi prekės ženklai, jei „Brexit“ susitarimo nebus Premium

Europos Sąjungos (ES) prekės ženklai, įgyti iki Jungtinės Karalystės (JK) išstojimo iš Bendrijos, turėtų būti...

Prekyba
2019.02.19
„Elektromarkt.lt“ reklama klaidino vartotojus 2

Konkurencijos taryba nustatė, kad svetainėje „www.elektromarkt.lt“ skleistos reklamos apie tam tikroms...

Rinkodara
2019.02.19
„Gintarinė vaistinė“ kaltina „alfa.lt“ reketu dėl reklamos, portalas mato norą užtildyti 27

Vaistinių tinklas „Gintarinė vaistinė“ apkaltino naujienų portalą „alfa.lt“ ir jį valdančios įmonės...

Rinkodara
2019.02.19
„Žalgirio“ verslo klubas – verslo plėtros galimybėms atrasti Verslo tribūna 7

Kauno „Žalgirio“ krepšinio klubas be emocingų rungtynių nuo šiol turi dar vieną ypatingą pasiūlymą...

Rinkodara
2019.02.19
„Bitė Lietuva“ turi naują prekės ženklo komunikacijos vadovę 4

Telekomunikacijos bendrovės „Bitė Lietuva“ prekės ženklo komunikacijai vadovaus Ieva Talaikienė.

Rinkodara
2019.02.18
Teismas triskart sumažino baudą „Init“ 1

Teismas triskart, iki 50.000 Eur, sumažino Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) bendrovei „Init“...

Rinkodara
2019.02.18
Provokacija reklamoje: „Iki“ naujasis ženklas su aliuzija į „Lidl“ ir „Maximą“ Premium 1

Šiemet „Iki“ papildė savo privačių prekės ženklų krepšelį nauju prekės ženklu „Clever“. Akylesniems...

Rinkodara
2019.02.18
Reklamos gamybos „Spektrus EU“ planuoja investicijas ir plėtrą

Reklamines iškabas gaminanti Lietuvos kapitalo bendrovė „Spektrus EU“ šiemet į plėtrą investuos 1 mln. Eur.

Rinkodara
2019.02.18
Klysta tie, kurie į pasaulį žiūri per „Excel‘io“ lentelę 6

Nereikia aukoti efektyvumo vardan kūrybos, arba atvirkščiai. Rinkodaros kampanijos efektyvumas visų pirma...

Rinkodara
2019.02.17
Vasario 16–ajai – išradingi verslo sveikinimai Lietuvai 2

Lietuvos Valstybės atkūrimo dieną išradingai pažymi ir gyventojai, ir verslas. Vienos bendrovės pasirūpina...

Rinkodara
2019.02.16
„Login“ organizatoriai diskriminavo vyrus 6

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nusprendė, kad technologijų ir inovacijų festivalio „Login“ nemokamų...

Rinkodara
2019.02.15
700–jam Vilniaus gimtadieniui – jubiliejinis logotipas

700-ojo Vilniaus gimtadienio, kurį miestas švęs 2023 m., logotipo koncepcijos konkurse varžėsi 75 dalyviai.

Rinkodara
2019.02.15
Kaip išlaikyti balansą tarp efektyvumo ir kūrybiškumo 1

Dažnai reklamos efektyvumo apdovanojimuose ant pakylos matome tuos prekių ženklus, kurių kampanijose...

Rinkodara
2019.02.14
Dar viena kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ ir „Facebook“ 4

Europos Parlamentas ir ES Taryba pasiekė preliminarų susitarimą dėl autorių teisių internete, kuris suteiks...

Rinkodara
2019.02.14
Lietuvoje daugiausia ženklų registravo „TV Play Baltics“, užsienyje – „Franmax“ Premium

Lietuvoje šiek tiek sulėtėjo naujų prekių ženklų ir patentų registracija, tačiau išaugo dizaino sprendimų...

Prekyba
2019.02.13
Aštuonios iš 9 RSVA narių atitinka visus veiklos kokybės standartus 2

Lietuvos ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) įdiegto veiklos kokybės standarto sertifikatai šiemet...

Rinkodara
2019.02.12
„Maximos“ šventinės reklamos nukarūnavo „Tele2“ Premium

Šalia jau ilgą laiką besitęsiančio „Tele2“ prekės ženklo dominavimo pastebimiausių reklamų dešimtuke 2018 m.

Rinkodara
2019.02.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau