Didžiausio Vokietijos leidėjo žingsnis prieš „AdBlock“

Publikuota: 2015-10-14
Atnaujinta 2015-10-16 09:19
Vladimiro Astapkovicho (RIA Novosti) nuotr.
Vladimiro Astapkovicho (RIA Novosti) nuotr.

„Axel Springer“, viena didžiausių Europoje žiniasklaidos bendrovių ir vienų lankomiausių portalų Vokietijoje valdytoja, žengė rimtą žingsnį prieš blokuojačius reklamą skaitytojus, – nuo šiol internautams, apsilankiusiems jų tinklapiuose, suteikiama alternatyva: arba išjungti reklamos blokatorius, arba mokėti už skaitomą turinį – 2,99 Eur per mėnesį.

„Axel Springer“ grupei priklauso didžiausi Vokietijos laikraščiai „Bild“ bei „Die Welt“, taip pat grupė prieš kelias savaites įsigijo 88% verslo naujienų portalo „Business Insider Inc.“ akcijų.

Nuo šiol „Axel Springer“ valdomame portale Bild.de, perkamiausio Europoje laikraščio svetainėje, skaitytojai nuo vakar nebegali skaityti naujienų, jei naudoja reklamos blokatorius. Skaitytojai arba gali išsijungti „AdBlock“ įskiepius, arba mokėti 2,99 Eur sumą per mėnesį. Kaip teigia žiniasklaidos bendrovė, vartotojas, mokėdamas šią sumą, tinklapį galės skaityti beveik be reklamos, puslapis krausis greičiau ir taip bus remiama bei apsaugota kokybiška žurnalistika.

„Didėjantys skaitytojų, blokuojančių reklamą internete, srautai skambina pavojaus varpais kokybiškos žurnalistikos leidėjams, tad išbandome tokį mokestį. Tačiau suteikiame vartotojams kelias pasirinkimo alternatyvas. Turime suprasti, jog internetinė žiniasklaida taip pat turi gauti pajamas arba iš reklamos, arba iš prenumeratos, nes tik taip galėsime siūlyti nepriklausomą, kokybišką turinį skaitytojams“, – vakar teigė Donata Hopfen, „Bild Group“ valdybos pirmininkė.

Bild.de turi daugiau nei 16 mln. unikalių vartotojų per mėnesį. O šis „Axel Springer“ žingsnis nukreiptas į maždaug 200 mln. žmonių visame pasaulyje, kurie, „PageFair“ duomenimis, naudojasi „AdBlock“ programomis. Skaičiuojama, jog leidėjams „AdBlock“ „kainuos“ apie 22 mlrd. USD negautų reklamos pajamų šiemet, rašo „Bloomberg“.

Teismus pralaimėjo

VŽ rašė, jog neseniai „Axel Springer“, kaip ir dar keli leidėjai, šiemet turėjo nuryti karčią piliulę – pralaimėjo „Eyeo“, reklamos blokatorių „AdBlock Plus“ kūrėjams teismuose. Tačiau tepraėjus vos dienai po pergalės teismuose prieš Vokietijos leidėją „Axel Springer“ „Eyeo“ pažadėjo, jog steigs nepriklausomą tarybą, kuri prižiūrės ir vertins priimtinos reklamos internete formas, taip pat ir taip vadinamąjį „baltąjį sąrašą“.

Nepaisat šio kompromisinio žingsnio, leidėjai ir reklamos užsakovai išlieka priešiški „Eyeo“ atžvilgiu. Scottas Cunninghamas, „Internet Advertising Bureau“ viceprezidentas, reklamų blokavimą prilygina apiplėšimams greitkelyje ir paragino „AdBlock“ kūrėjus elgtis sąžiningai.

Pastarasis teismas buvo jau ketvirtas toks atvejis šiais metais. Kiek anksčiau teismai sprendimai buvo nepalankūs ir „ProSiebenSat.1“ ir „RTL Group“, taip pat leidėjams „Handelsblatt“ ir „Die Zeit“.

Skaičiuojama, jog Vokietijoje daugiau nei 30% internautų naudoja tokią programinę įrangą, pasaulyje tokių 2014 m. buvo daugiau nei 5%.

Nors interneto vartotojai džiūgauja tokiais sprendimais, tačiau ilguoju laikotarpiu vargu ar jie matys vien tik teigiamas puses – portalai ir leidėjai nebeuždirbdami iš reklamos gali kurti ir mažiau kokybiško turinio arba jį apmokestinti. Tad toks „Bild.de“ žingsnis – vienas rimčiausių to signalų.

Lietuvoje – ne mažiau

VŽ rašė, jog Lietuvoje ši problema ne mažiau aktuali – turime ne tik bene sparčiausią internetą pasaulyje, tačiau kartu su lenkais, amerikiečiais ir graikais gerokai dažniau nei kitų šalių gyventojai puslapius internete vartome be reklamos.

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Media House“ kartu su „Synopticom Ad Research“ pavasarį atliktas tyrimas rodo, kad 29% 18–50 metų interneto naudotojų Lietuvoje yra įsidiegę reklamos blokatorius „Adblock“ arba „Adblock Plus“.

Interneto portalai skirtingai vertina šios problemos mąstą, tačiau imasi ir priemonių – nuo 2015 m. gegužės vartotojai, blokuojantys reklamą internete, nebegali matyti vaizdo turinio portale „lrytas.lt“. Kitokį sprendimą pritaikė portalas 15min.lt. Jo skaitytojai, naudojantys „AdBlock“, kartą per dieną mato bemaž visą ekraną uždengiančią vieną reklamą, kurią gali išjungti po 5 sek.

Reikia sprendimų

Ugnius Jankauskas, UAB „Verslo žinios“ generalinis direktorius, sveikina „Axel Springer“ poziciją ir sprendimą.

„Jie atvirai skaitytojui pasakė, jog geras, profesionalus turinys kainuoja, ir jei nenorima žiūrėti į reklamas, teks mokėti už prenumeratą. Kažkas kokybiškai žiniasklaidai turi generuoti pajamas. Norėtųsi, jog toks kelias būtų pasirinktas ir Lietuvoje“, – kalba p. Jankauskas.

Pasak jo, su įkyriomis, labiausiai erzinančiomis vartotojus reklamomis „pirmauja“ ne didžiausių užsienio žiniasklaidos priemonių TOP10, čia nematome tokių reklamos formų.

„Tačiau, žinoma, jei žiūrėsime bendrai į interneto platybės tų iššokančių, erzinančių reklamų yra gausybė, ir tai atvedė iki esamos situacijos, kai vis daugiau internautų įsidiegia „AdBlock“. Skaitytojui – tai gėris, tačiau nemokamų pietų nebūna“, – kalba p. Jankauskas ir priduria, jog blogesnis kelias yra Lietuvoje nežymimi turinio rinkodaros projektai, kai didieji šalies portalai vis daugiau pajamų gauna, kurdami prekių ženklų inicijuojamą turinį.

„Reiktų atvirumo prieš skaitytoją – jis turi aiškiai matyti, ar turinys yra kuriamas žiniasklaidos priemonės iniciatyva, ar kažkokia forma prisidedant reklamos užsakovui, – pabrėžia p. Jankauskas. - Dėl „AdBlock“ sprendimų reikia visai rinkai, nes tokių vartotojų tik daugėja. Mes patys nesame dominuojantis interneto rinkos žaidėjas, tad negalime čia žengti pirmo žingsnio. „Axel Springer“ priimtas sprendimas - sveikintinas pavyzdys“.

Ponas Jankauskas, pabrėžia, jog „Verslo žinios“ prieš metus jau žengė drąsų žingsnį – apmokestino dalį kokybiškiausio, vertingiausio kuriamo turinio.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Geidžiamiausi darbdaviai: kurių įvaizdis geriausias Premium

Šiais laikais kiekvieną mėnesį žinių apie darbdavius Lietuvoje pasirodo dvigubai daugiau nei prieš kelerius...

Vadyba
06:00
Ar galime išmokyti Lietuvą „pitch’inti“?

Vienas iš mano profesiniame kelyje pasitaikančių užsiėmimų yra startuolių mokymas „pitch’inti“ – savo...

Technologijos
2018.06.21
Tarp finalininkų Kanuose – „Tele2“ projektas ir knyga be pavadinimo

65-ajame tarptautiniame „Kanų liūtų“ kūrybiškumo festivalyje varžosi 23 Lietuvos reklamos agentūrų darbai. Du...

Rinkodara
2018.06.20
LNK pelnas išaugo daugiau nei trečdaliu

UAB „Laisvas ir nepriklausomas kanalas“ (LNK), vienijančio LNK, BTV, TV1, „Info TV“ ir „Liuks!“, pardavimo...

Rinkodara
2018.06.20
„All Media Lithuania“ augino ir pelną, ir pajamas

UAB „All Media Lithuania“, kuriai priklauso TV3 kanalų grupė, pernai uždirbo beveik 4,5 mln. Eur grynojo...

Rinkodara
2018.06.20
Šiemetinis „Adrenalinas“: ir džiaugsmo, ir kartėlio kokteilis Premium

Tik ką praūžęs „Adrenalinas“, lietuviškos reklamos šventė, rinkos dalyviams sėja dvejopas mintis: ir...

Rinkodara
2018.06.20
Tarp naujausių reklamų: vasariška „Telia“ ir „Jysk“ dievai 1

Tarp savaitės reklamų: nerūpestingai vasarai užkrečianti „Telia“ (kūrybinė agentūra „McCann Vilnius“, gamybos...

Rinkodara
2018.06.19
Teismų maratonas dėl „Adrenalino“ sukasi, pergalė – „Not Perfect“ pusėje

Po teismų maratono Vilniaus apygardos teismas nusprendė patenkinti reklamos agentūros „Not Perfect | Y&R“...

Rinkodara
2018.06.19
„Diena Media News“ vėl imasi savaitraščio „Vilniaus diena“ 2

Vasaros pabaigoje UAB „Diena Media News“ sostinėje vėl žada atnaujinti nemokamo savaitraščio „Vilniaus diena“...

2018.06.18
Tobula vieta lentynoje – šalia didžiųjų ženklų, sėkmės kodas – akcija Premium

Nors vartotojai ir teigia, kad nori didelio produktų pasirinkimo, iš tiesų tai juos dažniau vargina, nei...

Rinkodara
2018.06.18
„Tele2“ ir „Telia“ renkasi socialinių tinklų komunikacijos agentūras

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ paskelbė konkursą ir rinksis socialinių tinklų komunikacijos agentūrą.

Rinkodara
2018.06.18
„Kanų liūtuose“ laimę bando 23 lietuvių darbai

65-ajame tarptautiniame „Kanų liūtų“ kūrybiškumo festivalyje varžosi 23 Lietuvos reklamos agentūrų darbai.

Rinkodara
2018.06.18
Vilniuje apsilankę turistai mokės „pagalvės mokestį“ 4

Sostinėje po poros savaičių įsigalios kai kuriuose šalies miestuose jau kurį laiką galiojanti tvarką –...

Verslo aplinka
2018.06.18
Pakuočių tendencijos: svarbu ir tvarumas, ir edukacija

Dėl besikeičiančių vartotojų įpročių ir poreikių, gamintojai turi nuolat ieškoti sprendimų, kaip atnaujinti...

Rinkodara
2018.06.17
Skaudžiausias brazilų futbolo pralaimėjimas augina televizorių pardavimus

Ketveri metai neištrynė Brazilijos futbolo rinkinės gėdos, patirtos paskutiniame pasaulinio futbolo...

Rinkodara
2018.06.17
Pirmenybę teikia kompiuterio ekranui

Televizorius vis dar užima garbingą vietą daugelio namuose, bet žiūrėti vaizdo transliacijas internete...

Rinkodara
2018.06.16
Metų kūrybine agentūra tapo „McCann Vilnius“

Šešioliktajame lietuviškos reklamos festivalyje „Adrenalinas“ triumfavo kūrybinė agentūra „McCann Vilnius“.

Rinkodara
2018.06.15
„Nike“ ir „Adidas“ kova futbolo čempionato aikštelėje

Vakar prasidėjusiame didžiausiame metų sporto renginyje jėgas surems ne tik stipriausios futbolo komandos,...

Rinkodara
2018.06.15
Prekybos centras „Molas“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Kauno prekybos centro „Molas“ skelbtą rinkodaros paslaugų teikimo konkursą laimėjo komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2018.06.15
Pirmoji „LT Identity“ pergalė prieš „Swedbank“ ir „TBWA / Vilnius“ 9

Teismas pritaikė laikinąsias apsaugos priemones ir uždraudė toliau gaminti bei platinti „Lt Identity“...

Rinkodara
2018.06.15

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau