Didžiausio Vokietijos leidėjo žingsnis prieš „AdBlock“

Publikuota: 2015-10-14
Atnaujinta 2015-10-16 09:19
Vladimiro Astapkovicho (RIA Novosti) nuotr.
Vladimiro Astapkovicho (RIA Novosti) nuotr.

„Axel Springer“, viena didžiausių Europoje žiniasklaidos bendrovių ir vienų lankomiausių portalų Vokietijoje valdytoja, žengė rimtą žingsnį prieš blokuojačius reklamą skaitytojus, – nuo šiol internautams, apsilankiusiems jų tinklapiuose, suteikiama alternatyva: arba išjungti reklamos blokatorius, arba mokėti už skaitomą turinį – 2,99 Eur per mėnesį.

„Axel Springer“ grupei priklauso didžiausi Vokietijos laikraščiai „Bild“ bei „Die Welt“, taip pat grupė prieš kelias savaites įsigijo 88% verslo naujienų portalo „Business Insider Inc.“ akcijų.

Nuo šiol „Axel Springer“ valdomame portale Bild.de, perkamiausio Europoje laikraščio svetainėje, skaitytojai nuo vakar nebegali skaityti naujienų, jei naudoja reklamos blokatorius. Skaitytojai arba gali išsijungti „AdBlock“ įskiepius, arba mokėti 2,99 Eur sumą per mėnesį. Kaip teigia žiniasklaidos bendrovė, vartotojas, mokėdamas šią sumą, tinklapį galės skaityti beveik be reklamos, puslapis krausis greičiau ir taip bus remiama bei apsaugota kokybiška žurnalistika.

„Didėjantys skaitytojų, blokuojančių reklamą internete, srautai skambina pavojaus varpais kokybiškos žurnalistikos leidėjams, tad išbandome tokį mokestį. Tačiau suteikiame vartotojams kelias pasirinkimo alternatyvas. Turime suprasti, jog internetinė žiniasklaida taip pat turi gauti pajamas arba iš reklamos, arba iš prenumeratos, nes tik taip galėsime siūlyti nepriklausomą, kokybišką turinį skaitytojams“, – vakar teigė Donata Hopfen, „Bild Group“ valdybos pirmininkė.

Bild.de turi daugiau nei 16 mln. unikalių vartotojų per mėnesį. O šis „Axel Springer“ žingsnis nukreiptas į maždaug 200 mln. žmonių visame pasaulyje, kurie, „PageFair“ duomenimis, naudojasi „AdBlock“ programomis. Skaičiuojama, jog leidėjams „AdBlock“ „kainuos“ apie 22 mlrd. USD negautų reklamos pajamų šiemet, rašo „Bloomberg“.

Teismus pralaimėjo

VŽ rašė, jog neseniai „Axel Springer“, kaip ir dar keli leidėjai, šiemet turėjo nuryti karčią piliulę – pralaimėjo „Eyeo“, reklamos blokatorių „AdBlock Plus“ kūrėjams teismuose. Tačiau tepraėjus vos dienai po pergalės teismuose prieš Vokietijos leidėją „Axel Springer“ „Eyeo“ pažadėjo, jog steigs nepriklausomą tarybą, kuri prižiūrės ir vertins priimtinos reklamos internete formas, taip pat ir taip vadinamąjį „baltąjį sąrašą“.

Nepaisat šio kompromisinio žingsnio, leidėjai ir reklamos užsakovai išlieka priešiški „Eyeo“ atžvilgiu. Scottas Cunninghamas, „Internet Advertising Bureau“ viceprezidentas, reklamų blokavimą prilygina apiplėšimams greitkelyje ir paragino „AdBlock“ kūrėjus elgtis sąžiningai.

Pastarasis teismas buvo jau ketvirtas toks atvejis šiais metais. Kiek anksčiau teismai sprendimai buvo nepalankūs ir „ProSiebenSat.1“ ir „RTL Group“, taip pat leidėjams „Handelsblatt“ ir „Die Zeit“.

Skaičiuojama, jog Vokietijoje daugiau nei 30% internautų naudoja tokią programinę įrangą, pasaulyje tokių 2014 m. buvo daugiau nei 5%.

Nors interneto vartotojai džiūgauja tokiais sprendimais, tačiau ilguoju laikotarpiu vargu ar jie matys vien tik teigiamas puses – portalai ir leidėjai nebeuždirbdami iš reklamos gali kurti ir mažiau kokybiško turinio arba jį apmokestinti. Tad toks „Bild.de“ žingsnis – vienas rimčiausių to signalų.

Lietuvoje – ne mažiau

VŽ rašė, jog Lietuvoje ši problema ne mažiau aktuali – turime ne tik bene sparčiausią internetą pasaulyje, tačiau kartu su lenkais, amerikiečiais ir graikais gerokai dažniau nei kitų šalių gyventojai puslapius internete vartome be reklamos.

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Media House“ kartu su „Synopticom Ad Research“ pavasarį atliktas tyrimas rodo, kad 29% 18–50 metų interneto naudotojų Lietuvoje yra įsidiegę reklamos blokatorius „Adblock“ arba „Adblock Plus“.

Interneto portalai skirtingai vertina šios problemos mąstą, tačiau imasi ir priemonių – nuo 2015 m. gegužės vartotojai, blokuojantys reklamą internete, nebegali matyti vaizdo turinio portale „lrytas.lt“. Kitokį sprendimą pritaikė portalas 15min.lt. Jo skaitytojai, naudojantys „AdBlock“, kartą per dieną mato bemaž visą ekraną uždengiančią vieną reklamą, kurią gali išjungti po 5 sek.

Reikia sprendimų

Ugnius Jankauskas, UAB „Verslo žinios“ generalinis direktorius, sveikina „Axel Springer“ poziciją ir sprendimą.

„Jie atvirai skaitytojui pasakė, jog geras, profesionalus turinys kainuoja, ir jei nenorima žiūrėti į reklamas, teks mokėti už prenumeratą. Kažkas kokybiškai žiniasklaidai turi generuoti pajamas. Norėtųsi, jog toks kelias būtų pasirinktas ir Lietuvoje“, – kalba p. Jankauskas.

Pasak jo, su įkyriomis, labiausiai erzinančiomis vartotojus reklamomis „pirmauja“ ne didžiausių užsienio žiniasklaidos priemonių TOP10, čia nematome tokių reklamos formų.

„Tačiau, žinoma, jei žiūrėsime bendrai į interneto platybės tų iššokančių, erzinančių reklamų yra gausybė, ir tai atvedė iki esamos situacijos, kai vis daugiau internautų įsidiegia „AdBlock“. Skaitytojui – tai gėris, tačiau nemokamų pietų nebūna“, – kalba p. Jankauskas ir priduria, jog blogesnis kelias yra Lietuvoje nežymimi turinio rinkodaros projektai, kai didieji šalies portalai vis daugiau pajamų gauna, kurdami prekių ženklų inicijuojamą turinį.

„Reiktų atvirumo prieš skaitytoją – jis turi aiškiai matyti, ar turinys yra kuriamas žiniasklaidos priemonės iniciatyva, ar kažkokia forma prisidedant reklamos užsakovui, – pabrėžia p. Jankauskas. - Dėl „AdBlock“ sprendimų reikia visai rinkai, nes tokių vartotojų tik daugėja. Mes patys nesame dominuojantis interneto rinkos žaidėjas, tad negalime čia žengti pirmo žingsnio. „Axel Springer“ priimtas sprendimas - sveikintinas pavyzdys“.

Ponas Jankauskas, pabrėžia, jog „Verslo žinios“ prieš metus jau žengė drąsų žingsnį – apmokestino dalį kokybiškiausio, vertingiausio kuriamo turinio.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams...

Rinkodara
2018.12.09
Komunikacijos kryptys: kokią kortą traukia sėkmingi prekių ženklai

Šiandien laimi tie prekės ženklai, kurie yra geba būti aktualūs vartotojui tada, atsižvelgia į kontekstą ir...

Rinkodara
2018.12.09
Sporto transliacijos Didžiojoje Britanijoje – be lošimų reklamų

Didžiojoje Britanijoje lošimų kompanijos nebesireklamuos per televiziją tiesioginių sporto rungtynių...

Rinkodara
2018.12.08
2019 m. „Facebook“ tendencijos: ką reikia žinoti 6

Planuojant kitų metų komunikaciją socialiniame tinkle „Facebook“ svarbiausios yra dvi sritys: privačios...

Rinkodara
2018.12.08
Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus atlyginimai auga sparčiau nei šalyje Premium

Du pastaruosius ketvirčius iš eilės atlyginimų metinis augimas Lietuvoje išlieka dviženklis. Gerokai...

Rinkodara
2018.12.07
„Panasonic“ šimtmetis: technologijos naujos, tikslai – tie patys Rėmėjo turinys

Kai prieš 100 m. „Panasonic“ įkūrėjas namo rūsyje pradėjo gaminti elektros lempučių lizdus, niekas...

Rinkodara
2018.12.07
Vakarėliams ir konferencijoms siūlo netikėtas erdves Rėmėjo turinys 1

Nuo krepšinio rungtynių iki žymiausių pasaulio muzikantų koncertų – kad tokie masiniai, grandioziniai...

Rinkodara
2018.12.07
Prekės ženklų tendencijos: esame prekybininkų, ne išradėjų tauta Premium

Jei šalies ūkio būklę vertintume pagal prekės ženklų registracijos skaičių, tai per šiuos metus matytume šiek...

Rinkodara
2018.12.06
„Bitės“ ir „Eurovaistinės“ šuolis tarp didžiųjų reklamdavių

Per 10 šių metų mėnesių bendra reklamos apimtis Lietuvoje ūgtelėjo beveik 13%. Kritimą tyrėjai fiksuoja tik...

Rinkodara
2018.12.05
V. Jokužytė: spausdintas žodis ir vaizdas gyvuos dar ilgai Rėmėjo turinys 5

Modernėjant technologijoms, atsiranda nuomonių, kad spausdintines knygas keičia elektroninės, taigi ateis...

Rinkodara
2018.12.05
„Victoria‘s Secret“ pamokos: nejautrumas ir arogancija kainuoja Premium 3

Milijonai amerikiečių šiemet vėl įsijungė „Victoria‘s Secret“ mados šou – kasmetinę ekstravagantišką naujos...

Rinkodara
2018.12.04
Nuo sausio keisis prekių ženklų registravimo mokesčiai ir tvarka

Nuo kitų metų registruoti prekės ženklus kainuos brangiau, kai kuriuos registruoti bus paprasčiau.

Verslo aplinka
2018.12.04
Seimas leido atskaityti PVM ir neturint pirmojo sąskaitos egzemplioriaus

Seimas taip pat palengvino PVM atskaitą nuo reprezentacinių išlaidų bei pakeitė dovanų kuponų ir lojalumo...

Finansai
2018.12.04
Tebeieško recepto LRT veiklos skaidrumui 1

LRT vadovybė džiaugiasi, kad dalies abejotinų siūlymų laikinoji Seimo komisija atsisakė, tačiau neatsakytų...

Rinkodara
2018.12.04
Beveidė komunikacija – vis dar madingiausia reklamos forma Premium 5

Nors prekių ženklai, reklamos kūrėjai savo rankose žongliruoja vis pažangesnėmis technologijomis, kurios...

Rinkodara
2018.12.03
Teismo sprendimas: „Pigu“ reklama klaidino vartotojus 4

Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė bendrovės „Pigu“ skundą ir patvirtino, kad Konkurencijos...

Rinkodara
2018.12.03
Vyriausybė 2019 m. biudžeto projekte atsižvelgė į siūlymus dėl mokesčių 3

Vyriausybės Seimui grąžintame 2019 m. Valstybės biudžeto projekte Vyriausybė atsižvelgė į siūlymus mažinti...

Finansai
2018.12.03
Siekiantiems išsiskirti JAV rinkoje: nenuvertinkite prekių ženklo galios Rėmėjo turinys

Amerika – galimybių šalis. Taip mano Lietuvos verslininkai, eksportuojantys savo produkciją ir prekių ženklus...

Dalyvauti parodoje – tik atlikus namų darbus Rėmėjo turinys

Dalyvavimas parodoje – priemonė, kanalas pasiekti savo galutinį vartotoją, užmegzti naujų partnerystės ryšių.

Rinkodara
2018.12.03
Vyriausybė rengiasi steigti įvaizdžio komisiją 2

Vyriausybė kitų metų pradžioje ketina steigti komisiją, kuri rūpinsis šalies įvaizdžio formavimu.

Rinkodara
2018.12.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau