Didžiausio Vokietijos leidėjo žingsnis prieš „AdBlock“

Publikuota: 2015-10-14
Atnaujinta 2015-10-16 09:19
Vladimiro Astapkovicho (RIA Novosti) nuotr.
Vladimiro Astapkovicho (RIA Novosti) nuotr.

„Axel Springer“, viena didžiausių Europoje žiniasklaidos bendrovių ir vienų lankomiausių portalų Vokietijoje valdytoja, žengė rimtą žingsnį prieš blokuojačius reklamą skaitytojus, – nuo šiol internautams, apsilankiusiems jų tinklapiuose, suteikiama alternatyva: arba išjungti reklamos blokatorius, arba mokėti už skaitomą turinį – 2,99 Eur per mėnesį.

„Axel Springer“ grupei priklauso didžiausi Vokietijos laikraščiai „Bild“ bei „Die Welt“, taip pat grupė prieš kelias savaites įsigijo 88% verslo naujienų portalo „Business Insider Inc.“ akcijų.

Nuo šiol „Axel Springer“ valdomame portale Bild.de, perkamiausio Europoje laikraščio svetainėje, skaitytojai nuo vakar nebegali skaityti naujienų, jei naudoja reklamos blokatorius. Skaitytojai arba gali išsijungti „AdBlock“ įskiepius, arba mokėti 2,99 Eur sumą per mėnesį. Kaip teigia žiniasklaidos bendrovė, vartotojas, mokėdamas šią sumą, tinklapį galės skaityti beveik be reklamos, puslapis krausis greičiau ir taip bus remiama bei apsaugota kokybiška žurnalistika.

„Didėjantys skaitytojų, blokuojančių reklamą internete, srautai skambina pavojaus varpais kokybiškos žurnalistikos leidėjams, tad išbandome tokį mokestį. Tačiau suteikiame vartotojams kelias pasirinkimo alternatyvas. Turime suprasti, jog internetinė žiniasklaida taip pat turi gauti pajamas arba iš reklamos, arba iš prenumeratos, nes tik taip galėsime siūlyti nepriklausomą, kokybišką turinį skaitytojams“, – vakar teigė Donata Hopfen, „Bild Group“ valdybos pirmininkė.

Bild.de turi daugiau nei 16 mln. unikalių vartotojų per mėnesį. O šis „Axel Springer“ žingsnis nukreiptas į maždaug 200 mln. žmonių visame pasaulyje, kurie, „PageFair“ duomenimis, naudojasi „AdBlock“ programomis. Skaičiuojama, jog leidėjams „AdBlock“ „kainuos“ apie 22 mlrd. USD negautų reklamos pajamų šiemet, rašo „Bloomberg“.

Teismus pralaimėjo

VŽ rašė, jog neseniai „Axel Springer“, kaip ir dar keli leidėjai, šiemet turėjo nuryti karčią piliulę – pralaimėjo „Eyeo“, reklamos blokatorių „AdBlock Plus“ kūrėjams teismuose. Tačiau tepraėjus vos dienai po pergalės teismuose prieš Vokietijos leidėją „Axel Springer“ „Eyeo“ pažadėjo, jog steigs nepriklausomą tarybą, kuri prižiūrės ir vertins priimtinos reklamos internete formas, taip pat ir taip vadinamąjį „baltąjį sąrašą“.

Nepaisat šio kompromisinio žingsnio, leidėjai ir reklamos užsakovai išlieka priešiški „Eyeo“ atžvilgiu. Scottas Cunninghamas, „Internet Advertising Bureau“ viceprezidentas, reklamų blokavimą prilygina apiplėšimams greitkelyje ir paragino „AdBlock“ kūrėjus elgtis sąžiningai.

Pastarasis teismas buvo jau ketvirtas toks atvejis šiais metais. Kiek anksčiau teismai sprendimai buvo nepalankūs ir „ProSiebenSat.1“ ir „RTL Group“, taip pat leidėjams „Handelsblatt“ ir „Die Zeit“.

Skaičiuojama, jog Vokietijoje daugiau nei 30% internautų naudoja tokią programinę įrangą, pasaulyje tokių 2014 m. buvo daugiau nei 5%.

Nors interneto vartotojai džiūgauja tokiais sprendimais, tačiau ilguoju laikotarpiu vargu ar jie matys vien tik teigiamas puses – portalai ir leidėjai nebeuždirbdami iš reklamos gali kurti ir mažiau kokybiško turinio arba jį apmokestinti. Tad toks „Bild.de“ žingsnis – vienas rimčiausių to signalų.

Lietuvoje – ne mažiau

VŽ rašė, jog Lietuvoje ši problema ne mažiau aktuali – turime ne tik bene sparčiausią internetą pasaulyje, tačiau kartu su lenkais, amerikiečiais ir graikais gerokai dažniau nei kitų šalių gyventojai puslapius internete vartome be reklamos.

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Media House“ kartu su „Synopticom Ad Research“ pavasarį atliktas tyrimas rodo, kad 29% 18–50 metų interneto naudotojų Lietuvoje yra įsidiegę reklamos blokatorius „Adblock“ arba „Adblock Plus“.

Interneto portalai skirtingai vertina šios problemos mąstą, tačiau imasi ir priemonių – nuo 2015 m. gegužės vartotojai, blokuojantys reklamą internete, nebegali matyti vaizdo turinio portale „lrytas.lt“. Kitokį sprendimą pritaikė portalas 15min.lt. Jo skaitytojai, naudojantys „AdBlock“, kartą per dieną mato bemaž visą ekraną uždengiančią vieną reklamą, kurią gali išjungti po 5 sek.

Reikia sprendimų

Ugnius Jankauskas, UAB „Verslo žinios“ generalinis direktorius, sveikina „Axel Springer“ poziciją ir sprendimą.

„Jie atvirai skaitytojui pasakė, jog geras, profesionalus turinys kainuoja, ir jei nenorima žiūrėti į reklamas, teks mokėti už prenumeratą. Kažkas kokybiškai žiniasklaidai turi generuoti pajamas. Norėtųsi, jog toks kelias būtų pasirinktas ir Lietuvoje“, – kalba p. Jankauskas.

Pasak jo, su įkyriomis, labiausiai erzinančiomis vartotojus reklamomis „pirmauja“ ne didžiausių užsienio žiniasklaidos priemonių TOP10, čia nematome tokių reklamos formų.

„Tačiau, žinoma, jei žiūrėsime bendrai į interneto platybės tų iššokančių, erzinančių reklamų yra gausybė, ir tai atvedė iki esamos situacijos, kai vis daugiau internautų įsidiegia „AdBlock“. Skaitytojui – tai gėris, tačiau nemokamų pietų nebūna“, – kalba p. Jankauskas ir priduria, jog blogesnis kelias yra Lietuvoje nežymimi turinio rinkodaros projektai, kai didieji šalies portalai vis daugiau pajamų gauna, kurdami prekių ženklų inicijuojamą turinį.

„Reiktų atvirumo prieš skaitytoją – jis turi aiškiai matyti, ar turinys yra kuriamas žiniasklaidos priemonės iniciatyva, ar kažkokia forma prisidedant reklamos užsakovui, – pabrėžia p. Jankauskas. - Dėl „AdBlock“ sprendimų reikia visai rinkai, nes tokių vartotojų tik daugėja. Mes patys nesame dominuojantis interneto rinkos žaidėjas, tad negalime čia žengti pirmo žingsnio. „Axel Springer“ priimtas sprendimas - sveikintinas pavyzdys“.

Ponas Jankauskas, pabrėžia, jog „Verslo žinios“ prieš metus jau žengė drąsų žingsnį – apmokestino dalį kokybiškiausio, vertingiausio kuriamo turinio.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Kanų liūtų“ reklamų krepšelis: empatiška ir inovatyvi drąsa su žiupsneliu konkurencijos

Kur visu stiprumu gali pajusti šiuolaikinę frustracinę būseną FOMO (Fear Of Missing Out) – tai „Kanų Liūtų...

Rinkodara
2019.06.26
Kaip taikyti nuolaidas, bet nepripratinti prie akcijų

Nuolaidų kuponai, savaitiniai kodai, gaunami su naujienlaiškiu, ir kitos akcijos pirkėjus išmokė palaukti...

Gazelė
2019.06.25
Komunikacijos verslo pamokos Dubajuje: vien maksimalizmo neužtenka Premium 2

Verslo galimybės Jungtiniuose Arabų Emyratuose – didžiulės, tačiau žengiant čia, tenka prisitaikyti prie...

Rinkodara
2019.06.24
Su influenceriais dirba mainų principu: parduoda ne kiekvienas 1

Naujo prekės ženklo žinomumui didinti reikia ne tik investicijų, bet ir išmonės. Naujų prekių ženklų kūrėjai...

Gazelė
2019.06.24
Prekės ženklo kūrimas: nuo ko pradėti 2

Prekės ženklo kūrimo procesą sudaro keli etapai, tačiau verslo naujokai nelinkę jo sureikšminti, nes...

Gazelė
2019.06.22
„Adidas“ bandymas apginti registruotą prekės ženklą baigėsi nesėkme Premium

Vokietijos sportinės aprangos gamintojai „Adidas“ nepavyko apginti savo įregistruoto trijų brūkšnelių prekės...

Rinkodara
2019.06.21
„Media bitės“ dalį pelno skirs dividendams Premium

UAB „Media bitės“, leidžiančios žurnalą „Žmonės“, pardavimo pajamos praėjusiais metais sudarė 5,45 mln. Eur.

Rinkodara
2019.06.20
Lietuviškas prekės ženklas „Gentle Day“ Lenkijoje pelnė įvertinimą

Prekės ženklas „Gentle Day“ Lenkijoje rengiamuose apdovanojimuose „Rinkos perlas“ pelnė sidabro medalį.

Rinkodara
2019.06.19
SEB ir „Danske Bank“ patirtys, kaip didinti klientų pasitenkinimą Premium 2

Kelerius metus eksperimentavęs, SEB bankas šiemet visus savo klientų konsultavimo skyrius vertina ne pagal...

Rinkodara
2019.06.18
„Pigu“ taikytos nuolaidos – vėl priežiūros tarnybos akiratyje Premium 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, gavusi vartotojų nusiskundimus, atliko tyrimą dėl UAB „Pigu“...

Rinkodara
2019.06.18
„Maxima“ turi naują atstovę spaudai 13

Didžiausio Lietuvoje prekybos tinklo „Maxima LT“ atstovo ryšiams su visuomene pareigas pradėjo eiti Rima...

Vadyba
2019.06.18
„Headline“ veiklos pajamos išaugo trečdaliu

Komunikacijos agentūros „Headline“ tiesioginės veiklos pajamos (be trečiųjų šalių) per praėjusius metus,...

Rinkodara
2019.06.17
„Kanų liūtuose“ varžosi 11 reklamos darbų iš Lietuvos 2

Šiandien prasideda 66-asis „Kanų liūtų“ festivalis – didžiausias ir svarbiausias kūrybiškumo renginys...

Rinkodara
2019.06.17
„Lidl“ gerbėjų neprarado, bet „Maxima“ sugebėjo jų pritraukti daugiau Premium 2

Tarp Baltijos šalių tik estai mėgstamiausio prekės ženklo titulą skiria vietiniam „Kalev“, Latvijoje laurai...

Rinkodara
2019.06.17
Vilniaus reputacija socialiniuose tinkluose – viena pozityviausių Europoje 8

Vilnius – vienas iš penkių Europos miestų, kurių reputacija skaitmeninėje erdvėje yra pozityviausia, rodo...

Rinkodara
2019.06.16
 Didžiausios lauko reklamos klaidos

Lauko reklama vėl atsikovoja pozicijas, kurias buvo užleidusi skaitmeninei reklamai. Kad statiškas stendas...

Gazelė
2019.06.15
Dėl persekiojimo už kritiką prašo pradėti ikiteisminį tyrimą žemės ūkio ministro atžvilgiu 2

Penktadienį agroverslo naujienų portalas „Agroeta“ kreipėsi į Evaldą Pašilį, generalinį prokurorą, dėl...

Rinkodara
2019.06.14
„Lietuvos geležinkeliai“ pasirinko reklamos partnerius

„Lietuvos geležinkelių“ prekės ženklo atnaujinimu ir naujų grupės įmonių veiklos prekės ženklų sukūrimu...

Paslaugos
2019.06.14
Miestų išlaidos komunikacijai: Kaunas Vilnių lenkia daugiau nei 10 kartų 25

Nevyriausybinės organizacijos „Transparency International“ surinkti duomenys rodo, kad daugiausiai lėšų per...

Rinkodara
2019.06.14
„Amber Food“ krepšelyje – naujas restoranų prekės ženklas Premium 6

Vienas Lietuvos maitinimo rinkos banginių, pusšimtį taškų valdanti UAB „Amber Food“, įsigijo sostinėje...

Paslaugos
2019.06.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau