Didžiausios pardavimo socialiniuose tinkluose klaidos

Jausmas, kad socialiniai tinklai, ypač „Facebook“ tampa savotišku turgumi tik parodo, kad ne viską tinkamai daro jame savo prekes ar paslaugas bandantys parduoti asmenys.
Socialiniai tinklai „Facebook“, „LinkedIn“, „Twitter“ – geras įrankis pardavėjui, jeigu jais tinkamai naudojamasi.
Tomas Misiukonis, „OVC Consulting“ konsultantas, sutinka, kad socialiniai tinklai jau praranda savo kaip pardavimo kanalo efektyvumą, nes dauguma prekiautojų neretai per agresyviai juose elgiasi reklamuodami savo produktus. Žmonės į socialinius tinklus jungiasi ne pirkti, o pramogauti, bendrauti, sužinoti informacijos.
„Bendrai kalbant, įvairūs tyrimai rodo, kad žmonės jau išmoko ignoruoti reklamą ir labai gerai atskiria, kur yra turinys, o kur turinio rinkodara. Todėl bandymas parduoti agresyviai reklamuojant savo prekes ir paslaugas socialiniuose tinkluose jau nėra efektyvus“, – sako p. Misiukonis.
Žudančios klaidos
Portalas „Sales Hunter“ išskiria penkias pagrindines socialiniuose tinkluose pardavėjų daromas klaidas: noras parduoti kiekvienam naujai prisijungusiam, tos pačios žinutės siuntimas grupei žmonių, nesolidus pardavėjo profilis, klientus žeidžianti asmeninė pardavėjo informacija, nekuriama vertė socialinės bendruomenės nariams.
Todėl, ką pirmiausia turi padaryti pardavėjas, norintis išnaudoti socialinius tinklus pardavimams – tai susikurti tikrą ir solidų savo profilį. Jame esanti informacija turi atitikti produkto ar paslaugos, kurią atstovaujate įvaizdį, kuris neturėtų būti nei prastesnis, nei perdėtas. Savo asmeniniame profilyje skelbiamos žinutės neturėtų būti darbinio pobūdžio ir neįžeidinėti klientų bent bendrąja prasme, nors ir turėjote labai nemalonių situacijų. Geriausia, kad asmeninėje paskyroje visai nekalbėtumėte apie savo prekę ir jokiu būdu apie ją nepublikuotumėte savo bičiulių srautui, nebent norite pasidžiaugti su darbu susijusiu pasiekimu ar kita veikla. Jeigu nuolat publikuosite apie tai, koks geras yra jūsų parduodamas produktas ar prekę, net nepastebėsite, kaip greitai pradės mažėti jūsų draugų ratas socialiniame tinkle arba jie nusistatys, kad nematytų jūsų siunčiamos informacijos visiems.
Lygiai taip pat atsargiai reiktų elgtis ir su nepažįstamais. Visada pasiseks pasiekti savo tikslus, jeigu prisijungę prie socialinių tinklų grupių pradžioje pasistengsite tapti bendruomenės dalimi, aktyviai dalyvausite, susikursite ryšius, išsityrinėsite poreikius ir tik tada potencialiems klientams galima pasiūlyti tai, ko jiems tikrai reikia.
Niekas taip neerzina socialinių tinklų vartotojų, kaip buvimas vieno iš 100, kuris gavo tą pačią žinutę. Jeigu negalite individualizuoti savo pasiūlymo, geriau jo nesiųskite nė vienam socialinio tinklo vartotojui.
Reikia kurti istorijas
Jeigu jau pardavėjas nusprendžia naudotis socialiniu tinklu savo pardavimams paskatinti, pirma taisyklė, kurią įvardija p. Misiukonis, savo tikrojo kliento įsivardijimas. Tai žinant galima jungtis į labai konkrečias ir tikslines grupes.
„Antras žingsnis, kurti istorijas. Rašant įrašus nereikia dėti nuorodų į konkretų produktą, nes žmonės turi pajausti, kad informacija daliniesi nuoširdžiai, nors ji ir yra susijusi su tavo pardavimo tikslais. Pabandžius kelis kartus labai greitai pastebima į kokias temas žmonės reaguoja, į jas ir reiktų koncentruotis. Socialiniai tinklai leidžia pamatyti statistiką ir sekti, į ką reaguoja auditorija, ir tai naudoti“, – pataria p. Misiukonis.
Jo pastebėjimu, dar viena klaida, kurią neretai daro pardavėjai – jie socialiniuose tinkluose pradeda kokią nors diskusiją, bet patys joje nedalyvauja, nereaguoja į savo potencialių klientų pasisakymus ir net klausimus.
„Socialiniai tinklai – tai erdvė, kurioje gali paskleisti žinią apie save, sukurti gera įspūdį, pelnyti pasitikėjimą. Tik po to ateina pardavimai“, – pažymi p. Misiukonis.