„Švyturys-Utenos alus“ apie inovacijas: prie naujienų vartotojai prisiriša per trejus metus
„Švyturio-Utenos alaus” rinkodaros vadovas sako pastebintis lietuvių palankumą eksperimentams ir norą ragauti vis naujus skonius, tačiau Lietuva vis dar išlieka ypatingai ištikima vienam produktui – alui: „Mes vienareikšmiškai esame alaus šalis ir mūsų vartotojas supranta tikrai daug apie skirtingas jo rūšis. Manau, kad prie to prisidėjome ir mes, mūsų bendrovė, jos žmonės, aludariai, nes visuomet kėlėme tikslą puoselėti šią kultūrą“.
Inovacijos vartotojams – kasmet
Ne tik alų, bet ir kitus gėrimus gaminančios bendrovės „Švyturys–Utenos alus“ rinkodaros vadovas A. Bagdzevičius neslepia, kad vartotojų noras išbandyti naujus produktus ir pareiga išlikti rinkos lyderiu padiktuoja ir inovatyvią kryptį pačiai bendrovei.
„Esame žingeidūs, kūrybingi ir ambicingi aludariai ne tik Lietuvos, bet ir pasaulio aludarių žemėlapyje. Žmonės, kuriantys naujus produktus, nuoširdžiai domisi ir giliai išmano gėrimus, stebi pasaulines gėrimų tendencijas ir kūrybingai žiūri, kaip kitų gėrimų kategorijose – pavyzdžiui, vyno ar stipriųjų gėrimų – naudojamos technologijos ar principai galėtų tikti alui, kokteiliams ar nealkoholiniams gėrimams.
Alaus kultūra ir gilus jos išmanymas, kaip šis gėrimas atsirado ir kokios jo tradicijos susiformavo skirtingose pasaulio vietose, yra mūsų prioritetas. Komandoje turime aistringų ir pripažintų alaus žinovų, kurie užsiima edukacija įmonės viduje ir išorėje, taip pat papildo inovacijų idėjų sąrašą.
Būdami rinkos lyderiai jaučiame atsakomybę, kaip formuojasi lietuvių skonis, ir keliame sau ambiciją būti inovatyviausi – pristatyti tai, kas sofistikuos ir praturtins gėrimų kategoriją“, – teigia A. Bagdzevičius.
Pavyzdžiui, vien pernai bendrovė pristatė 45 naujus produktus Lietuvos rinkai, o Baltijos šalyse – net 73. Noras rinkai pasiūlyti naujoves atsispindi ir „Švyturio–Utenos alaus“ plėtros planuose. Prieš kelerius metus pradėjusi veikti kraftinė „Švyturys Brewery“ alaus darykla atvėrė naujas eksperimentavimo galimybes.
„Atidarius „Švyturys Brewery“, atsirado galimybė gerokai išplėsti asortimentą. Vienu metu galime gaminti iki 18 skirtingų alaus rūšių mažomis partijomis. Tai leidžia rinkai pasiūlyti alų brandintą ąžuolo statinėse, ribotos partijos eksperimentinį alų, kuris laikui bėgant bręsta ir keičiasi butelyje, taip pat įvairius gėrimus, fermentuojamus ne su tradicinėmis alaus, o su vyno mielėmis. Be to, naudojami vaisiai ir kiti netradiciniai ingredientai, suteikiantys unikalų skonį“, – pabrėžia A. Bagdzevičius.
Be to, Lietuva išsiskiria ir tuo, kad inovatyviais sprendimais dažnai aplenkia laiką. Pavyzdžiui, dar prieš daugiau nei 20 metų „Švyturys–Utenos alus“ pasiūlė nepasterizuotą alų butelyje ir skardinėje, o kitos rinkos apie tai dar kalba tik kaip apie galimybę.
„Net rinkos profesionalai iš užsienio šalių, pamatę mūsų alaus lentynas parduotuvėse, išpučia akis. Juos stebina milžiniškas įvairių produktų pasirinkimas ir inovacijos mūsų šalyje, kurių kitur nėra“, – atskleidžia pašnekovas.
Naujovėms reikia laiko
Tiesa, A. Bagdzevičius pripažįsta, kad lietuviams reikia laiko priprasti prie naujovių: „Ypač po pandemijos susidomėjimas naujais produktais buvo kritęs, tačiau dabar matome, kad jis grįžta. Įprastai pastebime, kad pirkėjams reikia laiko atrasti mūsų siūlomą inovaciją. Dažniausiai nauji produktai piką pasiekia trečiaisiais savo egzistavimo metais“.
Vis dėlto, kai vartotojai pamilsta naują produktą, jo taip lengvai nebepaleidžia, o tai puikiai įrodo skaičiai. „Mes skaičiuojame, kokią dalį nuo mūsų apyvartos sudaro per pastaruosius trejus metus pristatytų produktų pardavimai. Praėjusių metų pabaigoje šis rodiklis siekė 19 proc. Akivaizdu, kad klientams rūpi inovacijos, ir tai yra svarbi mūsų įmonės strategijos dalis“, – pabrėžia A. Bagdzevičius.
Ekspertas pastebi, kad nors Lietuvos rinka yra pakankamai stabili, joje pasitaiko įvairių svyravimų. Pavyzdžiui, ilgą laiką nealkoholinis alus sudarė tik iki 1 proc. rinkos dalies visoje alaus kategorijoje. Tačiau pritaikius naujas gamybos technologijas ir pristatant neragautus skonius, šio gėrimo paklausa išaugo daugiau nei penkis kartus. Dabar nealkoholinio alaus populiarumas stabilizavosi, o spartus augimas pastebimas kitose kategorijose, pavyzdžiui, energinių ir gaiviųjų gėrimų, todėl netolimoje ateityje laukia inovacijos būtent šiame segmente.