Naujiena rinkoje: užstatas už priduotą tarą gali keliauti tiesiai į „Ačiū“ kortelę
Nuo šiol didžiausio šalyje prekybos tinklo klientams tereikia nuskenuoti savo taromato čekį mobiliąja „Maximos“ programėle, sutikti su kortelės papildymu ir pinigai iš karto nukeliaus į jų „Ačiū“ kortelę. Šiuos „Maximos“ pinigus galima panaudoti apsiperkant bet kurioje tinklo parduotuvėje. Prekybos tinklas „Maxima“ tokią paslaugą Lietuvoje pasiūlė pirmasis.
Klientų patogumui
„Šis sprendimas buvo kurtas kaip paprastai – siekiant didinti patogumą klientams. Iš jų sulaukdavome atsiliepimų, kad už taromate priduotą tarą gautas čekis su nurodyta užstato suma nusitrindavo, neįskaitomai susiglamžydavo, pasimesdavo, būdavo užmirštamas ar baigdavosi jo galiojimo laikas ir pan., t. y. klientams kildavo problemų dėl jo panaudojimo“, – pasakoja „Maximos LT“ generalinis direktorius.
Ieškant problemos sprendimo buvo prieita išvados, kad klientams būtų patogiausia už priduotą tarą gautą sumą iš karto persivesti į „Ačiū“ lojalumo kortelę.

„Naujoji programėlės funkcija ypač patogi tiems, kurie naudojasi išmaniosiomis technologijomis, nes nuo šiol telefone jie gali turėti ir už priduotą tarą gautą užstatą, kuris nei pasimes, nei bus užmirštas, o atsiskaitant už pirkinius, jį iš karto galima panaudoti kaip ir kitus „Maximos“ pinigus. Beje, ir jų galiojimas sutampa su „Maximos“ pinigais, – apie klientų vertinamą patogumą pasakoja T. Rupšys. – Nuskenavus čekį ir „pasidėjus“ už tarą gautus užstato pinigus į „Ačiū“ kortelę klientui daugiau nereikia nieko daryti ar prisiminti. Atsiskaitydamas kasoje jis šiuos pinigus mato ir gali bet kada panaudoti.“
Anot jo, sukurti šį funkcionalumą komandai nebuvo sudėtinga, nes prieš tai problema buvo gerai išdiskutuota, pasikonsultuota su įvairių sričių specialistais ir, kaip dabar jau aišku, rastas klientus tekinantis sprendimas. Teliko juo papildyti „Maximos“ programėlę.
„Paprastai sudėtingiausia įdiegti sprendimą programėlėje, kad jis „rastų“ sau tinkamą vietą, būtų matomas ir patogus naudoti klientams“, – akcentuoja „Maximos LT“ generalinis direktorius.
Naujoji paslauga – vieno mygtuko paspaudimu
„Nuo pat taromatų atsiradimo pradžios mūsų klientai visoje Lietuvoje jais labai aktyviai naudojasi, o mes nuolat siekiame sukurti gyventojams kuo daugiau patogumo. Prieš beveik dvejus metus „Maxima“ suteikė klientams galimybę už vienos tinklo parduotuvės taromate priduotas gėrimų pakuotes gautą kvitą išsigryninti bet kurioje kitoje „Maximos“ parduotuvėje. Dabar žengėme dar vieną svarbų žingsnį ir paslaugą patobulinome. Manome, kad nauja galimybė užstatą už tarą itin greitai ir paprastai persivesti į savo „Ačiū“ kortelę dar daugiau žmonių paskatins naudotis vienkartinių pakuočių užstato sistema, patogiau susigrąžinti pinigus ir juos panaudoti apsiperkant. Tikimės, kad šis sprendimas klientams suteiks daugiau patogumo, o užstato pakuočių Lietuvoje bus surinkta dar daugiau“, – kalba T. Rupšys.
Kad klientai galėtų patogiai naudotis naująja funkcija, „Maximos“ programėlėje atsirado naujas mygtukas, kurį paspaudus atidaromas taromato čekių skenavimo langas bei naudojimosi instrukcija. Nuskenavus taromato čekį ir patvirtinus kortelės papildymą, ši suma įskaitoma į „Maximos“ pinigų likutį ir gali būti bet kada panaudota, apsiperkant visose šio tinklo parduotuvėse. Žinoma, išlieka ir galimybė taromato kvitą išgryninti kasoje – pirkėjai nuo šiol turi didesnį pasirinkimą, kaip nori atgauti užstatą už tarą. Tam, kad naujoji funkcija atsirastų „Maximos“ programėlėje, tereikia atnaujinti programėlę savo telefone.
Taromato čekių skenavimo galimybė programėlėje atsirado gegužės pradžioje, o antroje mėnesio pusėje ja kasdien jau pasinaudodavo daugiau nei tūkstantis „Maximos“ pirkėjų. „Šios funkcijos naudojimas auga geometrine progresija, kas rodo, kad klientams to reikėjo ir jie mielai naudojasi naujuoju funkcionalumu“, – akcentuoja „Maximos LT“ vadovas.
VšĮ „Užstato sistemos administratorius“ (USAD) duomenimis, praėjusiais metais Lietuvos gyventojai sukaupė ir grąžino rekordinį gėrimų užstato pakuočių skaičių – per 672 mln. vienetų. Vidutiniškai vienam šalies gyventojui teko maždaug 240 grąžintų pakuočių. Grąžinamos 9 iš 10 užstato sistemoje dalyvaujančios pakuotės.
Prekybos tinklas „Maxima“ rūpinasi 228 taromatais. Per metus jie padeda surinkti daugiau kaip 250 mln. vienetų pakuočių. Per užstato sistemą pirkėjai vien pernai susigrąžino daugiau nei 26 mln. Eur ir aktyviai prisidėjo, kad panaudotos pakuotės atsidurtų ne atliekų konteineriuose, o pas perdirbėjus.

„Maximos“ programėlėje – ir piniginė
Vis naujomis funkcijomis papildoma „Maximos“ programėlė yra ne tik skaitmeninė lojalumo kortelės versija, bet gali atstoti ir piniginę, kurią prekybos tinklo klientai, eidami apsipirkti, gali palikti namuose. Nemokama programėlė pakeičia ir plastikinę lojalumo kortelę, ir akcijų leidinį, ir banko kortelę, o geriausia, kad yra visada po ranka – telefone.
„Keliais mygtukų paspaudimais telefono ekrane parsisiuntę programėlę pirkėjai jau po keliolikos sekundžių gauna prieigą prie daug naudingų paslaugų vienoje vietoje: seka aktualias akcijas, naudojasi interaktyviu žemėlapiu ir taupo, sulaukdami specialių pasiūlymų, patogiai atsiskaitinėja už prekes“, – sako T. Rupšys.
Prieš trejus metus pasiūlyta galimybė susieti programėlę su banko kortele pritraukia vis daugiau gerbėjų, kadangi tai ir patogu, ir greita – atsiskaitant už prekes, jei suma neviršija 250 eurų, tereikia nuskenuoti kasos ekrane matomą QR kodą programėle.
Programėlėje taip pat paprasta surasti artimiausią „Maxima“ parduotuvę ir jos darbo laiką, atnaujinti savo kontaktinę informaciją, palikti atsiliepimą apie įsigytą prekę, užduoti klausimą ar pateikti pasiūlymą. Be to, naudojantys programėlę gauna daugiausiai nuolaidų, nes tik jos turėtojams būna papildomų žaidimų, specialių akcijų. Be to, naujosios technologijos padeda taupyti ne tik pinigus, bet ir laiką, taip pat prisidėti prie aplinkos tausojimo.
„Maxima“ programėlė šiemet mini jau 4-ąjį gimtadienį, ja gali naudotis ir „iOs“, ir „Android“ vartotojai. T. Rupšys pasakoja, kad ateityje „Maximos“ programėlės naudotojų laukia ir daugiau naujų funkcionalumų.
„Nuolat analizuojame programėlės naudojimą ir klientų patirtį, kad galėtume atliepti kintančius jų norus ir naujus poreikius. Todėl galima patvirtinti, kad ir ateityje klientai sulauks programėlės patobulinimų ar papildymų, kurie jiems leis „Maximos“ paslaugomis naudotis dar patogiau. Visuomet galvojame ir planuojame kelis žingsnius į priekį, kad rinkoje išliktume novatoriais“, – tikina „Maximos LT“ vadovas.
Iki šiol „Maximos“ programėlė dažniausia naudojama kaip lojalumo kortelė. Tai populiari lojalumo programa Lietuvoje, kurios daugiau kaip ketvirtadalis narių naudojasi programėle, o ne plastikine nuolaidų kortele. Ši dalis kasmet nuosekliai didėja.
VERSLO TRIBŪNA
Programėlė taip pat dažnai naudojama atsiskaitant už pirkinius, kaip mokėjimo priemonė. Nemažai įsidiegusiųjų programėlę taip pat yra atsisakę popierinių čekių, kuriuos gali matyti programėlėje.
Apie prekybos tinklą „Maxima“
Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Lietuvoje veikia daugiau nei pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 12.000 darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 400.000 klientų.