14,3 mlrd. Eur sandoris formuoja didžiausią pasaulyje logistikos grupę
DSV skelbia, kad penktadienį sudarytas sandoris bus didžiausias šios Danijos bendrovės įsigijimas, kuris ją pakylės aukščiau Vokietijos pašto valdomos „DHL Logistics“ ir Šveicarijos grupės „Kuehne und Nagel“. Nurodoma, kad skaičiuojant abiejų įmonių veiklos apimtis ir pajamas, grupei teks 6–7% labai susiskaidžiusios pasaulinės logistikos rinkos.
DSV savo veiklą pradėjo 1976 m., kaip nedidelė 10-ies sunkvežimių įmonė. Vėliau ji augo per daugybę įsigijimų, kartais perimdama didesnes už save įmones.
„Šio sandorio dydis iš tikrųjų yra didesnis už visus, vykdytus iki šiol“, – žurnalistams sakė Jensas Lundas, DSV generalinis direktorius.
VŽ rašė, kad DSV jau keletą metų dairėsi į konkurento Vokietijoje įsigijimą. O pernai „Deutsche Bahn“ nusprendė parduoti „Schenker“, siekdama susitelkti į savo pagrindinę veiklą – geležinkelių operatoriaus funkcijas ir sumažintų savo skolas.
DSV buvo ne vienintelis interesantas: jis derybose nurungė Liuksemburgo privataus kapitalo fondą CVC po to, kai kitas Danijos logistikos milžinas „Maersk“ ir Saudo Arabijos laivybos kompanija „Bahri“ atsiėmė savo pasiūlymus.
Kopenhagos „Nasdaq“ biržoje listinguojama DSV skelbia, kad sandoris bus finansuojamas, derinant 4–5 mlrd. Eur kapitalo pritraukimą ir paskolą.
Remiantis 2023 m. rezultatais, naujai suformuotos grupės pajamos sieks 293 mlrd. Danijos kronų (37,22 mlrd. Eur), joje dirbs apie 147.000 darbuotojų daugiau nei 90-yje šalių.
Michaelis Ebbe, DSV vyriausiasis finansų direktorius, agentūrai „Reuters“ sakė, kad iš esamų 15.000 „DB Schenker“ darbo vietų Vokietijoje planuojama panaikinti 1.600–1.900, tačiau pabrėžė, kad šioje šalyje planuojamos 1 mlrd. Eur investicijos leis jungtinei grupei po penkerių metų Vokietijoje turėti daugiau darbuotojų, nei dabar turi „Schenker“ ir DSV kartu sudėjus.
Dėl tokių pareiškimų Vokietijos profesinės sąjungos jau pareiškė pasipriešinimą šiam sandoriui. M. Ebbe žadėjo, kad DSV, siekdama sušvelninti dialogą su profsąjungomis, išleis 10 mln. Eur papildomoms kompensacijoms.
Tikimasi, kad sandoris, kuriam dar turi pritarti Vokietijos reguliavimo institucijos, ministerijos ir „Deutsche Bahn“ stebėtojų taryba, bus sudarytas antrąjį kitų metų ketvirtį.