Rusišką salietrą plukdantis laivas prašo remonto Klaipėdoje

Apie 20.000 tonų amonio nitrato gabenantis laivas, tinklapio „Marine Traffic“ duomenimis, rugpjūčio 22 d. išplaukė iš Kolos pusiasalyje esančio Rusijos Kandalakšos uosto ir turėtų pasiekti Ispanijai priklausantį Gran Kanarijos Las Palmas uostą Kanarų salose.
Tačiau jis Norvegijos jūroje buvo apgadintas audros ir jam reikalingas remontas, kurį laivo kapitonas esą norėtų atlikti Klaipėdoje. Apie tai trečiadienį paskelbė portalai „Delfi“ ir „LRT.lt“.
Su Maltos vėliava plaukiojantis 183 metrų ilgio sausakrūvis laivas „Ruby“ šiuo metu yra ties šiaurine Norvegijos dalimi, netoli Trumso uosto. „Vessel Finder“ tinklalapio duomenimis, laivas nedideliu greičiu juda į piečiau esantį Andenes uostą.
LRT.lt šią informaciją patvirtino Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas. Pasak jo, laivui ieškoma galimybės iškrauti krovinį ir tuomet remontuoti doke, o uosto vadovybė svarsto gautą pasiūlymą.
Rusiškos amonio salietros krovinys nėra sankcionuojamas krovinys, nes žemės ūkiui skirtoms trąšoms nėra taikomos tarptautinės sankcijos, išskyrus atvejus, kai sankcionuojami jų gamintojai, kaip Baltarusijos „Belarusskalij“. Tačiau šių trąšų logistika sulaukia ypatingai daug dėmesio po to, kai 2020-ųjų rugpjūtį Libane sprogo uoste saugotos salietros sandėlis.
Klaipėdoje tokias trąšas krauna „Klasco“, kuri po minėto sprogimo tvirtino su šiomis trąšomis besilaikanti ypatingų saugos priemonių.