2023-06-05 17:20

Lietuvos oro uostai siekia atsikratyti dyzelinių autobusų

Autobusas Vilniaus oro uoste. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Autobusas Vilniaus oro uoste. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Nuspręsta privačių aptarnavimo bendrovių valdomą transportą priskirti LTOU kontrolei, tikimasi iki 2025–2026 m. atnaujinti visą autobusų parką.

Iki 2030 metų siekiantys tapti CO2 neutralia organizacija, Lietuvos oro uostai skelbia šių metų rudenį pradėsiantys visų Vilniaus oro uoste keleivius aptarnaujančių autobusų atnaujinimo programą.

Planuojama, kad per artimiausius metus bus nupirkti bei antžeminių kompanijų naudojimui suteikti 12 hibridinių arba visiškai elektra varomų autobusų, kurie pakeis visus šiuo metu jų naudojamus dyzelinius autobusus.

Šiuo metu privataus verslo valdomais autobusais Vilniaus oro uoste keleiviai vežami tarp orlaivių ir terminalo. Pagal dabartinį reglamentavimą tai atlieka antžeminio aptarnavimo kompanijos, kurias keleivių aptarnavimui tiesiogiai samdo oro bendrovės. LTOU nusprendė imtis valdymo pokyčių ir oro uosto autobusus priskirti centrinei infrastruktūrai. Būsimieji autobusai, kaip ir bagažo juostos, registracijos stalai ar kita infrastruktūros dalis, bus valdomi būtent oro uostų, tačiau pačią paslaugą teiks antžeminio aptarnavimo bendrovių darbuotojai.

Aurimas Stikliūnas, LTOU laikinasis vadovas, teigia, kad jau kelerius metus vykdomos derybos su antžeminio aptarnavimo kompanijomis dėl spartesnių, didesnio masto investicijų į jų valdomą autobusų parko atnaujinimą, į mažiau taršias transporto priemones nedavė norimo rezultato, todėl nuspręsta iniciatyvą perimti į savo rankas ir taip gerinti keleivių aptarnavimo kokybę ir siekti efektyvumo bei aplinkosaugos tikslų.

„Manome, kad tiek keleivių komfortas, tiek aplinkosauginiai tikslai, tiek efektyvumas šiuo atveju yra suderinama ir investuoti būtina, todėl patys imsimės autobusų atnaujinimo tikslo, tikėtina, kad 2025–2026 metais jau visi autobusai Vilniaus oro uoste bus visiškai nauji ir patogūs“, – sako laikinasis LTOU vadovas.

Autobusų parko atnaujinimo suma paaiškės po viešųjų pirkimų procedūrų. Organizacija taip pat artimiausiu metu vidinėse Vilniaus oro uosto zonose ketina įrengti įkrovimo stoteles, todėl būsimam autobusų aptarnavimui bus pasirengta dar iki jiems atvykstant.

LTOU nurodo, kad dėl tam tikrų oro bendrovių keliamų reikalavimų Vilniaus oro uoste veikiančios antžeminės kompanijos šiuo metu kai kurių skrydžių keleivius įlaipina ir išlaipina ne per terminaluose esančias specialias galerijas (tiesiogiai į orlaivį), bet veža autobusais.

Be Vilniaus oro uosto, LTOU taip pat valdo Kauno ir Palangos oro uostus, tačiau apie juos pranešime dabar neužsimenama.

VŽ rašė, kad 2020 m. į Vilniaus oro uostą pirmąjį elektrobusą atsivežė „Avia Solutions Group“ įmonė UAB „Baltic Ground Service“. Kiniškas „Yutong“ buvo skirtas tuo metu grupei priklausiusio kelionių organizatoriaus „Kidy Tour“ reikmėms.

52795
130817
52791