Kaliningrado vadovas siūlo uždrausti prekių judėjimą tarp Baltijos šalių ir Rusijos

Rusijos Kaliningrado srities gubernatorius pirmadienį pasiūlė visiškai uždrausti prekių judėjimą tarp trijų Baltijos šalių ir Rusijos, praneša Reuters.
Papildyta LTG komentaru.
Tokį pareiškimą jis paskelbė, reaguodamas į Lietuvos vykdomas ES sankcijas, kurias Rusija vadina blokada.
Kaip abipusę priemonę siūlome visiškai uždrausti prekių judėjimą (taip pat ir tranzitu iš trečiųjų šalių) tarp trijų Baltijos valstybių ir Rusijos, sakė gubernatorius Antonas Alichanovas.
Jis pridūrė, kad toks draudimas nebūtų taikomas prekių gabenimui į Kaliningrado sritį ar iš jos.
VŽ anksčiau rašė, kad krovinių srautai į Baltarusiją bei Rusiją jau mažėja nuo karo pradžios. Vežėjai yra paskaičiavę, kad pilnai užsidarius Rytų rinkoms, Lietuvos transporto paslaugų eksportas gali prarasti iki 1,2 mlrd. Eur. Tačiau labiausiai tai paveiks smulkias ir mažas įmones, kurios vykdė veiklą tik Rytuose. Dėl naudojamo senesnio transporto ir kitų įgūdžių trūkumo, joms gali būti sunku persiorientuoti.
Tuo metu Baltarusijos naujienų agentūra Belta skelbia, kad telefonu Kaliningrado tranzito klausimą aptarė ir Vladimiras Putinas, Rusijos prezidentas, su Aliaksandru Lukašenka, neteisėtu Baltarusijos vadovu. Anot agentūros, tai buvo svarbiausia pokalbio tema. Taip pat, kaip pranešama, jie telefonu aptarė galimus atsakomuosius veiksmus.
Nuo sekmadienio, pasibaigus penktojo Europos Sąjungos (ES) sankcijų paketo Rusijai pereinamajam laikotarpiui, įsigaliojo naujos sankcijos tranzitu per Lietuvą draudžiama gabenti rusiškos kilmės cementą, alkoholį ir kitus produktus.
Kaip praneša muitinė, sankcijos vykdomos remiantis ES priimtu reglamentu bei Europos Komisijos (EK) vertinimais ir konsultuojantis su ja.
Birželio 17-ąją įsigaliojo draudimas per ES teritoriją gabenti rusišką plieną ir juoduosius metalus, nuo rugpjūčio 10-osios nebebus galima vežti anglies ir kito kietojo iškastinio kuro, o nuo gruodžio 5 dienos rusiškos naftos ir jos produktų.
Rusija paskelbė, kad tai priešiški ir vienašališki Lietuvos veiksmai bei Kaliningrado blokada. Lietuva tai neigia, Rusijos informaciją vadina propaganda ir primena, kad tranzitui taikomos ES sankcijos.
VŽ rašė, kiek ir kokių krovinių gabenta į Rusijos eksklavą pastaraisiais metais. Sankcionuotų prekių kroviniai sudaro 15% visų per Lietuvą į Rusijos anklavą geležinkeliais gabenamų krovinių.
LTG komunikacijos partnerė Kotryna Dzikaraitė sako, kad pirmąjį šių metų pusmetį per Lietuvą tranzitu į Kaliningradą ir atgal pervežta 550.000 tonų krovinių, kuriems įsigaliojo naujos sankcijos.
Iš šio kiekio juodieji metalai sudarė iki 9% visų Rusijos-Kaliningrado tranzito krovinių, cementas 3%, alkoholio produktai 1,4%, medienos produktai 0,6%, likusius sudarė kitos įvairiarūšės sankcionuotos prekės, komentavo K. Dzikaraitė.
Anot jos, LTG klientus apie naujausius apribojimus informavo iš anksto, tvirtindama krovinių pervežimo paraiškas.
LTG grupė laikosi ir toliau laikysis ES taikomų sankcijų ir atsakingų Lietuvos institucijų išaiškinimų. Grupės krovinių vežimo bendrovė LTG Cargo, tvirtindama paraiškas dėl krovinių vežimo, klientams iš anksto priminė ir apie apribojimus, įsigaliojančius liepos 10 dieną. Bendrovė palaiko ryšį su atsakingomis institucijomis ir bus pasirengusi toliau dirbti pagal jų išaiškinimus, BNS teigė K. Dzikaraitė. [infogram id="68099f55-6e92-4f91-9f27-a3f55879d11b" prefix="d70" format="interactive" title="Kaliningrado tranzitu važiuojnačių krovinių iš Rusijos pasiskirstymas segmentais 2021-2022 m."]
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti