Neprognozuojama logistika: krovinių gabenimo kainos ir terminai spaudžia verslus į kampą

Reklama publikuota: 2021-09-28
svg svg

Artėjant intensyviausiam kalėdiniam siuntų periodui, verslai ir logistikos ekspertai kovoja su precedento neturinčiais krovinių gabenimo rinkos iššūkiais. Prieš porą metų įsiplieskusi COVID-19 pandemija sustingdė transporto sektorių ir sugriovė nusistovėjusią tvarką. Pasitelkę naujausias technologijas, „MyDello“ ekspertai padeda prognozuoti siuntų gabenimo kaštus ir taupyti laiką pakrikusioje logistikos rinkoje.

Šiais metais juntamas ekonomikos atsigavimas Europoje ir JAV – verslams džiaugsmingas, tačiau pandemijos išvarginto ir perkrauto logistikos tinklo funkcionavimą tai tik dar labiau apsunkina. Nuo 2019 m. iki 2020 m. elektroninės komercijos pardavimai šoktelėjo 27,6 proc. – nuo 3354 mlrd. JAV dolerių iki 4280 mlrd., rodo „Statista“ pateikiami duomenys. Didelė dalis vartotojų priprato prie elektroninės prekybos paslaugų patogumo, dėl griežtų paslaugų sektoriaus veiklos apribojimų toliau stebimas elektroninės prekybos spartėjimas, tad neverta puoselėti vilčių apie grįžimą prie įprastos padėties prieš pandemiją.

Rekordinės siuntų gabenimo kainos

„Turbūt dar niekuomet nebuvo taip svarbu operatyviai, realiu laiku stebėti krovinių gabenimo kainas ir gebėti tinkamai pasirinkti krovinio gabenimo būdą, kaip dabar. COVID-19 krizė sudavė bene stipriausią smūgį transportavimo kainoms istorijoje“, –  sako „MyDello“ platformos atstovas Lietuvoje Mindaugas Povilaika.

nuotrauka::1 left

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pasak jo, „iš Kinijos iki pandemijos vyravusi 1 tūkst. JAV dolerių kaina už 20 pėdų konteinerio gabenimą iš Kinijos į Europą atrodo, kaip miražas. Dar praeitais metais stebėjomės penkis kartus išaugusia kaina, o jau šiandien galime skaičiuoti dešimties kartų pabrangimą – kaina viršija 10 tūkst. JAV dolerių“.

Bendrovės „MyDello“ pateikiamais duomenimis, panašios tendencijos stebimos ir oro transporto sektoriuje. Pavyzdžiui, iš Honkongo, vietoje anksčiau įprastos 2 JAV dolerių už kilogramą kainos, tenka prekes siųstis 10–12 JAV dolerių už kilogramą tarifu.

Kinija, įgyvendindama „Nulio Covid“ politiką, neseniai iki minimumo apribojusi Šanchajaus oro uosto veiklą, sukėlė oro transporto suirutę ir sudarė krovinių spūstis – gali tekti iki savaitės laukti, kol atsiras vietos kroviniui lėktuve. Nusidriekė eilės ir Kinijos geležinkelių stotyse. Jei prieš porą metų už 40 pėdų konteinerio gabenimą iš Kinijos į Lietuvą pakako mokėti apie 6 tūkst. JAV dolerių, dabartinė kaina siekia – 19-20 tūkst. JAV dolerių.  

Pasaulį nustebino ir precedento neturintis „laivų kamštis“ didžiausiame JAV uoste – Kalifornijoje. Čia, eilėje laukia ir neturi galimybės prisišvartuoti 73 krovininiai laivai, dėl stipriai pailgėjusio laivų aptarnavimo laiko, ženklios sunkvežimių ir vairuotojų stokos, augančio prekių importo ir jau juntamo artėjančio šventinio periodo.

Lietuvos verslininkai ragina nešvaistyti laiko

M. Povilaika pastebi, kad „logistikos sektoriuje trūksta darbuotojų, perkaista ekspeditoriai, dėl per didelės priklausomybės nuo žmonių, sulėtėja procesai, didėja klaidų, vėluojančių krovinių ir išsipūtusių kainų rizika. Turime ilgametę patirtį transportuodami krovinius ir dirbdami pasigedome susistemintų duomenų, integracijos keistis informacija tarp skirtingose šalyse naudojamų sistemų – viskas derinama laiškais, skambučiais, rankų paspaudimais. Tai paskatino imtis kurti skaitmeninę platformą, atliepiančią šiuolaikinio pasaulio poreikius“.

Didmenine ir mažmenine prekyba kosmetinėmis priemonėmis besiverčiančios įmonės „Medexy“ administracijos vadovė Jurgita Smagorienė džiaugiasi, kad „Kalėdų metui pradėjo ruoštis vasarą ir visi šventėms numatyti kroviniai jau pakeliui“.

Įmonė bendradarbiauja ne tik su ES šalimis, bet ir Pietų Korėja, Izraeliu, Kanada, tad „dirbant su partneriais visame pasaulyje, kildavo problemų dėl laiko juostų, tekdavo kartais parą laukti, kol logistikos bendrovė pateiks pasiūlymą pagal išsiųstą užklausą. Pradėję naudotis „MyDello“ platforma pastebėjome, kad taupome darbuotojų laiką, platformoje matome savo užsakymų istoriją, galime atsisiųsti užsakymų dokumentus. Svarbiausia, žinoma, kad  galime realiu laiku pasirinkti geriausią krovinio gabenimo būdą pagal kainos ir kelionės trukmės santykį. Kilus klausimams padeda „MyDello“ ekspertai“ – sako J. Smagorienė.

Biotechnologijų startuolio „Gensinta“ vadovas Benas Macijauskas pasakoja, kad „logistikos srityje turėjo ribotą patirtį, tad gaišdavo laiką bereikalingam bendravimui, gabaritų rašymui, pasiūlymo ar atostogauti išvykusio ekspeditoriaus laukimui. Skaitmeninė logistikos platforma yra tai, ko norisi XXI a. Ja naudotis patogu ir intuityvu, kaip elektronine parduotuve, o suformuoti krovinį per „MyDello“ spėju per 5 min.“

„Dirbame su labai jautria technika, o krovinių dydis svyruoja nuo dėžės iki konteinerio, tad mums labai svarbi galimybė rinktis krovinio gabenimo būdą. Kadangi neturime krovinių gabenimo rutinos, mūsų darbuotojai negali tinkamai įsivertinti gabenimo kainos, kuri įprastai slepiasi. „MyDello“ tokios problemos neturi, pasirinkus krovinio gabenimo būdą, vietą ir matmenis – paslaugos kaina apskaičiuojama tuoj pat, patvirtinama ir nekintama. Galite stebėti krovinio kelionę ir grįžti prie svarbių darbų“, – patirtimi dalinasi B. Macijauskas.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
S. Skvernelis: dėl sankcijų Kaliningrado tranzitui Lietuva išsišoko

Lietuva interpretavo Europos Sąjungos (ES) sankcijų vykdymą ir išsišoko iš Bendrijos politikos, teigia...

Apeiti sankcijas: į gudrias schemas įpainiotos ir Baltijos šalys Premium

Išradingumui, siekiant apeiti Rusijai taikomas sankcijas, nėra ribų. Ir tai daro ne tik pačios Rusijos, bet...

Pramonė
05:45
Privatūs lėktuvai: godumo simbolis ar nauda verslui Premium

Ekspertai teigia, kad privatūs lėktuvai leidžia greitai įvertinti konkretaus asmens vidinius instinktus...

Vadyba
2022.06.30
Sankcijų spaudžiama Kaliningrado sritis pergrupuoja tiekimo grandines Premium

Nuo Vakarų importo priklausantis Rusijos eksklavas ieško būdų užsitikrinti ekonomikai reikiamą 20 mln. t per...

Logistika
2022.06.30
ES ir Ukraina pasirašė susitarimą, palengvinantį krovinių gabenimą keliais

Ukraina pasirašė „bevizio režimo“ dėl krovinių gabenimo susitarimą su Europos Sąjunga (ES).

Logistika
2022.06.30
„Equite“ vietoje „Pieno žvaigždžių“ sandėlių Vilniuje mato gyvenamuosius namus

Verslininko Viliaus Kavaliausko investicijų bendrovė „Equite“, užbaigusi vienos didžiausių pieno perdirbimo...

Statyba ir NT
2022.06.30
Po Rusijos priekaištų dėl Svalbardo Norvegija atsakė, kad jokių sutarčių nepažeidžia

Norvegija nepažeidžia šimtmečio senumo sutarties dėl Svalbardo salyno Arktyje, blokuodama Rusijos krovinių...

Verslo aplinka
2022.06.30
Minskas siekia atnaujinti keleivinių traukinių eismą į Vilnių, Lietuva prašymus atmeta 1

Minskui pareiškus pageidavimą atnaujinti prieš dvejus metus nutrauktą keleivinį susisiekimą geležinkeliais su...

Logistika
2022.06.30
Lietuvos vežėjai: Vakarų kompanijoms konkuruoti su verslais iš Europos periferijos lengva nebus Premium 4

Palaipsniui įsigaliojančios Europos Sąjungos (ES) Mobilumo paketo nuostatos keičia visos Europos transporto...

Logistika
2022.06.30
Birželį pradėti ir baigti NT projektai Premium

Birželį Vilniuje pradėtos naujų daugiabučių, bendro gyvenimo būsto, biurų pastato statybos, Kaune ir...

Statyba ir NT
2022.06.30
Turkija optimistiškai vertina Ukrainos grūdų eksporto galimybes

Turkijos prezidentas Recepas Tayyipas Erdoganas išreiškė viltį, kad būtų galima atidaryti humanitarinius...

Verslo aplinka
2022.06.29
Du su valstybe siejamų bendrovių vadovai sukaupė milijoninį turtą

Du bendrovių, kurių akcininkė yra savivaldybė ar valstybė, vadovai yra milijonieriai, rodo vieši Valstybinės...

Vadyba
2022.06.29
„LTG Cargo“ skelbia generalinio direktoriaus atranką 1

„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė pradeda krovinių vežimo geležinkeliu bendrovės „LTG Cargo“ generalinio...

Logistika
2022.06.29
Turtingiausių strateginių įmonių vadovų TOP 10 – M. Armonaitis, M. Rudnickis, A. Latakas

Tarp strateginių Lietuvos įmonių vadovų pagal deklaruoto 2021 m. turto ir lėšų vertę išsiskyrė Klaipėdos...

Vadyba
2022.06.29
Atidedama Lietuvos oro uostų pertvarka į akcinę bendrovę

Valstybės įmonės Lietuvos oro uostų pertvarkymas iš valstybės įmonės (VĮ) į akcinę bendrovę (AB) dėl numatomo...

Logistika
2022.06.29
Įtariant taršos duomenų klastojimą, „Hyundai“ ir „Kia“ biuruose Vokietijoje surengti reidai

Vokietijos prokurorai surengė reidus Pietų Korėjos automobilių koncerno „Hyundai“ ir jam priklausančio „Kia“,...

Automobiliai
2022.06.29
2035 m. ES ketina stabdyti automobilių su vidaus degimo varikliais prekybą 1

Šiai priemonei numatomos ir išlygos, ja tikimasi pasiekti Europos tikslus dėl klimato taršos ir iki 2050 m.

Logistika
2022.06.29
Negalintis Ukrainai teikti paslaugų „Gargždų geležinkelis“ nežino, kaip grąžinti skolas 3

Verslininko Igorio Udovickio valdoma bendrovė „Gargždų geležinkelis“ teigia, kad jos ateities planus griauna...

Logistika
2022.06.29
Teismas svarstys vokeliuose atlyginimus mokėjusių Klaipėdos keleivinio transporto įmonių bylą

Tyrimo duomenimis, dviejose įmonėse, kurios teikė viešojo transporto paslaugas Klaipėdos mieste, įdarbinti...

Logistika
2022.06.29
„Modus group“ automobilių prenumeratos tiekėjas „MyBee“ iš „Luminor“ skolinasi 11 mln. Eur

Bankas „Luminor“ susitarė su įmone „MyBee“ dėl 11 mln. Eur lizingo finansavimo. Susitarimas numato, kad šios...

Logistika
2022.06.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku