Neprognozuojama logistika: krovinių gabenimo kainos ir terminai spaudžia verslus į kampą

Artėjant intensyviausiam kalėdiniam siuntų periodui, verslai ir logistikos ekspertai kovoja su precedento neturinčiais krovinių gabenimo rinkos iššūkiais. Prieš porą metų įsiplieskusi COVID-19 pandemija sustingdė transporto sektorių ir sugriovė nusistovėjusią tvarką. Pasitelkę naujausias technologijas, MyDello ekspertai padeda prognozuoti siuntų gabenimo kaštus ir taupyti laiką pakrikusioje logistikos rinkoje.
Šiais metais juntamas ekonomikos atsigavimas Europoje ir JAV verslams džiaugsmingas, tačiau pandemijos išvarginto ir perkrauto logistikos tinklo funkcionavimą tai tik dar labiau apsunkina. Nuo 2019 m. iki 2020 m. elektroninės komercijos pardavimai šoktelėjo 27,6 proc. nuo 3354 mlrd. JAV dolerių iki 4280 mlrd., rodo Statista pateikiami duomenys. Didelė dalis vartotojų priprato prie elektroninės prekybos paslaugų patogumo, dėl griežtų paslaugų sektoriaus veiklos apribojimų toliau stebimas elektroninės prekybos spartėjimas, tad neverta puoselėti vilčių apie grįžimą prie įprastos padėties prieš pandemiją.
Rekordinės siuntų gabenimo kainos
Turbūt dar niekuomet nebuvo taip svarbu operatyviai, realiu laiku stebėti krovinių gabenimo kainas ir gebėti tinkamai pasirinkti krovinio gabenimo būdą, kaip dabar. COVID-19 krizė sudavė bene stipriausią smūgį transportavimo kainoms istorijoje, sako MyDello platformos atstovas Lietuvoje Mindaugas Povilaika.
nuotrauka::1 left
Pasak jo, iš Kinijos iki pandemijos vyravusi 1 tūkst. JAV dolerių kaina už 20 pėdų konteinerio gabenimą iš Kinijos į Europą atrodo, kaip miražas. Dar praeitais metais stebėjomės penkis kartus išaugusia kaina, o jau šiandien galime skaičiuoti dešimties kartų pabrangimą kaina viršija 10 tūkst. JAV dolerių.
Bendrovės MyDello pateikiamais duomenimis, panašios tendencijos stebimos ir oro transporto sektoriuje. Pavyzdžiui, iš Honkongo, vietoje anksčiau įprastos 2 JAV dolerių už kilogramą kainos, tenka prekes siųstis 1012 JAV dolerių už kilogramą tarifu.
Kinija, įgyvendindama Nulio Covid politiką, neseniai iki minimumo apribojusi Šanchajaus oro uosto veiklą, sukėlė oro transporto suirutę ir sudarė krovinių spūstis gali tekti iki savaitės laukti, kol atsiras vietos kroviniui lėktuve. Nusidriekė eilės ir Kinijos geležinkelių stotyse. Jei prieš porą metų už 40 pėdų konteinerio gabenimą iš Kinijos į Lietuvą pakako mokėti apie 6 tūkst. JAV dolerių, dabartinė kaina siekia 19-20 tūkst. JAV dolerių.
Pasaulį nustebino ir precedento neturintis laivų kamštis didžiausiame JAV uoste Kalifornijoje. Čia, eilėje laukia ir neturi galimybės prisišvartuoti 73 krovininiai laivai, dėl stipriai pailgėjusio laivų aptarnavimo laiko, ženklios sunkvežimių ir vairuotojų stokos, augančio prekių importo ir jau juntamo artėjančio šventinio periodo.
Lietuvos verslininkai ragina nešvaistyti laiko
M. Povilaika pastebi, kad logistikos sektoriuje trūksta darbuotojų, perkaista ekspeditoriai, dėl per didelės priklausomybės nuo žmonių, sulėtėja procesai, didėja klaidų, vėluojančių krovinių ir išsipūtusių kainų rizika. Turime ilgametę patirtį transportuodami krovinius ir dirbdami pasigedome susistemintų duomenų, integracijos keistis informacija tarp skirtingose šalyse naudojamų sistemų viskas derinama laiškais, skambučiais, rankų paspaudimais. Tai paskatino imtis kurti skaitmeninę platformą, atliepiančią šiuolaikinio pasaulio poreikius.
Didmenine ir mažmenine prekyba kosmetinėmis priemonėmis besiverčiančios įmonės Medexy administracijos vadovė Jurgita Smagorienė džiaugiasi, kad Kalėdų metui pradėjo ruoštis vasarą ir visi šventėms numatyti kroviniai jau pakeliui.
Įmonė bendradarbiauja ne tik su ES šalimis, bet ir Pietų Korėja, Izraeliu, Kanada, tad dirbant su partneriais visame pasaulyje, kildavo problemų dėl laiko juostų, tekdavo kartais parą laukti, kol logistikos bendrovė pateiks pasiūlymą pagal išsiųstą užklausą. Pradėję naudotis MyDello platforma pastebėjome, kad taupome darbuotojų laiką, platformoje matome savo užsakymų istoriją, galime atsisiųsti užsakymų dokumentus. Svarbiausia, žinoma, kad galime realiu laiku pasirinkti geriausią krovinio gabenimo būdą pagal kainos ir kelionės trukmės santykį. Kilus klausimams padeda MyDello ekspertai sako J. Smagorienė.
Biotechnologijų startuolio Gensinta vadovas Benas Macijauskas pasakoja, kad logistikos srityje turėjo ribotą patirtį, tad gaišdavo laiką bereikalingam bendravimui, gabaritų rašymui, pasiūlymo ar atostogauti išvykusio ekspeditoriaus laukimui. Skaitmeninė logistikos platforma yra tai, ko norisi XXI a. Ja naudotis patogu ir intuityvu, kaip elektronine parduotuve, o suformuoti krovinį per MyDello spėju per 5 min.
Dirbame su labai jautria technika, o krovinių dydis svyruoja nuo dėžės iki konteinerio, tad mums labai svarbi galimybė rinktis krovinio gabenimo būdą. Kadangi neturime krovinių gabenimo rutinos, mūsų darbuotojai negali tinkamai įsivertinti gabenimo kainos, kuri įprastai slepiasi. MyDello tokios problemos neturi, pasirinkus krovinio gabenimo būdą, vietą ir matmenis paslaugos kaina apskaičiuojama tuoj pat, patvirtinama ir nekintama. Galite stebėti krovinio kelionę ir grįžti prie svarbių darbų, patirtimi dalinasi B. Macijauskas.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti