Neprognozuojama logistika: krovinių gabenimo kainos ir terminai spaudžia verslus į kampą

Reklama publikuota: 2021-09-28
svg svg

Artėjant intensyviausiam kalėdiniam siuntų periodui, verslai ir logistikos ekspertai kovoja su precedento neturinčiais krovinių gabenimo rinkos iššūkiais. Prieš porą metų įsiplieskusi COVID-19 pandemija sustingdė transporto sektorių ir sugriovė nusistovėjusią tvarką. Pasitelkę naujausias technologijas, „MyDello“ ekspertai padeda prognozuoti siuntų gabenimo kaštus ir taupyti laiką pakrikusioje logistikos rinkoje.

Šiais metais juntamas ekonomikos atsigavimas Europoje ir JAV – verslams džiaugsmingas, tačiau pandemijos išvarginto ir perkrauto logistikos tinklo funkcionavimą tai tik dar labiau apsunkina. Nuo 2019 m. iki 2020 m. elektroninės komercijos pardavimai šoktelėjo 27,6 proc. – nuo 3354 mlrd. JAV dolerių iki 4280 mlrd., rodo „Statista“ pateikiami duomenys. Didelė dalis vartotojų priprato prie elektroninės prekybos paslaugų patogumo, dėl griežtų paslaugų sektoriaus veiklos apribojimų toliau stebimas elektroninės prekybos spartėjimas, tad neverta puoselėti vilčių apie grįžimą prie įprastos padėties prieš pandemiją.

Rekordinės siuntų gabenimo kainos

„Turbūt dar niekuomet nebuvo taip svarbu operatyviai, realiu laiku stebėti krovinių gabenimo kainas ir gebėti tinkamai pasirinkti krovinio gabenimo būdą, kaip dabar. COVID-19 krizė sudavė bene stipriausią smūgį transportavimo kainoms istorijoje“, –  sako „MyDello“ platformos atstovas Lietuvoje Mindaugas Povilaika.

nuotrauka::1 left

Pasak jo, „iš Kinijos iki pandemijos vyravusi 1 tūkst. JAV dolerių kaina už 20 pėdų konteinerio gabenimą iš Kinijos į Europą atrodo, kaip miražas. Dar praeitais metais stebėjomės penkis kartus išaugusia kaina, o jau šiandien galime skaičiuoti dešimties kartų pabrangimą – kaina viršija 10 tūkst. JAV dolerių“.

Bendrovės „MyDello“ pateikiamais duomenimis, panašios tendencijos stebimos ir oro transporto sektoriuje. Pavyzdžiui, iš Honkongo, vietoje anksčiau įprastos 2 JAV dolerių už kilogramą kainos, tenka prekes siųstis 10–12 JAV dolerių už kilogramą tarifu.

Kinija, įgyvendindama „Nulio Covid“ politiką, neseniai iki minimumo apribojusi Šanchajaus oro uosto veiklą, sukėlė oro transporto suirutę ir sudarė krovinių spūstis – gali tekti iki savaitės laukti, kol atsiras vietos kroviniui lėktuve. Nusidriekė eilės ir Kinijos geležinkelių stotyse. Jei prieš porą metų už 40 pėdų konteinerio gabenimą iš Kinijos į Lietuvą pakako mokėti apie 6 tūkst. JAV dolerių, dabartinė kaina siekia – 19-20 tūkst. JAV dolerių.  

Pasaulį nustebino ir precedento neturintis „laivų kamštis“ didžiausiame JAV uoste – Kalifornijoje. Čia, eilėje laukia ir neturi galimybės prisišvartuoti 73 krovininiai laivai, dėl stipriai pailgėjusio laivų aptarnavimo laiko, ženklios sunkvežimių ir vairuotojų stokos, augančio prekių importo ir jau juntamo artėjančio šventinio periodo.

Lietuvos verslininkai ragina nešvaistyti laiko

M. Povilaika pastebi, kad „logistikos sektoriuje trūksta darbuotojų, perkaista ekspeditoriai, dėl per didelės priklausomybės nuo žmonių, sulėtėja procesai, didėja klaidų, vėluojančių krovinių ir išsipūtusių kainų rizika. Turime ilgametę patirtį transportuodami krovinius ir dirbdami pasigedome susistemintų duomenų, integracijos keistis informacija tarp skirtingose šalyse naudojamų sistemų – viskas derinama laiškais, skambučiais, rankų paspaudimais. Tai paskatino imtis kurti skaitmeninę platformą, atliepiančią šiuolaikinio pasaulio poreikius“.

Didmenine ir mažmenine prekyba kosmetinėmis priemonėmis besiverčiančios įmonės „Medexy“ administracijos vadovė Jurgita Smagorienė džiaugiasi, kad „Kalėdų metui pradėjo ruoštis vasarą ir visi šventėms numatyti kroviniai jau pakeliui“.

Įmonė bendradarbiauja ne tik su ES šalimis, bet ir Pietų Korėja, Izraeliu, Kanada, tad „dirbant su partneriais visame pasaulyje, kildavo problemų dėl laiko juostų, tekdavo kartais parą laukti, kol logistikos bendrovė pateiks pasiūlymą pagal išsiųstą užklausą. Pradėję naudotis „MyDello“ platforma pastebėjome, kad taupome darbuotojų laiką, platformoje matome savo užsakymų istoriją, galime atsisiųsti užsakymų dokumentus. Svarbiausia, žinoma, kad  galime realiu laiku pasirinkti geriausią krovinio gabenimo būdą pagal kainos ir kelionės trukmės santykį. Kilus klausimams padeda „MyDello“ ekspertai“ – sako J. Smagorienė.

Biotechnologijų startuolio „Gensinta“ vadovas Benas Macijauskas pasakoja, kad „logistikos srityje turėjo ribotą patirtį, tad gaišdavo laiką bereikalingam bendravimui, gabaritų rašymui, pasiūlymo ar atostogauti išvykusio ekspeditoriaus laukimui. Skaitmeninė logistikos platforma yra tai, ko norisi XXI a. Ja naudotis patogu ir intuityvu, kaip elektronine parduotuve, o suformuoti krovinį per „MyDello“ spėju per 5 min.“

„Dirbame su labai jautria technika, o krovinių dydis svyruoja nuo dėžės iki konteinerio, tad mums labai svarbi galimybė rinktis krovinio gabenimo būdą. Kadangi neturime krovinių gabenimo rutinos, mūsų darbuotojai negali tinkamai įsivertinti gabenimo kainos, kuri įprastai slepiasi. „MyDello“ tokios problemos neturi, pasirinkus krovinio gabenimo būdą, vietą ir matmenis – paslaugos kaina apskaičiuojama tuoj pat, patvirtinama ir nekintama. Galite stebėti krovinio kelionę ir grįžti prie svarbių darbų“, – patirtimi dalinasi B. Macijauskas.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Tema „Logistika“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:














Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Teismas vėl atmetė „Škoda“ ieškinį dėl „LTG Link“ elektrinių traukinių pirkimo konkurso

Apeliacinis teismas atmetė Čekijos koncerno „Škoda“ įmonių skundą dėl „Lietuvos geležinkelių“ keleivių vežimo...

Verslo aplinka
2021.09.30
M. Skuodis skubina „RB Rail AS“ darbus, latviai žada nevėluoti

Lietuvos susisiekimo ministras nurodo, kad „Rail Balticos“ vykdymo terminai priklauso nuo bendros įmonės...

Logistika
2021.09.30
Rugsėjį pradėti ir baigti NT projektai Premium

Rugsėjį Vilniuje pradėjo kilti viešbutis „Clarion“, siuntų terminalas oro uoste, 20 aukštų daugiabutis,...

Statyba ir NT
2021.09.30
I. Šimonytė abejoja, ar racionalu išsaugoti senąjį Vilniaus oro uosto pastatą 15

Premjerė Ingrida Šimonytė abejoja, ar būtų racionalu išsaugoti sovietinį Vilniaus oro uosto pastatą. Pasak...

Logistika
2021.09.30
„Siųsk pigiau“ švenčia dešimtmetį: sekasi, nes dirbame kaip komanda Verslo tribūna

Viena didžiausių siuntų siuntimo platformų internete „Siųsk pigiau“  šiais metais švenčia pirmąjį jubiliejų.

Paslaugos
2021.09.30
Išvarginti logistikos chaoso, atidaro savas transporto linijas  Premium

Ieškodamos būdų ištrūkti iš užburto rato, logistikos, prekybos ir gamybos įmonės rizikuoja, pačios...

Logistika
2021.09.30
Rugpjūtį Estijos geležinkeliai pervežė šeštadaliu daugiau krovinių

Šalyje rugpjūtį geležinkeliais pervežta daugiau krovinių, nei prieš metus, bet mažiau, nei prieš mėnesį.

Logistika
2021.09.29
„United Airlines“ atleis beveik 600 darbuotojų, kurie atsisako skiepytis nuo COVID-19 9

Antra pagal dydį JAV oro linijų bendrovė „United Airlines“ atleis beveik 600 darbuotojų, atsisakiusių...

Vadyba
2021.09.29
Lėktuvų taršą JAV oro uostuose ribos nauja programinė įranga 

Didieji JAV oro uostai netrukus pradės naudoti naują programinę įrangą, kuri apskaičiuos, kada lėktuvai turi...

Logistika
2021.09.29
Klaipėdoje – 12 mln. Eur investicijos į logistikos ir gamybinį centrą Premium

Trys giminingos uostamiesčio įmonės – logistikos bendrovė „Transnest“, metalo apdirbimo įmonė „Fabbro“ ir...

Logistika
2021.09.29
JK pasitelkia kariuomenę degalų tiekimo problemai spręsti

Jungtinė Karalystė (JK) pasitelkia kariuomenę, siekdama išspręsti degalų tiekimo į degalines krizę. JK...

Verslo aplinka
2021.09.29
M. Skuodis: yra 2 metai sprendimui dėl senojo Vilniaus oro uosto pastato 9

Atsakymus dėl senojo Vilniaus oro uosto pastato išsaugojimo ar griovimo reikia rasti per artimiausius dvejus...

Logistika
2021.09.29
Vyriausybė į Seimą ridena karčiausią akcizų ir taršos mokesčių bulvę Premium 14

Lietuvos politikai ir visuomenė šią savaitę gavo progą pirmąkart pasitikrinti, kiek toli esame nuėję...

Finansai
2021.09.29
Nyderlandų „Samskip“ įsigijo Lietuvos įmonę „Sea Connect“

Didelė Nyderlandų transporto ir logistikos bendrovė „Samskip“ plečia veiklą Baltijos šalyse – ji įsigijo...

Logistika
2021.09.28
Vilniaus viešojo transporto profsąjunga inicijuoja streiką 2

Vilniaus viešojo transporto profesinė sąjunga inicijuoja balsavimą dėl streiko – darbuotojams pritarus,...

Logistika
2021.09.28
J. Neverovičius: Lietuvoje „Rail Baltica“ ketinama nutiesti iki 2026-ųjų pabaigos  3

Lietuva turi išlaikyti ambiciją iki 2026 metų pabaigos pastatyti europinės vėžės geležinkelį „Rail Baltica“,...

Logistika
2021.09.28
Kinų „Geely“ gamins aukštos klasės išmaniuosius telefonus 1

Kinijos automobilių gamintojas „Geely Holding“ žengia į išmaniųjų telefonų rinką. CNBC praneša, kad šį...

Automobiliai
2021.09.28
„Ford“ į elektromobilių gamybą investuos 11,4 mlrd. USD 2

JAV automobilių gamintoja „Ford“ pirmadienį pranešė apie 11,4 mlrd. USD investicijas į elektromobilių gamybą...

Inovacijos
2021.09.28
M. Skuodis: EBPO raginimai apsunkinti automobilių stovėjimo sąlygas – ankstyvi 6

Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) raginimai griežtinti automobilių stovėjimo...

Logistika
2021.09.28
Neprognozuojama logistika: krovinių gabenimo kainos ir terminai spaudžia verslus į kampą Verslo tribūna

Artėjant intensyviausiam kalėdiniam siuntų periodui, verslai ir logistikos ekspertai kovoja su precedento...

Logistika
2021.09.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku