Kompleksinė logistika 3PL – artėjančio dešimtmečio ateitis

Publikuota: 2020-07-16 06:00
UAB „Talga“
svg svg
UAB „Talga“

Praktika įrodė, kad kiekvienas geriausiai padarome tą darbą, kurį išmanome, o kalbant verslo kategorijomis, – kuriame specializuojamės ir esame sukaupęs daugiausiai kompetencijų. Prognozuojantys ateities logistiką vienbalsiai tvirtina, kad viena iš būtinų jos ateitis sudedamųjų – trečiųjų šalių teikiamos 3PL paslaugos įvairiems verslams. Kas tai ir kodėl tai logistikos ateitis, kuri jau šiandien teikia naudą daugeliui gamybos, paslaugų ir kitos veiklos bendrovėms?

3PL – tai trečiųjų šalių kompleksinė logistika (angl. Third (3) Party Logistics), kai gamybos, prekybos ar kitos veiklos įmonė visas ar dalį tiekimo grandinės, sandėliavimo, pakavimo ir perpakavimo, prekių rūšiavimo, siuntų ir palečių formavimo, dokumentų tvarkymo ir kitų su logistika susijusių paslaugų patiki šioje srityje besispecializuojančiai įmonei. Siūlantys 3PL savo klientams suteikia paslaugas, kokių jiems reikia, ir tada, kai yra jų poreikis. Pavyzdžiui, saugo krovinius ir prekes, jas perpakuoja, žymi ir pristato į gamybą ar prekybą tuomet, kai jos užsakomos, ir tokį kiekį, koks tam laikui būtinas klientui.

nuotrauka::1 left

3PL – šalia DI

Analizuojantys logistikos virsmą ir jos ateitį numato, kad artėjant naujam dešimtmečiui ryškėja keletas tendencijų, kurios suformuos logistikos ateitį. Tobulėjant pramonei logistikoje augs dirbtinio intelekto (DI) vaidmuo. Pasitelktas DI didina tiekimo grandinės produktyvumą ir mažina veiklos sąnaudas, optimizuoja sandėlių naudojimą ir krovinių maršrutus, tiksliau prognozuoja paklausą.

Pažymima, kad šiuo atveju 3PL paslaugų tiekėjai gali geriau išnaudoti DI ir efektyviai suplanuoti pristatymo maršrutus ar net iš anksto pasiruošti spręsti problemas, kurios jų klientams dar tik gali kilti ateityje. Besispecializuojantys teikti kompleksines logistikos paslaugas priversti greičiau tobulėti ir diegti naujoves, kurios jiems padeda pirmauti prieš konkurentus, o tai klientams pagreitina operacijas, leidžia išbandydami modernesnius logistikos modelius, racionaliau ir tiksliau atlikti logistikos operacijas, minimizuoti krovinių ir prekių nuostolius.

Tinklapis „Entrepeneur.com“ skaičiuoja, kad pastaruoju metu pasaulyje daugiau nei 40% siuntų išsiunčiama tą pačią dieną, kai prieš 4 m. ši dalis tebuvo 5%. Ekspertai pažymi, kad toks siuntų pristatymo operatyvumas susijęs ir su 3PL paslaugų augimu. Klientų spaudimas trumpinti pirkinių pristatymo terminus verčia tiekėjus bendradarbiauti su 3PL paslaugų teikėjais, kad sandėliavimo, pakavimo, gabenimo ir paskutinės mylios paskirstymo srityse jie būtų kuo efektyvesni.

3PL profesionalai

„Augantį 3PL paslaugų poreikį mūsų bendrovė apčiuopė jau prieš gerą dešimtmetį ir šiam klientų poreikiui pasiruošėme laiku, o dabar plečiame kompleksines logistikos paslaugas ir netrukus pasiūlysime naujų sprendimų, – pasakoja Marius Giedraitis, 20 m. logistikos patirtį sukaupusios UAB „Talga“ direktorius. – Mes specializuojamės 3PL logistikoje, todėl įvairiems klientams pagal jų poreikius galime pritaikyti ir sandėliavimo, ir kitus kompleksinės logistikos sprendimus.“

Logistikos specialistas pažymi, kad su kiekvienu nauju ir esamu klientu išsamiai analizuoja jo gaminių ar prekių logistikos procesus bei ieško jam tinkamiausių optimalių spendimų. Tam pasitelkiamos per pora dešimtmečių bendrovės specialistų sukauptos žinios ir nuolat tobulinami gebėjimai.

„Būdami vieni iš lyderių Lietuvoje pagal užsakymų atrinkimą ir perdavimą tolesniam transportavimui tonomis bei kubiniais metrais, kurių platinimas vykdomas DPD bei kitų didžiausių kurjerio paslaugų kompanijų, ne vienam klientui padėjome atrasti silpnąsias jo iki tol naudojamos logistikos proceso grandis ir pasiūlėme bei kartu įgyvendinome sprendimus, kurie padeda automatizuoti procesus, taupyti pinigus, laiką, žmogiškuosius kaštus, mažinant žmogiškųjų klaidų tikimybę. Su visais klientais stengiamės būti veiklos partneriais, o ne tik sandėliavimo paslaugų pardavėjais,“ – akcentuoja Jonavos bendrovės „Talga“ vadovas.

nuotrauka::2 left

Paklausa skatina plėtrą

Jonavoje esantys 13.500 m2 bendrovės sandėliai, galintys talpinti daugiau kaip 16.000 palečių, atitinka visus aukščiausius saugumo ir kokybės reikalavimus: turi AEO (angl. Authorized Economic Operator) arba įgaliotojo ekonominių operacijų vykdytojo statuso, „Ecoagros“ muitinės ir laikino saugojimo sandėlių sertifikatus. Ruošiami dokumentai, pertvarkomos patalpos, vykdomi darbuotojų mokymai bei koreguojami darbo procesai SQAS (Saugos ir kokybės vertinimo sistema, angl. Safety & Quality Assessment System) sertifikatui gauti. Įdiegta sandėlio valdymo sistema „Equinox VISION 6“ gali būti sujungta su kliento informacinių technologijų ar buhalterine sistema. Tai leidžia itin efektyviai vykdyti prekių priėmimą, atrinkimą, sekti prekių likučius, teikti ataskaitas. Sandėlyje vykdomas nuolatinis prekių monitoringas, savikontrolės inventorizacijos ir inventorizacijos pagal kiekvieno kliento poreikį, o „Talga“ prisiima pilną atsakomybę už prekių saugumą.

„Vis didėjant paklausai „Talga“ plečia savo sandėlių plotus – netrukus atidarysime naują 4.000 m2 sandėlio korpusą, kuriame, naudojant reguliuojamų stelažų sistemas, atsižvelgiant į klientų prekių specifiką, bus įrengta apie 7.000 vietų paletėms“, – artimiausias plėtros perspektyvas atskleidžia bendrovės vadovas.

Anot jo, bendradarbiaudami su daugeliu vežėjų mato, kad atsiranda poreikis ir birių krovinių 3PL aptarnavimui. Pavyzdžiui, smulkesni gamintojai žaliavų gamyklose perka plastiko granules SILO cisternomis, bet negali jų pas save priimti ir vienu metu aptarnauti didelio kiekio žaliavos. Tokiu atveju „Talga“ savo terminale granules perkrauna iš SILO cisternų į didmaišius ir pristato klientui pagal jo gamyboje reikalingus kiekius. Dar šiemet „Talga“ planuoja baigti birių produktų terminalo įrengimo darbus ir pasiūlyti kompleksines logistikos 3PL paslaugas biriems kroviniams.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Oro uostuose veikiančios įmonės pasigenda paslaptyje laikomų plėtros planų Premium

Įvairias aviacines paslaugas šalies oro uostuose teikiančios bendrovės piktinasi, kad negali dėliotis...

„airBaltic“ gaus 250 mln. Eur investiciją, toliau – birža 3

Latvijos avialinija „airBaltic“ gaus 250 mln. Eur kapitalo injekciją iš Latvijos vyriausybės, kurią panaudos...

Rinkos
11:09
„Altas Auto“ ir „Elinta Motors“ imasi mažųjų elektrinių autobusų gamybos

Mažųjų autobusų gamintojas „Altas Auto“ ir elektrinių pavarų vystytojai „Elinta Motors“ pasirašė...

Kompleksinė logistika 3PL – artėjančio dešimtmečio ateitis Verslo tribūna

Praktika įrodė, kad kiekvienas geriausiai padarome tą darbą, kurį išmanome, o kalbant verslo kategorijomis, –...

Su darbo jėga importuojamas koronavirusas verčia stiprinti apsaugos strategiją Premium 2

„Hegelmann Transporte“ atvejis atskleidžia iš užsienio atvykstančių vairuotojų keliamą grėsmę, kurią jau...

Nespėjus priimti pataisų, svarstoma galimybė atidėti oro uostų dividendų mokėjimą

Seimui pavasario sesijoje nespėjus priimti įstatymo pataisų, kurios leistų atleisti per koronaviruso krizę...

Dalis „Bolt Food“ kurjerių paskelbė streiką 12

Dalis bendrovės „Bolt Food“ maisto kurjerių Vilniuje trečiadienį paskelbė streiką dėl sumažintų paslaugos...

Vėl kursuos keleivinis traukinys į Balstogę, kiti tarptautiniai maršrutai dar sustabdyti

„Lietuvos geležinkelių“ grupės keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ atnaujina traukinių reisus į Lenkiją.

Žingsniai po Mobilumo paketo priėmimo: įsigaliojimo terminai ir skundas ESTT Premium

Europos Parlamente galutinai priimtas Mobilumo paketas palaipsniui keis transporto rinką, o jo priešininkai...

Transporto saugos administracija nubausta už konkurencijos ribojimą 1

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA), pratęsdama sutartis su 42 vežėjais vežti keleivius tolimojo...

„Hegelmann Transporte“ veiklą vykdo, laukia NVSC nurodymų  1

UAB „Hegelmann Transporte“, kurioje nustatytas koornaviruso proveržis, vadovas tvirtina gavęs Nacionalinio...

Skrydžių Lietuvos oro erdvėje per metus sumažėjo perpus

Lietuvos oro erdvėje pirmąjį šių metų pusmetį iš viso aptarnauta 65.000 skrydžių – 48,5% mažiau nei tuo pačiu...

„Lietuvos geležinkelių“ įmonė už 200 mln. Eur pirks naujus traukinius 10

Keleivių vežimo bendrovė „LG Keleiviams“ skelbia apie pradedamas rinkos konsultacijas dėl traukinių parko...

Latvijoje sparčiai mažėja krovinių srautai 

Krovinių vežimas kaimyninės šalies geležinkeliais pirmąjį pusmetį sumažėjo beveik perpus, o krova jos...

„Kelių priežiūra“ sustambino kelių tarnybas

Valstybės valdoma valstybinių kelių priežiūros įmonė „Kelių priežiūra“ sustambino kelių tarnybas. Iki šiol...

Statyba ir NT
2020.07.13
Parduoti „Šilutės automobilių keliai“

Restruktūrizuojama statybos UAB „Hidrostatyba“ pardavė taip pat restruktūrizuojamą antrinę UAB „Šilutės...

Statyba ir NT
2020.07.13
Teismas nutraukė bylą dėl „Gargždų geležinkelio“ negautų pajėgumų

Teismas nutraukė verslininko Igorio Udovickio valdomos bendrovės „Gargždų geležinkelis“ inicijuotą bylą dėl...

STT uosto vadovo konkurso netirs, bet prašo etikos sargų nuomonės 

Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) netirs Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovo konkurso, tačiau...

„Viada“ savo atsiskaitymo programėlę pritaikė verslo klientams

Prieš metus atsiskaitymo už degalus programėlę fiziniams vartotojams pristatęs „Viados“ degalinių tinklas ją...

Paštomatų rinkos TOP 3: šiųmetė plėtra – tikrai ne pabaiga Premium

Augti nesiliaujantis siuntų terminalų populiarumas skatina nuolatines rinkos lyderių ir į jas pretenduojančių...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus