Kompleksinė logistika 3PL – artėjančio dešimtmečio ateitis
3PL – tai trečiųjų šalių kompleksinė logistika (angl. Third (3) Party Logistics), kai gamybos, prekybos ar kitos veiklos įmonė visas ar dalį tiekimo grandinės, sandėliavimo, pakavimo ir perpakavimo, prekių rūšiavimo, siuntų ir palečių formavimo, dokumentų tvarkymo ir kitų su logistika susijusių paslaugų patiki šioje srityje besispecializuojančiai įmonei. Siūlantys 3PL savo klientams suteikia paslaugas, kokių jiems reikia, ir tada, kai yra jų poreikis. Pavyzdžiui, saugo krovinius ir prekes, jas perpakuoja, žymi ir pristato į gamybą ar prekybą tuomet, kai jos užsakomos, ir tokį kiekį, koks tam laikui būtinas klientui.
3PL – šalia DI
Analizuojantys logistikos virsmą ir jos ateitį numato, kad artėjant naujam dešimtmečiui ryškėja keletas tendencijų, kurios suformuos logistikos ateitį. Tobulėjant pramonei logistikoje augs dirbtinio intelekto (DI) vaidmuo. Pasitelktas DI didina tiekimo grandinės produktyvumą ir mažina veiklos sąnaudas, optimizuoja sandėlių naudojimą ir krovinių maršrutus, tiksliau prognozuoja paklausą.
Pažymima, kad šiuo atveju 3PL paslaugų tiekėjai gali geriau išnaudoti DI ir efektyviai suplanuoti pristatymo maršrutus ar net iš anksto pasiruošti spręsti problemas, kurios jų klientams dar tik gali kilti ateityje. Besispecializuojantys teikti kompleksines logistikos paslaugas priversti greičiau tobulėti ir diegti naujoves, kurios jiems padeda pirmauti prieš konkurentus, o tai klientams pagreitina operacijas, leidžia išbandydami modernesnius logistikos modelius, racionaliau ir tiksliau atlikti logistikos operacijas, minimizuoti krovinių ir prekių nuostolius.
Tinklapis „Entrepeneur.com“ skaičiuoja, kad pastaruoju metu pasaulyje daugiau nei 40% siuntų išsiunčiama tą pačią dieną, kai prieš 4 m. ši dalis tebuvo 5%. Ekspertai pažymi, kad toks siuntų pristatymo operatyvumas susijęs ir su 3PL paslaugų augimu. Klientų spaudimas trumpinti pirkinių pristatymo terminus verčia tiekėjus bendradarbiauti su 3PL paslaugų teikėjais, kad sandėliavimo, pakavimo, gabenimo ir paskutinės mylios paskirstymo srityse jie būtų kuo efektyvesni.
3PL profesionalai
„Augantį 3PL paslaugų poreikį mūsų bendrovė apčiuopė jau prieš gerą dešimtmetį ir šiam klientų poreikiui pasiruošėme laiku, o dabar plečiame kompleksines logistikos paslaugas ir netrukus pasiūlysime naujų sprendimų, – pasakoja Marius Giedraitis, 20 m. logistikos patirtį sukaupusios UAB „Talga“ direktorius. – Mes specializuojamės 3PL logistikoje, todėl įvairiems klientams pagal jų poreikius galime pritaikyti ir sandėliavimo, ir kitus kompleksinės logistikos sprendimus.“
Logistikos specialistas pažymi, kad su kiekvienu nauju ir esamu klientu išsamiai analizuoja jo gaminių ar prekių logistikos procesus bei ieško jam tinkamiausių optimalių spendimų. Tam pasitelkiamos per pora dešimtmečių bendrovės specialistų sukauptos žinios ir nuolat tobulinami gebėjimai.
„Būdami vieni iš lyderių Lietuvoje pagal užsakymų atrinkimą ir perdavimą tolesniam transportavimui tonomis bei kubiniais metrais, kurių platinimas vykdomas DPD bei kitų didžiausių kurjerio paslaugų kompanijų, ne vienam klientui padėjome atrasti silpnąsias jo iki tol naudojamos logistikos proceso grandis ir pasiūlėme bei kartu įgyvendinome sprendimus, kurie padeda automatizuoti procesus, taupyti pinigus, laiką, žmogiškuosius kaštus, mažinant žmogiškųjų klaidų tikimybę. Su visais klientais stengiamės būti veiklos partneriais, o ne tik sandėliavimo paslaugų pardavėjais,“ – akcentuoja Jonavos bendrovės „Talga“ vadovas.
Paklausa skatina plėtrą
Jonavoje esantys 13.500 m2 bendrovės sandėliai, galintys talpinti daugiau kaip 16.000 palečių, atitinka visus aukščiausius saugumo ir kokybės reikalavimus: turi AEO (angl. Authorized Economic Operator) arba įgaliotojo ekonominių operacijų vykdytojo statuso, „Ecoagros“ muitinės ir laikino saugojimo sandėlių sertifikatus. Ruošiami dokumentai, pertvarkomos patalpos, vykdomi darbuotojų mokymai bei koreguojami darbo procesai SQAS (Saugos ir kokybės vertinimo sistema, angl. Safety & Quality Assessment System) sertifikatui gauti. Įdiegta sandėlio valdymo sistema „Equinox VISION 6“ gali būti sujungta su kliento informacinių technologijų ar buhalterine sistema. Tai leidžia itin efektyviai vykdyti prekių priėmimą, atrinkimą, sekti prekių likučius, teikti ataskaitas. Sandėlyje vykdomas nuolatinis prekių monitoringas, savikontrolės inventorizacijos ir inventorizacijos pagal kiekvieno kliento poreikį, o „Talga“ prisiima pilną atsakomybę už prekių saugumą.
„Vis didėjant paklausai „Talga“ plečia savo sandėlių plotus – netrukus atidarysime naują 4.000 m2 sandėlio korpusą, kuriame, naudojant reguliuojamų stelažų sistemas, atsižvelgiant į klientų prekių specifiką, bus įrengta apie 7.000 vietų paletėms“, – artimiausias plėtros perspektyvas atskleidžia bendrovės vadovas.
Anot jo, bendradarbiaudami su daugeliu vežėjų mato, kad atsiranda poreikis ir birių krovinių 3PL aptarnavimui. Pavyzdžiui, smulkesni gamintojai žaliavų gamyklose perka plastiko granules SILO cisternomis, bet negali jų pas save priimti ir vienu metu aptarnauti didelio kiekio žaliavos. Tokiu atveju „Talga“ savo terminale granules perkrauna iš SILO cisternų į didmaišius ir pristato klientui pagal jo gamyboje reikalingus kiekius. Dar šiemet „Talga“ planuoja baigti birių produktų terminalo įrengimo darbus ir pasiūlyti kompleksines logistikos 3PL paslaugas biriems kroviniams.