2020-01-15 09:55

„Brexit“ aviacijoje: pokyčių bus, bet chaoso tikimasi išvengti 

Aviacija Didžiajai Britanijai – didelę reikšmę turintis ūkio sektorius. Ryto Staselio nuotr.
Aviacija Didžiajai Britanijai – didelę reikšmę turintis ūkio sektorius. Ryto Staselio nuotr.
Aviacijos industrija jautriai reaguos į Jungtinės Karalystės pasitraukimą iš Europos Sąjungos, tačiau dabar manoma, kad net „kietasis“ išstojimas nesukels dramatiško poveikio.

„Brexit“ tikimybė yra labai didelė – tą patvirtina gruodį vykę pirmalaikiai visuotiniai rinkimai. Dabar numatoma, kad pasitraukimas iš Europos Sąjungos (ES) turėtų įvykti sausio 31 d. 23 val. Londono laiku, o daugiau detalių dėl paties proceso paaiškės po sausį vyksiančių derybų. Atsiskirdama nuo ES, valstybė pasitraukia ir iš Europos Teisingumo Teismo, Europolo, Europos aviacijos saugos agentūros (EASA) ir kitų senojo žemyno institucijų.

Laikysis esamo reglamento

Tačiau Jungtinės Karalystės (JK) civilinės aviacijos agentūra (CAA) skelbia, kad šios šalies aviacijos sektorius ir toliau dalyvaus EASA sistemose ir atitiks šios organizacijos reikalavimus. Pranešama, kad nuo išstojimo momento JK perims ES aviacijos įstatymus. JK CAA nurodo, kad galimi šių teisės aktų pakeitimai, kurie užtikrintų jų funkcionavimą. Abipusiu susitarimu pereinamuoju laikotarpiu tarptautinių susitarimų atžvilgiu JK bus traktuojama kaip ES valstybė narė. Tai apims ir ES lygio dvišalius oro saugos susitarimus su JAV, Kanada ir Brazilija.

52795
130817
52791