„Small Planet Airlines“ pateikė paraišką bankrotui

Tai VŽ patvirtino Kristijonas Kaikaris, šios bendrovės vadovas. Jis sakė, kad tokį sprendimą lėmė Civilinės aviacijos administracijos (CAA) sprendimas nutraukti veiklos licenciją.
„Mūsų tikslas buvo daryti viską, kad galėtume tęsti savo darbus, nepaisant to, kad mus pakankamai stipriai „sužeidė“ mūsų bėdos Vokietijoje, o po to – ir Lenkijoje. Mes tikėjomės kad nuo šitų galimų bėdų galėsime apsiginti, pradėję restruktūrizaciją. Bet, kaip žinote, teismas priėmė neigiamą sprendimą ir nepatvirtino mūsų restruktūrizacijos. Mes iš tikrųjų turime klausimų, kaip teismas paskaičiavo, nes mes pateikdami savo duomenis ir vėliau juos patikslindami, akivaizdžiai matėme, kad esame mokūs. Mums yra neaišku, kaip teismas padarė tokius skaičiavimus“, – VŽ sakė p. Kaikaris.
Lieka klausimų
„Lrt.lt“ paviešintame teismo atsakyme buvo nurodyta, kad „teismui pateikti finansiniai dokumentai neatitiko formalių reikalavimų finansinei atskaitomybei ir negalėjo būti vertinami kaip dokumentai, atspindintys realią finansinę padėtį. Įmonė neatskleidė duomenų ir apie savo turtinę padėtį – pateikti duomenys nebuvo aiškūs ir išsamūs, pagal juos nebuvo galima realiai įvertinti turto vertės“.
„Negaliu šito komentuoti. Mums padėjo teisininkai, kurie ne pirmą kartą tai daro ir man būtų keista, jeigu ten kažkas ne taip, – sako p. Kaikaris. – Be to, teismas gali prašyti trūkstamų duomenų. Nemačiau, kad taip būtų.“
Teismui nepatvirtinus restruktūrizacijos, SPA tą pačią dieną prarado ir komercinę licenciją. VŽ rašė, jog Alvydas Šumskas, CAA direktoriaus pavaduotojas, tvirtino, kad sprendimas sustabdyti licenciją nesirėmė teismo atsisakymu kelti restruktūrizacijos bylą. Tam pagrindą sudarė anksčiau šią savaitę SPA pateiktas verslo planas.
Nemato pasirinkimo
„Kai prarandi komercinę licenciją, atsiranda pauzė. Gali prašyti laikinos licencijos, bet viskas ima griūti, kaip kortų namelis. Mūsų operatoriai pasirinko kitą vežėją („Novaturas“ ir „Tez Tour“ pasirašė sutartis su Vilniuje registruota „GetJet“ bendrove – VŽ), o kai neturi komercinės licencijos ir negali skraidyti, įgulos ir kiti darbuotojai greitai galvoja, ką veikti. Tai visiškai suprantama, – tvirtino p. Kaikaris. – Kai esi kepyklėlė, o negali kepti duonos, tai ką daryti? Vynioti svetimus džiūvėsėlius į maišelius? Mes įvertinome visą seką ir buvo noras pateikti apeliaciją teismui. Bet kai tą pačią dieną prarandi ir licenciją, tai net teismui vėliau patvirtinus tą restruktūrizaciją, nebūtų ką restruktūrizuoti. Dabar mums belieka tik pasistengti ir daryti viską, kad mūsų kreditoriams būtų geriau.“
Nesėkmių virtinė
Jis patvirtino, kad Lietuvoje lieka veikianti licencijos neturinti UAB „SPG grupė“, kuriai priklauso trys įmonės Lietuvoje, Lenkijoje ir Vokietijoje.
95% Kambodžoje veiklą vykdančios „Small Planet Airlines“ įmonės akcijų perleista Kinijos partneriams. Teoriškai ši bendrovė turi galimybę išlikti rinkoje, išsaugodama prekės ženklą ateičiai.
„Creditinfo“ pateikiamais duomenimis, 2018 m. pradžioje UAB „Small Planet Airlines“ dirbo 286 darbuotojai, lapkričio 29 d. – 271, o gruodžio 7 d. buvo likę tik 67.
Dar praėjusį pavasarį SPA grupė planavo itin sparčią plėtrą Vakarų Europoje, siekdama išnaudoti „Air Berlin“ pasitraukimą iš rinkos, tačiau, kaip tvirtina grupės vadovai, Vokietijoje veiklą sutrikdė vežėjui laiku nepristatyti lėktuvai. Į skolas įklimpusi Vokietijos bendrovė pradėjo restruktūrizacijos procesą, o vėliau pradėta ir įmonės Lenkijoje restruktūrizacija. Pastaroji dar 2017 m. tapo didžiausiu užsakomųjų skrydžių tiekėju Lenkijoje, įveikusi vietinius ir Čekijos vežėjus.
Lietuvoje veikianti UAB „Small Planet Airlines“ deklaravo stabilią ir pelningą veiklą Lietuvoje, tačiau ši įmonė buvo bendrovių Vokietijoje ir Lenkijoje laiduotoja. Pastarosioms patyrus finansinę nesėkmę, jų kreditoriniai reikalavimai turėjo būti nukreipti į Lietuvos bendrovę. Todėl jos apsaugai nuspręsta pradėti restruktūrizacijos procedūrą, tačiau teismas šį prašymą atmetė.
[infogram id="3b71957f-aa56-42d1-b6b7-5a3c29d536de" prefix="Tjv" format="interactive" title="Copy: Transportas: UAB „Small Planet Airlines“ dosjė"]