Kas tai? Veiklos sukaktis

Pergalingi „Sostenos“ metai

Reklama publikuota: 2017-07-11
svg svg

„Sostenos“ vardą šiandien tikrai yra girdėję net tie, kurie automobilio nevairuoja. Tai viena iš nedaugelio su pirmąja nepriklausomos šalies verslo banga gimusių lietuviškų įmonių, kuri sėkmingai gyvuoja iki šių dienų ir gali didžiuotis stulbinančiais veiklos rezultatais.

Pastarieji metai kompanijai buvo išties vieni reikšmingiausių istorijoje – naujieji „Volvo“ ir „Renault“ automobilių modeliai lyg ant mielių augino įmonės pardavimo rodiklius, už puikius rezultatus ir nepriekaištingą aptarnavimą ji pelnė geriausios „Renault“ atstovybės Baltijos šalyse apdovanojimą, o 2017 m. pradžioje „Sostenos“ grupė tapo įgaliotuoju „Nissan“ automobilių techninės priežiūros atstovu ir atidarė serviso centrą Vilniuje.

Itin sėkmingus praeitus metus vainikavo gruodžio mėnesį Vilniuje atidarytas „Volvo“ automobilių centras, atnaujintas pagal aukščiausius tarptautinius standartus. Būtent nuo šių švediškų automobilių prieš 25 metus prasidėjo kompanijos istorija. Per šį laiką įmonė gerokai ūgtelėjo ir šiandieninė „Sostena“ į 1992-aisiais sostinėje nuomotose patalpose duris atvėrusią įmonę panaši it musė į dramblį.

Šiandien kompanijos atstovybes galima rasti visuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Panevėžyje ir Šiauliuose, juose prekiaujama ne tik „Volvo“, bet ir „Renault“ bei „Dacia“ automobiliais, teikiamos šių modelių bei „Nissan“ automobilių remonto bei priežiūros paslaugos. Nesikeitė tik viena: už kompanijos vairo vis dar stovi ją įkūręs žmogus – kompanijos prezidentas Donetas Karčiauskas. Įspūdingą verslo valdymo bei plėtros patirtį sukaupęs įmonės vadovas neslepia ambicijų augti toliau ir sako, kad jo verslo sėkmės paslaptis – siekis nuo pat pirmos veiklos dienos vadovautis vakarietiškais standartais. 

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

nuotrauka::1

Kaip prasidėjo „Sostenos“ istorija?

Prieš 25 metus, kai tik kūrėsi rinkos ekonomika, ieškojome įvairių veiklos galimybių. Tuo metu jau kurį laiką greta kitų jau mūsų pradėtų verslų į Lietuvą gabenome ir naujus „Volvo“ automobilius. 1992 metais nusprendėme kreiptis tiesiai į švedų gamintoją dėl galimybės oficialiai atstovauti šį prekės ženklą, tad pasidarėme vizas ir vadovaudamiesi tūkstantmete išmintimi „Belsk, ir bus atidaryta“ dviese nuvykome į Geteborgą. Ir ji pasitvirtino – Švedijoje pasirodėme pačiu laiku: „Volvo“ kaip tik buvo pradėję žvalgytis, su kuo Baltijos šalyse galėtų bendradarbiauti.

Tais laikais mokėdamas užsienio kalbą, turėdamas drąsos ir bent kiek prekybinių įgūdžių galėjai steigti kokį nori verslą, nes verslo prasme Lietuvoje plytėjo plynas laukas. Visko, žinoma, neaprėpsi, tad mes pasirinkome automobilius – ir nuo savo pasirinkimo niekada nenutolome.

O kodėl „Volvo“?..

Apie šią markę jau turėjome šiokių tokių žinių, be to, nulėmė ir vertybiniai dalykai: įmonę steigė dvi šeimos, tad rinkomės skandinavišką mentalitetą, saugumą, įvaizdį. Ieškojome automobilio vidutinei klasei – žinoma, tais laikais ji dar nebuvo susiformavusi, tačiau pamažu užaugo ir dabar skiname gerus savo darbo vaisius.

Ar turėjote verslo viziją, įsivaizdavote, kaip atrodys „Sostena“?

Viena pamatinių mūsų nuostatų buvo vadovautis normalaus, vakarietiško verslo principais: prekiauti naujais automobiliais, detalėmis, teikti visapusišką aptarnavimą, visą paslaugų paketą. Turgaus variantas, kai pirkėjas gauna raktelius ir vėliau sukasi kaip išmano, mums netiko. Be to, nekėlėme sau tikslo greitai ir daug užsidirbti, galvojome apie ilgalaikę perspektyvą.

Tuo, beje, smarkiai nustebinom net „Volvo“ atstovus, jie prisipažino pirmą kartą svarstę tokį atstovybės finansinį modelį, kai visi plėtros projektai planuojami vykdyti tik iš reinvestuoto pelno. Tačiau tuo metu nei bankai galėjo ką pasiūlyti, nei mes jiems buvome įdomūs klientai su ką tik įsteigtu jaunu verslu, tad viską darėme savo jėgomis ir pakankamai sparčiai. Per septynerius metus įgyvendinome visus užsibrėžtus tikslus: atidarėme centrus Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje, prie produktų krepšelio prijungėme „Renault“, o iki 2009 m. pirmieji iš automobilių atstovų Lietuvoje turėjome salonų ir priežiūros centrų tinklą visuose didžiuosiuose šalies miestuose.

Kaip per šiuos metus keitėsi automobilių rinka Lietuvoje?

Nors automobilių paklausa augo ir tebeauga, lietuviai kitų Baltijos šalių kontekste visada išsiskyrė dideliu polinkiu įsigyti nenaujus automobilius bet kur, tik ne salone. Todėl anksčiau parduoti kokybišką naudotą automobilį su garantija išties buvo nelengva, bet dabar padėtis jau keičiasi. Ypač pastaraisiais metais tas labai jaučiasi: žmonės pavargo nuo nesaugių, nežinia kur ir nežinia kaip suremontuotų automobilių, kuriems sugedus visi rūpesčiai kris ant tavo pečių. Matome, kaip auga susidomėjimas mūsų „Volvo Selekt“ programa, kuri apima atsakingai atrinktus, patikrintus, paruoštus ne senesnius kaip 3 metų automobilius su visa gamintojo garantija.

O kalbant apie kitus pokyčius, pirmiausia norisi paminėti daugybę kartų pasikeitusį teisinį reguliavimą, mokesčių bazės nestabilumą, kuris tikrai nepalengvina verslo kasdienybės. Vyriausybės politika yra didžiausias mūsų verslo iššūkis. Tiksliau, jos nebuvimas – Lietuvoje nėra jokios šalies keliais važinėjančių automobilių parko koncepcijos, neegzistuoja paskatų rinktis saugų, netaršų automobilį ar elektromobilį. Tuo irgi išsiskiriame iš aplinkinių valstybių.

Kuo šiandien gyvena „Sostenos“ grupė?

Praėjusių metų pabaigoje visiškai atnaujinome „Volvo“ centrą Vilniuje – Lietuva tapo pirmąja Baltijos šalimi, kurioje įkurtas tokio lygio „Volvo“ automobilių centras. Investavome daugiau nei milijoną eurų, kad įrengtume centrą pagal moderniausią gamintojo strategiją. Ji apima ne tik patogią, jaukią, skandinaviška dvasia alsuojančią aplinką, bet pirmiausia naują klientų aptarnavimo standartą.

Svarbiausi pokyčiai čia yra ne langai ar grindys, o iš esmės atsinaujinusi aptarnavimo koncepcija. Dvi visiškai naujos aptarnavimo programos VPS (angl. „Volvo“ Personal Service – „Volvo“ asmeninis aptarnavimas) ir VRE (angl. „Volvo“ Retail Experience – „Volvo“ salono patirtis) mums leis dar labiau priartėti prie kliento, sutekti jam malonios patirties tiek perkant „Volvo“ automobilį, tiek jį prižiūrint. Tarkime, nebelieka jokių tarpininkų, priėmimo skyriaus klientas visais automobilio įsigijimo klausimais bendraus su jam paskirtu vadybininku, o garantiniu aptarnavimu rūpinsis asmeninis technikas. Pastarasis, savo ruožtu, iš tepaluoto mechaniko tampa kompiuteriu apsiginklavusiu specialistu, kuriam kur kas dažniau tenka automobilių serviso klausimus spręsti internetu prisijungus prie „Volvo“ gamintojų, o ne imant į rankas plaktuką ar veržliaraktį.

Dabar mūsų tikslas yra įgyvendinti šiuos pokyčius ir kituose miestuose – ne tik rekonstruoti pastatus, bet ir perteikti naujos koncepcijos dvasią žmonėms, o tai paprastai užtrunka ilgiau. Tačiau „Volvo“ treneris, diegiantis šias naujoves salonuose visame pasaulyje, nuteikia mus optimistiškai: pasak jo, matyti, kad su mūsų žmonėmis problemų tikrai nebus.

Išskirtinis klientų aptarnavimas „Sostenai“ buvo būdingas ir anksčiau, už tai net buvote apdovanoti?

Vienas svarbiausių mūsų veiklos tikslų – užmegzti ilgalaikį bendradarbiavimą su pirkėjais, tad stengiamės, kad jie ne tik būtų patenkinti įsigytais produktais, bet ir bendraudami su mumis jaustųsi patogiai, jaukiai ir norėtų sugrįžti. Praeitais metais „Sostena“ tapo geriausia 2016-ųjų „Renault“ automobilių atstovybe Baltijos šalyse. Apdovanojimą, kuris suteikiamas įvertinus pardavimo rodiklius ir aptarnavimo kokybę, atsiėmėme jau antrą kartą – tai puikus įvertinimas, kad viską darome tinkamai. Nemaža dalimi jį lėmė pardavimo rodikliai – pernai pardavėme 1048 „Renault“ automobilius, o tai net 41,4 procentais daugiau nei 2015 m. Vis dėlto ne mažiau svarbus vertinimo kriterijus yra automobilių pardavimo ir serviso aptarnavimo kokybė – būtent ji, o ne pardavimo skaičiai pelnė mums nugalėtojų vardą.

Dauguma mūsų parduodamų „Renault“ automobilių tarnauja verslo tikslams, tad darome viską, kad jie tarnautų sklandžiai ir mūsų klientas nepajustų jokių nepatogumų. Pakaitiniai automobiliai, operatyvumas, lankstūs finansiniai planai padeda „Renault“ nebe pirmus metus išlaikyti Lietuvos komercinių automobilių segmento lyderio vardą, o jų pardavimai kasmet auga.

Kartais sakau, kad per 25 veiklos metus pastatėme ne tik penkis centrus, bet ir dar vieną „pastatą“ – į darbuotojų mokymą investuojame ne mažiau nei į tinklo infrastruktūrą. Tai būtina, nes žmonės, gebantys atpažinti ir patenkinti kliento poreikius, yra milžiniška bet kurio verslo stiprybė. Jau keletą pastarųjų metų „Sostena“ auga po 20-30 procentų – sparčiau nei rinka. Vadinasi, pavyksta pritraukti naujų klientų, ir tai didelis mūsų komandos nuopelnas.

Vis dėlto prie augimo svariai prisidėjo ir puikūs produktai, pavyzdžiui, naujoji „Volvo“ modelių linija?

Taip, itin ženkli „Premium“ klasės „Volvo“ automobilių sėkmė – šio prekės ženklo automobilių Lietuvoje praeitais metais parduota net 35 proc. daugiau. Iš 319 parduotų automobilių – net 109 prestižiniai visureigiai „Volvo XC90“. Visai neseniai pristatėme ilgai lauktą naująjį „Volvo XC60“, susidomėjimas juo irgi nemažas. „Renault“ taip pat turi atnaujintus modelius visuose segmentuose, tačiau prognozuojame, kad didžiausio susidomėjimo sulauks naujos kartos vidutinio dydžio SUV „Koleos“ ir atnaujintas „Captur“, kuris, kartu su „Clio“, jau dabar yra populiariausias lengvasis šios markės automobilis.

Kokius tikslus sau keliate ateičiai?

Toliau tęsime veiklos transformaciją, investuosime į plėtrą, siūlysime dar daugiau naujovių ir paslaugų savo klientams. Šiemet sulauksime dviejų pagrindinių atstovaujamų prekės ženklų naujienų: „Volvo“ gerbėjai dar turės progą susipažinti su visiškai nauju „XC40“ modeliu, o „Renault“ pristatys naująjį „Koleos“, „Alaskan“ ir unikalią naujieną Lietuvoje – elektra varomą „Zoe“.

Tikiu, kad tokia plati, nuolat papildoma pasirinkimo gama padės ne tik pasiekti rekordiškai aukštų pardavimo rezultatų 2017-aisiais, bet ir užtikrinti stabilų įmonės augimą ilguoju laikotarpiu. O bendrąja prasme mūsų veiklos kryptis ir principai nesikeis – toliau dirbsime žmogui, klientui, pirkėjui ir stengsimės, kad bendravimas su „Sostena“ jam paliktų kuo geriausius įspūdžius.

FOTOGALERIJA Pergalingi „Sostenos“ metai (3 nuotr.)

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rusų laivas su ukrainietiškais grūdais vis dar įstrigęs prie Turkijos krantų

Su Rusijos vėliava plaukiojantis prekinis laivas, atsidūręs Kyjivo ir Maskvos ginčo dėl grūdų centre,...

Infografika: kokios ir kiek prekių keliauja geležinkeliu į Kaliningradą Premium

„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) duomenimis, dabartinės ES sankcijos juodiesiems metalams ir plienui turi įtakos...

Logistika
16:16
Klaipėdos uostas sutarė su Belgijos įmonėmis dėl gilinimo darbų už 37,3 mln. Eur

VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija pasirašė uosto gilinimo darbų sutartį su tarptautinį konkursą...

Logistika
16:05
„Homa“ Vilniuje pradėjo prekybinių sandėlių plėtrą

Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Homa Group“ pranešė sostinėje, greta Vilniaus Vakarinio aplinkkelio,...

VMI kaip policija: siūloma jai leisti keliuose savarankiškai stabdyti automobilius Premium 15

Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) darbuotojams norima suteikti teisę keliuose savarankiškai stabdyti ir...

Finansai
10:16
Į Lietuvą atvyko šeštasis grūdų traukinys iš Ukrainos

Į Lietuvą iš Ukrainos atvyko šeštas traukinys, kuriuo atgabenta 1.300 tonų kukurūzų, BNS pranešė „Lietuvos...

Logistika
13:06
„SCT Lubricants“ grynojo pelno marža viršijo 20% Premium 3

Klaipėdos automobilių alyvų ir skysčių gamybos UAB „SCT Lubricants“ pardavimo pajamos per 2021 metus išaugo...

Pramonė
12:44
„Begos“ vadovas: beveik 5 kartus kritusį pelną nulėmė geopolitinė situacija

Viena didžiausių Klaipėdos uosto krovos kompanijų „Bega“ praėjusiais metais gavo 22,97 mln. Eur pajamų –...

Logistika
12:40
SAS pateikė prašymą skelbti bankrotą

Skandinavijos aviakompanija SAS, negalėdama grąžinti skolos, kreipėsi į JAV dėl bankroto procedūros, skelbia...

Logistika
11:20
Netrukus planuojama pradėti dešimčių milijonų vertės „Rail Baltica“ tilto per Nerį statybas Premium

Dar šią vasarą ketinama pradėti europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ geležinkelio tilto per Nerį...

„Regitros“ valdybai vadovaus O. Mašalė 1

Naujai „Regitros“ valdybai vadovaus nepriklausoma jos narė, strateginio planavimo ir valdymo specialistė...

Vadyba
11:09
Darbus Klaipėdos uoste pradeda didžiausias hidraulinis kranas Baltijos šalyse Verslo tribūna

Iš Suomijos į Klaipėdą uostą atplukdytas didžiausias Baltijos šalyse hidraulinis kranas „Mantsinen 300“,...

Sulėtinusi tempą Lietuvoje, „Hegelmann“ investuoja 10 mln. Eur į intermodalumą Premium

Iki 2019 m. rodžiusi tvirtą augimą Lietuvoje, pastaraisiais metais Vokietijos kapitalo „Hegelmann Group“...

Logistika
05:45
Krovinių srautai per Rygos oro uostą dėl karo sumenko ketvirtadaliu

Krovinių srautai per Rygos oro uostą dėl Rusijos karo Ukrainoje sumenko 25% – mažiau nei prognozuotas...

Logistika
2022.07.04
Dėl atšaukiamų skrydžių atsistatydina „EasyJet“ vadovas

Jungtinės Karalystės pigių skrydžių bendrovei „EasyJet“ nesusitvarkant su iškilusia atšaukiamų skrydžių...

Logistika
2022.07.04
Muitinė: vilkikų eilės pasienyje su Baltarusija auga ir dėl ES sankcijų

Pastaraisiais mėnesiais susidarančios ilgos vilkikų eilės pasienyje su Baltarusija dar labiau auga dėl...

Logistika
2022.07.04
Į vištidę pakviesta lapė ir nedžiuginanti pergalė 6

Gali būti, kad artimiausiais metais mes pamatysime dar vieną lietuviško transporto sektoriaus triumfą. Bet...

Nuomonės
2022.07.04
„Peugeot 408“: spjaukite į miesto visureigius Premium 8

Prancūzijos gamintojas pasiūlys elektrifikuotą sprendimą, skirtą nuo SUV tipo automobilių pavargusiems...

Automobiliai
2022.07.03
Paskelbtas konkursas vandens autobuso paslaugoms Danės upe teikti

Klaipėdos savivaldybės įmonė „Klaipėdos keleivinis transportas“ ieško, kas tris sezonus teiks vandens...

Logistika
2022.07.03
Automobilių pramonės mirtis Rusijoje ir stebuklingas „Volkswagen“ receptas Premium

Ekspertų teigimu, Rusijos automobilių pramonė, su kuria šalyje susiję virš 1 mln. darbo vietų, – miršta.

Pramonė
2022.07.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku