Pergalingi „Sostenos“ metai

Sostenos vardą šiandien tikrai yra girdėję net tie, kurie automobilio nevairuoja. Tai viena iš nedaugelio su pirmąja nepriklausomos šalies verslo banga gimusių lietuviškų įmonių, kuri sėkmingai gyvuoja iki šių dienų ir gali didžiuotis stulbinančiais veiklos rezultatais.
Pastarieji metai kompanijai buvo išties vieni reikšmingiausių istorijoje naujieji Volvo ir Renault automobilių modeliai lyg ant mielių augino įmonės pardavimo rodiklius, už puikius rezultatus ir nepriekaištingą aptarnavimą ji pelnė geriausios Renault atstovybės Baltijos šalyse apdovanojimą, o 2017 m. pradžioje Sostenos grupė tapo įgaliotuoju Nissan automobilių techninės priežiūros atstovu ir atidarė serviso centrą Vilniuje.
Itin sėkmingus praeitus metus vainikavo gruodžio mėnesį Vilniuje atidarytas Volvo automobilių centras, atnaujintas pagal aukščiausius tarptautinius standartus. Būtent nuo šių švediškų automobilių prieš 25 metus prasidėjo kompanijos istorija. Per šį laiką įmonė gerokai ūgtelėjo ir šiandieninė Sostena į 1992-aisiais sostinėje nuomotose patalpose duris atvėrusią įmonę panaši it musė į dramblį.
Šiandien kompanijos atstovybes galima rasti visuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Panevėžyje ir Šiauliuose, juose prekiaujama ne tik Volvo, bet ir Renault bei Dacia automobiliais, teikiamos šių modelių bei Nissan automobilių remonto bei priežiūros paslaugos. Nesikeitė tik viena: už kompanijos vairo vis dar stovi ją įkūręs žmogus kompanijos prezidentas Donetas Karčiauskas. Įspūdingą verslo valdymo bei plėtros patirtį sukaupęs įmonės vadovas neslepia ambicijų augti toliau ir sako, kad jo verslo sėkmės paslaptis siekis nuo pat pirmos veiklos dienos vadovautis vakarietiškais standartais.
nuotrauka::1
Kaip prasidėjo Sostenos istorija?
Prieš 25 metus, kai tik kūrėsi rinkos ekonomika, ieškojome įvairių veiklos galimybių. Tuo metu jau kurį laiką greta kitų jau mūsų pradėtų verslų į Lietuvą gabenome ir naujus Volvo automobilius. 1992 metais nusprendėme kreiptis tiesiai į švedų gamintoją dėl galimybės oficialiai atstovauti šį prekės ženklą, tad pasidarėme vizas ir vadovaudamiesi tūkstantmete išmintimi Belsk, ir bus atidaryta dviese nuvykome į Geteborgą. Ir ji pasitvirtino Švedijoje pasirodėme pačiu laiku: Volvo kaip tik buvo pradėję žvalgytis, su kuo Baltijos šalyse galėtų bendradarbiauti.
Tais laikais mokėdamas užsienio kalbą, turėdamas drąsos ir bent kiek prekybinių įgūdžių galėjai steigti kokį nori verslą, nes verslo prasme Lietuvoje plytėjo plynas laukas. Visko, žinoma, neaprėpsi, tad mes pasirinkome automobilius ir nuo savo pasirinkimo niekada nenutolome.
O kodėl Volvo?..
Apie šią markę jau turėjome šiokių tokių žinių, be to, nulėmė ir vertybiniai dalykai: įmonę steigė dvi šeimos, tad rinkomės skandinavišką mentalitetą, saugumą, įvaizdį. Ieškojome automobilio vidutinei klasei žinoma, tais laikais ji dar nebuvo susiformavusi, tačiau pamažu užaugo ir dabar skiname gerus savo darbo vaisius.
Ar turėjote verslo viziją, įsivaizdavote, kaip atrodys Sostena?
Viena pamatinių mūsų nuostatų buvo vadovautis normalaus, vakarietiško verslo principais: prekiauti naujais automobiliais, detalėmis, teikti visapusišką aptarnavimą, visą paslaugų paketą. Turgaus variantas, kai pirkėjas gauna raktelius ir vėliau sukasi kaip išmano, mums netiko. Be to, nekėlėme sau tikslo greitai ir daug užsidirbti, galvojome apie ilgalaikę perspektyvą.
Tuo, beje, smarkiai nustebinom net Volvo atstovus, jie prisipažino pirmą kartą svarstę tokį atstovybės finansinį modelį, kai visi plėtros projektai planuojami vykdyti tik iš reinvestuoto pelno. Tačiau tuo metu nei bankai galėjo ką pasiūlyti, nei mes jiems buvome įdomūs klientai su ką tik įsteigtu jaunu verslu, tad viską darėme savo jėgomis ir pakankamai sparčiai. Per septynerius metus įgyvendinome visus užsibrėžtus tikslus: atidarėme centrus Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje, prie produktų krepšelio prijungėme Renault, o iki 2009 m. pirmieji iš automobilių atstovų Lietuvoje turėjome salonų ir priežiūros centrų tinklą visuose didžiuosiuose šalies miestuose.
Kaip per šiuos metus keitėsi automobilių rinka Lietuvoje?
Nors automobilių paklausa augo ir tebeauga, lietuviai kitų Baltijos šalių kontekste visada išsiskyrė dideliu polinkiu įsigyti nenaujus automobilius bet kur, tik ne salone. Todėl anksčiau parduoti kokybišką naudotą automobilį su garantija išties buvo nelengva, bet dabar padėtis jau keičiasi. Ypač pastaraisiais metais tas labai jaučiasi: žmonės pavargo nuo nesaugių, nežinia kur ir nežinia kaip suremontuotų automobilių, kuriems sugedus visi rūpesčiai kris ant tavo pečių. Matome, kaip auga susidomėjimas mūsų Volvo Selekt programa, kuri apima atsakingai atrinktus, patikrintus, paruoštus ne senesnius kaip 3 metų automobilius su visa gamintojo garantija.
O kalbant apie kitus pokyčius, pirmiausia norisi paminėti daugybę kartų pasikeitusį teisinį reguliavimą, mokesčių bazės nestabilumą, kuris tikrai nepalengvina verslo kasdienybės. Vyriausybės politika yra didžiausias mūsų verslo iššūkis. Tiksliau, jos nebuvimas Lietuvoje nėra jokios šalies keliais važinėjančių automobilių parko koncepcijos, neegzistuoja paskatų rinktis saugų, netaršų automobilį ar elektromobilį. Tuo irgi išsiskiriame iš aplinkinių valstybių.
Kuo šiandien gyvena Sostenos grupė?
Praėjusių metų pabaigoje visiškai atnaujinome Volvo centrą Vilniuje Lietuva tapo pirmąja Baltijos šalimi, kurioje įkurtas tokio lygio Volvo automobilių centras. Investavome daugiau nei milijoną eurų, kad įrengtume centrą pagal moderniausią gamintojo strategiją. Ji apima ne tik patogią, jaukią, skandinaviška dvasia alsuojančią aplinką, bet pirmiausia naują klientų aptarnavimo standartą.
Svarbiausi pokyčiai čia yra ne langai ar grindys, o iš esmės atsinaujinusi aptarnavimo koncepcija. Dvi visiškai naujos aptarnavimo programos VPS (angl. Volvo Personal Service Volvo asmeninis aptarnavimas) ir VRE (angl. Volvo Retail Experience Volvo salono patirtis) mums leis dar labiau priartėti prie kliento, sutekti jam malonios patirties tiek perkant Volvo automobilį, tiek jį prižiūrint. Tarkime, nebelieka jokių tarpininkų, priėmimo skyriaus klientas visais automobilio įsigijimo klausimais bendraus su jam paskirtu vadybininku, o garantiniu aptarnavimu rūpinsis asmeninis technikas. Pastarasis, savo ruožtu, iš tepaluoto mechaniko tampa kompiuteriu apsiginklavusiu specialistu, kuriam kur kas dažniau tenka automobilių serviso klausimus spręsti internetu prisijungus prie Volvo gamintojų, o ne imant į rankas plaktuką ar veržliaraktį.
Dabar mūsų tikslas yra įgyvendinti šiuos pokyčius ir kituose miestuose ne tik rekonstruoti pastatus, bet ir perteikti naujos koncepcijos dvasią žmonėms, o tai paprastai užtrunka ilgiau. Tačiau Volvo treneris, diegiantis šias naujoves salonuose visame pasaulyje, nuteikia mus optimistiškai: pasak jo, matyti, kad su mūsų žmonėmis problemų tikrai nebus.
Išskirtinis klientų aptarnavimas Sostenai buvo būdingas ir anksčiau, už tai net buvote apdovanoti?
Vienas svarbiausių mūsų veiklos tikslų užmegzti ilgalaikį bendradarbiavimą su pirkėjais, tad stengiamės, kad jie ne tik būtų patenkinti įsigytais produktais, bet ir bendraudami su mumis jaustųsi patogiai, jaukiai ir norėtų sugrįžti. Praeitais metais Sostena tapo geriausia 2016-ųjų Renault automobilių atstovybe Baltijos šalyse. Apdovanojimą, kuris suteikiamas įvertinus pardavimo rodiklius ir aptarnavimo kokybę, atsiėmėme jau antrą kartą tai puikus įvertinimas, kad viską darome tinkamai. Nemaža dalimi jį lėmė pardavimo rodikliai pernai pardavėme 1048 Renault automobilius, o tai net 41,4 procentais daugiau nei 2015 m. Vis dėlto ne mažiau svarbus vertinimo kriterijus yra automobilių pardavimo ir serviso aptarnavimo kokybė būtent ji, o ne pardavimo skaičiai pelnė mums nugalėtojų vardą.
Dauguma mūsų parduodamų Renault automobilių tarnauja verslo tikslams, tad darome viską, kad jie tarnautų sklandžiai ir mūsų klientas nepajustų jokių nepatogumų. Pakaitiniai automobiliai, operatyvumas, lankstūs finansiniai planai padeda Renault nebe pirmus metus išlaikyti Lietuvos komercinių automobilių segmento lyderio vardą, o jų pardavimai kasmet auga.
Kartais sakau, kad per 25 veiklos metus pastatėme ne tik penkis centrus, bet ir dar vieną pastatą į darbuotojų mokymą investuojame ne mažiau nei į tinklo infrastruktūrą. Tai būtina, nes žmonės, gebantys atpažinti ir patenkinti kliento poreikius, yra milžiniška bet kurio verslo stiprybė. Jau keletą pastarųjų metų Sostena auga po 20-30 procentų sparčiau nei rinka. Vadinasi, pavyksta pritraukti naujų klientų, ir tai didelis mūsų komandos nuopelnas.
Vis dėlto prie augimo svariai prisidėjo ir puikūs produktai, pavyzdžiui, naujoji Volvo modelių linija?
Taip, itin ženkli Premium klasės Volvo automobilių sėkmė šio prekės ženklo automobilių Lietuvoje praeitais metais parduota net 35 proc. daugiau. Iš 319 parduotų automobilių net 109 prestižiniai visureigiai Volvo XC90. Visai neseniai pristatėme ilgai lauktą naująjį Volvo XC60, susidomėjimas juo irgi nemažas. Renault taip pat turi atnaujintus modelius visuose segmentuose, tačiau prognozuojame, kad didžiausio susidomėjimo sulauks naujos kartos vidutinio dydžio SUV Koleos ir atnaujintas Captur, kuris, kartu su Clio, jau dabar yra populiariausias lengvasis šios markės automobilis.
Kokius tikslus sau keliate ateičiai?
Toliau tęsime veiklos transformaciją, investuosime į plėtrą, siūlysime dar daugiau naujovių ir paslaugų savo klientams. Šiemet sulauksime dviejų pagrindinių atstovaujamų prekės ženklų naujienų: Volvo gerbėjai dar turės progą susipažinti su visiškai nauju XC40 modeliu, o Renault pristatys naująjį Koleos, Alaskan ir unikalią naujieną Lietuvoje elektra varomą Zoe.
Tikiu, kad tokia plati, nuolat papildoma pasirinkimo gama padės ne tik pasiekti rekordiškai aukštų pardavimo rezultatų 2017-aisiais, bet ir užtikrinti stabilų įmonės augimą ilguoju laikotarpiu. O bendrąja prasme mūsų veiklos kryptis ir principai nesikeis toliau dirbsime žmogui, klientui, pirkėjui ir stengsimės, kad bendravimas su Sostena jam paliktų kuo geriausius įspūdžius.
FOTOGALERIJA Pergalingi Sostenos metai (3 nuotr.)
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti