Išaugusios draudimo kainos vežėjus gena į gatves

Publikuota: 2017-04-11

Antradienio rytą dalis Lietuvos vežėjų renkasi į teatralizuotą piketą sostinės gatvėse. Transporto bendrovių pyktį kursto pastaraisiais metais ženkliai išaugusios civilinės atsakomybės draudimo kainos.

„Matome visi, kad važinėja daug automobilių prabangių, kurių kainos tokios, kaip vilkikų naujų kainos, o jie draudžiasi už 300 Eur metams. O mes – už kelis kartus didesnę sumą. Reikėtų ir šią rinką reguliuoti, bet, matyt, draudikai bijo, kad pakėlus kainas nekomercinio lengvojo transporto vairuotojamsm kils koks nors sambrūzdis“, – sako pikete dalyvavęs Juozas Kuklys, Lietuvos–Vokietijos UAB „Veka auto“ vadovas, pabrėžęs, kad draudimo kainos kyla pastaruosius trejus metus.

Anot vežėjo – trūksta konkurencijos ir transporto bendrovėms nėra kur draustis, ieškoti palankesnių kainų. Tiesa jis pats nesutiko atskleisti, kiek kainuoja apdrausti civilinės atsakomybės draudimu jo vadovaujamos įmonės turimus vilkikus.

Kalbėdamas apie vežėjų padaromas žalas jis pabrėžė nemanąs, kad Lietuvos įmonėse dirbantys vairuotojai dirba prasčiau ar daro daugiau žalų nei kaimyninių šalių transporto bendrovių darbuotojai, tačiau draudimo įmokos skiriasi kartais.

„Galbūt Lietuvoje išpūstos draudikų išlaidos, galbūt personalas išpūstas – mes gi nežinom, kodėl mūsiškiai mums skaičiuoja didesnes draudimo įmokas. Turi būti didesnė konkurencija, galbūt Lietuvoje konkurencijos priežiūros specialistai dirba netinkamai leidę tokią koncentraciją?“ – spėlioja vežėjas.

Mato tris kelius

Erlandas Mikėnas, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas, pastebi, kad vežėjai jau prieš kurį laiką bandė inicijuoti civilinės atsakomybės draudimą reglamentuojančio įstatymo pataisas, tačiau šios užstrigo biurokratiniuose koridoriuose. Šiandien, sako p. Mikėnas, yra einama trim keliais. Pirmu atveju bandoma inicijuoti įstatymo pakeitimus, remiantis kitų šalių patirtimi, ir numatyti maksimalias draudimo įmokos lubas tiems vežėjams, kurie nedaro eismo įvykių. Taip pat norima išsikovoti galimybę vežėjams transporto priemones drausti bet kurioje Europos Sąjungos (ES) šalyje, mat kol kas galioja prievolė drausti transporto priemones toje šalyje, kur transportas registruotas. Trečioji galimybė – nauja draudimo bendrovė, apie kurią „Linava“ kalba nuo praėjusių metų. Ponas Mikėnas sako, kad tai – pats brangiausias kelias.

Ponas Mikėnas sako, kad šiai dienai transporto bendrovės neturi aiškaus supratimo, kokiais kriterijais remiantis yra vertinamas jų rizikingumas. Anot jo, neretai draudimo žala skaičiuojama su tomis sumomis, kurios nebūna išmokėtos.

„Kaip pavyzdys: numuštas transporto priemonės veidrodelis, pranešta draudimo bendrovei, ši rezervuoja sumą žalai padengti, tačiau išmokų nebūna. O skaičiuojama bendrai“, – aiškina p. Mikėnas.

Jo nuomone, civilinės atsakomybės draudimo poliso kaina tranpsorto bendrovei vienam vilkikui neturėtų viršyti 1000–1.200 Eur metams.

Ponas Mikėnas sako, kad bėda ir ta, kad į Lietuvą neateina užsienio draudikai, mat rinka yra pernelyg maža. Tad Lietuvos įmonėms tenka rinktis iš dviejų draudimo bendrovių teikiamų pasiūlymų: „BTA Baltic Insurance Company“ ir „Gjensidige“, tad konkurencija, vežėjų nuomone, nėra pakankama.

Šiandienė situacija, sako p. Mikėnas, verčia vežėjus ieškoti išeičių. Viena jų – transporto priemonių perregistravimas užsienio šalyse. Anot pašnekovo, ne viena įmonė jau iškėlė transporto parkus į Latviją, Suomiją, Estiją, Kaliningrado sritį, aplinkines šalis.

„Man labai gaila, kad su žmonių migracija migruoja ir verslas. Tų įmonių vis atsiranda, tačiau kol kas tikslaus skaičiaus pasakyti negaliu“, – kalba p. Mikėnas.

Šoko aukštyn

VŽ rašė, kad Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ duomenys rodo, kad, pavyzdžiui, tai pačiai įmonei 2015 m. gegužės–lapkričio laikotarpiui privalomasis draudimas vilkikui kainavo 540 Eur (1.080 Eur metams), tačiau, draudžiant tą patį automobilį nuo 2015 m. lapkričio iki 2016 m. gegužės, kaina išaugo iki 1.150 Eur (2.300 Eur metams). Arba kitai bendrovei civilinės atsakomybės draudimo poliso kaina prieš metus siekė 1.148 Eur metams, o šiemet už paslaugą mokėti tenka 2.900 Eur. Nuolat linksniuojami ir draudikų pasiūlymai tiems, kurie krovinius veža į Didžiąją Britaniją.

„Atskiriems vežėjams draudimo poliso kaina siekia 5.000–8.000 Eur“, – VŽ yra sakęs Erlandas Mikėnas, „Linavos“ prezidentas.

Tiesa, prieš antradienio piketą „Linava“ išplatino pranešimą, kuriuo teigia, kad supranta, jog 3-4 kartus išaugusios draudimo kainos varo į neviltį vežėjus, tačiau „situacija turėtų būti sprendžiama konstruktyviai, ieškant ilgalaikio sprendimo, o ne einant į gatves.“

„Per porą paskutiniųjų metų kai kuriems vežėjams, mūsų duomenimis, privalomojo civilinės atsakomybės draudimo kainos išaugo kartais, nors transporto bendrovių avaringumas nesikeitė. Keliame mintį, kad dėl susidariusios situacijos kalta išnykusi konkurencija tarp draudikų. Vežėjai yra pasimetę, negauna atsakymų, nes draudikus prižiūrinčios institucijos nesiima aktyvių veiksmų. Ne kartą kalbėjomės su valdžios atstovais dėl sprendimų, taip pat turime ir savo pasiūlymų, tokių kaip nuosavos draudimo bendrovės steigimas, tad tikime, kad pavyks rasti ilgalaikį sprendimą ir pagerinti situaciją ir be protestų“, – sako p. Mikėnas.

Pasak jo, vienas efektyviausių problemos sprendimo – Lietuvoje galiojančio civilinės atsakomybės draudimo įstatymo patobulinimas.

„Linava“ neatmeta galimybės ir steigti nuosavą draudimo bendrovę. Šią idėją asociacija ėmėsi svarstyti dar praėjusiais metais, draudimo bendrovės klausimas numatytas ir balandžio pabaigoje vyksiančiame „Linavos“ kongrese.

„Linava“ turi patirties, nes buvo įsteigusi savo draudimo bendrovę „Lindra“, kurios kontrolinį akcijų paketą įsigijo PZU“, – VŽ yra sakęs p. Mikėnas.

Tiesa, kiti rinkos dalyviai tokius planus vertina skeptiškai ir pabrėžia, kad reikėtų ypač gerai įvertinti galimą riziką.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Vilniaus rajone gamins variklius elektromobiliams „Kia“ ir „Hyundai“: bendrovę perka britų vienaragis Premium 1

Vienas brangiausių britų startuolių „Arrival Ltd“ perka elektros variklių, pavarų dėžių ir baterijų modulių...

Pramonė
05:45
S. Krėpšta: Japonija domisi „Rail Baltica“, sinchronizacijos projektų finansavimu

Japonijos tarptautinio bendradarbiavimo bankas domisi galimybe finansuoti „Rail Baltica“ geležinkelių...

Verslo aplinka
2020.01.23
Saulės energija automobiliuose: netiki investuotojai, bet dosniai remia vartotojai Premium

Miunchene įsikūręs startuolis „Sono Motors“ per minios finansavimo kampaniją savo projektui surinko 53 mln.

Automobiliai
2020.01.23
Vokietijos laivybos kompanija „TT-Line“ įsteigė įmonę Lietuvoje

Klaipėdoje įmonę įsteigė Vokietijos keltų kompanija „TT-Line“, jau plaukiojanti iš Klaipėdos į Švedijos...

Kelyje Vilnius–Klaipėda, ties Kaunu, pradedama naujo tilto statyba  1

Judriausioje Lietuvos kelių transporto arterijoje pradėti statybos darbai, kuriuos ketinama baigti 2021 m.

Tarptautine grupe virtusi „Spark“ platforma didina investicijas ir ruošiasi į naują rinką Premium

Elektrinių automobilių dalijimosi paslaugą trijose valstybėse teikianti platforma „Spark“ VŽ praneša 2019...

„Wizz Air“ nutraukia skrydžius iš Vilniaus į Atėnus ir Reikjaviką

Vengrijos oro bendrovė „WizzAir“ nuo kovo pabaigos nutraukia skrydžius iš Vilniaus į Islandijos sostinę...

Paslaugos
2020.01.22
„Toyota“ visame pasaulyje atšauks 3,4 mln. automobilių 

Dėl galimų saugos pagalvių veiklos sutrikimų bus atšaukiami didžiąja dalimi JAV rinkoje parduoti modeliai.

Automobiliai
2020.01.22
Estų vežėjai skundžiasi jų krovinius perimančiais lietuviais ir latviais Premium 3

Estijos vežėjai skundžiasi, kad jų konkurentai iš Lietuvos, Latvijos ir Lenkijos pažeidinėja kabotažo...

Savivaldybių žvyrkelių asfaltavimui skiriama 20 mln. Eur, pusė pinigų – kaimams 1

Skelbiama, kad ši suma perpus viršija 2019 m. finansavimo sumą, be to, pirmą kartą 50% žvyrkelių asfaltavimui...

„Volkswagen“ atstovai: 2021 m. 40% pardavimų Lietuvoje sudarys elektromobiliai 2

„Audi“ ir „Volkswagen“ praneša apie prekybos rekordą Baltijos šalyse: Lietuva išlieka didžiausia rinka,...

Automobiliai
2020.01.22
Didmeninė prekyba sutelkta nepajudinamų milžinų rankose Premium

Maisto produktų, gėrimų ir tabako nespecializuotos didmeninės prekybos sektoriuje penkios įmonės, kurių...

Prekyba
2020.01.22
„Omniva“ prie paštomatų tinklo jungia Neringą, konkurentai anapus marių neskuba Premium

„Omniva LT“ pastatė paštomatą Nidoje ir siuntoms į Kuršių mariomis atskirtą Neringos savivaldybę netaikys...

EP komitetas pritarė Mobilumo paketo nuostatoms  Premium

Antradienį Europos Parlamento (EP) Transporto ir turizmo komitetas įvykdė dar vieną Lietuvos vežėjams...

Kelių direkcija pasirašė 8 žvyrkelių asfaltavimo darbų sutartis 

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) praneša pasirašiusi 8 žvyrkelių asfaltavimo darbų sutartis.

S. Skvernelis: Lietuva pasirengusi didinti Baltarusijos tranzitą per Klaipėdą

Lietuva yra pasirengusi didinti Baltarusijos prekių tranzitą per Klaipėdos jūrų uostą, antradienį pareiškė...

Naują Lietuvos pašto valdybą planuojama paskirti kovą

Atnaujinta valstybės valdomo Lietuvos pašto valdyba turėtų būti suformuota kovo mėnesį, teigia susisiekimo...

Problemų Norvegijoje turi ir didžiausias Latvijos vežėjas

Norvegijos darbo inspekcija uždraudė didžiausiam Latvijos vežėjui „Kreiss“ vykdyti veiklą šalies teritorijoje.

Planuojantiems vasaros atostogas – naujos skrydžių kryptys iš Lietuvos 1

Žiema – geras metas planuoti šiltojo sezono veiklas. Lietuvos oro uostai šią vasarą kviečia išbandyti naujas...

Paslaugos
2020.01.21
„Plaunu pats“ į tunelinę plovyklą Klaipėdoje investuos 1 mln. Eur Premium

Penkiolikos „Plaunu pats“ plovyklų tinklą mūsų šalyje valdanti UAB „Džamina“ šių metų pabaigoje Klaipėdoje...

Paslaugos
2020.01.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau