2018-06-27 19:13

Vilniaus autobusų juostas jau stebi viešajame transporte įrengtos kameros

Troleibusuose sumontuotos įrangos duomenys perduodami policijai, kuri jau taiko sankcijas. Sauliaus Žiūros / Vilniaus savivaldybės nuotr.
Troleibusuose sumontuotos įrangos duomenys perduodami policijai, kuri jau taiko sankcijas. Sauliaus Žiūros / Vilniaus savivaldybės nuotr.
Sostinėje autobusų juostomis važinėjančius pažeidėjus fiksuoja 13 troleibusuose įmontuotų vaizdo kamerų ­– pirmieji pažeidėjai jau sulaukė sankcijų.

Vilniaus savivaldybės E. miesto departamentas su Vilniaus apskrities policijos komisariatu ir Vilniaus viešuoju transportu skelbia apie sėkmingą pilotinio projekto pradžią: troleibusuose įrengti vaizdo registratoriai jau fiksuoja Kelių eismo taisyklių pažeidėjus, važinėjančius „4+“ simboliu nepažymėtomis A juostomis. Skelbiama, kad policija jau pradėjo juos drausminti.

„Autobusai ir troleibusai sostinėje nuvažiuoja apie 110 tūkst. km per dieną, o tai yra daugiau nei 40 mln. km per metus. 550 km ilgio viešojo transporto tinklas – puikus resursas miesto stebėjimui. Džiugu, kad pagaliau pradėsime tai išnaudoti. Programinę įrangą šiam įrankiui sukūrė ir suderino „Code4Vilnius“ iniciatyvos savanoriai. Tereikėjo pramušti kelis biurokratinius kamščius ministerijose, kad tai taptų naudojama. Galiausiai, šių kamerų dėka galėsime ne tik stebėti aplinką, bet ir drausminti pažeidėjus,“ – pranešime cituojamas Povilas Poderskis, savivaldybės Administracijos direktorius.   Vilniaus mieste šiuo metu veikia daugiau kaip 100 naujų modernių miesto stebėjimo kamerų, dar 13 eismą stebi iš troleibusų. Pilotinio projekto kameros sumontuotos ant priekinių transporto stiklų 6, 10 ir 17 maršrutais važiuojančiuose troleibusuose.

Savanoriškų pastangų rezultatas

Eismą stebėti troleibusų akimis imtasi norint užtikrinti laisvas A juostas, kad viešuoju transportu besinaudojantys vilniečiai savo kelionės tikslą pasiektų greičiau, transportas atvyktų laiku pagal grafiką. „Idėja gana paprasta, tačiau tuo pačiu ir geniali. Juk kas geriau gali įamžinti A juostos pažeidėją negu ta transporto priemonė, kuri nuo A juostos pažeidėjų labiausiai ir kenčia? Idėją greitai ėmėme plėtoti, vyko nemažai diskusijų, dirbome net namuose. Savivaldybė suteikė virtualų serverį ir įrangos prototipui. Galiausiai bendromis savanoriškomis pastangomis pavyko pirmąjį prototipą įdiegti į troleibusus ir gauti pirmuosius rezultatus“, – projekto pradžią prisiminė Justinas Savickas, „Code4Vilnius“ vyresnysis vartotojo sąsajos programuotojas bei vienas iš iniciatyvos autorių.

Tik pirmasis žingsnis

Kameromis užfiksuota informacija apie „A“ eismo juosta neteisėtai važiuojančius vairuotojus perduodama Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos pareigūnams, kurie, pasak pranešimo, jau nubaudė ne vieną vairuotoją. Pilotinio vaizdo registratoriai Vilniaus troleibusuose – tik pirmasis žingsnis. Stebimi rezultatai ir jau dabar svarstoma, kaip autobusus bei troleibusus šiam tikslui panaudoti dar efektyviau. Vilniuje šiemet rekordiškai atsinaujinant viešajam transportui, norima ne tik užtikrinti visiškai kitokią kelionių kokybę, patogumą keleiviams, tačiau ir pasitelkti kitus naujųjų autobusų, kurių iki metų pabaigos bus net 250, ir naujųjų troleibusų, kurių gatvėse važiuos 41, privalumus, modernią vaizdo stebėjimo sistemą.

52795
130817
52791