Nuotolinio darbo realybė: įrankiai yra, bet įgūdžių dar trūksta

Reklama publikuota: 2020-11-24
„Telia“ verslo produktų ir kainodaros vadovas Giedrius Jasonas.
svg svg
„Telia“ verslo produktų ir kainodaros vadovas Giedrius Jasonas.

Darbui iš namų reikalingus įrankius – nuo patikimo interneto ir kompiuterio iki patogaus stalo ir kėdės – dauguma Lietuvos įmonių ir jų darbuotojų pasiruošė dar pirmojo karantino metu pavasarį. Visgi lapkritį prasidėjus antrajai koronaviruso bangai „Telia“ specialistai pastebi naują iššūkį: aiškėja, kad žmonėms stinga nuotolinio darbo įgūdžių ir žinių.

„Pavasarį paskelbtas karantinas buvo gera pamoka, dauguma organizacijų tuomet pasiruošė ir pritaikė veiklas bei darbuotojų darbą nuotoliniu būdu. Taigi antroji viruso banga tiek daug išgąsčio ir nerimo verslui nebesukėlė, įmonių poreikiai primena įprastą veiklą. Pavyzdžiui, dabar ryšio paslaugų ar saugaus nuotolinio prisijungimo (VPN) paslaugos užsakomos tik atsiradus naujam poreikiui, naujinant įrangą ar priėmus naują darbuotoją“, – sako „Telia“ verslo produktų ir kainodaros vadovas Giedrius Jasonas.

Mokymų paklausa išaugo kartais

Kadangi dažnas verslo klientas naudoja „Microsoft 365“ programinę įrangą, kuri apima visus pagrindinius produktyviam darbui skirtus įrankius, daug klientų klausimų sukosi būtent apie ją. Atsižvelgdama į klientų poreikius, „Telia“ dar pavasarį pradėjo organizuoti nemokamus „Microsoft 365“ internetinius mokymus, kurių metu trumpai ir profesionaliai pasakoja apie nuotolinio darbo įrankius, tokius kaip „Teams“, „Outlook“, „OneDrive“, „Sharepoint“ ir „Planner“.

Jau į pirmuosius mokymus susirinkdavo po kelis šimtus susidomėjusių klientų – ir tada atrodė, kad tai išties didelis skaičius. Tačiau dar didesnė staigmena laukė prasidėjus antrajai COVID-19 bangai.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Pavasarį į vieną seminarą vidutiniškai užsiregistruodavo po 300 žmonių. Dabar šie skaičiai dar įspūdingesni: lapkričio viduryje į mokymus registravosi per 700 mūsų klientų darbuotojų, o šios savaitės seminarui vos per parą užsiregistravo daugiau nei pusantro tūkstančio“, – vardija G. Jasonas.

Nauda ir įmonei, ir darbuotojams

Pasak G. Jasono, tokių praktinių mokymų poreikis signalizuoja įgūdžių stoką: paragavę nuotolinio darbo žmonės suprato neišnaudojantys viso „Microsoft 365“ suteikiamų įrankių potencialo. Pavyzdžiui, kaip kurti ir saugoti ar versijuoti dokumentus debesijos saugyklose, kaip juos redaguoti keliems vienu metu, kaip bendrinti savo kalendorių ar valdyti savo ir komandos užduotis.

Kitaip sakant, darbuotojai nori išmokti naudotis „Microsoft 365“ suteikiamais įrankiais, pritaikyti jų galimybes prie įmonės ir asmeninių darbo poreikių, kad darbas būtų patogus ir pilnavertis – tam reikalinga IT partnerio patirtis ir konsultacijos.

„Iš pirmo žvilgsnio visa tai atrodo mažmožiai, bet taikant praktiškai smulkūs dalykai susideda ir leidžia padidinti produktyvumą ir darbo efektyvumą. To naudą įžvelgia ir patys darbuotojai, ir jų vadovai, kurie yra suinteresuoti, kad darbo rezultatai būtų puikūs, o žmonėms būtų patogu ir lengva dirbti iš namų“, – sako G. Jasonas.

Visas dėmesys darbui, o ne įrankių valdymui

Patogų darbą iš namų „Telia“ ekspertas skirsto į dvi dalis. Pirma, technologinis patogumas: į jį įeina patikimas, stabilaus greičio interneto ryšys, saugumo sprendimai, VPN prisijungimas, debesija, biuro programinė įranga, programiniai įrankiai balso ir vaizdo skambučiams. Antra, darbo vietos ergonomika: tai darbui tinkama kėdė ir stalas, nešiojamojo kompiuterio jungčių kartotuvas (angl. docking station) su kompiuterio aukščio reguliavimu, patogios ausinės su mikrofonu, papildomas monitorius kai yra poreikis dirbti su keliais ekranais vienu metu.

„Nepanašu, kad artimiausiu laiku darbas iš namų baigsis ir visi pilnai grįšime į biurus. Todėl organizacijos, jei to dar nepadarė, turėtų pagal galimybes aprūpinti darbuotojus visomis priemonėmis, kad dirbdami namuose visą dėmesį sukoncentruotų į atliekamas užduotis, o ne darbo įrankių valdymą“, – teigia G. Jasonas, pridurdamas, kad kėdėmis ir stalais „Telia“ dar neprekiauja, tačiau visa kita gali parūpinti nors ir šiandien.

Saugumo reikalavimai nesikeičia

Taip pat G. Jasonas atkreipia dėmesį, kad darbo vietai – nesvarbu, biure ar namuose – turi būti taikomi tokie pat griežti saugumo reikalavimai. Daugelis smulkių ir vidutinių įmonių yra patyrusios kibernetines atakas, o perėjimas prie nuotolinio darbo šią riziką tik didina. Be to, sulig pasauline sveikatos krize gerokai išaugo kibernetinių išpuolių ir sukčiavimo apsimetant kitu asmeniu ar organizacija (angl. phishing) atvejų, taigi įmonės privalo papildomai investuoti ir į saugumą.

„Svarbu suprasti, kad saugumas apima ne tik atnaujinamą antivirusinę programinę  įrangą ir VPN prisijungimą prie įmonės tinklo, bet ir darbuotojų edukaciją. Darbuotojai didžiausias įmonės turtas, todėl juos ir reikia labiausiai saugoti nuo kibernetinių grėsmių – juokauja pašnekovas. Įmonėms rekomenduojama turėti aiškias kibernetinio saugumo taisykles, kurių privalo laikytis visi įmonės darbuotojai. Gerosios saugos praktikos rekomenduoja, bent kartą metuose darbuotojams organizuoti mokymus ir žinių patikras apie kibernetinį saugumą ir vidaus saugos taisykles bei jų laikymąsį. Kibernetinio saugomo stiprinimui taip pat įmonėms rekomenduojama nesinaudoti nemokamais, namų vartotojams skirtais programiniais įrankiais, kurie neužtikrina įmonės duomenų saugumo, taip pat  darbui naudoti tik įmonės kompiuterius su įdiegtais saugumo sprendimais“, – vardija „Telia“ ekspertas.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Lietuvos verslas atvirai – apie klaidas, kurios tapo didžiausiomis pamokomis Verslo tribūna

Nuo kibernetinių atakų ar vidinių incidentų nėra apsaugota nei viena įmonė. Todėl verslo duomenis ir IT...

5G Lietuvoje: „Išbandėm ir pamatėm fantastišką greitį“ Verslo tribūna

Mobiliojo ryšio technologijos nuo A iki Z, arba tiksliau nuo 1G iki 5G – ką tai reiškia ir ką verslui duos...

Apmaudžių klaidų kaina – sustojęs verslas ir penkiaženkliai nuostoliai Verslo tribūna 1

Skūpus moka du kartus, o tinginys du kartus dirba – šią liaudies patarlę galima pritaikyti ir technologijų...

„Telia“ ekspertas pasakė, kas būtų, jei nediegtume 5G Verslo tribūna

Lygiai prieš metus, 2020-ųjų lapkričio 10 dieną, „Telia“ Lietuvoje įjungė naujos kartos 5G ryšį ir leido jį...

Esmė ne debesyje, o kad verslas veiktų Verslo tribūna

Resursų pateikimo greitis bei lankstumas valdant jų poreikį ir kaštus – šių dedamųjų debesijoje dažniausiai...

IT vadovų dilema: investuoti į svajonę ar pinigus nešančią senolę? Verslo tribūna 1

„Ateitis ateina pati, progresas – ne.“ Šis danų rašytojo Poulo Henningseno posakis puikiai iliustruoja...

Ekspertai įvardijo, kaip Lietuva gali spręsti IRT specialistų stygiaus problemą Verslo tribūna

Lietuvos informacinių ir ryšių technologijų (IRT) sektoriuje šiandien trūksta daugiau nei 10 tūkst.

TOP pavojai verslui internete ir kaip juos suvaldyti: nuo keturių akių iki tvirto užnugario Verslo tribūna

Pasaulis keičiasi, technologijos tobulėja, deja, kartu į priekį žengia ir kibernetiniai nusikaltėliai. Nuo...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku