Socialiniai verslai po mokslų „Poveikio akademijoje“ pretenduos ir į 3.000 Eur paskatinimą

„Poveikio akademijoje“ numatytos ekspertinės mokymų sesijos, individuali mentorystė, konsultacijos ir kita veikla. Programos dalyviai pretenduos į 3.000 Eur finansinį paskatinimą.
Programoje gali dalyvauti socialiniai verslai, nepriklausomai nuo teisinės formos – uždaroji akcinė bendrovė, mažoji bendrija, viešoji įstaiga, labdaros fondas, kuriems reikia profesionali pagalba, patarimai ir žinios įgyvendinant socialinio verslumo projektus.
„Programos metu dalyviai individualiai konsultuojasi su patyrusiais mentoriais, dalyvauja intensyviose mokymų sesijose bei gauna galimybę bendradarbiauti su daugiau nei 20 ekspertų. Tai leidžia verslininkams rasti tvarių sprendimų savo veiklos plėtrai ir efektyviau reaguoti į kylančius iššūkius“, – pranešima cituojama Viktorija Bražiūnaitė, LISVA direktorė.

Ji nurodo, kad verslininkai programoje įgyja versle reikalingų įrankių, drąsos ir pasitikėjimo, taip pat užmezga partnerysčių. Jų sėkmę lema ir gebėjimas pasinaudoti programos žiniomis, ryžtas diegti inovacijas.
„Pavyzdžiui, vienas iš praėjusių metų programos dalyvių sukūrė inovatyvų atliekų perdirbimo modelį, kuris padidino jų verslo tvarumą ir prisidėjo prie ekologinių problemų sprendimo. Kitam dalyviui verslo strategijos pakoregavimas individualios mentorystės metu leido pasiekti platesnę rinką ir užmegzti naujas partnerystes su didesniais verslais“, – nurodo V. Bražiūnaitė.
VŽ rašė, kad 2023 m. „Poveikio akademijoje dalyvavo“ 12 socialinių verslų, o finansinį 3.000 Eur paskatinimą laimėjo vienas pirmųjų socialinių verslų Lietuvoje – Vilniaus salotų barą „Mano guru“ valdanti VšĮ „Socialiniai paramos projektai“.
Antros vietos nugalėtoja tapo „Hero Talents“ – modelių agentūra, įdarbinanti žmones, turinčius negalią ar kitų kūno ypatumų. Trečioje vietoje – bendradarbiaujančios VšĮ „Būk su manimi“ ir VšĮ „Dirbinyčia“ iš Mažeikių – jos surenka nereikalingus, dėvėtus tekstilės gaminius, buities daiktus, juos atnaujina, perdirba, persiuva į kitus naudoti vėl.

„Šiemet ieškome verslų, kurie turi aiškų socialinį tikslą ir yra pasirengę diegti iš tikrųjų bendruomenes paveiksiančius sprendimus. Taip pat skatiname dalyvauti verslus, siekiančius tvarumo ir norinčius įgyti naujų žinių bei įgūdžių savo veiklai stiprinti“, – teigia LISVA direktorė.
Programos pabaigoje, lapkričio 21 d. Demo dienoje geriausiai įvertintas socialinio verslo prisistatymas laimės finansinį 3.000 Eur „Luminor“ banko paskatinimą.
Anot Dianos Kačanauskaitės, „Luminor“ banko Smulkaus verslo plėtros skyriaus vadovės, socialiniai verslai yra būtini siekiant užtikrinti, kad su socialinėmis problemomis susiduriantys žmonės turėtų galimybę ir pagalbą jas spręsti. Tačiau tokie verslai susiduria su sunkumais išsilaikymo, konkurencijos, rinkodaros ir reikiamų specialistų paieškos ir samdos srityse.
„Nepaisant to, socialinių verslų Lietuvoje palaipsniui daugėja ir tokių verslų naudą pradėjo pastebėti ir vertinti tiek gyventojai, tiek valstybinės institucijos. Mano nuomone, tokio verslo vaidmuo Lietuvoje tik stiprės. Pasauliniu mastu socialinis verslas kuria milžinišką naudą tiek savo esme, tiek indėliu į ekonomiką, tad Lietuvoje yra dar daug neatskleisto potencialo“, – tvirtina pašnekovė.
