Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
2023-01-19 12:18

Vis daugiau įmonių už paskolas atsiskaito laiku

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Iššūkių Lietuvai ir visam pasauliui nepagailėję 2022 m. verslą skatino veikti labai dinamiškai, operatyviai reaguoti į nuolat besikeičiančią situaciją. Kilusios žaliavų ir energijos šaltinių kainos bei darbo užmokestis verslą vertė ieškoti papildomų finansavimo šaltinių. Tačiau yra ir teigiamų tendencijų – net sunkmečiu įmonės už paskolas sugeba atsiskaityti laiku, nes skolinasi atsakingai.

Alternatyvaus finansavimo bendrovė „Factris LT1“ pernai finansavo net 44% daugiau sąskaitų palyginti su 2021 m, rašoma pranešime.

„2022 m. pradžioje, kai jau atrodė, kad COVID-19 pandemijos sukeltos negandos įveiktos, agresorė įsiveržė į Ukrainą. Šis karas sutraukė žaliavų tiekimo grandines ir išaugino energijos šaltinių kainas, infliaciją, dėl ko mūsų klientams prireikė ne tik perorientuoti tiekimą, papildomo finansavimo, bet ir naujai įvertinti partnerius, ar dėl pasikeitusios verslo aplinkos nestrigs atsiskaitymai, taip pat, ar partneriai ir jų produkcija nepatenka į sankcijų sąrašą“, – pasakoja Liudmila Dobilienė, „Factris“ komercijos vadovė.

Liudmila Dobilienė, „Factris“ komercijos vadovė. Įmonės nuotr.
Liudmila Dobilienė, „Factris“ komercijos vadovė. Įmonės nuotr.

Ji pabrėžia, kad net tokiomis sudėtingomis sąlygomis verslas skolinosi atsakingai, objektyviai įvertindamas savo galimybes grąžinti skolas ir apmokėti sąskaitas. Statistika rodo, jog klientų rizikos klasės pernai keitėsi į gerąją pusę: rizikingiausios C klasės klientų dalis sumažėjo per 8%, o A ir B rizikos klasių augo.

Praėjusių metų pabaigoje 90% portfelio nevėlavo, 8,5% vėlavo iki 30 d., kas yra gana „sveikas“ vėlavimas. Taip pat sumažėjo didesnių nei 60 d. vėlavimų.

„Prie teigiamų pokyčių prisidėjo dirbtinio intelekto naudojimas vertinant klientų finansinę būklę, komandos augimas, pagerinta komunikacija tarp skyrių, kuri padėjo susidaryti platesnį ir gilesnį paveikslą apie klientą ir pirkėją bei imtis aktyvesnių ir operatyvesnių veiksmų, individualių sprendimų kiekvienu atveju, nelaukiant, kol skola ims vėluoti taip, kai ją susigrąžinti tampa žymiai sudėtingiau“, – sako „Factris“ komercijos vadovė.

52795
130817
52791