Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2022-03-03 23:01

„TrenkTuras“: kaip žygiai suvienija įmones?

Komandos formavimas – viena pagrindinių užduočių, tenkančių įmonių vadovams ar žmogiškųjų išteklių valdymo skyriams. Per karantiną didelei daliai įvairių sektorių darbuotojų persikėlus į namų biurus, tai tapo gerokai sudėtingiau – kolegos vieni kitus matė tik ekranuose ar retuose darbiniuose susitikimuose, nes rengti tiek oficialių, tiek neformalių susibūrimų neleido įvairūs ribojimai. Dėl to, ieškodamos saugių gyvų susitikimų formatų, dešimtys įmonių leidosi į „TrenkTuro“ organizuojamus privačius žygius – tai padėjo ir geriau pažinti savo kolektyvą, ir atrasti naujas mėgstamas veiklas.

Per pusmetį – daugiau nei 20 tūkstančių kilometrų 

„Nuo bendradarbio iki bendražygio – tik vienas žygis“ – tokiu šūkiu įmones rinktis individualias žygiavimo patirtis kviečia didžiausi pėsčiųjų žygių organizatoriai Baltijos šalyse „TrenkTuras“, savo veiklą pradėję dar 2015 m., iš pradžių siūlė tik masinius žygius, tačiau jau po dvejų metų į programą įtraukė ir privačius renginius įmonėms. 

Pasak „TrenkTuro“ vadovo Deivido Urbonavičiaus, susidomėjimas ir klientų skaičius kasmet augo, o pernai pasiekė iki tol neregėtas aukštumas – vien per antrą 2021 m. pusmetį (atlaisvinus karantino suvaržymus renginiams) įgyvendinta daugiau nei 50 privačių įmonių žygių, juose bendrai žygeiviai įveikė daugiau nei 22 tūkstančius kilometrų. „Akivaizdu, kad įmonių vadovų požiūris į darbuotojų susitikimus ir komandos formavimą keičiasi, tikriems lyderiams vis svarbesnis darbuotojų fizinis aktyvumas, įdomios ir turiningos veiklos. Per pandemiją jie buvo paskatinti ieškoti saugių susitikimų sprendimų, tad taip atrado mus“, – sako D. Urbonavičius. 

Nuo bibliotekininkų iki bankininkų 

Tarp „TrenkTuro“ klientų – ir maži, privatūs regionų verslai, ir didelių įmonių kolektyvai. Žygiavimą kaip vieną komandos formavimo būdų jau išbandė SEB banko, „Lidl“, „Teltonika“, „Gintarinės vaistinės“, „Audimo“ darbuotojai, šimtus kilometrų surinko ir Lietuvos statistikos departamento, Bibliotekininkų draugijos bei kitų organizacijų nariai. Dauguma jų rinkosi 10 kilometrų ilgio maršrutą, antras pagal populiarumą – 15 kilometrų, o ilgiausia iki šiol surengta privati žygiavimo patirtis siekė 22 kilometrus – įmonė taip minėjo savo 22-ąjį gimtadienį. 

Žygeiviai gali rinktis ne tik norimą įveikti atstumą, bet ir bet kurią dominančią Lietuvos vietovę. „TrenkTuro“ komandos nariai – profesionalūs geografai, istorikai, vedliai – pagal įmonės norus parengia individualų maršrutą. Dažniausiai žygiams pasirenkamos įvairios girios, nacionaliniai parkai, taip pat mažiau žinomi šalies miesteliai. „TrenkTurui“ yra tekę organizuoti ir du žygius viename – kai dalis žmonių žygiavo Lietuvoje, o kiti – Lenkijoje, pusiaukelėje prie valstybių sienos jie galėjo pamojuoti vieni kitiems ir pasisveikinti. 

Kokia proga – tokios ir pramogos 

Išskirtiniu „TrenkTuro“ organizuojamų privačių renginių akcentu dažnai tampa ne tik įdomus gamtinis maršrutas, bet ir pabaigoje laukiančios pramogos. Kadangi dalis įmonių į žygį leidžiasi įvairių švenčių proga, po įveiktų kilometrų žygeivių laukia staigmenos: nuo įvairių teminių žaidimų ar animatorių pasirodymų iki patiekalų degustacijų ir profesionalių pirtininkų paruoštų ritualų. Visu tuo, priklausomai nuo kiekvienos įmonės poreikių, pasirūpina „TrenkTuro“ komanda. 

Pasak žygiuose dalyvavusių įmonių atstovų, papildomos veiklos dar labiau praturtina žygiavimo patirtį. SEB banko Baltijos Operacijų centro vadovės Rimos Šiaudinienės teigimu, didelių organizacijų darbuotojams tai leidžia iš naujo pasijausti komanda. „Žygio pabaigoje mūsų laukė smagi ir daug pozityvių emocijų suteikusi mini olimpiada – sportinis azartas suvienijo komandų narius bei padėjo atskleisti savybes, kurios svarbios ir kasdieniame darbe“, – džiaugiasi R. Šiaudinienė. Jai antrina ir UAB „Stebulė“ direktoriaus pavaduotoja Vilma Kropa, kurios teigimu, žygiai – tobulas komandos formavimo formatas. „Tik tokiose situacijose, kai turi įveikti mažesnes ar didesnes kliūtis, pradedi labiau pažinti save ir kitus“, – žygio patirtį apibendrina V. Kropa, pridurdama, kad laukti naujų žygių skatina biuro sienas puošiančios nuotraukos su praėjusios išvykos akimirkomis. 

Tampa tradicija 

O laukti naujų patirčių ilgai nereikia – daugybė privačiuose įmonių renginiuose dalyvavusių žmonių vėliau leidžiasi į „TrenkTuro“ masinius ar solo žygius. Pastarieji pradėti organizuoti būtent per karantiną, o šiuo metu sąraše – daugiau nei šimtas maršrutų visoje Lietuvoje. Pasak „TrenkTuro“ vadovo D. Urbonavičiaus, iš pradžių žmonės juos rinkosi kaip alternatyvą uždarytiems teatrams, sporto klubams ar ribojamoms kelionėms į užsienį, o dabar daugeliui jau tapo savaitgalio tradicija ar savotiškomis surinktų kilometrų varžytuvėmis. Tokia žygiavimo alternatyva sulaukė ir įvertinimo – Žinių radijo organizuotame pandemijai atspariausių verslų konkurse „Sėkmės receptai“ „TrenkTuras“ iškovojo trečiąją vietą. 

Net ir po tokios solo žygių sėkmės, nepamiršti masiniai renginiai, kuriais „TrenkTuras“ ir pradėjo savo veiklą. Atlaisvinus karantino ribojimus, vien per antrą 2021 m. pusmetį įvyko penki grandioziniai žygiai. Tūkstančiai entuziastų žygiavo Druskininkuose, Naujojoje Akmenėje, Visagine ir Merkinėje, o Vilniuje spalį surengtas pirmasis vaikų žygis. Visi šie žygeiviai – tiek vaikai, tiek suaugusieji – prisidėjo prie iškalbingos „TrenkTuro“ statistikos: nuo veiklos pradžios žygiuose dalyvavo jau daugiau nei 120 tūkstančių žmonių, o kartu jie įveikė per 3 milijonus kilometrų Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje.

 embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/1316?placement=

52795
130817
52791