Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
2021-05-02 15:36

Kaip su mažiau darbuotojų padaryti daugiau 

Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Gamybos įmonės priverstos rinktis, ar investuoti į įrangą, ar priimti daugiau žmonių. Nors pradinių investicijų dydžiai dažnai gąsdina, tačiau verslininkai, sugebėję rasti lėšų modernioms technologijomis, laimi.

Pirkti–parduoti yra kur kas lengviau nei pradėti gaminti patiems. Be to, galima verslo imtis turint kur kas mažiau pinigų kišenėje nei sumanius kažką gaminti. Ir nesvarbu, ar pradėsi kepti bandeles, ar kalti taburetes, vis tiek reikia ir patalpų, ir žaliavos, įrangos, darbo rankų. O dar reikia sugebėti ir parduoti tai, ką prigaminai.

Perkantiems ir parduodantiems bepigu – kartais užtenka surasti, kas prekę parduoda, ir klientą, kuriam ji reikalinga: dažnai tarpininkas pačios produkcijos net nepačiupinėja. Belieka sutvarkyti logistiką, – ir darbas kaip ir baigtas. Uždarbis jau tavo.

Tačiau ilgojoje perspektyvoje kur kas labiau laimi tie, kurie gamina patys, nes sukuria ne tik daugiau pridėtinės vertės, bet ir gauna didesnę pelno maržą.

Pritraukė investicijų

Vis dėlto būtina teisingai pasirinkti strategiją, ką gaminti ir kaip. Ir už kokius pinigus. VŽ kalbinti verslininkai kone vienbalsiai tvirtina, kad norint užkurti verslą kaip reikiant, būtina moderni įranga. Nesvarbu, kad gamyba buvo pradėta garaže.

Marius Rumbina (kairėje) ir Gvidas Krolis, UAB „Bagfactory“ bendraturčiai. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Tokią istoriją pasakojo Gvidas Krolis, „Bagfactory“ direktorius, kuris su kolega Mariu Rumbinu valdo ekologinių maišelių gamyklą sostinėje. Tačiau gamybos ištakos buvo garaže.

„Pradėję gaminti maišelius, klientų radome nesunkiai. Vienintelis mūsų produkcijos minusas buvo kaina, nes ji buvo didesnė, nei siūlė daugelis konkurentų. Ko tik nebandėme, kad sumažintume gamybos sąnaudas, tačiau niekas nepasiteisino. Ir tada supratome, kad jei norime rimtai dirbti, reikia gamyklos, o ne garažo. Bet gamyklai reikia daug pinigų. Ir kalbame čia ne apie vieną, du ar tris milijonus – investicijų reikia kur kas daugiau“, – sako G. Krolis.

Verslininkai rado investuotojų, kurie patikėjo gamyklos idėja. Įmonėje dabar dirba 34 darbuotojai, tačiau jei gamykla nebūtų apginkluota moderniausia įranga, kažin ar pernai būtų pavykę pasiekti 1,5 mln. Eur apyvartą.

Padėjo ir sertifikatas

Apie tai, kad reikia nuo pat pradžių investuoti į įrangą, kalba ir Arvydas Valeika, UAB „Buga LT“ bendraturtis, valdybos pirmininkas. Įmonė net per karantiną sugebėjo auginti pardavimus. Tam pasitarnavo investicijos į įrangą ir BRC sertifikatas, nesvarbu, kad smulkiai įmonei šis atsiėjo kone 200.000 Eur.

Padažų gamybos UAB „Buga LT“ valdybos pirmininkas Arvydas Valeika. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

„Jei ne mūsų strategija, kurią nusibrėžėme nuo pat veiklos pradžios, – įmonėje turėti kuo mažiau žmonių, kad rankų darbą pakeistų moderni įranga, – pandemijos sukeltus sprendimus būtume išgyvenę kur kas sudėtingiau. Atlyginimus reikia kaskart didinti, o produkcijos kainą kelti yra sunku. Mūsų pardavimai nukrito tik HORECA sektoriuje – pernai jie sumažėjo 20%. Tačiau juos atsvėrė gerėjanti padėtis mažmeninėje prekyboje“, – sako A. Valeika.

Daugiau apie tai, kaip padažų gamintojai su 11 darbuotojų sugebėjo pasiekti kone 1 mln. Eur apyvartą, skaitykite čia.

52795
130817
52791