E. prekybos šuolis paveiks fizines parduotuves – reikės patogių sprendimų

Publikuota: 2020-09-05
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Siuntų pristatymo bendrovės fiksuoja išaugusius e. prekybos siuntų pristatymo srautus ir prognozuoja, kad e. komercijos šuolis turės įtakos fizinėms parduotuvėms – pastarųjų savininkai turės prisitaikyt ir pasiūlyti patogių sprendimų, randamų internetinėje prekyboje. Tačiau statistika rodo, kad e. prekybos apimčių augimas pastarąjį mėnesį kiek atslūgo.

„Prognozės rodo, kad e. komercija pasaulyje 2020 m. užims 20% visos mažmeninės prekybos, lyginant su 14% pernai. Analogiškos tendencijos vyrauja ir Lietuvoje – palyginus šių ir praėjusių metų sausio-birželio mėnesius, užsakomasis pardavimas internetu arba paštu šalyje išaugo daugiau nei 40%“, – pranešime spaudai cituojamas Gabrielius Bilevičius, „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims.

Jis nurodo, kad visa „DPD grupė“ prekes pristatė daugiau kaip 500.000 naujų vartotojų.

„Akivaizdu, kad gyventojai sudėtingo laikotarpio akivaizdoje pasiryžo išlipti iš savo komforto zonos, o ilgalaikės to pasekmės tik pagerins e. prekybininkų poziciją“, – prognozuoja „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas.

Penktadalis gręžiasi tik į internetą

VŽ rašė, kad liepą prekybos internetu mastas stabilizavosi, bet prognozuojamas dar vienas šuolis. Statistikos departamento duomenimis, liepą ir toliau sparčiai augo mažmeninės prekybos internetu apimtys, palyginti su praėjusių metų liepa – 38,6%, tačiau tai yra lėčiausias augimo tempas nuo karantino įvedimo pradžios. Atsidarius fizinėms parduotuvėms dalis klientų grįžo į jas. Palyginti su birželiu, užsakomasis pardavimas paštu arba internetu susitraukė 7,2%.

Bendrosios pašto sektoriaus pajamos Lietuvoje 2020 m. II ketvirtį, palyginti su 2019 m. II ketvirčiu, išaugo 12,4% ir sudarė 52,65 mln. Eur, skelbia Ryšių reguliavimo tarnyba.

Tokį augimą jau ne pirmą ketvirtį lemia pajamų už pašto siuntinius augimas. Pagal bendrąsias pajamas 2020 m. II ketvirtį didžiausias rinkos dalis užėmė: AB Lietuvos paštas – 35,2%, UAB „DPD Lietuva“ – 22,1% ir UAB „Venipak“– 9,3%. Pagal pašto siuntinių kiekį rinkos lydere pirmą kartą visu nagrinėjamu laikotarpiu (nuo 2018 m. II ketv.) tapo „Omniva LT“, užėmusi 28,5% rinkos ir išstūmusi į antrą vietą „DPD Lietuva“ su 26,2% rinkos. Lietuvos paštas užėmė 21,4% rinkos.

VŽ rašė apie VšĮ „Versli Lietuva“ užsakymu atliktą apklausą, kurios duomenys rodo, kad toliau pardavinėti tik internetu nusprendė beveik kas penktas verslas – 19% apklaustųjų. Aktyviau plėsti  internetinius pardavimus nei fizinius planuoja daugiau kaip ketvirtadalis respondentų. Panašiai internetinius ir fizinius pardavimus vystys beveik pusė – 47% apklaustų verslų, o labiau prie fizinių pardavimų grįš 7%.

Apklausa parodė, kad verslai į e. prekybos pardavimus žvelgia pozityviai ir tikisi, kad pastarieji augs. Ketvirtadalis apklaustųjų prognozuoja, kad e. prekyba po karantino augs iki 10%, 43% tikisi 10–20% augimo, beveik šeštadalis – 15% – nusiteikę dar pozityviau – planuoja 21–30% pardavimų internetu padidėjimą ir dar šeštadalis mano, jog e. prekyba šoktels daugiau kaip 30%.

„Įdomu, kad verslai, kurie iki karantino nevykdė internetinės prekybos, labiau linkę grįžti prie fizinių pardavimų. Beveik trečdalis jų pažymėjo, kad ketina labiau vystyti fizinę prekybą, nei internetinę, o 3% nusprendė visiškai atsisakyti internetinės prekybos. Tačiau matome ir labai pozityvų rezultatą – net penktadalis verslų, kurie iki karantino iš viso nevykdė prekybos internetu, nusprendė pereiti tik į internetinę prekybą ir atsisakyti fizinės“, – nurodė Inga Juozapavičienė, „Verslios Lietuvos“ Verslumo departamento direktorė.

E. prekybą stiprins pagal išgales

Iš tiesų, VŽ kalbinti smulkieji, kurie į e. prekybą žengė tik per karantiną, pardavimais džiaugtis negali ir sako, kad atnaujinus įprastų fizinių parduotuvių darbą, jų pardavimams ir skirs dėmesį. Tačiau numato investuoti ir į e. prekybą – kad ir nedidelėmis sumomis, retai, bet ilgainiui įsukti ir tokį pardavimo kanalą.

„Internetu pardavėme gal tik kelis procentus to, ką įprastai parduodavome. Galbūt ne ta prekių grupė, kuri buvo labiausiai reikalinga, galbūt per mažai reklamos, bet e. prekybos tikrai neįsukome – siunčiamų užsakymų nedaug“, – VŽ sakė Živilė Kristutienė, UAB „Frezijų puokštė“ direktorė. Bendrovė turi sodo prekių parduotuvę Klaipėdoje, taip pat dvi „Frezijos“ dovanų ir interjero prekių parduotuves Klaipėdos ir Vilniaus „Akropoliuose“.

Tačiau klaipėdiečių e. parduotuvė turėjo įtakos „telefoninei“ prekybai ir ne tik su nuolatiniais vietiniais klientais: dalis tų pirkėjų per karantiną prekes apsižiūrėdavo internete ir atvykdavo pasiimti į prekių atsiėmimo punktą.

 „Nedirbame tik su e. parduotuve, nėra jai priskirto atskiro žmogaus. Nesame ir ja patenkinti, norėtųsi daugiau investuoti, bet nematome didelio grįžtamumo, o jai labai svarbu žinomumas, – sakė Ž. Kristutienė. – Tačiau prasmę dirbti su e. prekyba matome, tik tam reikia investicijų, o laisvų apyvartinių lėšų, kurias galėtum investuoti nesitikėdamas greito atsiperkamumo, ne visada būna. Ypač dabar, kai prioritetai yra kiti, nes pandemija vis tiek paveikė – stengiamės išgyventi, dalyvaujame viešuosiuose pirkimuose. Jei turėtume tik vieną profilį, e. prekybą, gal būtų lengviau.“

Fizinės parduotuvės turės prisitaikyti

Jurgis Gylys,  „NFQ Technologies“ verslo skaitmenizavimo vadovas, primena, kad prekybininkai vartotojams visuose pardavimo kanaluose turi užtikrinti vienodą patirtį – geriausiai pritaikytą pirkėjo patogumui.

„Iš esmės, daugiakanalė prekyba yra naujas požiūris, kai prekybininkai pradeda orientuotis į klientą, o e. komercija yra to pamatas. Būtent vartotojas su visais savo poreikiais atsiduria dėmesio centre – visa jo patirtis internete turi suktis aplink jį: technologijos, kanalai, komunikacijos šaltiniai, apsipirkimo patogumas. Nesvarbu kuriame kanale ir kuriame taške jis sustos, klientas turi turėti vientisą ir kuo patogesnę patirtį“, – pranešime spaudai cituojamas J. Gylys.

Tačiau „NFQ Technologies“ verslo skaitmenizavimo vadovo teigimu, fizinė prekyba tikrai niekur nedings, tačiau norėdama išlikti kaip įmanoma aktualesnė, ji turės prisitaikyti prie besikeičiančių vartotojų įpročių, kurių transformaciją dar labiau paspartino karantinas.

„Socialinio kontakto noras ir emocija, kurią tu patiri čiupinėdamas prekę, garantuoja, kad fizinės parduotuvės gyvuos dar ilgai. Tačiau žmonės atrado e. prekybą, pamatė jos privalumus ir įprato prie tam tikrų skaitmeninių sprendimų, ir jaučia jų stoką fizinėje parduotuvėje. Vartotojas nori galėti pasitikrinti, ar atitinkama prekė yra parduotuvėje, ar ne, jis nori galėti paprastai grąžinti prekes ar nekomplikuotai bei greitai jas gauti. Faktas, kad verslas turi keisti požiūrį ir į klientų lūkesčius žiūrėti pro daugiakanalės prekybos prizmę“, – pabrėžia J. Gylys.

[infogram id="66e65b6f-b7b3-43e0-bcd6-06b72ffac8de" prefix="5Vh" format="interactive" title="e. prekyba Lietuvoje 2015-2019m."]

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Nuomos kompensacijos jau gali kreiptis daugiau įmonių, bet biudžetas nurėžtas perpus

„Invega“ skelbia, kad nuo rugsėjo 25 d. verslas gali kreiptis ne tik dėl pagrindinės veiklos, kaip anksčiau...

Gazelė
16:22
„Spiečius“ žada dar 6 miestuose, pradeda norinčių savivaldybių atranką

Septynis Lietuvoje veikiančius bendradarbystės centrus – „Spiečius“ – numatoma plėsti ir įsteigti dar 6...

Gazelė
14:21
Europos kosmoso agentūros konkurse galima pretenduoti į finansavimą pagal 5 programas

Verslas ir mokslas, norintis dalyvauti Europos kosmoso agentūros (EKA) konkurse, galės pretenduoti į...

Gazelė
12:29
Dviračių pardavėjai: neparduoti liko tik „pienovežiai“, kaina pirkėjams – nė motais Premium 5

Jei anksčiau dviračių pardavėjai sukdavo galvą, kaip parduoti dviratį, šiemet esminis klausimas buvo – ką...

Gazelė
05:45
Dar ne kaukės, bet apsauginę aprangą galima sertifikuoti Lietuvoje Premium

Daugiau asmeninių apsaugos priemonių – aprangos – bus galima sertifikuoti ir Lietuvoje. Valstybinio mokslinių...

Gazelė
05:45
17 vizijų Lietuvai: programa ne vienai kadencijai, gerovės indeksas ir turto mokestis visiems (3 dalis) Premium

VŽ skelbia 5 paskutiniąsias politinių partijų „vizijas“ – rinkimų programų apžvalgas. Ką kandidatai žada po...

Gazelė
2020.09.24
17 vizijų Lietuvai: kasų stebėjimas realiuoju laiku, bankas, kaip kraujas, socialinės grindys sugundytiems ir lojalaus verslo rūmai (2 dalis) Premium 2

Spalio 12-ąją, išsyk po Seimo rinkimų, Lietuva turėtų pabusti pasikeitusi – vizijų, kaip ji atrodys, žadama...

Gazelė
2020.09.23
Ne tik patikrino klientų lojalumą, bet ir nesunkiai pritraukė naujų Premium

Daugelis smulkiųjų bijo persikelti į naujas patalpas vien dėl to, kad neprarastų dalies klientų. Tačiau...

Gazelė
2020.09.23
Apsauginę aprangą jau galima sertifikuoti Lietuvoje

Valstybinio mokslinių tyrimų instituto Fizinių ir technologijos mokslų centras (FTMC) galės sertifikuoti...

Gazelė
2020.09.22
17 vizijų Lietuvai: pašalpos litais, sidabriniai startuoliai, tautinė pramonė ir intervencija kainoms (1 dalis) Premium

Spalio 12-ąją, išsyk po Seimo rinkimų, Lietuva turėtų pabusti pasikeitusi – vizijų, kaip ji atrodys, žadama...

Gazelė
2020.09.22
Gavę iš bankų antausį, smulkieji ieško finansavimo alternatyvų Premium 15

Tegu ir didesnės palūkanos, bet finansavimas čia ir dabar, o ne pasiūlymas užeiti po kelerių metų, kai jaunas...

Gazelė
2020.09.22
EXPO centro įkūrėjai: geriau nutraukti veiklą negu deginti pinigus Premium

Kai veikla ypač smarkiai priklauso nuo vieno sektoriaus, o šį ištinka gili krizė, smulkių įmonių įkūrėjams...

Gazelė
2020.09.21
NASA užsakymų gaunanti „NanoAvionika“ apdovanota „Europos burių“ konkurse

Kosmoso technologijų UAB „NanoAvionika“ tapo įdomiausiu ES lėšų smulkaus verslo projektu – nuspręsta „Europos...

Gazelė
2020.09.18
Sukūrė greitesnį faktoringo sprendimą SVV 1

Atsakymą verslui dėl finansavimo galima sutrumpinti IT sprendimais. „SME Finance“ skelbia sukūrusi savitarnos...

Gazelė
2020.09.17
Nauja maitinimo verslo realybė: kaip prisitaikyti ir kas jau laimėjo Premium 1

Maitinimo verslas, žaibiškai pasikeitęs ir prisitaikęs dirbti karantino sąlygomis, dabar turi prisitaikyti...

Gazelė
2020.09.17
Smulkieji vis dažniau skolinasi iš kredito unijų 4

„Kreda“ grupės pajamos per šių metų 8 mėnesius išaugo 22% iki 6,56 mln. Eur – tai rodo, kad smulkusis verslas...

Gazelė
2020.09.16
Įmonių kūrimo tempas vejasi ikikarantininius greičius, rizikos reitingą pagerino ketvirtadalis 1

Vasarą per savaitę įkurta po 280 bendrovių – penktadaliu daugiau nei praėjusių metų sezoną, bet verslo...

Gazelė
2020.09.16
Verslo plėtrai pasirinko netinkamiausią laiką – blogesnio negalėjo būti Premium 1

Kai viltingą naujakurystės jaudulį negailestingai užgniaužė karantinas, verslininkai pripažino, kad plėtrai...

Gazelė
2020.09.16
Nusipirkti alaus internetu? Gal tiek to Premium 1

Jei anksčiau mažieji aludariai apie e. prekybą dažniausiai net negalvojo, karantinas privertė jos imtis.

Gazelė
2020.09.15
Pigesnės paskolos dar nesibaigia: daliai toks pasiūlymas – kaip telefonas už 1 Eur, bet gauna nedidelė dalis Premium

Išdalijus paskolas labiausiai nuo COVID-19 nukentėjusiems verslams, priemonių gauti finansavimą dar liko.

Gazelė
2020.09.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus