„Internete karantino nėra“ rezultatai – 700 e. prekybininkų
„Tai yra įrodymas, kad Lietuvos smulkiam ir vidutiniam verslui šiuo metu reikia ne tik finansinių priemonių verslo likvidumui užtikrinti, bet ir konsultacinės pagalbos, elektroninės komercijos kompetencijų stiprinimo bei esamų e. parduotuvių žinomumo didinimo. Ėmėmės to pasitelkdami visus turimus savo resursus ir džiaugiamės sulaukę didžiulio palaikymo iš šalies“, – pranešime spaudai rezultatus apžvelgia „Verslios Lietuvos“ generalinė direktorė Daina Kleponė.
Ji nurodo, kad smulkusis ir vidutinis verslas turi galimybę kokybiškai ir greitai skaitmenizuotis, o pasibaigus transformacijai kiekvienas bus pranašesnis.
Augant prekybininkų, užsiregistravusių „Internete karantino nėra“, jų sąrašas suskirstytas į 15 kategorijų. E. parduotuvių sąraše, kur galima registruoti ir paslaugų verslus, daugiausia prekybininkai – aprangos, avalynės ir aksesuarų, baldų ir namų interjero bei maisto ir gėrimų kategorijų atstovai. Dauguma elektroninių parduotuvių savo veiklą vykdo iš Lietuvos didmiesčių, tačiau didžioji dalis jų prekes pristato visoje Lietuvoje.
Baigia kurti virtualų prekybos centrą
„Versli Lietuva“ skelbia, kad jau baigiama kurti ir e. prekyvietės platforma. Joje visi verslai galės nemokamai kurti prekybos vietas, o prekiaudami vienoje virtualioje vietoje, jie bus lengviau surandami pirkėjų.
Virtualią prekyvietę kuria komanda „Pard.app“, kuri tokį sprendimą sukūrė programavimo kūrybinėse dirbtuvėse (angl. hackathon) „Hack the crisis“, kaip atsaką į iššūkį padėti smulkiesiems, kurie buvo priversti uždaryti savo fizines parduotuves.
E. prekybos specialistai neatlygintinai konsultuoja užsiregistravusius verslininkus įvairiais klausimais: kaip sukurti elektroninę parduotuvę, kaip pasiekti tikslinę auditoriją, kokius reklamos kanalus naudoti, kaip pateikti prekes, kad jos atrodytų reprezentatyviai, kaip susikurti efektyvią strategiją.
70% nebandė e. prekybos
Pranešime spaudai pažymima, kad mentoriai pataria ir tiems, kurie tik nori susikurti parduotuvę internete, ir tiems, kurie jau yra susikūrę. Matant didžiulį poreikį, netrukus pradės vykti nuotoliniai mokymai didesnėms grupėms, kuriuose mentoriai dėstys, kaip greičiau ir sėkmingiau savo veiklą perkelti į internetą, supažindins su „Facebook“, „Google Ads“, elektroninių parduotuvių vystymo ir daugelio kitų platformų nauda bei galimybėmis.
„Pastebime, kad apie 70% besikreipiančių dėl elektroninės komercijos dar nėra pradėję prekybos internetu, tad juos konsultuojame nuo pat pirmųjų žingsnių. Klientai, kurie jau turi parduotuves internete, dažniausiai klausia, kaip padidinti pardavimus, kaip pritraukti klientus. Taip pat sulaukiame nemažai klausimų ir iš paslaugų teikėjų – kaip vykdyti mokymus ar seminarus internetu“, – pranešime spaudai cituojama Inga Juozapavičienė, „Verslios Lietuvos“ Verslumo departamento vadovė.
„Verslios Lietuvos“ Verslumo departamento vadovės teigimu, elektroninės komercijos specialistai išskiria keletą perkeliančiųjų verslą į elektroninę erdvę dažniausiai daromų klaidų: nuvertinamas ankstesnis įdirbis – prekės ženklo vertė, ištikimi klientai. Patariama stiprinti komunikaciją su turimais klientais. Taip pat – parengti komunikacijos, rinkodaros strategiją, apgalvoti kanalus, jų derinimą ir aiškiai pristatyti konkurencinius pranašumus. Taip pat – verta apgalvoti viską pirkimo procesą – „kliento kelionę“ nuo įėjimo į e. parduotuvės puslapį iki prekių pirkimo – ir supaprastinti jo žingsnius.