Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
2020-02-15 14:30

Savame kieme pardavinėti verta

Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Sugriežtinus prekybą alkoholiu ir uždraudus jo reklamą, smunkančius pardavimus netruko pajusti tiek gamintojai, tiek prekybininkai, tiek ir maitinimo įstaigų savininkai. Todėl ieškoma būdų bent jau sustabdyti mažėjančią apyvartą.

„Jei anksčiau didžiąją dalį mūsų lankytojų sudarė studentai, dabar jų dalis akivaizdžiai sumažėjo, nes reikalavimų neparduoti alkoholio jaunesniems nei 20 m. lankytojams griežtai laikomės. Ir jei atėjusioje kompanijoje pamatome jaunų veidų, verčiau pasiūlome jiems rinktis kitą vietą, kad vyresni draugai nepradėtų vaišinti jaunesnių“, – yra pasakojęs Audrius Vidžys, Vilniaus baro Alaus namai direktorius.

Restoranas pasiteisino

Griežti apribojimai jau kelinti metai mažina alaus pardavimus – kasmet ši rinka traukiasi 10–15%. Todėl ieškoma būdų, kuo būtų galima kompensuoti praradimus.

Rimantas Čygas, TŪB „Rinkuškiai“ direktorius, bendraturtis, pasakoja, kad jie sugebėjo išvengti pajamų mažėjimo šalia alaus daryklos atidarę restoraną „Alaus kelias“.

„Pirmiausia – tai vieta, kur lankytojai gali susipažinti su aludarystės tradicijomis, nes esame įrengę Alaus muziejų, turime sukūrę keletą edukacinių programų. Be to, turime gerą virtuvę, tad atvyksta pavalgyti tiek patys biržiečiai, tiek ir turistai, ypač iš kaimyninės Latvijos. Pasiteisino ir sprendimas įrengti firminę parduotuvę – ši irgi pastebimai prisideda prie pardavimų didinimo“, – patirtimi dalijasi pašnekovas.

Nuo 2011 m., kai buvo atidarytas „Alaus kelias“, į jį investuota per 380.000 Eur. Tačiau restoranas ir edukacinės programos pajamų kasmet sugeneruoja vis daugiau. Pernai jos sudarė 15% įmonės apyvartos, kas pinigais reiškia apie 1 mln. Eur.

Kviečia į ūkį

Kad griežtos alkoholio kontrolės taisyklės verčia ieškoti įvairesnių pardavimo būdų, patvirtina ir Erikas Augustinavičius, MB „Šušvės midus“ įkūrėjas. Įmonė registruota 2013 m., tačiau statyba, įrengimas, dokumentų tvarkymas pareikalavo dar poros metų – midus pradėtas gaminti tik 2015 m.

Alkoholio kontrolės įstatymas ypač griežtai riboja tokių gėrimų pardavimus – midaus negalima pardavinėti lauke ar laikinose palapinėse vykstančiuose renginiuose. Pagal reikalavimus, midaus gamintojai gali dalyvauti tik mugėse ar parodose, kurios vyksta pastatuose. Todėl kėdainiškiai važiuoja tik į tokias parodas kaip „Agrobalt“, kalėdines muges, vykstančias prekybos centruose ar arenose.

Daugiausia midaus parduodama pačioje sodyboje, kurioje rengiamos degustacijos, pasakojama apie midaus istoriją.

„Turime kaimo turizmo sodybą, kurioje ir yra bitynas. Todėl jau ruošdamasis gamybai numačiau, kad būtent čia ir vyks didžiausi pardavimai, nes žmonėms juk įdomiausia apsilankyti ten, kur mato, kaip gimsta produktas“, – pasakoja bitininkas.

52795
130817
52791