Nauji (ne)alkoholiniai aludarių receptai

„Entrepreneur“ pateikiamais „Nielsen“ duomenimis, vietinio JAV alaus pardavimai nuo 2018 m. iki 2019 m. spalio susitraukė 4,6%, o pasaulinio nealkoholinio alaus rinka, prognozuojama, iki 2023 m. pasieks 5,91 mlrd. USD.
Alaus pardavimai toliau traukiasi ir Lietuvoje, tik mažesniais tempais. VŽ rašė, kad per pirmus aštuonis 2019 m. mėnesius alaus rinka smuktelėjo 0,9%, suskaičiavo irgi „Nielsen“, kai 2018 m. ji krito 9,5%, 2017 m., – 14,5%.
Aludariai plečia asortimentą kitais gėrimais – auga nealkoholinio alaus pardavimai.
Gamintojai kuria ne tik nealkoholinį alų. Pasirinkimų pagal vartotojų norus ir pageidavimus gali būti įvairių. Pavyzdžiui – nealkoholinis, tam tikrą alaus rūšį atitinkantis, nekaloringas, becukris alus.
„Surreal Brewing Company“, laimėjusios 2019 m. Pasaulio alaus apdovanojimuose kelis aukso medalius, gaminama Raudonoji IPA yra be cukraus ir turi 33 kalorijas, 40% pirkėjų yra moterys.
Prieš kelerius metus tradiciniai alaus gamintojai ėmėsi bandyti virti nealkoholinį alų, dabar eksperimentuoja su naujomis nealkoholinių alaus gėrimų rūšimis, skoniais ir savybėmis.
Augantis nealkoholinių gėrimų pardavimai atspindi bendrą tendenciją rinktis alkoholio alternatyvas ir jos – nebūtinai alus be promilių.
Iš tarptautinių sektoriaus parodų matyti, jog kitąmet Europoje dominuos įvairūs gėrimai, kaip atsakas į besitraukiantį alkoholio vartojimą, pavyzdžiui, „nitro“ šaltoji kava, pateikiama krištoliniuose induose, taurėse. Tai VŽ yra sakiusios Jurgita Viltrakienė ir Ieva Vaičiūnaitė, maitinimo verslo konsultantės, dirbančios su prekės ženklu „Kitchen rules“.
embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/329?placement=
Visgi aludariai, kurie nepereina prie paieškų nealkoholinių gėrimų segmente, ieško naujų produktų. Apie tai pasakoja Audrius Gesevičius, Pasvalio „Alstekos“ įkūrėjas.
„Braggot“ stiliaus alų, pradėsime nuo 5 rūšių. Šis alus yra specifinis, brangesnis, brandesnis, priskiriamas prabangiems. Jam pagaminti reikia daug rankų darbo, brangioji sudedamoji dalis yra natūralus medus. Nežinau, pamatysime, ar tai – teisinga kryptis, bet norisi ko nors naujo,“ – sako A. Gesevičius.
Plačiau apie mažųjų aludarių, UAB „Alsteka“ sprendimus, skaitykite VŽ Premium.