Po nuostolių apsisprendė dirbti ne tai, kas patinka, o tai, kas apsimoka

„Labai paprasta dirbi, kas patinka arba kas apsimoka. Abiejų dalykų daryti negali. Mes kol kas vis tiek dar gaminame saldainius, nes patinka, yra tam tikro žavesio, smagu pavaišinti žmones. Bet tai neapsimoka. Maitinimas – apsimoka, todėl yra pagrindinė veikla“, – verslo pokytį apibendrina Sigitas Jurčys, Biržų UAB „Šokolado gama“ direktorius.
„Šokolado gama“ buvo įkurta gaminti šokoladui, saldainiams. Iš noro ir entuziazmo. Gamyklėlės įkūrėjas S. Jurčys nuosavą verslą pradėjo 2014 m., grįžęs iš Norvegijos, kur vienas iš jo darbų buvo ir šokolado gamykloje. Verslą papildė ir kavinė-parduotuvė „Biržė“, verslas išgarsėjo netradiciniais saldumynais, bet po kelerių metų jų gamyba susitraukė tik iki pagal užsakymą gaminamų saldumynų, daugiausiai skirtų Biržų kraštui.
„Šokoladas dabar tik tiems, kurie nori prekiauti – patys nebesiūlome. Anksčiau prisigamindavome, veždavome, kad imtų, bandytų. Tuo ir baigdavosi – mes užsiėmę, gaminame, leidžiame pinigus, laiką, o rezultato jokio. Dabar, jei žmogus susidomėjęs, nori prekiauti, prašom – sąskaita į priekį ir turite prekę“, – sako S. Jurčys.
Maitinimui, kuris tapo pagrindine bendrovės veikla, paskirta ir dalis šokolado gamybos patalpų, parduota ir dalis gamybos įrangos. S. Jurčys pasakoja, kad kai kuriuos prietaisus įsigijo dar vienas šokolado entuziastas iš Vilniaus. Biržų verslininkas tikisi, kad jam didingesniame mieste seksis geriau, nes pats suprato, kad jei ir mėgsti tokia veikla užsiimti, nebūtinai ji apsimoka.
S. Jurčys sako, kad padarė ir „verslo pirmokėlio“ klaidų, pavyzdžiui, atidarė antrąją vietą, kai dar telpa pirmojoje, taip pat negalėjo ir numatyti, kad sumanymą pakeis – vietoje šokolado gamybos imsis maitinimo.
„Pirmieji metai be patirties yra tokie entuziazmo metai – įdedi 100% savęs, neskaičiuoji nei laiko, nei pinigų. Rezultatai realiai nerūpi, nes esi pasinėręs į tai, ką darai. Atrodo: „Ai, vėliau bus gerai, ai, atsigausiu, pataisysiu“. O mums jau pirmaisiais metais buhalterija sakė: „Kažkas pas jus ne taip. Suprantama, pirmi metai negali būti pelningi, bet kažką darykite.“ Gerai, darysime. Antrais metais vėl: „Didinkite pajamas“. Gerai, didiname, bet didinimas negali būti be palaikymo iš šono – visada turi finansuoti“, – išmoktas pamoks apžvelgia S. Jurčys.
Plačiau apie UAB „Šokolado gama“ įgyvendintus verslo modelio pokyčius skaitykite VŽ Premium.