Šiemet restoranų svečiams reikėjo „vau“, kitąmet – „vau vau“

Apie naujas madas, kurias stebi Europoje, kalbančios Jurgita Viltrakienė ir Ieva Vaičiūnaitė, maitinimo verslo konsultantės, dirbančios su prekės ženklu „Kitchen rules“, pasakoja, kaip prie karaliaus avokado artimiausiais metais įsitaisys įvairūs kiaušinių pusryčiai ir patiekalai, tačiau tokios mados nenurungs, pavyzdžiui, naujų picerijų – pica kepama kelis amžiaus, tad taip jau bus amžinai, tik ji bus kitokia.
„Dabar maitinimo sektoriuje avokadas, avokadų skrebutis yra karalius, bet jį jau keičia kiaušinienė, plėšyta kiaušinienė, kuri per kelerius metus bus tokia populiari kaip avokadas. Milane parodoje matėme ne vieną kiaušinių robotą, jie gavo ir apdovanojimų. Lietuviai dar skeptiškai žiūri į kiaušinienes, bet yra ir gerų pavyzdžių, vietų, kuriose pusryčių valgiaraštis tiekiamas visą dieną ir jos populiarios bei sėkmingos. Ateina paprasti maitinimo verslo formatai, paprasti ir produktai – jie turi daug baltymų ir jie bus ateitis. Žinoma, gyvulinės kilmės produktai bus keičiami augalinės“, – pasakoja I. Vaičiūnaitė.
Parodoje Milane jos pasakoja ir apie naujus gėrimus, pavyzdžiui, „nitro“ šaltąją kavą, patiekiamą krištoliniuose induose, taurėse, ji atsiranda kaip alternatyva alkoholiniams gėrimams.
„Kava dominuos. Su tuo susiję ir tai, kad ateinančių metų tendencija yra priblokšti klientą. Šiemet buvo „vau“ sindromas, o kitąmet – „vau vau“. Svečias turi nustebti dėl visko – ir pakuotės, ir skonio, ir turinio“, – sako I. Vaičiūnaitė.
Konsultantės teigia, kad į Lietuvos gastronomijos kultūrą mados ateina tada, kai svetur rinka užsipildo ir naujos idėjos visiškai pasitvirtina. Tada jomis patikima Lietuvoje ir bandoma jas pritaikyti. Išimtis – jauni verslininkai, kurie, drąsių idėjų pasisėmę keliaudami, studijuodami užsienyje, sprendimus priima lengviau. Patyrusieji restoranų versle, atvirkščiai, nebent tai kainuoja nedaug, nereikalauja brangios įrangos ar verslo modelio pokyčių.
„Šiemet seminaruose aplankėme septynių miestų verslininkus, kai kurie sako: „Ai, pas jus Vilniuje gali būti ir branšai, ir kava, ir avokadai, o mums dar reikia kelerius metus pagyventi“, – pasakoja I. Vaičiūnaitė.
Bet jos kolegė pratęsia, kad regionuose būna ir drąsių pavyzdžių – neseniai vieno restorano savininkė per seminarą prisiminė turinti grįžti prie bandymų tiekti vabzdžius.
„Ypač jaunesni verslininkai sako nenorintys galvoti, kad „mūsų miestui ir taip bus gerai“. Priešingai, jie nori kurti taip, kad būtų „gerai Europos miestui“, – sako J. Viltrakienė.
Visą „Kitchen rules“ istoriją ir patarimus skaitykite VŽ Premium.