Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
2019-11-24 08:19

Smulkieji verslą augina nerdami į naujas veiklas

Jau veikiantis verslas leidžia sukurti naujų produktų, kurių gamyba išvirsta į atskirą veiklą ir net įmonę. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Jau veikiantis verslas leidžia sukurti naujų produktų, kurių gamyba išvirsta į atskirą veiklą ir net įmonę. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Sakoma, kad neverta mesti kelio dėl takelio, tačiau versle tai nėra aksioma. Verslininkai kaip tik pasižymi noru rizikuoti ir imtis kažko naujo.

Kartais toks žingsnis nepasiteisina – tenka investicijas nurašyti į nuostolius ir grįžti prie pagrindinės veiklos. Vis dėlto yra daugybė pavyzdžių, kuomet tiesiogiai nesusijusios veiklos padeda verslui augti arba sudėtingiausiu laikotarpiu jį netgi išgelbsti.

Juozas Medveckas, Šakių UAB „Mediresta“ direktorius, įsitikinęs, kad būtent verslo diversifikacija užtikrina stabilias pajamas. Didžiąją apyvartos dalį – apie 70% – sudaro medienos pardavimai, tačiau kitų veiklų, kurių imtasi vos įkūrus įmonę, irgi neatsisakoma. Įmonė turi dar statybininkų komandą bei užsiima metalo apdirbimu: abiejuose padaliniuose dirba po 12 žmonių, o užsakymų jiems netrūksta.

„Kai kada manęs klausia: kam jums trys veiklos, pasilikite tik medieną, bus mažiau galvos skausmo. Tačiau per įmonės istoriją buvo ne vienas atvejis, kai būtent tos papildomos veiklos ir leido mums išgyventi. Nes jei būtume turėję tik medieną, kažin ar šiandien bedirbtume“, – sako „Medirestos“ vadovas.

Išbandė restoranuose

Kartais jau veikiantis verslas leidžia sukurti naujų produktų, kurių gamyba išvirsta į atskirą veiklą ir net įmonę. Tokia istorija dalijasi Arvydas Valeika, 4 sostinės restoranų savininkas ir „Buga LT“, gaminančios padažus, bendraturtis bei valdybos pirmininkas.

„Padažus gaminome jau seniai, bet tik savo restoranų svečiams – tiekdavome juos prie įvairaus maisto. Tačiau norėjome išgirsti, kaip reaguoja žmonės, paragavę jų ne prie patiekalo, o atskirai. Tuomet vykome į parodą Maskvoje – su Rusija dar buvo kiek kitokie santykiai. Grįžome užsidegę, nes parodos lankytojai taip išgyrė mūsų padažus, kad tuoj pat norėjome pradėti juos gaminti rimtai, o ne tik restoranuose“, – apie pačią produktų atsiradimo pradžią aiškina verslininkas. Nors viskas vyko ne taip greitai, kaip norėjosi, tačiau dabar šis verslas jau tvirtai pastatytas ant kojų – vien į pačią įrangą investuota apie 0,5 mln. Eur, įmonėje dirba 11 žmonių.

Verslininkas neslepia, kad tai, jog restoranų šefai kūrė padažus, o svečiai ragaudami juos gyrė, buvo svarbus impulsas kurti gamybos įmonę. Ir dabar restoranų lankytojų atsiliepimai padeda apsispręsti, kokius naujus padažus gaminti pramoniniu būdu, nes asortimentą reikia nuolat plėsti: naujovių nori tiek prekybininkai – „BUGA‘S“ padažais prekiauja kone visi didieji prekybos tinklai, dalis produkcijos yra eksportuojama, – tiek ir galutinis vartotojas.

52795
130817
52791