Didieji duomenys – smulkiųjų koziris prieš milžinus

Publikuota: 2016-06-26
Ainis Kavaliauskas, „Microsoft Lietuva“ generalinis direktorius. Bendovės nuotr.
Ainis Kavaliauskas, „Microsoft Lietuva“ generalinis direktorius. Bendovės nuotr.
„Microsoft Lietuva“ generalinis direktorius

Nenuostabu, jog gyvendami žinių visuomenėje kasdien susiduriame su dideliu duomenų ir informacijos kiekiu. Tas pats galioja ir įmonėms – kiekvienas kontaktas ar veiksmas su klientais, partneriais, tiekėjais, konkurentais, įmonės viduje ar bet kurioje kitoje srityje sugeneruoja milžinišką naudingų duomenų kiekį.

Kaip prognozuoja „Forrester“, šiais metais didieji duomenys taps kaip niekad svarbūs, nes vis daugiau bendrovių juos pasitelks verslo problemų sprendimui.

Iki šiol didieji duomenys daugeliui siejosi tik su stambiomis korporacijomis, tačiau situacija pasikeitė. Jiems apdoroti ir suprasti reikalingi įrankiai persikėlė į debesis ir nebereikalauja galingų IT resursų ar didelių investicijų. Todėl jų sutelktos įžvalgos smulkiesiems tampa papildomu arkliuku konkurencinėje kovoje su didelėmis bendrovėmis. Tačiau norint įžvalgas išvysti bendrovėms reikia atlikti tam tikrus namų darbus.

Kaip rodo „Microsoft“ užsakymu „IpsosMori“ atliktas Europos smulkiųjų ir vidutinių bendrovių tyrimas, daugiau nei trečdalis (35 proc.) apklaustųjų įmonių darbuotojų teigia, kad jų bendrovės ateityje ketina investuoti į duomenų analitiką. Tiesa, jos turės pereiti keturis etapus, kol galės pasigirti, jog didžiuosius duomenis analizuoja efektyviai.

Pirmajame etape, kuris dar vadinamas „pavienių duomenų etapu“, duomenys dažniau kaupiami, o panaudojami tik retkarčiais. Antrajame etape prasideda duomenų gavyba (angl. mining), kai įmonės seka informaciją apie įvairius savo verslo aspektus, tačiau veiksmai nėra sisteminami, neatsiranda nei modelių, nei įžvalgų. Trečioje fazėje duomenys jau virsta naudinga informacija, pateikia įžvalgas, lemiančias vienokius ar kitokius sprendimus bendrovėje. Paskutiniame etape pasiekiama duomenų analitikos viršūnė, kai bendrovės verčia augančius duomenų kiekius į įžvalgas, kurios atskleidžia tendencijas ir skatina organizacijos augimą.

Žengiant per šiuos keturis etapus organizacijoje gimsta duomenų analitika paremta kultūra. Visų pirma, tai supratimas, jog duomenys ir gaunamos įžvalgos yra naudingos visiems įmonės lygmenims, pradedant atskirais darbuotojais, baigiant padaliniais. Šiai ideologijai prigijus organizacijoje, darbuotojams prireikia įgūdžių suprasti ką sako duomenys ir supratimo, kur ir kokiais būdais panaudoti šias įžvalgas. Šį įgūdį „Gartner“ vadina kritiniu Europos smulkiam ir vidutiniam verslui, siekiant tapti visiškai skaitmenizuotu ir moderniu.

Susitvarkę su infrastruktūra ir duomenų kultūros įvedimu organizacijos viduje, smulkieji gali tikėtis trijų naudų. Pirmoji – didesnis greitis priimant teisingus sprendimus įvairiais klausimais. Tokiais atvejais duomenų analitikos sistemos padeda suprasti, kodėl rinkoje ar bendrovėje dedasi vienoki ar kitokie dalykai ir svarbiausia – tai pavaizduoja vaizdžiai.Antroji nauda: didieji duomenyspadeda gerinti santykius su klientais.Jie atskleidžia pirkėjų tendencijas, poreikius, kokios akcijos veikia ir kokiais būdais užmegzti ilgalaikius, lojalumu grįstus santykius. Trečia, duomenų analitika didina komandos produktyvumą, nes leidžia analizuoti ir suprasti, kokiomis sąlygomis ir kada verčiau dirbti individualiai ar grupėse.

Tiesa, daugiau neipusė apklaustų smulkių ir vidutinių įmonių darbuotojų Europoje (53 proc.) teigia, kad jų organizacijoje nėra žmogaus, atsakingo už duomenų analitiką. Dar įdomiau, jog 88 proc. respondentų manymu, per artimiausius metus jų darbovietė tokio specialisto neieškos. Panašius duomenis rodo ir šių metų vasarį Lietuvoje atliktas smulkiųjų tyrimas:mūsų įmonės didžiausiais iššūkiais ateityje laiko reikiamų įgūdžių užtikrinimą. Taip teigė 56 proc. respondentų. Tai reiškia, kad tiek Lietuvos, tiek Europos smulkiems ir vidutiniams verslams vis dar trūksta žinių, kaip tinkamai analizuoti, valdyti didžiuosius duomenis ir ilgainiui integruoti šiuos procesus savo naudai.

Realybė tokia, kad mūsų smulkus ir vidutinis verslas norės ir imsis mokytis tik supratę, kad juos supančių duomenų perteklius yra ne galvos skausmas, o neapdirbta žaliava, galinti padėti įgyti konkurencinį pranašumą. Tačiau to ilgai laukti greičiausiai neteks – neseniai KTU pradėjo rengti didžiųjų duomenų analitikus, o ir turime ko pasimokyti iš Lietuvos smulkiųjų.

Pavyzdžiui, vietos duomenų analitikos bendrovė „Exacaster“ siūlo automatinius išmanios rinkodaros sprendimus, kurie lenkia didžiųjų pasaulio bendrovių turimas galimybes. Jie, pasitelkę didžiuosius duomenis, gali nustatyti kokios prekės nuolaidą verčiau siūlyti klientams; kokį telefono modelį įtraukti į pasiūlymą, siūlant pratęsti sutartį ar net kuriems klientams reikėtų skirti daugiau dėmesio, nes duomenų analizė rodo, kad jie greitu metu gali nuspręsti palikti bendrovę.Ir visą šią informaciją atskleidžia teisingai pjaustomi didieji duomenys.

Minėta duomenų kultūra šiandien panašias įžvalgas gali padėti gauti kiekvienam smulkiajam verslui – tereikia jiems suteikti galimybę.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Nusivylę verslu biržiečiai užrakinę kavinės duris išvyko, bet grįžo „varyti“ toliau Premium

Kai kyla abejonių, ar po skaudžių pamokų ir nemenkų nuostolių verslą dar tęsti, visai verta atsitraukti. Keli...

Gazelė
14:55
Lietuvių startuolis „BitDegree” siekia 1 mln. Eur prizo

Kaune įsikūrusios „BitDegree“ sukurta stipendijų sistema išrinkta tarp 23 finalininkų pasidalinsiančių bendrą...

Gazelė
14:29
Iki gegužės 1 d. – galimybė VMI deklaruoti sandorius grynais pinigais

Gyventojai iki gegužės 1 d. mokesčių administratoriui turi pateikti duomenis apie didesnius sandorius grynais...

Finansai
09:58
Kodėl neverta slėpti verslo istorijos

Laukinio kapitalizmo laikai, kai verslininkai paprasčiausiai bijodavo kalbėti apie savo pasiekimus, nes...

Gazelė
06:57
Vokietija smulkiesiems skirs 555 mln. Eur 1

Smulkusis verslas yra net stambiausios ekonomikos vienas iš variklių – tai pripažįsta Vokietijos vyriausybė. 

Gazelė
2020.01.27
Pinigai darbuotojo nesulaikys, bet dalintis reikia

Žmonės – didžiausias darbdavio turtas ir geriausia investicija, sutinka ir personalo specialistai, ir...

Gazelė
2020.01.27
Kur smulkieji randa pinigų verslui plėsti

Verslą galima kurti vien tik savo lėšomis, tačiau dažniausiai tai užtrunka kur kas ilgiau nei pradėti su...

Gazelė
2020.01.27
Startuolių klaidos: ką darytų kitaip

Kuo jaunesnis verslas, tuo daugiau klaidų yra pridaroma. Tie, kas sugeba iš jų pasimokyti, atvirai dalijasi...

Gazelė
2020.01.26
Regiono verslo geografija neriboja

Kuriantieji verslą sulaukia aibės patarimų, pamokymų ar instrukcijų, ko reikia, kad pasisektų. Be...

Gazelė
2020.01.25
Patarimai, kaip išlaikyti specialistą ilgam

Atlyginimas yra svarbus dalykas, lemiantis žmogaus apsisprendimą, kur dirbti, tačiau ne esminis. Kodėl...

Gazelė
2020.01.25
Virtualių asistentų verslas klesti – per mėnesį įdarbina po keliolika naujų specialistų Premium 1

Apie galimybę dirbti nuotoliniu būdu daugelyje įmonių dar tik svarstoma. „Baltic Virtual Assistants“ ją...

Gazelė
2020.01.24
Kavavirius augina konkurentai, kurie yra ir partneriai Premium

Verslas, kuriame konkurentų yra ant kiekvieno kampo, ir visai ne perkeltine prasme – kavos barai. Bet...

Gazelė
2020.01.23
Atkalbinėta nuo verslo regione, galvoja nebent, ką dar nauja sukurti Premium 1

Smulkus prekybos ar paslaugų verslas regione gali būti augantis ir ne tik regioninis. Ypač jeigu viskas...

Gazelė
2020.01.22
Pirkimų vertė per Centrinę perkančiąją organizaciją pernai padidėjo 11%  1

Pirkimai per Centrinę perkančiąją organizaciją CPO LT padeda išvengti korupcijos, todėl Vyriausybė skatina,...

Finansai
2020.01.22
Darbuotojai iš įmonių bėga ne dėl mažesnės algos: neteisybė, skatinanti keisti darbą Premium 7

Kylančios algos motyvuoja darbuotojus, tačiau jei vieniems tas šuolis yra ypač didelis, o kitiems pokytis...

Gazelė
2020.01.22
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Prie skaidraus verslo iniciatyvos jungiasi pirmieji maitintojai

Viešojo maitinimo sektorius išlieka viena iš 4 sričių, kuriame didelė šešėlio rizika. Prie skaidraus verslo...

Gazelė
2020.01.20
Duomenų apie startuolių finansus mažai, bet pelningumas džiugina 2

Šiuo metu Lietuvoje veikiančių startuolių skaičius jau perkopė 1.000 ribą, tačiau finansinių duomenų apie jų...

Gazelė
2020.01.20
Pirmieji lengvatiniai metai ne visiems nuostolingi: 770 bendrovių uždirbo 13 mln. Eur Premium 1

Pirmieji metai naujam verslui sudėtingiausi – reikia ne tik atsistoti ant kojų, bet ir galvoti, kaip...

Gazelė
2020.01.20
„Koops“ konsolidavo tinklo administravimą ir didmeninę veiklą  Premium

Nusprendus didmeninę, prekybinę ir logistinę veiklą sutelkti vienoje įmonėje nuo šių metų pradžios...

Prekyba
2020.01.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau