Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
2015-11-25 12:12

Įmonės dažnai nesupranta, ką daro internete

Vos pusė interneto svetaines turinčių įmonių vadovų mano, kad internete atrodo patraukliai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Vos pusė interneto svetaines turinčių įmonių vadovų mano, kad internete atrodo patraukliai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Absoliuti dauguma įmonių Lietuvoje turi interneto svetaines, tačiau nemažai jų yra mėgėjų lygio, nefunkcionalios, neduoda iš esmės jokios naudos.

Europos Komisijos duomenimis, tik 1,7% įmonių naudojasi debesų kompiuterijos paslaugomis, turi klientų duomenų bazes, investuoja į naujas interneto priemones.

Paplitę stereotipai, kad investuoti į interneto svetaines ir skaitmeninę rinkodarą apsimoka tik toms įmonėms, kurios užsiima internetine prekyba, kad jas visiškai pakeičia anketos socialiniuose tinkluose. Vis dėlto beveik visi potencialūs klientai įmonių pirmiausia ieško naudodamiesi interneto paieškos sistemomis, o ne socialiniais tinklais, rodo statistika.

Dar neišnaudoja

Interneto svetainės clutch.co atlikto nedidelių įmonių tyrimo duomenimis, mažiau nei 20% smulkiųjų naudojasi skaitmeninės rinkodaros priemonėmis, o ketvirtadalis neturi nė interneto svetainių. Teigiama, kad būtent nuo interneto svetainės daugelis įmonių turėtų pradėti statyti savo internetinės rinkodaros strategiją.

„Nežinau, kaip kas nors gali daryti verslą neturėdamas interneto svetainės. Mano nuomone, be svetainės neįmanoma jokia iki galo užbaigta rinkodaros strategija“, – sako Andrew Ruditseris, vienas įmonės „Maxburst“ įkūrėjų.

Tiesa, duomenys rodo, jog dažnai ir pačios įmonės supranta, kad jų turimos interneto svetainės didelės naudos neteikia. Vos pusė interneto svetaines turinčių įmonių vadovų atsakė manantys, kad internete atrodo patraukliai.

Tyrimas atskleidė, kad net interneto svetainių svarbą supratusios įmonės vis dar tinkamai nesugeba įvertinti rinkoje vykstančių pokyčių, pavyzdžiui, to, kad kasmet vis daugiau žmonių internetą pasiekia naudodamiesi mobiliaisiais įrenginiais. Vis dėlto vos 15% interneto svetaines turinčių įmonių jas yra pritaikiusios mobiliesiems įrenginiams, kai kurios tai padaryti ketina ateityje, 40% įmonių tokių planų apskritai neturi, nors esminiai vartotojų įpročių pokyčiai matomi jau dabar.

Kiek geresnė situacija kalbant apie socialinius tinklus ir pritaikymą paieškos sistemoms – tam dėmesio skiria pusė apklaustų bendrovių.

Supratimas auga

Vis dėlto verslo supratimas apie internetą ir skaitmeninę rinkodarą auga, VŽ neseniai sakė Tadas Vyšniauskas, UAB „Di­gital Academy“ vadovas.

„Manau, kad šiandien be jos dirbti darosi tiesiog neįmanoma, ir įmonės tai supranta“, – sako p. Vyšniauskas.

Kai kurios įmonės interneto svetaines bando pakeisti socialiniais tinklais, tačiau daugelis vis dėlto įsitikina, kad geriausia turėti ir viena, ir kita.

„Naudojamės socialiniu tinklu „Facebook, bet turime ir interneto svetainę. Besilankantys puslapyje informuojami, kokiuose konkursuose yra dalyvavę įmonės konditeriai, kokių įvertinimų pelnę“, – sako Virginija Pečkienė, Kauno UAB „Vip saldumynai“ savininkė.

52795
130817
52791