Ambicinga plėtra: kasmet po elektroninę parduotuvę vis kitoje šalyje

Publikuota: 2015-09-28
Atnaujinta 2015-10-25 09:32
Kęstutis Daukševičius, UAB „Įrankiai.lt“ savininkas: „ Logistika yra įdomiausias dalykas ir didžiausias iššūkis kuriant šį verslą.“
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Kęstutis Daukševičius, UAB „Įrankiai.lt“ savininkas: „ Logistika yra įdomiausias dalykas ir didžiausias iššūkis kuriant šį verslą.“ Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Penkios sėkmingos internetinės parduotuvės skirtingose šalyse ir nė vieno darbuotojo užsienyje – tokį verslo modelį sukūrė ir sparčiai plėtoja darbo įrankiais prekiaujanti UAB „Įrankiai.lt“.

Švedijoje, Norvegijoje, Suomijoje, Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje elektronines parduotuves valdanti, o netrukus ir į Daniją bei Vokietiją žengsianti įmonė su 26 savo darbuotojais visus verslo procesus sugeba suvaldyti iš vieno nedidelio biuro Vilniuje, o didžioji dalis prekių užsienyje dėl nuolat tobulinamos logistikos schemos pirkėjus pasiekia per vieną dieną.

Bendrovės apyvarta nuo veiklos pradžios kasmet auga 50–70%, prognozuojama, kad šiemet sieks maždaug 3,22 mln. Eur.

„Kuo toliau, tuo lengviau žengti į kitas šalis, nes verslo modelis mums jau visiškai aiškus. Nuo 2012 m. kasmet atidarome po parduotuvę vis kitoje šalyje, neseniai Švedijoje, Malmės mieste, atidarėme ir savo prekių sandėlį. Sustoti nematome prasmės, kai jau žinome, kaip nesunku atidaryti parduotuvę kitoje šalyje. ES yra dar ne viena rinka, kur ketiname eiti. Manau, tokiais tempais ir toliau kasmet augant visus procesus tikrai įmanoma suvaldyti“, – sako Kęstutis Daukševičius, įmonės direktorius ir vienintelis akcininkas.

Įmonė turi dvi fizines darbo įrankių parduotuves Vilniuje ir Kaune, tačiau, sako vadovas, stengiasi gryninti veiklą ir specializuotis daugiausia prekiaujant įrankiais internetu privatiems asmenims. Po užsienio rinkas įmonė plečiasi naudodama savo prekių ženklą „Verkter“.

Esmė – logistika

Iš užsienyje veikiančių elektroninių parduotuvių niekas nepirktų, jei prekės iš Lietuvos būtų vežamos bent kelias dienas ar savaitę. Svarbu prekę gebėti pristatyti per dieną, kaip tai daro daugelis vietos kompanijų. Ponas Daukševičius tvirtina, kad logistika šiame versle yra sudėtingiausia dalis, mat užtikrinti prekės siuntimą pirkėjui per tokį trumpą laiką dirbant kitoje šalyje yra ir sudėtinga, ir labai brangu.

„Logistika yra įdomiausias dalykas ir didžiausias iššūkis kuriant šį verslą. Pirmuosius metus tikriausiai absoliučiai kiekviena mūsų išsiųsta prekė dėl logistikos sunkumų buvo nuostolinga. Didelis laimėjimas buvo sėkmingos derybos su Švedijos paštu, dabar jau turime kur kas geresnes kainas. Šiemet yra lūžio metai, kai visos grupės mastu greičiausiai pasieksime pelną“, – sako verslininkas.

Pristatydama siuntas įmonė naudojasi vietos pašto, daugelio tarptautinių siuntų kompanijų paslaugomis.

„Lietuva kalbant apie logistiką yra daug nepatogesnė šalis už Latviją ar Estiją, jei verslas plėtojamas Skandinavijoje. Istoriškai susiklostė, kad visos logistikos schemos eina per Latviją ir Estiją, šių šalių uostus. Visos kurjerių kompanijos turi sandėlius Rygoje, Taline ar Suomijos miestuose. Estams šį verslą kurti būtų kur kas patogiau nei mums. Dėl to svarstėme, kur geriau būtų statyti sandėlį. Vis dėlto Švedija tampa mūsų pagrindine rinka, tad ten ir nusprendėme apsistoti“, – kalba pašnekovas.

Verslininkas mano, kad daugelis sunkumų susiję su įmonės verslo modeliu, kai prekės parduodamos daugiausia privatiems asmenims, kurie dažnai perka tik po vieną prekę, kartais tik įrankių priedą.

„Mažai yra įrankių srityje dirbančių bendrovių, kurios orientuojasi į privačius klientus, o ne į įmones. Lietuvoje nėra tokios bendrovės, kuri galėtų mums išspręsti logistikos klausimus. Daugelis pasiūlo tik kaip sutvarkyti kokią nors logistikos grandinės dalį, kuri dažniausiai nėra pati svarbiausia. Lengviau įmonėms, kurios veža didelius kiekius prekybininkams. Pristatymas privačiam asmeniui toli ir greitai dar sunkiai išsprendžiamas“, – prisipažįsta p. Daukševičius.

Visi vietoje

Kiekvienoje naujoje šalyje atidarant elektroninę parduotuvę įkuriama ir įmonė. Tačiau visi darbuotojai dirba Lietuvoje, užsienyje turima tik partnerių, samdomi vertėjai ir pan. Ponas Daukševičius sako, kad kalbos barjeras žengiant vis į kitas užsienio šalis taip pat yra kliūtis, ir atskleidžia, kaip su juo bent iš dalies susitvarkė.

„Darbuotoją lietuvį, kalbantį švediškai, į darbą priėmėme verslo dar nepradėję. Vėliau mums pavyko pasikviesti dirbti jauną žmogų iš Švedijos, kuris ten studijavo lietuvių kalbą. Parašėme į universiteto katedrą, pasiūlėme jam darbą ir jis sutiko. Iki šiol dirba, džiaugiuosi, kad pavyksta jį sudominti darbu ir išlaikyti. Švedijos svetainė yra puiki, kalbos prasme tobulai sukurta. Prie kitų šalių svetainių galbūt dar įmanoma būtų prikibti“, – dėsto verslininkas.

Jo teigimu, net mokantiems užsienio kalbas versti tekstus apie darbo įrankius ar atsakinėti į specifines klientų užklausas telefonu yra sunku. Dėl to paprastai į klausimus atsakoma raštu.

Verslininko nuomone, dirbant kitoje šalyje, labai svarbu bent iš pradžių sudaryti įspūdį, kad įmonė yra vietinė, – tai didina pasitikėjimą.

„Kai nekuri toje šalyje įmonės, tarsi iš karto nusiteiki, kad tik pabandysi, nesitiki ko nors pasiekti. Be to, jau pats įmonės sukūrimas teikia pasitikėjimą“, – teigia jis.

Konkuruoja specializuodamiesi

Įmonė savo internetinėse parduotuvėse prekiauja maždaug 15.000 įvairių gaminių. Kadangi rinkose, į kurias žengiama, konkurencija didelė, veikia ne viena kur kas didesnė parduotuvė, išsiskirti stengiamasi specializuojantis ir prekiaujant įrankių priedais.

„Daug investuojame sistemai, leidžiančiai greitai ir lengvai susirasti savo įrankiams įvairių priedų, kurti. Tai didelis darbas, tačiau ir mūsų stiprybė. Jei žmogui reikia konkretaus priedo savo žoliapjovei, jis pas mus jį gali lengvai susirasti pagal modelį“, – aiškina verslininkas.

Jo teigimu, Skandinavijos šalyse internetinė prekyba kur kas toliau pažengusi nei Lietuvoje – čia pirkėjai prekę užsako internetu, bet atsiima dažniausiai parduotuvėje.

„Lietuvoje internetinis verslas nėra visiškai grynas, labai susijusi tradicinė mažmeninė prekyba ir internetinė. Tai maža šalis, infrastruktūra gerai išplėtota, nėra spūsčių, internetinė prekyba veikia labiau kaip rinkodaros priemonė. Švedijoje, Estijoje, Norvegijoje yra normali internetinė prekyba, latviai mažai skiriasi nuo mūsų. O Suomija – labai įdomi šalis. Aš ją vertinčiau kaip vieną geriausių šalių lietuviams imtis verslo. Ten mažiausia konkurencija. Daug įvairių trukdžių, žmonės uždari, nenori įsileisti svetimų, tačiau pasistengus galima įsitvirtinti ir išvengti didelės konkurencijos. Norvegijoje vienintelėje iš karto pradėjome dirbti pelningai. Tai taip pat puiki vieta internetiniam verslui. Tačiau darbo reikia įdėti daug, nes tai ne ES šalis, daug dalykų skiriasi“, – perspėja p. Daukševičius.

Anot jo, Skandinavijos šalyse dėl internetinės prekybos populiarumo pirkėjai aktyviai naudojasi kainų lyginimo portalais. Naujai įmonei tai suteikia galimybę vos susikūrus pasirodyti, tačiau ir iškelia nemažai iššūkių formuojant kainodarą.

„Kai tik pradedi, vienintelis dalykas, kuriuo gali konkuruoti, yra kaina, nes pirkėjai tavimi nepasitiki. Tačiau tai laikina, praeina šiek tiek laiko ir kaina tampa ne vieninteliu svarbiu dalyku“, – priduria pašnekovas.

infogr.am::infogram_0_irankiailt-366171

Straipsnis publikuotas „VŽ Premium“ rugsėjo 28 dieną.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Lenkai iš Lietuvos ūkių supirktų kad ir visą pieną – tiesa, ne bet kokį Premium

Gaminantieji produktą uždirba daugiau nei žaliavos tiekėjai, tačiau Rokiškio kooperatyvas „Eko tikslas“,...

Agroverslas
06:00
Tyrimas: smulkusis verslas neįvertina IT potencialo ir pavojų

Smulkiose Lietuvos įmonėse kompiuterine ir IT įranga dažniausiai rūpinasi ne patyrę specialistai, o...

Technologijos
2018.09.24
„Metų gazelės 2018“ vadovas: niekada neturėjau įmonės, teikiančios pigias paslaugas, vizijos Premium 15

„Gazelė 2018“ titulą pelniusi „Hugaas Services“ – viena iš trijų Lietuvoje veikiančių Norvegijos „Hugaas...

Statyba ir NT
2018.09.24
Maisto rinkinių verslas – ne tik daržoves supjaustyti 1

Maisto produktų su receptais, kaip gaminti valgius, prenumeratą pakeitė dar greitesnė ir paprastesnė valgių...

Drabužių pardavėjų pajamas kilsteli ir nauja parduotuvės vieta, ir atnaujinta e. parduotuvė

Smulkūs drabužių mažmenininkai pastaraisiais metais stebi besitraukiantį pirkimą ir intensyvią konkurenciją.

„Metų gazelės“ titulas lieka Vilniuje 7

„Gazelė 2018“ nugalėtoja pripažinta sostinės „Hugaas Services“ – įmonė per 3 metus pardavimus užaugino...

Statyba ir NT
2018.09.20
„Gazelės” konferencija Vilniuje: šiemet ji kitokia

„Gazelės“ konferencija, kurią „Verslo žinios“ rengia jau 15 metų, šiemet iš esmės atsinaujino: ne tik...

Mano verslas
2018.09.20
Verslas išaugo iš pilnų lagaminų lauktuvių Premium 3

2.000 Eur – tiek siekė Vilniaus Halės turgavietėje įkurtos graikiškų produktų parduotuvės pirmosios savaitės...

Smulkieji apie jiems žadamą paramą: supriešinimas su stambiaisiais Premium 2

Vyriausybės planus skatinti smulkųjį verslą patys smulkieji vertina atsargiai. Juokas pro ašaras – taip jie...

Verslo aplinka
2018.09.18
Optimizuota įmonės veikla – jaukas investicijoms Rėmėjo turinys

Rugsėjo 20 d. startuosianti kasmetinė verslo konferencija „Gazelė“ sugrįžta atsinaujinusi – su daugiau...

Finansai
2018.09.18
Turguje sostinėje pasiūlė tailandietišką maistą – prireikė ir cepelinų Premium 3

Kai į sostinės Halės turgavietėje veikiančią tailandietišką užkandinę „Spoon Out“ užsukę lankytojai vis...

Įkūrė butiką tiems, kurie kanceliarinių reikmenų perka daugiau nei naudoja Premium 1

Vokiški „Kaweco“ rašikliai, japoniški degtukus primenantys „Hibi“ smilkalai, itališkos „Moleskine“ užrašinės...

Šokolado fontanų nuoma prigijo, bet verslą išplėtė pasiūlę kitą paslaugą Premium 1

Verslas, pradėtas nuo šokoladų fontanų nuomos, pagreitį įgavo tik jį papildžius šventine apšvietimo paslauga.

„Big data" padeda surasti, kam pasaulyje reikia 60 t mėlynių 7

UAB „Icona“ pradėjo siūlyti klientų užsienyje paieškos paslaugą pasinaudojus didžiaisiais duomenimis. Anot...

Pramonė
2018.09.16
Maisto rinkinių prenumeratorių daugėja – valgiaraščių sudarytojai konkuruoja skoniu Premium 1

Maisto produktų su receptais, kaip gaminti valgius, prenumeratą pakeitė dar greitesnė ir paprastesnė valgių...

Nori ne tik valgyti, bet ir pamatyti

Sveikesnės gyvensenos mada ypač džiaugiasi ūkininkai – vis daugiau miestiečių turi savus produkcijos...

Agroverslas
2018.09.13
Kad naujos kolekcijos drabužių neliko per porą dienų, nemeluoja Premium

Pasirodžius naujai V&V drabužių kolekcijai, po dienos ar dviejų feisbuke gali pasirodyti pranešimas, kad kai...

Griežtesni reikalavimai neišbaidė „Gazelių“ – į sąrašą pateko arti 3.000 bendrovių 6

Šiemet sparčiausiai augusių bendrovių sąrašą tikrino dar daugiau institucijų. Patikros rėčio neįveikė kas...

Vadyba
2018.09.10
Atsiskyrė nuo „INK agency“, kuriai priklausė, ir ėmė verslą kurti savaip Premium

Įmonei augant, atsiranda vis naujų veiklų, kurios virsta ne tik sėkmingai veikiančiu padaliniu, bet kartais...

Rinkodara
2018.09.09
Padirbėję užsienio ūkiuose, verslą kuria čia

Migracijos problema niekur nedingo, tačiau vis dažniau galima įžvelgti šviesiąją jos pusę: mūsų gyventojai,...

Agroverslas
2018.09.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau