Internetas be gailesčio keičia viešbučių gyvenimą

Faktas elektroninės užsakymų platformos verčia keistis tradicinius viešbučius. Nors šie bando dar priešintis permainoms, pavyzdžiui, siūlo specialias sąlygas tiesiogiai nakvynę užsakantiems klientams, tampa labiau panašūs į namus to nepakanka. Ko gero, šiuo metu daugiausia galimybių klestėti turi išskirtiniai viešbučiai, įsikūrę senų lėktuvų korpusuose, medžiuose, ledynuose, po sniegu, po vandeniu.
Evalda Šiškauskienė, Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė, Vilniuje vykusioje Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos (LNTPA) konferencijoje Galimybės viešbučių plėtrai Lietuvoje 2017 pripažino, kad pastaruoju metu viešbučių verslui galvos skausmą kelia ne tik privatūs būstų nuomotojai, savo paslaugas siūlantys Air BnB ir kitose panašiose platformose, bet ir užsakymų portalai.
Portalai diktuoja sąlygas
Pastarieji esą taip suįžūlėjo, kad nebeduoda viešbučiams tiesioginių klientų kontaktų duomenų ir neleidžia jiems siūlyti mažesnių kainų, nei nurodyti užsakymų portalų valdytojų jų interneto sistemose.
Viešbučių sektoriaus plėtra (tiek Lietuvoje, tiek užsienyje) dabar yra didelė, bet noriu visus, ypač projektų plėtotojus, perspėti, kad interneto įtaka visiškai keičia viešbučių veiklą ir veidą. Matome, kaip užsakymų portalai, tokie kaip booking.com, ima diktuoti sąlygas viešbučiams: neduoda tiesioginių klientų kontaktų, reikalauja, kad niekur nebūtų skelbiama žemesnė kambario kaina nei ta, kuri nurodyta užsakymų portale, o už šio susitarimo pažeidimą grasina išbraukti iš interneto platformų duomenų bazių. Pas mus tai dar yra tik ledkalnio viršūnė, bet kitose Europos šalyse tai jau didelė problema, nes jei tavęs nėra interneto duomenų bazėse, tavęs gali apskritai nebūti, pasakojo Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė.
Anot jos, Europos viešbučių, restoranų ir kavinių sektoriaus asociacija Hotrec jau pradėjo kovoti su portalais, paskelbdama akciją Book Direct. Jos metu viešbučiuose klientams dalijami lankstinukai ir kita atributika su prekės ženklu Book Direct.
Minėtuose lankstinukuose pabrėžiama tiesioginio kambarių užsakymo nauda, informacijos, gaunamos iš pirmųjų lūpų, patikimumas ir viešbučių valdytojų konfidencialumas. Kai kurie akcijos dalyviai klientams, kambarius užsakantiems tiesiogiai, net yra parengę specialius pasiūlymus ir (arba) paslaugas.
Viešbučių veiklai nemenką įtaką daro ir socialiniai tinklai bei atsiliepimų portalai, tokie kaip Trip Advisor.
Kartais vertinimas būna visiškai subjektyvus. Kartais supykę palieka neigiamus komentarus. Bet informacija šiais laikais sklinda žaibo greičiu ir viešbučiai verčiami pasitempti, šypsosi p. Šiškauskienė.
Ji pabrėžia, kad dėl gerėjančio susisiekimo su užsieniu ir interneto portalų, tokių kaip Airbnb, populiarumo keičiasi ir patys viešbučių kambariai. Tendencijas diktuoja trumpalaikės nuomos portalai, o daug keliaujantiems standartiniai viešbučiai darosi nuobodūs, todėl kambariai tampa panašesni į namus kiek mažesni ir jaukesni, nes daugelis svečių į juos ateina tik pamiegoti. Staliukai, skirti dirbti, po truputį tampa atgyvena, nes daugelis svečių, jei ir dirba, tai lovoje, naudodami nešiojamuosius kompiuterius. Dėl to kambariuose atsiranda didesnių ir įvairesnių naktinių staliukų.
Įsivyrauja atvirumo tendencija, viešbučiai vis dažniau užeiti kviečia ir juose nenakvojančius vietos gyventojus, tiesiog pavalgyti, atsigerti kavos ar į vestibiuliuose vykstančius pasirodymus ir renginius.
Galime uždirbti iš tylos
Maža to, keičiasi visas viešbučių sektorius. Tradiciniai viešbučiai ima vis labiau specializuotis. Vieni linksta į konferencijų ir kongresų organizavimą, kiti į sveikatingumo, sporto ar SPA paslaugų pusę, treti į meną ir su tuo susijusias paslaugas.
Kaip grybai po lietaus dygsta teminiai viešbučiai: ekologiniai, esantys toliau nuo miestų ir siūlantys tik ekologišką maistą; istoriniai dvaruose ar pilyse; golfo, medžioklės ar paukščių stebėjimo viešbučiai (pastarieji esą labai traukia britus), viešbučiai po sniegu, ant vandens, po vandeniu, ledynuose, kalėjimuose, medžiuose ir kt.
Be to, atkreipia dėmesį viešbučių ir restoranų verslo atstovai, žmonės, rinkdamiesi, kur apsistoti, vis dažniau atsižvelgia į tai, ar apgyvendinimo įstaiga naudoja elektrą iš atsinaujinančių šaltinių.
Sparčiai populiarėja ir vadinamieji meditacijos, tylos viešbučiai. Manau, Lietuvoje, iš tylos galime laimėti. Lietuvoje stiprėja kaimo turizmas, gerėja paslaugos. Manau, populiarūs galėtų būti, pavyzdžiui, dvarai, kuriuose apsistodamas turi palikti telefoną ir visą kitą elektroniką prie durų, prognozuoja p. Šiškauskienė.
Renginio metu viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė tradiciškai nepraleido progos įgelti nuomos platformoms. Ji dar kartą pabrėžė, kad verslo sąlygos visiems turi būti lygios ir kad asmenys, nusipirkę po 10 butų nuomai per Airbnb, nėra dalijimosi ekonomika, o paprasčiausias mokesčių vengimas. Tiesa, ji užsiminė, kad dėl to diskutuojama visoje Europoje, tad anksčiau ar vėliau šie klausimai bus sureguliuoti. Anot jos, šiuo metu didesnė problema yra darbuotoju trūkumas, Esą jau šiandien asociacijos nariai galėtų priimti bent 120 žmonių. Ponia Šiškauskienė užsimena, kad šiuo metu viešbučiai, kaip ir kitų sektorių įmonės, darbuotojų žvalgosi Ukrainoje ir Baltarusijoje.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Paslaugos
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti