Internetas be gailesčio keičia viešbučių gyvenimą

Publikuota: 2016-12-01
Evalda Šiškauskienė, Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė: „Manau, Lietuvoje iš tylos galime laimėti. Populiarūs galėtų būti, pavyzdžiui, dvarai, kuriuose apsistodamas turi palikti telefoną prie durų.“ Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Evalda Šiškauskienė, Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė: „Manau, Lietuvoje iš tylos galime laimėti. Populiarūs galėtų būti, pavyzdžiui, dvarai, kuriuose apsistodamas turi palikti telefoną prie durų.“ Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Faktas – elektroninės užsakymų platformos verčia keistis tradicinius viešbučius. Nors šie bando dar priešintis permainoms, pavyzdžiui, siūlo specialias sąlygas tiesiogiai nakvynę užsakantiems klientams, tampa labiau panašūs į namus – to nepakanka. Ko gero, šiuo metu daugiausia galimybių klestėti turi išskirtiniai viešbučiai, įsikūrę senų lėktuvų korpusuose, medžiuose, ledynuose, po sniegu, po vandeniu.

Evalda Šiškauskienė, Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė, Vilniuje vykusioje Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos (LNTPA) konferencijoje „Galimybės viešbučių plėtrai Lietuvoje 2017“ pripažino, kad pastaruoju metu viešbučių verslui galvos skausmą kelia ne tik privatūs būstų nuomotojai, savo paslaugas siūlantys „Air BnB“ ir kitose panašiose platformose, bet ir užsakymų portalai.

Portalai diktuoja sąlygas

Pastarieji esą taip suįžūlėjo, kad nebeduoda viešbučiams tiesioginių klientų kontaktų duomenų ir neleidžia jiems siūlyti mažesnių kainų, nei nurodyti užsakymų portalų valdytojų jų interneto sistemose.

„Viešbučių sektoriaus plėtra (tiek Lietuvoje, tiek užsienyje) dabar yra didelė, bet noriu visus, ypač projektų plėtotojus, perspėti, kad interneto įtaka visiškai keičia viešbučių veiklą ir veidą. Matome, kaip užsakymų portalai, tokie kaip „booking.com“, ima diktuoti sąlygas viešbučiams: neduoda tiesioginių klientų kontaktų, reikalauja, kad niekur nebūtų skelbiama žemesnė kambario kaina nei ta, kuri nurodyta užsakymų portale, o už šio susitarimo pažeidimą grasina išbraukti iš interneto platformų duomenų bazių. Pas mus tai dar yra tik ledkalnio viršūnė, bet kitose Europos šalyse tai jau didelė problema, nes jei tavęs nėra interneto duomenų bazėse, tavęs gali apskritai nebūti“, – pasakojo Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė.

Anot jos, Europos viešbučių, restoranų ir kavinių sektoriaus asociacija „Hotrec“ jau pradėjo kovoti su portalais, paskelbdama akciją „Book Direct“. Jos metu viešbučiuose klientams dalijami lankstinukai ir kita atributika su prekės ženklu „Book Direct“.

Minėtuose lankstinukuose pabrėžiama tiesioginio kambarių užsakymo nauda, informacijos, gaunamos iš pirmųjų lūpų, patikimumas ir viešbučių valdytojų konfidencialumas. Kai kurie akcijos dalyviai klientams, kambarius užsakantiems tiesiogiai, net yra parengę specialius pasiūlymus ir (arba) paslaugas.

Viešbučių veiklai nemenką įtaką daro ir socialiniai tinklai bei atsiliepimų portalai, tokie kaip „Trip Advisor“.

„Kartais vertinimas būna visiškai subjektyvus. Kartais supykę palieka neigiamus komentarus. Bet informacija šiais laikais sklinda žaibo greičiu ir viešbučiai verčiami pasitempti“, – šypsosi p. Šiškauskienė.

Ji pabrėžia, kad dėl gerėjančio susisiekimo su užsieniu ir interneto portalų, tokių kaip „Airbnb“, populiarumo keičiasi ir patys viešbučių kambariai. Tendencijas diktuoja trumpalaikės nuomos portalai, o daug keliaujantiems standartiniai viešbučiai darosi nuobodūs, todėl kambariai tampa panašesni į namus – kiek mažesni ir jaukesni, nes daugelis svečių į juos ateina tik pamiegoti. Staliukai, skirti dirbti, po truputį tampa atgyvena, nes daugelis svečių, jei ir dirba, tai lovoje, naudodami nešiojamuosius kompiuterius. Dėl to kambariuose atsiranda didesnių ir įvairesnių naktinių staliukų.

Įsivyrauja atvirumo tendencija, viešbučiai vis dažniau užeiti kviečia ir juose nenakvojančius vietos gyventojus, tiesiog pavalgyti, atsigerti kavos ar į vestibiuliuose vykstančius pasirodymus ir renginius.

Galime uždirbti iš tylos

Maža to, keičiasi visas viešbučių sektorius. Tradiciniai viešbučiai ima vis labiau specializuotis. Vieni linksta į konferencijų ir kongresų organizavimą, kiti – į sveikatingumo, sporto ar SPA paslaugų pusę, treti – į meną ir su tuo susijusias paslaugas.

Kaip grybai po lietaus dygsta teminiai viešbučiai: ekologiniai, esantys toliau nuo miestų ir siūlantys tik ekologišką maistą; istoriniai – dvaruose ar pilyse; golfo, medžioklės ar paukščių stebėjimo viešbučiai (pastarieji esą labai traukia britus), viešbučiai po sniegu, ant vandens, po vandeniu, ledynuose, kalėjimuose, medžiuose ir kt.

Be to, atkreipia dėmesį viešbučių ir restoranų verslo atstovai, žmonės, rinkdamiesi, kur apsistoti, vis dažniau atsižvelgia į tai, ar apgyvendinimo įstaiga naudoja elektrą iš atsinaujinančių šaltinių.

„Sparčiai populiarėja ir vadinamieji meditacijos, tylos viešbučiai. Manau, Lietuvoje, iš tylos galime laimėti. Lietuvoje stiprėja kaimo turizmas, gerėja paslaugos. Manau, populiarūs galėtų būti, pavyzdžiui, dvarai, kuriuose apsistodamas turi palikti telefoną ir visą kitą elektroniką prie durų“, – prognozuoja p. Šiškauskienė.

Renginio metu viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė tradiciškai nepraleido progos įgelti nuomos platformoms. Ji dar kartą pabrėžė, kad verslo sąlygos visiems turi būti lygios ir kad asmenys, nusipirkę po 10 butų nuomai per „Airbnb“, nėra dalijimosi ekonomika, o paprasčiausias mokesčių vengimas. Tiesa, ji užsiminė, kad dėl to diskutuojama visoje Europoje, tad anksčiau ar vėliau šie klausimai bus sureguliuoti. Anot jos, šiuo metu didesnė problema yra darbuotoju trūkumas, Esą jau šiandien asociacijos nariai galėtų priimti bent 120 žmonių. Ponia Šiškauskienė užsimena, kad šiuo metu viešbučiai, kaip ir kitų sektorių įmonės, darbuotojų žvalgosi Ukrainoje ir Baltarusijoje.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Ecoservice“ įgijo „Marijampolės švaros“ kontrolę

Atliekų tvarkymo bendrovė „Ecoservice“ įsigijo 66,31% komunalinių paslaugų, antrinių žaliavų bei aplinkos...

„Workland“ planuoja tolesnę plėtrą Vilniuje, investuos 1,5 mln. Eur

Estijos biurų nuomos paslaugų bendrovė „Workland Group“ šį rudenį atidarys jau antrą savo centrą Vilniuje, o...

TOP 1000: pirmuoju smuiku grojo prekyba ir pramonė Premium 4

„Verslo žinių“ kasmet sudaromo didžiausio Lietuvos bendrovių TOP 1000 viršūnėje – didmeninės ir mažmeninės...

Pramonė
06:00
„Nordea“ padalinį senamiestyje keičia bendradarbystės erdvė, restoranas ir parduotuvė 1

Vilniaus senamiestyje, Didžiosios ir Savičiaus gatvių sankirtoje, kuriasi bendradarbystės erdvė „Workland“,...

Statyba ir NT
2018.07.17
Kauniečiai dėl krematoriumo neapsisprendė 3

Savaitę trukusi apklausa dėl galimybės Kauno miesto teritorijoje statyti krematoriumą apčiuopiamų rezultatų...

Laisvalaikis
2018.07.16
Eurokomisija liepė „Airbnb“ teikti vartotojams tikrąsias kainas 6

Apgyvendinimo paslaugų įsigijimo tarpininkavimo paslaugas teikianti interneto platforma „Airbnb“ privalo...

Verslo aplinka
2018.07.16
Atnaujinta Vilniaus „Akropolio“ Ledo arena

Vilniaus „Akropolyje“ atnaujinta 1.200 kv.m. dydžio Ledo arena. Užliejus naują ledą, permontavus bortus ir...

Ant prekystalio – dvi pelningai veikiančios Tauragės įmonės 8

Savivaldybei priklausančių UAB „Dunokai“ (56,14%) ir Tauragės butų ūkio (100%) akcijos, kurių bendra pradinė...

Rinkos
2018.07.16
„Novaturas“ birželį pardavimus didino 26%

Birželį kelionių organizatoriaus pardavimai siekė  21,7 mln. Eur ir buvo 26% didesni nei 2017 m. birželio...

Rinkos
2018.07.16
Paštomatų pavyzdį pritaiko drabužių valymo versle 1

UAB „Valykla.lt“ plečia drabužių valymo spintų verslo centruose tinklą. Šiuo metu veikia 6, tariamasi dėl...

Futbolo įtaka: daugiau uždirbo lažybų punktai, prekybininkai ir kavinės 2

Sekmadienį pasibaigiantis pasaulio futbolo čempionatas į šalies lažybų punktus pritraukė rekordinį skaičių...

Dainų šventės organizatoriai rengia pretenziją maitinimo tiekėjams 1

Dainų šventės organizatoriai dėl nekokybiško maitinimo Dainų šventės metu rengia tiekėjams pretenziją.

Jaunasis Metų CEO Artūras Salda: kaip sukurti „sanatoriją 2.0“ Premium 14

Druskininkų ir Birštono „Eglės“ sanatorijų vadovas Artūras Salda „Verslo žinių“ ir „Luminor“ banko...

Verslo klasė
2018.07.14
Estijos „Baltic Ticket Holdings“ leista valdyti „Bilietai LT“

Estijos bilietų platinimo bendrovė „Baltic Ticket Holdings“ gali valdyti prieš pusantrų metų įsigytą...

PSDF lėšomis bus kompensuojama iki 100% priemokos už vaistus

Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) lėšomis bus kompensuojama didesnė nei iki šiol dalis pacientų...

Restorano namie įkūrėjos bandymas atidaryti dar ir barą miestelyje nepasiteisino Premium

Namų restoranas „Kacės virtuvėlė“ sulaukia tiek svečių, kad visų negali priimti, tačiau kitas Jurgitos...

Viešųjų pirkimų grimasos: konkursas – tarptautinis, kalba – tik lietuvių Premium 5

Ketvirtadienį Vidaus reikalų ministerijoje (VRM) atplėšti vokai su pasiūlymais, kuriuos pateikė asmens...

Technologijos
2018.07.13
Restoranai gręžiasi į pusryčiautojus – pajamos iš pusryčių išaugo dvigubai Premium 5

Lietuvoje daugėja pusryčiaujančiųjų ne namie, teigia restoranų ir kavinių valdytojai. Pusryčių segmentas...

Popiežiaus Pranciškaus vizito biudžetą kol kas gaubia miglos 5

Artėjantis popiežiaus Pranciškaus vizitas Lietuvoje, be dvasingosios, turi ir kasdienę pragmatinę pusę – tai...

Laisvalaikis
2018.07.11
Paskelbtos 2020, 2021 ir 2022 metų Lietuvos kultūros sostinės

Paskelbta, jog 2020 m. Lietuvos kultūros sostine taps Trakų rajono, 2021 m. – Neringos, 2022 m. – Alytaus...

Laisvalaikis
2018.07.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau