Internetas be gailesčio keičia viešbučių gyvenimą

Publikuota: 2016-12-01
Evalda Šiškauskienė, Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė: „Manau, Lietuvoje iš tylos galime laimėti. Populiarūs galėtų būti, pavyzdžiui, dvarai, kuriuose apsistodamas turi palikti telefoną prie durų.“ Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Evalda Šiškauskienė, Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė: „Manau, Lietuvoje iš tylos galime laimėti. Populiarūs galėtų būti, pavyzdžiui, dvarai, kuriuose apsistodamas turi palikti telefoną prie durų.“ Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Faktas – elektroninės užsakymų platformos verčia keistis tradicinius viešbučius. Nors šie bando dar priešintis permainoms, pavyzdžiui, siūlo specialias sąlygas tiesiogiai nakvynę užsakantiems klientams, tampa labiau panašūs į namus – to nepakanka. Ko gero, šiuo metu daugiausia galimybių klestėti turi išskirtiniai viešbučiai, įsikūrę senų lėktuvų korpusuose, medžiuose, ledynuose, po sniegu, po vandeniu.

Evalda Šiškauskienė, Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė, Vilniuje vykusioje Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos (LNTPA) konferencijoje „Galimybės viešbučių plėtrai Lietuvoje 2017“ pripažino, kad pastaruoju metu viešbučių verslui galvos skausmą kelia ne tik privatūs būstų nuomotojai, savo paslaugas siūlantys „Air BnB“ ir kitose panašiose platformose, bet ir užsakymų portalai.

Portalai diktuoja sąlygas

Pastarieji esą taip suįžūlėjo, kad nebeduoda viešbučiams tiesioginių klientų kontaktų duomenų ir neleidžia jiems siūlyti mažesnių kainų, nei nurodyti užsakymų portalų valdytojų jų interneto sistemose.

„Viešbučių sektoriaus plėtra (tiek Lietuvoje, tiek užsienyje) dabar yra didelė, bet noriu visus, ypač projektų plėtotojus, perspėti, kad interneto įtaka visiškai keičia viešbučių veiklą ir veidą. Matome, kaip užsakymų portalai, tokie kaip „booking.com“, ima diktuoti sąlygas viešbučiams: neduoda tiesioginių klientų kontaktų, reikalauja, kad niekur nebūtų skelbiama žemesnė kambario kaina nei ta, kuri nurodyta užsakymų portale, o už šio susitarimo pažeidimą grasina išbraukti iš interneto platformų duomenų bazių. Pas mus tai dar yra tik ledkalnio viršūnė, bet kitose Europos šalyse tai jau didelė problema, nes jei tavęs nėra interneto duomenų bazėse, tavęs gali apskritai nebūti“, – pasakojo Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Anot jos, Europos viešbučių, restoranų ir kavinių sektoriaus asociacija „Hotrec“ jau pradėjo kovoti su portalais, paskelbdama akciją „Book Direct“. Jos metu viešbučiuose klientams dalijami lankstinukai ir kita atributika su prekės ženklu „Book Direct“.

Minėtuose lankstinukuose pabrėžiama tiesioginio kambarių užsakymo nauda, informacijos, gaunamos iš pirmųjų lūpų, patikimumas ir viešbučių valdytojų konfidencialumas. Kai kurie akcijos dalyviai klientams, kambarius užsakantiems tiesiogiai, net yra parengę specialius pasiūlymus ir (arba) paslaugas.

Viešbučių veiklai nemenką įtaką daro ir socialiniai tinklai bei atsiliepimų portalai, tokie kaip „Trip Advisor“.

„Kartais vertinimas būna visiškai subjektyvus. Kartais supykę palieka neigiamus komentarus. Bet informacija šiais laikais sklinda žaibo greičiu ir viešbučiai verčiami pasitempti“, – šypsosi p. Šiškauskienė.

Ji pabrėžia, kad dėl gerėjančio susisiekimo su užsieniu ir interneto portalų, tokių kaip „Airbnb“, populiarumo keičiasi ir patys viešbučių kambariai. Tendencijas diktuoja trumpalaikės nuomos portalai, o daug keliaujantiems standartiniai viešbučiai darosi nuobodūs, todėl kambariai tampa panašesni į namus – kiek mažesni ir jaukesni, nes daugelis svečių į juos ateina tik pamiegoti. Staliukai, skirti dirbti, po truputį tampa atgyvena, nes daugelis svečių, jei ir dirba, tai lovoje, naudodami nešiojamuosius kompiuterius. Dėl to kambariuose atsiranda didesnių ir įvairesnių naktinių staliukų.

Įsivyrauja atvirumo tendencija, viešbučiai vis dažniau užeiti kviečia ir juose nenakvojančius vietos gyventojus, tiesiog pavalgyti, atsigerti kavos ar į vestibiuliuose vykstančius pasirodymus ir renginius.

Galime uždirbti iš tylos

Maža to, keičiasi visas viešbučių sektorius. Tradiciniai viešbučiai ima vis labiau specializuotis. Vieni linksta į konferencijų ir kongresų organizavimą, kiti – į sveikatingumo, sporto ar SPA paslaugų pusę, treti – į meną ir su tuo susijusias paslaugas.

Kaip grybai po lietaus dygsta teminiai viešbučiai: ekologiniai, esantys toliau nuo miestų ir siūlantys tik ekologišką maistą; istoriniai – dvaruose ar pilyse; golfo, medžioklės ar paukščių stebėjimo viešbučiai (pastarieji esą labai traukia britus), viešbučiai po sniegu, ant vandens, po vandeniu, ledynuose, kalėjimuose, medžiuose ir kt.

Be to, atkreipia dėmesį viešbučių ir restoranų verslo atstovai, žmonės, rinkdamiesi, kur apsistoti, vis dažniau atsižvelgia į tai, ar apgyvendinimo įstaiga naudoja elektrą iš atsinaujinančių šaltinių.

„Sparčiai populiarėja ir vadinamieji meditacijos, tylos viešbučiai. Manau, Lietuvoje, iš tylos galime laimėti. Lietuvoje stiprėja kaimo turizmas, gerėja paslaugos. Manau, populiarūs galėtų būti, pavyzdžiui, dvarai, kuriuose apsistodamas turi palikti telefoną ir visą kitą elektroniką prie durų“, – prognozuoja p. Šiškauskienė.

Renginio metu viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė tradiciškai nepraleido progos įgelti nuomos platformoms. Ji dar kartą pabrėžė, kad verslo sąlygos visiems turi būti lygios ir kad asmenys, nusipirkę po 10 butų nuomai per „Airbnb“, nėra dalijimosi ekonomika, o paprasčiausias mokesčių vengimas. Tiesa, ji užsiminė, kad dėl to diskutuojama visoje Europoje, tad anksčiau ar vėliau šie klausimai bus sureguliuoti. Anot jos, šiuo metu didesnė problema yra darbuotoju trūkumas, Esą jau šiandien asociacijos nariai galėtų priimti bent 120 žmonių. Ponia Šiškauskienė užsimena, kad šiuo metu viešbučiai, kaip ir kitų sektorių įmonės, darbuotojų žvalgosi Ukrainoje ir Baltarusijoje.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Paslaugos“
„YouTube“ ištrynė daugiau kaip 70.000 Kremliaus pasakojimų apie karą

„YouTube“ pašalino daugiau kaip 70.000 vaizdo įrašų ir 9.000 kanalų, susijusių su Rusijos karu Ukrainoje, nes...

Inovacijos
19:39
Ministerija: didžiųjų pasaulio įmonių apmokestinimo naudos Lietuva sulauktų 2025-aisias

Lietuva palaiko globalaus pelno mokesčio tarptautinėms kompanijoms iniciatyvą įvedant jį nuo 2024-ųjų, o jo...

Finansai
2022.05.19
„Transparency international“: dėl duomenų atvėrimo ir panaudojimo Lietuva užima paskutinę vietą ES 11

Lietuva yra tarp prasčiausiai viešajam interesui svarbius duomenis atveriančių ir panaudojančių Europos...

Rinkodara
2022.05.18
TV3 nuo birželio transliuos naują kanalą rusų kalba 2

TV3 žiniasklaidos grupė antradienį pranešė nuo birželio pradžios pradėsianti transliuoti naują kanalą rusų...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
„Verslo žinioms“ – Metų nacionalinės žiniasklaidos priemonės apdovanojimas

Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos dienos išvakarėse apdovanoti Europos Sąjungos (ES) investicijų efektyvumą...

Verslo aplinka
2022.05.06
„Rekvizitai.lt“ – nauja duomenų analizės paslauga ir dovana VŽ prenumeratoriams 6

Portalą „rekvizitai.lt“ papildo nauja „Premium“ rubrika, kurioje vartotojai galės parsisiųsti „rekvizitai.lt“...

Prekyba
2022.05.05
Internetinė žiniasklaida „google mokesčio“ norėtų nuo 2023-iųjų 4

Internetinė žiniasklaida siūlo Vyriausybei svarstyti galimybę taikyti skaitmeninių paslaugų mokestį...

Rinkodara
2022.05.04
EK atmetus skundą dėl LRT finansavimo, ginčas persikėlė į ES Teisingumo Teismą

Europos Komisija (EK) atmetė Lietuvos komercinės žiniasklaidos skundą dėl Lietuvos nacionalinio radijo ir...

Rinkodara
2022.05.03
„Ekspress Grupp“ pirmojo ketvirčio nuostolis viršijo 0,5 mln. Eur

„Delfi“ naujienų portalus Baltijos valstybėse valdanti Estijos žiniasklaidos ir pramogų grupė „Ekspress...

Rinkodara
2022.04.29
Institucijoms suteikta daugiau galių riboti karo propagandą

Seimas antradienį patvirtino pataisas, suteiksiančias daugiau galimybių žurnalistų etikos inspektoriui...

Verslo aplinka
2022.04.19
LRT atnaujina savo prekės ženklus

Iki 2022 m. vasaros LRT žiūrovai išvys atnaujintus LRT kanalų prekės ženklus. Įvaizdžio atnaujinimas apima...

Rinkodara
2022.04.12
Rusija apkaltino „YouTube“, kad blokuoja Valstybės Dūmos kanalą

Rusijos pareigūnai šeštadienį apkaltino vaizdo įrašų ir transliavimo platformą „YouTube“ blokuojant...

Verslo aplinka
2022.04.09
Rusija kovoja su „Google“: apkaltino „melagienų“ skleidimu

Rusijos žiniasklaidos priežiūros tarnyba „Roskomnadzor“ ketvirtadienį pareiškė uždrausianti JAV interneto...

Inovacijos
2022.04.07
Lietuvoje pradėta retransliuoti Ukrainos „UA: PBC“ radijo programa

Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) per vidurinių bangų siųstuvą Lietuvoje pradėjo...

Rinkodara
2022.04.04
LRTK žiniasklaidai prilygino dalį vaizdo tinklaraštininkų 1

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) patvirtino gaires vaizdo tinklaraštininkams (vlogeriams),...

Rinkodara
2022.03.31
Ministerijos viešinimui išleidžia 30% mažiau nei planuoja

Ministerijų numatytos ir išleistos lėšos publikacijoms skiriasi bent 30%, pranešė „Transparency...

Rinkodara
2022.03.31
„Google“ raginama šalinti programėles, per kurias galima žiūrėti uždraustas TV programas 3

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) kreipėsi į „Google“, prašydama pašalinti iš „Google Play...

Rinkodara
2022.03.23
G. Landsbergis: daugiau Rusijoje veikusių žiniasklaidos priemonių svarsto, ar kurtis Lietuvoje

Laisvosios Europos Radijui/Laisvės radijui (RFE/RL) paskelbus apie Vilniuje atidaromą biurą, užsienio reikalų...

Rinkodara
2022.03.18
Rusija blokavo virtinę užsienio tinklalapių, įskaitant estų „Postimees“

Rusijos žiniasklaidos priežiūros tarnyba „Roskomnadzor“, paprašius Generalinei prokuratūrai, trečiadienį...

Rinkodara
2022.03.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku