2015-08-24 09:00

Telefonų draudimas auga kaip ant mielių: sąlygos skiriasi

„Matton“ nuotr.
„Matton“ nuotr.
Vos prieš kelerius metus Lietuvoje pradėtas teikti išmaniųjų įrenginių draudimas auga dviženkliais skaičiais. Nors telefonų kainos panašios, operatorių kartu su draudimo partneriais teikiamos sąlygos bei kainos gerokai skiriasi.

Prognozuojama, kad pasaulinė mobiliųjų telefonų draudimo rinka 2015-2020 m. kasmet vidutiniškai augs po 10%. Panašu, kad Lietuvos ši tendencija neaplenks.

Mobiliojo ryšio operatorių teigimu, klientai vis dažniau įsigyja brangesnius bei daugiau funkcijų turinčius išmaniuosius telefonus ir nori juos apsaugoti nuo nelaimingų atsitikimų.

„Populiarėjantis įrenginių draudimas rodo, kad žmonių lūkesčiai yra geri ir tampame vis reiklesni savo telefonams – klientai renkasi brangesnius, galingesnius telefonus, todėl ir saugo juos labiau“, - VŽ teigia Andrius Baranauskas, „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius.

Draudžiama 20-30% telefonų

2015-aisiais mobilaus draudimo rinka ypač suaktyvėjusi, rodo operatorių duomenys.

„Šiais metais šios paslaugos pageidauja beveik dvigubai daugiau „Omnitel“ išmaniuosius įsigyjančių klientų nei pernai, o bendras apdraudžiamų įrenginių skaičius išaugo 73%“, - VŽ sako Andrius Kavaliauskas, „Omnitel“ produktų valdymo skyriaus vadovas.

Tikslaus apdraustų telefonų kiekio „Omnitel“ neatskleidžia. Tuo tarpu „Tele2“ skaičiuoja, kad jų klientai apdraudžia beveik kas trečią telefoną, kainuojantį per 300 Eur. 2014 m. pabaigoje ši dalis siekė tik 13%.

Operatoriaus „Bitė Lietuva“, kuris pirmasis Lietuvoje pradėjo teikti draudimo paslaugas, mobilių telefonų draudimo rinka nusistovėjo, teigia Žana Jakevičienė bendrovės korporatyvinių reikalų ir ryšių su visuomene vadovė.

Anot p. Jakevičienės, iš viso yra apdraudžiamas kas penktas mobilusis telefonas.

„Bitė Lietuva“ pradėjo draudimą teikti 2011 m., o „Omnitel“ bei „Tele2“ – 2013-aisiais.

Daugiausia draudžia brangesnius

Operatorių teigimu, dauguma šiuo metu draudžiamų telefonų kainuoja daugiau nei 300 Eur.

„Telefonų naudotojai vis labiau supranta, kad į telefonus „įdeda“ nemenkas pinigų sumas, tad brangesni telefonai žymiai labiau draudžiami nei pigesni, kurių kaina nesiekia 500 Eur“, - VŽ sako p. Jakevičienė.

Ponas Kavaliauskas pastebi, kad 250-400 Eur kainuojantys įrenginiai sudaro daugiau nei trečdalį visų draudžiamų telefonų, o ketvirtadalio draustų telefonų kaina viršija 650 Eur ribą.

„Vis dėlto žmonės nevengia drausti ir pigesnių, iki 200 Eur kainuojančių telefonų. Jie sudaro 23% visų draudimų“ , – teigia p. Kavaliauskas.

„Tele2“ skaičiuoja, kad vidutinė apdrausto telefono vertė siekia per 450 Eur.

Skirtingi partneriai ir sąlygos

Trys Lietuvos mobiliojo ryšio operatoriai draudimo paslaugas teikia bendradarbiaudami su skirtingais partneriais. „Omnitel“ teikia paslaugą kartu su „Lietuvos draudimu“, „Tele2“ – su „PZU Lietuva“, o „Bitė Lietuva“ su Maltoje registruota draudimo bendrove „Multi Risk Indemnity Company Limited“.

Skiriasi ir operatorių pateikiamos sąlygos bei įmokų kainos. „Omnitel“ salone mobilaus telefono draudimas mėnesiui kainuoja nuo 1 iki 8,8 Eur, priklausomai nuo telefono kainos, o draudime numatyta 10% besąlyginė išskaita. Tai reiškia, kad draudiminio įvykio atveju klientas pats padengia 10% remonto arba naujo telefono kainos.

„Tele2“ draudimo paslaugos kaina nuo telefono modelio nepriklauso – visiems telefonams ji yra vienoda ir siekia 4,34 Eur per mėnesį. O besąlyginės išskaitos dydis irgi stabilus – 14,5 Eur.

Vienintelis „Bitė Lietuva“ siūlomas draudimas įvykus draudiminiam įvykiui nenumato besąlyginės išskaitos. Kita vertus, „Bitės Lietuva“ draudimo įmokos, kurios taip pat priklauso nuo telefono kainos, yra didesnės nei pas konkurentus. Pavyzdžiui, „Apple iPhone 6 plus“ telefono draudimo įmoka mėnesiui „Bitėje Lietuva“ kainuoja 14,48 Eur, o „Omnitel“ – 8,8 Eur.

Dažniausiai dūžta ir skęsta

Mobiliųjų operatorių teikiamas draudimas padengia atsitiktinę bei vandens ar ugnies padarytą žalą. Taip pat draudimas kompensuoją ir nuostolį, patirtą vagystės su apiplėšimu metu. „Bitė Lietuva“ papildomai apdraudžia nuo neteisėtų skambučių žalos.

„Telefonų patiriamų žalų pobūdis nesikeičia – dažniausiai dūžta ekranai, telefonai yra apliejami, paskandinami arba patiria kitų su drėgme susijusių gedimų“, - aiškina p. Baranauskas.

„Bitės“ atstovės teigimu, žmonės dažnai sugadina telefonus nepraėjus ilgam laikui po jo įsigijimo.

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS

„Žmonės įprastai keičia telefonus kas dvejus metus, tad draudimas labai pasiteisina pradiniu laikotarpiu, kol žmogus bando priprasti prie naujo telefono, pavyzdžiui, prie jo dydžio“, - pasakoja Žana.

Draudžia ne tik operatoriai

Išmaniųjų telefonų draudimu užsiima ne tik mobilieji operatoriai. Draudimą galima įsigyti perkant mobilųjį telefoną iš kai kurių technikos parduotuvių.

O, pavyzdžiui, išmaniųjų telefonų gamintojas „Samsung“ teikia nemokamą kai kurių modelių ekrano pažeidimų ir vandens žalos draudimą. Nors draudimo įmokų mokėti nereikia, žala atlyginama iki 2 kartų per draudimo laikotarpį.

Taip pat klientas pirmą kartą už remonto darbus turi sumokėti 30 Eur, o jeigu telefonas sugadinamas antrą kartą – 50 Eur.

Tyrimų bendrovė „Market Research“ skaičiuoja, kad 2015 m. pabaigoje pajamos iš mobiliųjų telefonų draudimo pasieks beveik 31 mlrd. USD, o 2020 m. – 48 mlrd. USD.

52795
130817
52791