Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai

VISI KOMENTARAI

68
  • 2023-05-04T15:36:48+03:00

    NT turėtu brangti, nes palūkanos kyla ir tai paskatins didesnį vartojimą, nes infliacija smogs į darbo rinkos sektorių ir sumažins nedarbą.

    • 2023-05-04T16:18:36+03:00

      Kai kyla palūkanos, mažėja vartojimas, mažėja pinigų kiekis (per padidintą maržą juos pasiima bankai), todėl didėja konkurencija, nedidėja arba mažėja kainos, mažėja infliacija. NT nebrangs, atvirkščiai, ženkliai sumažėja NT pardavimai, nes paskolos brangsta ir nėra kam pirkti.

    • 2023-05-04T16:57:27+03:00

      kas čia per atvirkščia logika? Kylančios palūkanos mažina vartojimą, skatina taupymą.

    • 2023-05-04T17:53:51+03:00

      Man rodos tai vadinama sarkazmu :)

    • 2023-05-04T18:16:46+03:00

      Jūs visiškai teisus - užsisuks butų kainų spiralė :D - kadangi LT žemas įsiskolinimo lygis, tai kylančios palūkanos paveiks tik paskolinius varguolius, nauji varguoliai nebegaus paskolų, dėl to nuomosis būstą ir dėl to kils nuomos kainos - tada turtuoliai vėl be paskolų pirks butus ir vėl pakils jų kainos, dar labiau atimdamos galimybes iš varguolių. Ir šita butų infliacija mažins nedarbą (Filipso kreivė). Logiška locheliai :D :D

    • 2023-05-04T18:26:32+03:00

      Ne šiaip sau nickas "vargo vakariene", ane? :D Gyvena kaip varguolis, masto kaip varguoli ir mirs varguoliu :D Tavo žiniai varguoliai neturi paskolų butams, todėl jie ir varguoliai. Jie turi belenkiek greituju kreditu, kur fiksuota palūkanų norma. Tai kad eik įkalk už paskutinius, nes ant dienų pašalpą perves

    • 2023-05-04T21:20:01+03:00

      Trolololo

  • 2023-05-04T15:53:55+03:00

    kur galima pažiūrėti ar LB balsavo už palūkanų pakėlimą?

    • 2023-05-04T16:03:54+03:00

      LRT Labas rytas

    • 2023-05-04T16:50:48+03:00

      mūsiškiai visada balsuoja už

    • 2023-05-04T16:58:00+03:00

      Ryt ryte bus LBV pirmininko žurnalistų pusryčiai.

    • 2023-05-04T16:58:45+03:00

      O kodėl turėtų balsuoti prieš? Lietuvoj infliacija didesnė, nei eurozonos vidurkis, tai Lietuvai reikia dar didesnių palūkanų kėlimų, siekiant suvaldyti infliaciją, nei kokiai Italijai.

    • 2023-05-04T16:59:43+03:00

      Nes ir taip jau recesiją sukėlė.

    • 2023-05-04T17:04:09+03:00

      kad mes taip gyventume , kaip Italai vargsta

    • 2023-05-04T17:52:01+03:00

      Palyginkite skolą pagal BVP Italijos ir Lietuvos. Lengva gyventi iš skolintų pinigų.

    • 2023-05-04T18:52:58+03:00

      Pagal perkamaja galia Lietuva jau labai netoli italu ir prancuzu. Ziurint kaip jiems sekasi per ateinancius 10 metu juos aplenksime.

    • 2023-05-04T18:59:55+03:00

      dar Japonai

    • 2023-05-04T22:19:39+03:00

      Vidutines pajamas gaunantis lietuvis pagal perkamaja galia dar toli nuo vidutines pajamas gaunancio italo ar prancuzo. Nors lyginant BVP pagal perkamaja galia galetu buti arciau.

    • 2023-05-04T22:54:04+03:00

      Šiais skaičiais negalima tikėti? Net average monthly salary (adjusted for living costs in PPP https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_European_countries_by_average_wage

    • 2023-05-04T22:56:20+03:00

      Vidutine prancuzu alga yra 2350eur i rankas. Tikrai ne fejerverkai. Atsizvelgus i Lietuvos seseli, ne taip jau ir toli esam.

    • 2023-05-04T23:04:27+03:00

      Aha visai netoli, tik dvigubai daugiau Prancūzai uždirba, tuo labiau ir žymiai didesnė šalis, bei patikek šešėlis ten gal net didesnis ryšiu su didele kontrabanda iš Afrikos šalių.. Tuo labiau, kad Prancuzija, Italija, Graikija, Ispanija vienos gražiausių ir lankomiausių šalių, kas prideda gyvenimui kokybės. O ką turime Lietuvoje, vieną saulėtą dieną per mėnesį , prastą orą visus metus, gamta plokštumos, gyvenimas Lietuvoje darbas - namai- prekybos centras ir vėl iš naujo.

    • 2023-05-05T00:47:00+03:00

      Na visu pirma reiktu lyginti algas, pakoreguotas pagal pragyvenimo lygi, o visu antra, tik pagyvene ne LT ilgesni laika pradeda vertinti koks kokybiskas gyvenimas yra Lietuvoje. Mazi kamsciai, patogus, zali miestai, smarkiai pazenges IT sektorius, lengvinantis kasdinieni gyvenima, biurokratija ir t.t. Yra tikrai nedaug saliu EU kur gyventi yra geriau nei LT. Ta ypac supranti ilgesni laika praleides uz LT ribu.

    • 2023-05-05T07:39:28+03:00

      :D vienos graziausiu ir lankomiausiu. Tai va butent, aplankyti gal ir faina, bet gyventi ten tikrai nenoreciau, bardakas totalus. Atenai is vis pagal gyvenimo kokybe gale velkasi. Gal vienintele Barcelona butu padori vieta, bet Vilnius vis tiek geriau.

    • 2023-05-05T08:09:29+03:00

      Toli nuo prancuzijos esam. labai toli, ne tik apie alga kalbant, kuri daugiau, nei dvigubai mazesne, bet ir socialines garantijas, pensijas ir panasiai. Nersulyginami dalykai.

    • 2023-05-05T08:10:05+03:00

      Pas mus atskirtisd viena didziausiu ES, kai Prancuzijoj - viena maziausiu.

    • 2023-05-05T09:04:56+03:00

      Bs. Pagal gini coeficienta Lietuva pasaulyje yra 90 vietoj, Prancuzija 123. ES Prancucija yra vidutinioke, skandinavai pirmi. Mes esame prie pat italu ir ispanu.

    • 2023-05-05T09:11:56+03:00

      Ok., jeigu uzdirbi daugiau, nei vidurki, gyveni ne su antra puse ir vaiku neturi. Viskas tada grazu ir puiku. Bet paimam vienisa motina/teva auginanti du-tris vaikus ir gaunanti vidutine alga LT ir kuris nuosavo NT neturi (tokiu laaabai daug) ir vidutine FRA. Visas paveikslelis staiga pasikeicia. Kiek paramos is valstybes gaus LT ir kiek FRA ? Skirtumai milziniski. Pas mus nuskurst, kaip du pirstus ap...yzt, ir valstybe mazai kuo pagelbes.

    • 2023-05-05T10:11:21+03:00

      Paimi vidutinę vienišą motiną, kuri būdama vieniša motina pagimdo trečią vaiko nuo to paties tėvo... Paimi už MMA dirbantį tėvą, kuris važinėjasi naujutėlaičiu BMW... Taip, skirtumai milžiniški. Valstybė turi padėti atsistoti, ne išlaikyti. Problema, kad mes turime daug išlaikytinių ir negalime padėti. Taip pat turime klaidingą įsitikinimą, kad išlaikymas yra gerai. O vieniša mama su trimis vaikais nuo trijų skirtingų vyrų - nėra kažkas kam nutiko nelaimė. Tai jau pasirinkimai. Lietuvoje santykinis skurdas didžiausias, vėlgi, ne dėl dirbančiųjų, o pensininkų.

    • 2023-05-05T10:38:31+03:00

      eim tu n...ui, landzbergini troli. tu neidomus. Eik delfi savo pasakas sek.

    • 2023-05-05T11:03:55+03:00

      Buvęs Atėnuose? Tu kalbi kaip nekaltas pauglys apie seksą, viską tik iš statistikos. Vilniuje toli iki Atėnų. Sauleciausia sostinė, turi metro,traukinius,6 mln gyventojų, veiksmas verda visada, prie jūros, tarp kalnų, geras klimatas, istorinis miestas su akropoliu, parthenonu ir pan, bei pigiau nei Vilniuje, gražiau, įdomiau, atvažiavę čia Graikai ir kiti užsieniečiai miršta iš nuobodulio, nėra ką veikt apart Vilniaus senamiesčio, kurį užtenka vienos dienos pamatyt. Darbo dieną Po 22 val. Nakties nerasi kur išeiti. Ką jau kalbėt apie Lietuvių extreme introvertiskuma

    • 2023-05-05T11:13:03+03:00

      Haha, pradedi klausimu ar Norbis buves Atenuose ir tesi vardinti turistams svarbius privalumus. O kaip su mokyklom, darzeliais, poliklinikom, kaip su nuom8ninku teisem, koks darbo kodeksas, nusikalstamumo lygis, kamsciai, maisto kokybe ir t.t.

    • 2023-05-05T11:40:14+03:00

      Pritariu!

    • 2023-05-05T11:47:33+03:00

      Buves Atenuose. Tiek betvarkes ir nepriziuretu sunu nesu mates. Grizti nenoreciau.

    • 2023-05-05T11:50:54+03:00

      Tai tu vata neidomi. Slava Ukraini!

    • 2023-05-05T12:01:37+03:00

      Slava Ukraine. Trumpiau tariant, LT gyvent gerai, jeigu turi kvalifikacija ir uzdirbi daugiau vidurkio. Jeigu esi pensininkas (kuriu LT 1/3) arba dirbi nekvalifikuota darba, tai vargelis LT garantuotas.

    • 2023-05-05T12:23:27+03:00

      Matau nesupranti kaip veikia palyginimai. Teiginys, kad kazkur gerai ar blogai visiskai nieko nereiskia. Palyginimas veikia, kuomet lyginami du dalykai, pvz ar vargelis LT didesnis ar mazesnis lyginant su vargeliu Prancuzijoje, Graikijoje ar kur kitur. Ka tau zmones bando pasakyti, kad vargelis LT nera toks jau ir blogas, lyginant su vargeliu kitur. Pvz, Lietuvoje yra labai didelis procentas zmoniu, tavo taip ivardinamu pensininku, kurie turi nuosava busta, todel palyginamai mazesne pensija nera tokia baisi kaip, kad toje pacioje Graikijoje, kur zmones didele pensijos dali turi sumoketi busto nuomai. LT 89%, GR 73%, FR 65% zmoniu turi nuosava busta. https://ec.europa.eu/eurostat/cache/digpub/housing/bloc-1a.html#:~:text=In%20the%20EU%20in%202021,%25)%20and%20Croatia%20(91%20%25).

    • 2023-05-05T12:27:28+03:00

      Žmones bando pasakyt, kad mes gyvenam vos ne kaip prancūzai. Aš sakau, kad dauguma (pensininkai ir tie kurie uždirba vidurkį ir mažiau Lietuvoj), gyvena žymiai blogiau, nei statistinis FRA pensininkas, ar nekvalifikuotas prancūzas darbininkas, nes soc. garantijos ten aukštumoj. Ar aiškiai parašiau ?

    • 2023-05-05T12:42:56+03:00

      Tai nelygink lietuviu uzdirbanciu maziau nei vidurki ir statistinio. tai yra vidutinio prancuzo. Lygint vidurki su vidurkiu arba pensininka su pensininku. O ir apie socialines garantijas gal gali pavardinti, kuo Prancuzija lenkia Lietuva?

    • 2023-05-05T13:02:05+03:00

      Kodel nelygint, jeigu pas mus 20% sedi ant MMA, 1/3 pensininkai, ir dauguma uzdirba iki vidutinio, tai as ir lyginu didziausia grupe. Sutinku, kad uzdarbantiems bent 2 vidutinius LT gyvent geriau. Kuo FRA lenkia LT ? Viskuo. Nuo pensinio amziaus, soc. garantiju, atostogu, ismoku ir panasiai, medicinos, gero svietimo ir tt. LT uz vaikus gausi 80 eur ir 20 NVŠ uz burelius ))) Nu dar gal malku atves ir gausi kelis eurus, jeigu pajamos nevirsys vienam seimos asmeniui 172.7 eur. !!!! )))

    • 2023-05-05T13:06:02+03:00

      Ne 6 mln gyventojų, o 660 tūkst. Jei tokius faktus 10x iškraipai, tai kitų analizuoti net neverta

    • 2023-05-05T13:08:20+03:00

      Maisto kokybe tikrai žymiai geresnė, nes klimatas palankesnis daržovėm ir vaisiam, alyvuogem, ir t. T. Darbo kodekso nesulyginsiu viso, bet ismokos gimus vaikui ir pan. didesnes, taip pat pas juos yra 14 metiniu atlyginimu. Mokytojų pareigūnų atlyginimai didesni. Privatūs daktarai pigesni, žymiai. Nei pas mus visokios gerovės klinikos ir pan. Dantistai pigesni. Įsivaizduoju pietieti sėdintį naujininkuose, fabuose, Virsuliskese, karoluose cernobiolio stilaius rajonuse spalio- gegužės mėn. Besimegaujuntį gyvenimu Lietuvoje, be saulės, nekokybisku maistu, daržovėm, vaisiais plastikiniais iš Lenkijos, nes mes gi beveik ar geriau gyvenam nei pietiečiai statistiskai 😁

    • 2023-05-05T13:39:13+03:00

      P.S. as asmeniskai tiesiog nesuvokiu, kaip zmones isgyvena su

    • 2023-05-05T13:41:23+03:00

    • 2023-05-05T13:41:49+03:00

      iki 1.5K i rankas, o tokiu laaabai daug.

    • 2023-05-05T15:03:04+03:00

      Nes jeigu lyginsi zemiau vidurkio gyvenanti prancuza, su vidutiniu lietuviu, pamatysi kad lietuvis gyvena geriau. Nes taip vidurkiai veikia... tai tu nevardink random teiginiu be pagrindimu, kaip kad pvz pensijinis amzius, kuris LT ir FR yra +/- vienodas, po to kai FR pakeles savo iki 64. Prasom konkreciau, kas priklauso FR ir kas priklauso LT. O ir pabaigai ne viskas ant soc. garantiju pastatyta. Gyvenimo kokybe tikrai ne tik nuo to priklauso.

    • 2023-05-05T15:33:31+03:00

      Ko man nevardint? Tai gal pats nenusipaistyk. Pas mus 3/4 imant su pensininkais uždirba/gauna žemiau vidutinių pajamų. Kas yra 1200 eur. ir mažiau. Apie ką tu čia išvis kliedi?

    • 2023-05-05T15:33:57+03:00

      P.S. 1200 eur i rankas.

    • 2023-05-05T16:23:52+03:00

      6mln, jei skaitai faktus iš Vikipedijos tai pasidomek kas yra Atėnų miesto rajonas. Kiekvienas mikrorajonas esantis Atėnuose turi savo merus ir jie skaičiuojami kaip Atėnų mikrorajonas o, ne centrine dalis. 600tukst.gyventoju centrinėje Atėnų dalyje.. Tas pats kas Vilniuje pilaite ir kiti rajonai butu neįskaičiuoti i Vilniaus gyventojų skaičių. Ka tu manai Graikų 10mln. Ir Atėnuose gyvrna tik 600k. Pasidomek skaičiais, o ne vien aklu Vikipedijos skaitymu. Pasižiūrėk kas yra Atemuose googlej Metro ir Urban areas

    • 2023-05-05T16:43:31+03:00

      Tu bent supranti, ka pats rasai - 14 metiniu atlyginimu? Jei tu manai kad gauti 2/14 savo algos gruodi yra geriau nei su kiekvienu menesiu, tai su tokiu finansiniu isprusimu keliauk tiesiai i delfi bunkiu ir siegeliu reikalu narstyt. O jei gyvenimo kokybe lygini su saules kiekiu, kaip manai kodel skandinavai gyvena geriau nei tie patys graikai?

    • 2023-05-05T16:46:27+03:00

      O tu manai prancuzijoje nera tokio pacio pasiskirstymo? pas juos visi vidurki gauna? nera skurdo? nejuokauk

    • 2023-05-05T18:47:31+03:00

      Menesinis*. Kaip sunku diskutuoti su riboto mastymo žmonėmis, dėl to tau turbūt ir tinka tik skaičiai. Viso esmė, kad jeigu būtum ne Lietuvis ir rinktis kur gyventi, Lietuva nepatraukli šalis. Jei patinka niūrus, nuobodus gyvenimas bet nori gyventi geriau rinktumeisi skandinavija, beneliukso šalis. Jeigu rinktumeisi tas pačias materialias sąlygas kaip Lietuvoje, ką pasirinktum Graikiją, Italiją, Ispaniją ar Lietuvą, Latviją, Baltarusiją ir pan.? Atlyginimai vienodi, viskas vienoda, kuri šalis yra patrauklesnė? Prie to pačio, sakau, kad pietų šalys gyvena geriau ir turi geresnę gyvenimo kokybę.

    • 2023-05-05T18:55:34+03:00

      Cia su manimi sunku diskutuoti? Tu gyvenimo kokybe su saule sieji. Pagyvenk kokioj sevilijoj metus kitus ir greitai suprasi, ka reiskia eiti i darba prie +40. Tai pat suprasi, kai niekas neveikia, viskas veluoja, visur didziules eiles, biurokratiniai labirintai. Viena yra kokteiliuka pajuryje isgerti savaitei nulekus, visai kas kita yra gyventi. Tuomet pagal tavo logika egiptai, marokai, sudanai, etiopijos is viso yra topas, nu nes saules tai belekiek, Ai ir pabaigai - jei jau lygini lietuva ir baltarusija, bei teigi kad atlyginimai yra vienodi, manau cia diskusija galime ir baigti, nes taip, skaiciai yra svarbu, antraip kalba eina apie nieka. Gero savaitgalio ;)

  • 2023-05-04T22:25:30+03:00

    Panasu, kad tai ne paskutinis palukanu kelimas. Idomu kiek dar pakels per artimiausius metus? 50, o gal ir visu 100 punktu?

  • 2023-05-05T00:50:33+03:00

    Turint omenyje dabartines situacija akciju birzoje, Euriboro lygi, jau esame netori tos ribos kai labiau apsimokes grazinti busto paskolas vietoj investiciju, ca tada prades pinigu kiekis mazeti didesniais tempais.

    • 2023-05-05T09:17:20+03:00

      Lizingą jau dengia, kas turi laisvų.

    • 2023-05-05T17:00:24+03:00

      Tą ir nutariau padaryti. Mokėti 4,35 procento už likutį, kurį be didelio diržų veržimosi galiu pasidengti, pasidarė gaila.

  • 2023-05-05T15:43:00+03:00

    Mane bando įtikint, kad FRA, kufi socialiai orentuota, vidutines ir mazesnes pajamas gaunantys asmenys gyvena panašiai kaip LT, kurie uždirba/gauna žemiau vidurkio )))) neturiu, ka ir pridurt ))) sekmes gyvenant kreivu veidrodziu karalystej. P.S. pavyzdžių FRA soc. pagalbos palyginimui su LT aš tau pririnkčiau aibes. Pasigooglink apie social system in France. Susipažink

    • 2023-05-05T16:48:41+03:00

      As tau linkiu pakeliauti daugiau, pamatysi dar ne tokiu stebuklu. Dar nesenai atrode, kad zmones Portugalijoje gyvena geriau, bet jau seniai jie pavesi ruko, lyginant su LT. Duok dar 10 metu ir prancuzai bus galiniam veidrodyje.

    • 2023-05-05T17:03:20+03:00

      Prancūzija ir Portugalija - du dideli skirtumai. FR socialinė sistema tikrai dosni (nes ir mokesčiai dideli). Taip, Lietuva kyla, bet tebesame neturtingi. Nežiūrint aukštų kainų daugely sričių.

    • 2023-05-05T18:00:58+03:00

      Sutinku. Bet buti turtingu, gyventi gerai, arba gyventi geriau nei kiti gyvena kitur yra labai subjektyvus dalykai. All in all, lietuvoje gyvenimo kokybe yra tikrai gera, pragyvenimo lygis labai sparciai kyla.

    • 2023-05-05T18:17:22+03:00

      Nesakau, kad pas mus blogai, bet nedrisciau sakyti, kad lenkiam portugalus. Ju algos, pensijos didesnes, prekes kainuoja panasiai kaip pas mus, kai kas brangiau, kai kas pigiau ir gerokai pigiau, transportas taip pat nera l.brangus, sildymo sezonas trumpas, klimatas puikus, tiek turistu mes turbut niekada nesulauksime. Manau klaidinga lyginti zmoniu gerbuvi pagal BVP, nes pas mus nemazai zmoniu turi nedideles pajamas, ir is didesnio BVP realios naudos neturi.

    • 2023-05-05T18:18:48+03:00

      Jūs bandote susikalbėti su gyvenančiais kitų dimensijų pasaulyje. Yra žmonių, kurie pastrigę būtent socialinės paramos dimensijoje. Tada matyt jiems atrodo, kad visi tokiame gyvename. Kam smegenų duota, tas uždirbs toj Lietuvoj pakankamai normaliam ir oriam gyvenimui, o kam ne, matyt sunkoka, nes yra didelė takoskyra tarp poreikių (dažnai netgi prabangai) ir galimybių. Beje tokius gatvėje kartais galima atpažinti iš įvairių mados namų užrašų didelėm raidėm ant nupigintų drabužių. Gero savaitgalio.

    • 2023-05-05T18:29:33+03:00

      Tiesiai i penketuka. Gero savaitgalio.

    • 2023-05-05T21:51:57+03:00

      Tai, kad diskusija ne tiek apie socialine parama, kiek apie socialini teisinguma. Turbut nereiktu daryti isvadu ziurint i kreivus veidrodzius ar i kazkokias isimtis. Pas mus BVP jau pasieke mazdaug ES vidurki, taciau vis dar dideles dalies, turbut didziosios dalies gyventoju pajamos yra nedideles ES kontekste - deja to paneigti negalima. Aisku tuo pat metu reiktu matyti ir pazanga, atsimenu laikus kai vidutines menesio pajamos pas mus buvo mazdaug 20 USD, paskui jau tik mazdaug 5 kartus mazesnes, dabar jau gal tik 2-3 mazesnes nei ES senbuvese.

    • 2023-05-06T17:49:13+03:00

      Idomus konceptas tas socialinis teisingumas, gal galima apie ji placiau? Arba veikianciu jo pavyzdziu?

    • 2023-05-06T22:43:52+03:00

      Turbut trolinate? Apie koncepta galima googlinti internete. Tiesa sakant ir nesu ivairiu konceptu fanas, tiesiog galvoje turiu tai, kad socialinio teisingumo yra daugiau tose ES salyse, kur BVP yra panasus ar net mazesnis nei pas mus, bet kuriose didesnes dalies gyventoju pajamos yra didesnes nei pas mus.

    • 2023-05-06T23:00:30+03:00

      Ar teisingai suprantu, kad bandote teigti, jos socialinis teisingumas susijes su didesnemis pajamomis? T.y. norint didinti socialini teisinguma reikia daugiau uzdirbit? :)

    • 2023-05-07T09:23:59+03:00

      Ne tiesiogiai su didesnemis pajamomis (atlyginimais, pensijomis, taip pat socialine parama), bet su teisingesniu pyrago paskirstymu, taip pat ir surinkimu, daugiau jo skiriant gyventoju pajamoms. Suprantu, kad tai susije ir su mokesciu politika, kuria dabar bandoma perziureti, ir su islaidomis. Pvz., kokia nauda daugeliui gyventoju is gatviu siaurinimui isleistu pinigu, is dabar paviesintu savivaldybiu islaidu, is sudetu trinkeliu istustejusiuose miesteliuose, is ivairaus plauko projektu ir pan.?

RUBRIKOS NAUJAUSI

52795
130817
52791