Nuomonės lyderių TOP 30: infliacijos fone prekybininkai užleido vietą ekonomistams

Publikuota: 2022-09-29
VŽ koliažas.
svg svg
VŽ koliažas.

Šių metų pirmą pusmetį verslo nuomonės lyderiai komunikavo gerokai aktyviau, o pagal komunikacijos apimtis ryškiausiai žiniasklaidoje buvo matomi ekonomistai.

Pirmasis penketas išsirikiuoja taip: Gediminas Šimkus, Lietuvos banko valdybos pirmininkas, Žygimantas Mauricas, „Luminor“ banko vyr. ekonomistas, Marius Dubnikovas, Lietuvos verslo konfederacijos viceprezidentas , Nerijus Mačiulis, „Swedbank“ vyr. ekonomistas ir Tadas Povilauskas, SEB banko ekonomistas, rodo „Kantar“ Verslo nuomonės lyderių tyrimas. 

Ekonomikos perspektyvų ir kylančios infliacijos kontekste jie perėmė pagrindinę sceną iš praėjusį pusmetį dominavusių prekybininkų, konstatuoja tyrėjai.

Eteryje šįkart vyravo bankininkystės sektoriaus atstovai – ir jų citatų, ir kalbėtojų skaičius padidėjo per pusantro karto.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Neramus, neaiškumų kupinas metas, auganti infliacija įprastai generuoja itin daug žinių ir ekspertų pasisakymų. Prekybos tinklų, profsąjungų atstovai ir jų temos pirmąjį pusmetį pasitraukė į antrą planą, leisdami pirmu smuiku groti ekonomistams, bankų sektoriaus kalbėtojams. Visi esantys topo priešakyje komunikavo intensyviau, o pirmas penketukas – cituotas net po pustrečio šimto sykių daugiau su pernai pusmečiu“, – išplatintame pranešime teigia Linas Spėčius, „Kantar“ komunikacijos analizės vadovas.

Pasak jo, lyderio poziciją tope užimantis G. Šimkus per šį laiką cituotas beveik 800 kartų. G. Šimkus daug kalbėjo su infliacija susijusiomis temomis: palūkanų normų didinimą, PVM lengvatas verslui, MMA didinimą, NT mokestį gyventojams, Valstybės parengto antiinfliacinio paketo vertinimą bei karo poveikį Lietuvos ekonomikai.

[infogram id="ad6c9c08-657a-4fb6-b07e-cf2c426ea8ea" prefix="iBK" format="interactive" title="Komunikacijos_lyderiai"]

NT pasisakymai

Situacija nekilnojamojo turto rinkoje, temos apie kainų pasiutpolkę ir galimai besiformuojantį naują kainų burbulą, pirmąjį pusmetį sukūrė erdvę gausesniems ir šios srities ekspertų pasisakymams.

 Nekilnojamojo turto aktualijos, matome, TOP 10 leido iškilti dviem kalbėtojams: Mindaugui Statulevičiui, Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos vadovui ir Daliui Gedvilui, Lietuvos statybininkų asociacijos prezidentui.

„Pirmasis diskutavo apie NT mokestį ir karo įtaką NT rinkai, požiūrį į naują Žemės įstatymą. Antrasis dalinosi savo įžvalgomis apie statybų kainų indeksavimą, statybininkų pagalbą atstatant Ukrainą, prievolę statomuose projektuose įrengti slėptuves“, – konstatuoja L. Spėčius.

COVID-19 tema išsikvepia

Šį pusmetį, nuslopus COVID-19 temai, 15% sumažėjo mažmeninės prekybos sektoriaus atstovų pasisakymų. Nors ryškūs šio sektoriaus ekspertai iš „Maxima“, „Iki“, „Rimi“ ir „Lidl“ toliau komunikavo intensyviai, kainų, infliacijos temoje spurtavę ekonomistai topo sąraše gerokai paslinko prekybininkų atstovus žemyn.

Linas Spėčius, „Kantar“ komunikacijos analizės vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Linas Spėčius, „Kantar“ komunikacijos analizės vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

„Tiek iš komunikacijos monitoringo duomenų, tiek iš mūsų vasarą atlikto „Karo barometro“ fiksuojame, jog šiuo metu pagal svarbą pandemiją gerokai lenkia nerimas dėl karo ir infliacijos bei kainų. Atitinkamai, ir žiniasklaidoje poreikis skelbti pandemijos naujienas sumenko, šią temą ėmė keisti pasisakymai apie kainų augimą, infliaciją, daug dėmesio skirta darbuotojų motyvacijai“, – teigia ekspertas.

„Kantar“ ekspertas taip pat pastebi, jog mažmeninėje prekyboje kaip jokiame kitame sektoriuje itin aktyvūs yra komunikacijos srities atstovai, vadovai komunikuoja mažiau.

Sumažėjo ir prekybos tinklų komunikacijos, nes nuslopus pandemijos temoms, tokioms kaip apribojimai, saugumo užtikrinimas ir pan., prekybos ir pramogų centrai neteko didelės dalies savo pasisakymų. Juos nustelbė karo, brangstančių energetinių išteklių ir kitos temos.

Skirtingos bankų strategijos

Bankininkystės sektoriuje komunikacija konstruojama skirtingai – vieni bankai koncentruoja komunikaciją vieno stipraus charizmatiško kalbėtojo lūpose, kiti – paskirsto ją per kelis ekspertus.

Pavyzdžiui, „Luminor“ atstovų komunikacijoje 72% pasisakymų sudarė Ž. Maurico citatos, SEB T. Povilausko – 47%, o „Swedbank“ N. Mačiulio – 41% visų citatų.

„Abu būdai turi savo privalumų ir trūkumų: keletas turimų kalbėtojų padeda išskaidyti riziką, jeigu žmogus paliktų bendrovę, tačiau kuria mažesnį atpažįstamumą. Stiprus komunikacijos lyderis – yra gerai atpažįstamas, tas savo ruožtu, stiprina jo įtaką, sulaukia daugiau užklausų komentarams iš žiniasklaidos. Iš kitos pusės, nuo tam tikros ribos toks nuomonės lyderis jau tampa savarankišku asmeniniu prekės ženklu ir su įmone tapatinamas mažiau. Kokį kelią rinktis – sprendžia įmonių komunikacijos strategai atsižvelgdami į konkrečios įmonės situaciją“, – dėsto L. Spėčius.  

„Verslo nuomonės lyderių reitingą“ tyrimų bendrovė atlieka jau dvyliktus metus. „Kantar“ analizuoja bankininkystės, draudimo, telekomunikacijų, mažmeninės prekybos, prekybos ir pramogų centrų bei degalinių sektoriuose veikiančių kompanijų atstovus ir 43 ekspertai, atstovaujančius Lietuvos banką, verslo organizacijas ar akademinį sluoksnį.

Atstovų citatos žymėtuose reklaminiuose straipsniuose į analizę netraukiamos. Analizuojami pranešimai publikuoti daugiau nei 230 didžiausią auditoriją pasiekiančių spaudos, interneto, radijo ir TV šaltiniuose.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rašyti komentarą 0
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų ar klausimų?

Parašykite redaktorių komandai arba vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt. Konfidencialumą užtikriname.

Dovanokit, šiemet Kalėdoms nedovanosim, vietoj to – parama Ukrainai 1

Praėjusią savaitę su prasminga komunikacijos kampanija socialiniuose tinkluose suskambo komunikacijos...

Rinkodara
2022.11.28
„Influenceriai.lt“ – naujas etapas ir atnaujintas prekės ženklas

Specializuota nuomonės formuotojų rinkodaros agentūra „Influenceriai.lt“ atsinaujina – įmonė pristato...

Rinkodara
2022.11.28
Paskelbti „JCDecaux premijos 2022“ laureatai

Šiuolaikinio meno centras (ŠMC) ir lauko reklamos kompanija „JCDecaux Lietuva“ skelbia, kad šiemet jų bendro...

Rinkodara
2022.11.26
Išrinkti rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus lyderiai 3

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį septintą kartą skelbia reklamos ir...

Rinkodara
2022.11.23
Rinkodaros sektoriaus lyderiai: kol kas recesija – tik kalbose, visi smarkiai bijo, bet eurai plaukia Premium

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį septintą kartą skelbia reklamos ir...

Rinkodara
2022.11.23
Sporto rinkodaros nauda verslo įmonėms: kokių tikslų ji leidžia pasiekti? Verslo tribūna

Sporto partnerystės – viena iš rinkodaros formų, kurią verslo įmonės pasitelkia norėdamos įgyvendinti...

Rinkodara
2022.11.22
Išrinkti geriausi „NAPA Baltic 2022“ pakuočių darbai

Kasmetiniuose Baltijos šalių pakuočių dizaino apdovanojimuose išrinkti geriausi dizaino darbai: iš 123...

Rinkodara
2022.11.21
Lietuvos matomumas užsienio žiniasklaidoje: trečią ketvirtį kuklesnis

Didžiausią naujienų apie Lietuvą srautą trečiąjį šių metų ketvirtį užsienio žiniasklaidoje sugeneravo...

Rinkodara
2022.11.20
Karo naujienos tarp lyderių Lietuvoje iškėlė „Telegram“

Rusijai pradėjus karą Ukrainoje sparčiai išpopuliarėjusi susirašinėjimo ir pokalbių platforma „Telegram“...

Rinkodara
2022.11.20
Telekomunikacijų Kalėdos: „The Roop“ diskotekos ritmu, duoklė mamoms ir atlikėjams

Telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ kalėdinė kampanija suskambo miuziklo garsais pagal grupės „The Roop“ dainą...

Rinkodara
2022.11.19
I. Šimonytė: prenumeratos pristatymo įkainiai galėtų būti kompensuojami per spaudos rėmimo modelį 1

Leidėjams nerimaujant dėl Lietuvos pašto didinamų prenumeruojamų leidinių pristatymo įkainių, premjerė...

Rinkodara
2022.11.17
„Urban Hub“ pasirinko komunikacijos partnerius

SBA grupės nekilnojamojo turto vystytojos „SBA Urban“ antrinė bendrovė „Urban Hub“ komunikacijos partneriais...

Rinkodara
2022.11.17
„Apple“ – vertingiausias prekės ženklas pasaulyje

„Apple“ išlieka vertingiausiu prekės ženklu pasaulyje dešimtus metus iš eilės, rodo naujausio „Interbrand...

Rinkodara
2022.11.12
Į Lietuvą žengia pasaulinė skaitmeninės reklamos platforma

Skaitmeninės reklamos paslaugas teikianti pasaulinė medijų platforma „Teads“ pradeda darbą Lietuvos rinkoje.

Rinkodara
2022.11.10
Išskirtiniai prekių ženklų elementai: ką daryti, kad reklama būtų atpažįstama Premium

Pusė Lietuvoje transliuojamų reklamų yra neatpažįstamos – 49% respondentų, kurie prisimena matę reklamą,...

Rinkodara
2022.11.10
Trečias kartas nemeluoja? Arba: ar 3-ios krizės metu jau sumažinti skaitmeninės rinkodaros kaštus? Verslo tribūna 1

Per pastaruosius 3-ejus metus išmokome valdyti verslą neapibrėžtumo sąlygomis. Nemažiau sudėtinga buvo...

Vadyba
2022.11.09
Skandalingieji „Chazz“ traškučiai: reklama draudžiama, bet ne pats produktas Premium 9

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba, gavusi skundą dėl UAB „Gusania“ šį rudenį pristatytų skandalingųjų...

Rinkodara
2022.11.08
Vartotojų apklausa: laukia Kalėdų ir 2023-aisiais tikisi ne blogesnių metų

Nepaisant šiandieninio neapibrėžtumo, 57% Lietuvos gyventojų viliasi, kad 2023-ieji jiems bus geresni arba...

Rinkodara
2022.11.08
Komunikacija „LinkedIn“: nerašykite kaip teisininkai, tačiau ir čia yra gerųjų pavyzdžių Premium

Tikslinga komunikacija socialiniame tinkle „LinkedIn“ – dar vienas kanalas pasiekti savo tikslinę auditoriją...

Rinkodara
2022.11.02
Rudens komunikacija: nuo prezidentus lenkiančio A. Tapino iki IKEA žingsnio Premium 1

Įsibėgėjant rudeniui, matome prasidedančias rinkimų kampanijas, tad verslui liks mažiau galimybių prasibrauti...

Rinkodara
2022.10.31

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku