Emocijos rimsta, žmonės daugiau laiko skiria maloniems dalykams

Publikuota: 2020-06-13
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

„Žmogaus studijų centro“ ir „Baltijos tyrimų“ Lietuvos emocinio klimato ketvirtoji tyrimo banga, atlikta karantino metu, rodo, kad žmonių emocinė būsena, karantino pradžioje dramatiškai pablogėjusi, iš lėto gerėja.

Pirmoji reprezentatyvi apklausa, atlikta kovo 25-30 dienomis, parodė stiprią pradinę emocinę reakciją į krizę: patiriančių nerimą, lyginant su 2018 m., padaugėjo beveik pustrečio karto, liūdesį – daugiau nei du kartus, pyktį – beveik dvigubai.

Praėjus nuo karantino pradžios daugiau nei dviem mėnesiams (tyrimas atliktas 2020 m. gegužės 19-21 d.), emocijos, karantino sąlygoms švelnėjant, iš lėto rimsta, bet ne visos vienodai. Tolygiai mažėjo patiriančių nerimą, jų sumenko nuo 64,3 iki 41,1%. Patiriančių liūdesį žmonių sumažėjo nuo 46,8 iki 36,9%. Deja, jaučiančių pyktį skaičius beveik nepakito, jo daugiausiai patiria 30-49 metų asmenys.

„Nemažėjantis pyktis rodo, kad turime rimtas socialines priežastis, palaikančias aukštą pykčio lygį. Paradoksali, bet puiki naujiena – per karantiną asmenys išmoko panaudoti atsiradusį laisvesnį laiką maloniems potyriams. Malonumą patyrusių skaičius nuo 47,8 proc. kovo mėnesį šoktelėjo net iki 65,3% gegužės pabaigoje. Tai – stiprus emocinę būseną balansuojantis veiksnys ir puikus pavyzdys, rodantis didžiules žmogaus galimybes prisitaikyti“, – išplatintame pranešime pažymi dr. Gintaras Chomentauskas, „Žmogaus studijų centro“ vadovas.

nuotrauka::1nocrop

Apklausą atlikusios bendrovės „Baltijos tyrimai“ vadovė dr. Rasa Ališauskienė sako, kad po dviejų karantino mėnesių nebelikus daugelio ribojimų, visuomenė grįžta į „kaleidoskopo“ būseną.

„Labiausiai matoma tampa nuostatų ir vertinimų įvairovė, kuri buvo tarsi prislopinta karantino pradžioje. Šiuo metu ryškėja skirtumai tarp atskirų socialinių grupių: požiūris į karantiną, ribojimus, sveikatos klausimus gilina suvokiamus skirtumus tarp „mes“ ir „jie“. Didėjant vertybinei visuomenės fragmentacijai, tikėtina, kad matysime daugiau socialinių konfliktų ir įtampos“, – sako R. Ališauskienė.

„Gjensidige“ generalinis direktorius Marius Jundulas mano, kad rimstančios emocijos rodo visuomenės sugebėjimą prisitaikyti prie naujos realybės.

„Mes kalbame apie tai, kad visuomenė nebebus tokia, kokia buvo iki pandemijos. Ir gyventojai, ir verslas pertvarkė savo gyvenimo būdą taip, kaip pareikalavo aplinkybės – šiandien išmokome gyventi pagal naujas taisykles ir jos mums nebekelia neigiamų jausmų. Esame priėmę tuos apribojimus, kurie tapo privalomi. Be to, gyvenimas po truputį grįžta į laisvesnes vėžes, tai atsispindi ir žmonių emocinėje būsenoje, nes vėl galime bendrauti, išeiti iš namų, nebeliko tokios didelės nežinomybės“, – mano M. Jundulas.

Pasak jo, ženklai, kad Lietuva išvengė didžiulės pandemijos, nuramino ir gyventojus, ir verslą – galimybės vėl atnaujinti savo veiklą, grįžti į darbą suteikė stabilumo ir atnešė daugiau ramybės.

Tyrimas remiasi atliktomis reprezentatyviomis 18-74 m. Lietuvos gyventojų apklausomis gegužės 19-21 d.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Dizaino agentūra „Critical“ turi naują vadovą

Prekių ženklų ir paslaugų dizaino agentūros „Critical“ vadovu tapo vienas jos įkūrėjų, Lietuvos dizaino...

Rinkodara
2020.07.02
Reputacijos laurai: IKEA, „Thermo Fisher“, „Lidl“ ir „Camelia“ Premium 2

Geriausios reputacijos titulą šiemet pelnė IKEA, nuomonės lyderių akyse – „Thermo Fisher Scientific“,...

Rinkodara
2020.07.01
„Luminor“ komunikacijos vadove tapo I. Baltrušaitienė 5

Indrė Baltrušaitienė, neseniai pasitraukusi iš prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovės pareigų, tokias...

Rinkodara
2020.06.29
Kelionių organizatorių įvaizdis – žemyn, prekybininkų – aukštyn Premium 1

Komunikacijos įtakos rodiklio analizė rodo, kad per pandemiją labiausiai krito kelionių organizatorių...

Rinkodara
2020.06.29
„About You“ pasirinko komunikacijos partnerius Baltijos šalyse

Į Lietuvą įžengusi Vokietijos e. platforma „About You“ žiniasklaidos planavimo ir reklamos partneriais...

Rinkodara
2020.06.25
„Hero group“ įsteigė vaizdo komunikacijos agentūrą

Komunikacijos grupė „Hero group“ įsteigė vaizdo komunikacijos agentūrą „CUT! Films“, kuri koncentruosis į...

Rinkodara
2020.06.22
Ar Lietuva gali šalies reklamai išleisti 40 mln. Eur 8

Tiek Vilniaus, tiek ir Lietuvos skaitmeninio matomumo pozicija šiemet pasaulinėse miestų varžybose turėtų...

Rinkodara
2020.06.21
Startuoja virtualus „Kanų liūtų“ festivalis

Didžiausias reklamos ir kūrybingumo festivalis „Kanų liūtai“ („Cannes Lions“) šiemet, kaip ir daugelis...

Rinkodara
2020.06.20
„Lik namie“ kampaniją keičia į „Lik Lietuvoje“ 1

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ su nauja rinkodaros kampanija kviečia visus iš naujo perkurti savo...

Rinkodara
2020.06.20
„Telia Lietuva“ pratęsė sutartį su reklamos agentūra „All Caps“

Telekomunikacijų paslaugas teikiančios bendrovės „Telia Lietuva“ skelbtą taktinės kūrybinės agentūros...

Rinkodara
2020.06.17
Energijos tiekėja „Enefit“ dirbs su „INK agency“ ir „bigNow“

Komunikacijos „INK agency“ ir skaitmeninių paslaugų agentūra „bigNow“ pasirašė metų bendradarbiavimo sutartį...

Rinkodara
2020.06.16
NT vystytoja „Omberg“ pasirinko komunikacijos partnerius

Nekilnojamojo turto vystymo bendrovė „Omberg“ pasirašė metų bendradarbiavimo sutartį su komunikacijos...

Rinkodara
2020.06.16
„Penkių kontinentų“ įmonių grupės komunikacija rūpinsis A. Zubriakovas 8

Technologijų UAB „Penki kontinentai“ įmonių grupės komunikacijos vadovu šiandien pradeda dirbti Aleksandras...

Rinkodara
2020.06.15
COVID-19 krizė apkarpė rinkodaros išlaidas, tačiau sukūrė naujų galimybių

Visame pasaulyje viruso pandemija sukrėtė įmones, koregavo jų biudžetus ir ateities planus. Lietuvoje du...

Rinkodara
2020.06.14
Emocijos rimsta, žmonės daugiau laiko skiria maloniems dalykams

„Žmogaus studijų centro“ ir „Baltijos tyrimų“ Lietuvos emocinio klimato ketvirtoji tyrimo banga, atlikta...

Rinkodara
2020.06.13
Metų komunikacijos agentūra – „Integrity PR“

„PR Impact Awards 2020“ paskelbti geriausi komunikacijos projektai, o Metų agentūra tapo „Integrity PR“,...

Rinkodara
2020.06.12
Eksperimentas per karantiną: komunikacija veiksmingesnė

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ karantino metu atliktas eksperimentas „Tyla pražūtinga“ rodo,...

Rinkodara
2020.06.12
A. Zubriakovas palieka FNTT atstovo viešiesiems ryšiams pareigas

Aleksandras Zubriakovas penktadienį pranešė paliekantis Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) atstovo...

Rinkodara
2020.06.12
Prekybos tinklą „Iki“ palieka komunikacijos vadovė 2

Prekybos tinklą „Iki“ nuo šiandien palieka komunikacijos vadovė Indrė Baltrušaitienė. Šias pareigas ji ėjo...

Rinkodara
2020.06.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus