Seimas pritarė azartinių lošimų reklamos draudimui

Projektą palaikė 73 Seimo nariai, „prieš“ balsavusių nebuvo, vienas susilaikė.
„Žiūrėkime į priklausomybes vienodai. Taip, kaip Seimas ankstesnėse kadencijose uždrausdavo tabako ar alkoholio reklamą – tokia pati priklausomybės forma ir dar net sudėtingesnė yra lošimai“, – prieš balsavimą sakė vienas pagrindinių draudimo iniciatorių Mindaugas Lingė, skelbia lrt.lt.
Praėjusią savaitę šis įstatymo projektas buvo išbrauktas iš Seimo posėdžio darbotvarkės, argumentuojant tuo, kad dar neišspręsti su reklama susiję žiniasklaidos ir sporto finansavimo klausimai.
M. Lingė prieš balsavimą teigė, kad kitų metų Medijų rėmimo fondo biudžete jau yra numatyti papildomi 4 mln. Eur kompensacijoms žiniasklaidai dėl prarastų reklamos pajamų.
Mišrios Seimo narių grupės atstovė Agnė Širinskienė parlamentarus ragino nedalyvauti balsavime teigdama, kad pataisų rengėjai nesilaiko pažadų žiniasklaidai dėl prarastų reklamos pajamų kompensavimo, rašo BNS.
„Panašu, kad dabar, kiek mes skaitome iš asociacijų kreipimųsi, tie pažadėjimai nėra suplanuoti valstybės biudžete“, – Seimo posėdyje kalbėjo A. Širinskienė.
Pataisomis lošimų reklamos draudimas įteisinamas nuo 2025 m. liepos, paliekant išimtis sporto varžyboms ir renginiams, sporto organizacijų bei sporto varžybų transliacijų rėmimui, čia galiotų pereinamasis laikotarpis iki 2028-ųjų sausio 1 dienos.
Parlamentarai taip pat pritarė Seimo Biudžeto ir finansų komiteto siūlymui, kad televizijoje, radijuje ir internete nuo 6 iki 18 valandos būtų galima transliuoti ne daugiau kaip tris lažybų reklamos intarpus po 15 sekundžių per valandą, o nuo 18 iki 24 valandos – ne daugiau kaip du tokius pat intarpus.
Tuo metu interneto žiniasklaidoje skelbiama lažybų reklama be nuorodos į lošimo organizatoriaus svetainę negalėtų būti didesnė nei 20% reklamos ploto nuo 6 iki 18 valandos bei 10% – nuo 18 iki 24 valandos.