2024-10-01 12:16

Baltijos šalyse pradeda veikti nauja lauko reklamos auditorijos matavimo sistema

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Baltijos šalyse pristatyta nauja lauko reklamos auditorijos matavimo sistema „Outdoor Impact 2.0“. Ši sistema leis turėti tikslius, patikimus auditorijos duomenis planuojant lauko reklamos kampanijas.

Lauko reklamos įmonė „JCDecaux“ inicijavo šios sistemos kūrimą, siekdama skaidrinti lauko reklamos rinką ir žiniasklaidos planavimo įmonėms bei prekių ženklams suteikti daugiau aktualių duomenų apie lauko reklamos auditoriją. 

Sprendimą kūrė pasaulinė lauko reklamos auditorijos matavimo ekspertė „Ipsos OOH“, tokius matavimus jau atlikusi 17-oje šalių, įskaitant Švediją, Norvegiją, Prancūziją, Australiją ir Jungtinę Karalystę. Projektui pasitelkta ir tarptautinė tyrimų kompanija „Nielsen IQ“, kuri atliko gyventojų kelionių tyrimą didžiuosiuose miestuose visose trijose Baltijos šalyse. Lietuvoje keliavimo įpročiai įvertinti trijuose pagrindiniuose miestuose – Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje.

„Outdoor Impact 2.0“ sistema apima daugiau nei 5.500 „JCDecaux“ reklamos statinių Baltijos šalyse (tiek statinius stendus, tiek skaitmeninius ekranus).

Pasak Žanetos Fomovos, „JCDecaux Lietuva“ generalinės direktorės, pirmąją „Outdoor Impact“ versiją agentūra pristatė Lietuvoje 2013 m., bendradarbiaudami su „Clear Channel“. 

„Šiemet „Clear Channel“ neprisijungė prie auditorijos matavimo sistemos, tačiau galimybė prisijungti kitiems lauko reklamos dalyviams visose Baltijos šalyse išlieka ir ateityje. Sistema tam atvira, siekiame visos rinkos skaidrumo ir jungtinio industrijos standarto, kaip ir kitose Europos šalyse“, – teigia Ž. Fomova.

Siekiant skaidrumo ir ekspertinių lokalios rinkos žinių, „Outdoor Impact 2.0“ sistemos kūrimui buvo suburtas techninis komitetas, sudarytas iš šešių žiniasklaidos planavimo agentūrų ir prekių ženklų atstovų trijose Baltijos šalyse. Technikos komiteto nariai Lietuvoje – Karolis Spalinskas, „Media House“ strategijų vadovas, Jaroslav Kokoškin, „Telia Lietuva“, medijų planavimo komandos vadovas; Latvijoje – Dr. Linda Saulite, „Dentsu Group Latvia“ generalinė direktorė ir valdybos narė, Dr. Janis Pencis, „Publicis Groupe“  generalinis direktorius ir valdybos narys; ir Estijoje – Katrin Maidla „Initiative Estonia“ strategijų direktorė bei Arno Pae „Swedbank Estonia“ rinkodaros ir pardavimų direktorius. 

„JCDecaux“ teigia, kad toks bendradarbiavimas padėjo pritaikyti metodiką konkretiems Baltijos šalių lauko reklamos rinkos poreikiams.

„Pasaulinės tendencijos rodo, kad lauko reklama yra iš tų žiniasklaidos kanalų, kuriam prognozuojamas nuoseklus augimas. Šią tendenciją matome ir Lietuvoje, prekių ženklai vis daugiau investuoja, kad būtų matomi miestų gatvėse, realiame pasaulyje, kanale, kurio negali išjungti ar užblokuoti. O naujoji matavimo sistema padės reklamos užsakovams efektyviau planuoti lauko reklamos kampanijas“, – teigia Ž. Fomova.

„Outdoor Impact 2.0“ sistema yra matavimo priemonė lauko reklamos poveikiui apskaičiuoti, t. y. ji padeda įvertinti lauko reklamos plokštumų matomumą, auditorijos, pamatysiančios lauko reklamą, dydį, pasiekiamumą ir dažnį.

Šis įrankis sukurtas pasitelkiant keturis esminius veiksnius. Pirmas – tai gyventojų kelionių tyrimas, atliktas nuo 2023 m. lapkričio iki 2024 m. gegužės ir apimantis pagrindinius Baltijos šalių miestus. Antras – tai išsamūs transporto ir kiti mobilumo duomenys apie įvairius eismo tipus. Trečias – lauko reklamos inventoriaus registras ir klasifikacija, t. y. išsami informacija apie klasikinės lauko reklamos plokštumas ir skaitmeninius ekranus. Ketvirtas veiksnys – reklamos matomumo tyrimas, pasitelkus pasaulinės kompanijos „Route“ metodologiją, kuri padės nustatyti lauko reklamos matomumą.

Savo ruožtu reklamos stebėseną Lietuvoje skirtinguose kanaluose, taip pat ir lauko reklamos stenduose, atlieka „Kantar“.

52795
130817
52791