„Password 2023“ – rekordinis dalyvių skaičius, ryškiausi metų perliukai, parama Ukrainai
Daugiausia dalyvių paraiškų pateikta į „Efektyviausios pardavimų skatinimo“, 22 (didelio biudžeto – 12, mažo – 10) ir į „Įvaizdinės rinkodaros kampanijos“ kategoriją, 20 (didelio biudžeto – 9, mažo – 11).
Aktyvi kova virs ir „Efektyviausios viešojo sektoriaus komunikacijos kampanijos“ kategorijoje. Čia pateikta14-a dalyvių paraiškų (didelio biudžeto – 6, mažo – 8).
Efektyviausios įvedimo į rinką produktų ar paslaugų kategorijoje – 5 dalyviai. O mažiausiai pretendentų sulaukė „Prekės ženklo atnaujinimo“ kategorija – čia vos vienas dalyvis.
Džiugina ne tik gausus dalyvių skaičius, bet ir dalyvaujantys stiprūs prekių ženklai: nuo prekybininkų „Iki“, „Lidl“, „Rimi“ ir „Barboros“, telekomunikacijų įmonių „Tele2“, „Bitės“ ir „Telios“, taip pat „Svedbank“ ir Šiaulių banko bei daugybės kitų, mažesnių rinkos dalyvių, kurie per praėjusius metus sužibėjo ne viena ryškia kampanija, tad komisijos nariams teks nemažai įdėti darbo ir skaitant pateiktas paraiškas, ir jas vertinant.
Tarp dalyvių matome ir nemažai kampanijų, kurios buvo darytos stengiantis palaikyti Ukrainą. Tai ir „Radarom“, „Siųsk pinigus kovoti“, „Šiemet vietoj dovanų – aukoju „Blue/Yellow“ ir kt.
.jpg)
Pamokos visiems
Rasa Misiūnaitė, kūrybinės reklamos agentūros „Milk Agency“ strategijų vadovė, „Password“ komisijos narė, kalbėdama apie gausų paraiškų skaičių, teigia, kad kiekybė „Password“ atveju reiškia ir kokybę: kuo daugiau paraiškų turime, tuo daugiau progų visai rinkai pasimokyti iš geriausių kampanijų, pasisemti įkvėpimo būsimiems rinkodaros veiksmams.
„Todėl rekordinis paraiškų kiekis tikrai džiugina. Taip pat džiaugiuosi, kad vis aktyviau į konkursą įsitraukia ir viešasis sektorius, mažiau girdėti prekės ženklai. Nepaisant būsimų rezultatų, noriu padėkoti visiems pildžiusiems paraiškas. Jūs jau padarėte didelį darbą, kuris pats savaime yra labai sveikas pratimas, analizuojant įvykdytas kampanijas, nes įprastai per darbų gausą tam ne visada lieka laiko“, – pažymi R. Misiūnaitė.
Viktorija Skujienė, „Tele2“ prekių ženklo vadovė, „Password“ komisijos narė, akcentuoja, kad pernai, prasidėjus Rusijos karui, kūrėsi daug socialinių iniciatyvų pagelbėt Ukrainai.
„Jos, manyčiau, paskatino ir kitus viešojo sektoriaus dalyvius kalbėti aktualiomis temomis, nes dar kartą parodė, kokią didelę jėgą turi komunikacija. Todėl labai maloniai nustebino viešojo sektoriaus paraiškų kiekis, įdomus priėjimas prie jautrių temų, tikėjimas komunikacijos galia“, – žvelgdama į pateiktas paraiškas, teigia V. Skujienė.
Pasak V. Skujienės, karo akivaizdoje daug verslų lėtino savo veiklą, turėjo persiorientuoti, tad visai nekeista, kad prekių ir paslaugų įvedimo į rinką kategorijoje matome tik vieną paraišką.
„Visose kitose kategorijose matome tuos žaidėjus, kurie ir buvo aktyvūs rinkoje – tiek skatinant pardavimus, tiek komunikuojant įvaizdį“, – pabrėžia V. Skujienė.
Tolesni etapai
Įvertinusi paraiškas, konkurso komisija balandį skelbs kiekvienos kategorijos finalininkus. Jie savo rinkodaros kampanijas pristatys metinėje reklamos ir rinkodaros profesionalų konferencijoje „Password 2023“ gegužės 5 d.
Konferencijoje iš kandidatų bus atrinkti ir apdovanoti kiekvienos kategorijos nugalėtojai, o iš šių bus išrinktas vienas didžiojo prizo laimėtojas.
VŽ primena, kad praėjusiais metais efektyviausia kampanija „Password“ konkurse buvo išrinkta išankstinių keltų bilietų pardavimų skatinimo „DFDS „Seaways“ kampanija, kuri, nepaisant pandemijos apribojimų gniaužtų, padėjo pasiekti rekordinius pardavimus, palyginti su ankstesnių metų periodais.
Vertinant pateiktas kampanijas, didžiausias dėmesys tenka pasiektiems rezultatams (40%), toliau po lygiai balų atitenka likusiems kriterijams: verslo situacija ir tikslai (20%), įžvalga (20%) bei įgyvendinimas (20%).