Sporto klubo reklama įstatymo nepažeidė, bet sukėlė diskusijų

Publikuota: 2019-02-07
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba šiose reklamose neįžvelgė pažeidimų.
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba šiose reklamose neįžvelgė pažeidimų.

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba įvertinusi „Gym Plius“ sporto klubo reklamą, pažeidimų joje nenustatė.

Dėl galimai moteris žeminančios reklamos sausio mėnesį į Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybą kreipėsi ne vienas asmuo. Tarnyba sulaukė ir oficialaus skundo, kuriame buvo teigiama, kad reklama formuoja stereotipus ir diskriminuojančias nuostatas apie moteris.

Tarnyba primena, kad moterų ir vyrų lygių galimybių įstatyme numatyta pareiga užtikrinti, kad reklamoje apie jų teikiamas paslaugas asmenys nebūtų žeminami ir paniekinami dėl savo lyties. Taip pat minėtu įstatymu draudžiama formuoti nuostatas, kad vienos lyties asmenys yra pranašesni už kitos.

Atsižvelgiant į tai, tyrimo metu buvo vertinama, ar „Gym Plius“ reklama formuojamos visuomenės nuostatos, kad moterys yra vertinamos menkiau negu vyrai. Tyrimo eigoje paaiškėjus, kad sporto klubo reklamos kampaniją sudaro ne viena reklama, dėl kurios buvo kreiptasi (nuotrauka žemiau), bet trys – buvo įvertintas visas trijų reklamų ciklas.

nuotrauka::1left

Tyrimo metu buvo vertinama, ar tikslui pasiekti buvo pasirinktos teisingos priemonės, t. y. tinkama vaizdo medžiaga ir rašytinės reklamos žinutės.

Konstatuota, kad faktas, jog reklamose vaizduojamos tik specifinės kūno vietos, pavyzdžiui moteriški sėdmenys, bet ne kitos fiziškai išlavintos kūno vietos, formuoja stereotipus apie jauno, liekno, seksualaus kūno standartų pranašumą.

Vis dėlto, kadangi reklamose vaizduojami abiejų lyčių atstovai vienodai, tarnyba nusprendė, kad nėra pagrindo konstatuoti faktą, kad moters kūno dalių arba vyro kūno dalių vaizdavimu yra formuojamos visuomenės nuostatos, jog būtent viena lytis yra pranašesnė už kitą.

Pasak Tarnybos, tai buvo esminis faktorius, lėmęs vertinimą, kad šios reklamos įstatymų nuostatų nepažeidžia. 

Tiesa, tyrimo metu kilo klausimų dėl sporto klubo pasirinkto būdo vaizduoti žmogaus kūną jį sudaiktinant, kai išskiriamos tik tam tikros kūno dalys (nevaizduojant asmens veido ir kūno vientisumo).

Tendencingas atskirų kūno dalių tarsi objektų vaizdavimas gali žeminti tiek moterų, tiek vyrų orumą, nes tokiu būdu pažeidžiamas žmogaus vientisumas, rašoma tarnybos išplatintame pranešime.

Pasak Lygių galimybių kontrolierės Agnetos Skardžiuvienės, LR Konstitucijoje numatyta pareiga žmogaus orumą užtikrinti ir ginti, todėl šioje situacijoje būtų vertinga atlikti reklamų vertinimą dėl jų etiškumo ir atitikties Lietuvos reklamos etikos kodekse numatytam reklamos padorumo principui. Tokį reklamų vertinimą anksčiau Lietuvoje atlikdavo reklamos savitvarkos institucija „Reklamos biuras“. Tarnybos žiniomis, biuras šiuo metu nėra aktyvus, todėl tarnyba žada imtis iniciatyvos užtikrinti, kad atsirastų kita institucija, kuri galėtų šią funkciją atlikti.

Ponia Skardžiuvienė priduria, kad turime būti dėmesingi, kaip vaizduojame moteris ir vyrus, kad tai neformuotų juos žeminančių nuostatų.

„Apmaudu, kad esame taip įpratę matyti seksualizuotus ir apnuogintus moterų kūnus ir atitinkamas žinutes įvairiose reklamose, filmuose, muzikiniuose klipuose ir pan., kad to nebegalime išvengti net ir turėdami kilnius siekius, tokius kaip paskatinti sveiką gyvenimo būdą. Esame atsakingi už tai, ką iš viso to išmoksta mūsų vaikai, kaip tai priima suaugusieji. Mano palinkėjimas būtų stiprinti kitokio pobūdžio įvaizdį apie moteris – vertinti jas pagal jų gebėjimus, susijusius su intelektinėmis savybėmis, talentu, pasiekimais sporte ir pan.“, – Tarnybos išplatintame pranešime pažymi p. Skardžiuvienė.

Savo ruožtu sporto klubo vadovai Tarnybai aiškino, kad reklamų tikslas buvo paskatinti žmones sportuoti: prasidėjus naujiems metams žmonės sau dažnai pažada, jog šiemet tikrai pradės sportuoti. Tačiau tokie „naujametiniai pažadai“ dažnai taip ir lieka neištesėti, kadangi surandama vis naujų pasiteisinimų (pvz. „sportuosiu nuo kito mėnesio“, ir pan.). Todėl ir buvo nuspręsta draugiškai pašiepti populiarius žmonių „pasiteisinimus“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Verslo žinių“ antagonistai vilioja į kriptovaliutų pasaulį 4

„Verslo žinios“ įspėja apie pastaruoju metu padažnėjusius sukčių bandymus, pasitelkiant leidinio vizualinius...

Rinkos
15:40
Paskelbti gražiausi lietuviški įmonių pavadinimai: nuo „Pirmo blyno“ iki „Baltos varnos“ 1

Vasario 20-ąją, minint Tarptautinę gimtosios kalbos dieną, Valstybinė kalbos komisija paskelbė 18-os pernai...

Laisvalaikis
2019.02.20
Metų rinkodaros vadovo rinkimai – finišo tiesiojoje 3

Lietuvos marketingo asociacija LiMA penktą kartą rengia „Metų CMO“ rinkimus. Nugalėtojas bus paskelbtas ir...

Rinkodara
2019.02.20
Politikų reklama: didžioji kova Vilniuje ir uostamiestyje, arba Tuščių idėjų burbulas Premium 1

Didžiausi pinigai savivaldybių rinkimų kampanijoms bus išleisti tuose miestuose, kuriuose nėra aiškių...

Rinkodara
2019.02.20
Kaip bus saugomi prekės ženklai, jei „Brexit“ susitarimo nebus Premium

Europos Sąjungos (ES) prekės ženklai, įgyti iki Jungtinės Karalystės (JK) išstojimo iš Bendrijos, turėtų būti...

Prekyba
2019.02.19
„Elektromarkt.lt“ reklama klaidino vartotojus 2

Konkurencijos taryba nustatė, kad svetainėje „www.elektromarkt.lt“ skleistos reklamos apie tam tikroms...

Rinkodara
2019.02.19
„Gintarinė vaistinė“ kaltina „alfa.lt“ reketu dėl reklamos, portalas mato norą užtildyti 27

Vaistinių tinklas „Gintarinė vaistinė“ apkaltino naujienų portalą „alfa.lt“ ir jį valdančios įmonės...

Rinkodara
2019.02.19
„Žalgirio“ verslo klubas – verslo plėtros galimybėms atrasti Verslo tribūna 7

Kauno „Žalgirio“ krepšinio klubas be emocingų rungtynių nuo šiol turi dar vieną ypatingą pasiūlymą...

Rinkodara
2019.02.19
„Bitė Lietuva“ turi naują prekės ženklo komunikacijos vadovę 4

Telekomunikacijos bendrovės „Bitė Lietuva“ prekės ženklo komunikacijai vadovaus Ieva Talaikienė.

Rinkodara
2019.02.18
Teismas triskart sumažino baudą „Init“ 1

Teismas triskart, iki 50.000 Eur, sumažino Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) bendrovei „Init“...

Rinkodara
2019.02.18
Provokacija reklamoje: „Iki“ naujasis ženklas su aliuzija į „Lidl“ ir „Maximą“ Premium 2

Šiemet „Iki“ papildė savo privačių prekės ženklų krepšelį nauju prekės ženklu „Clever“. Akylesniems...

Rinkodara
2019.02.18
Reklamos gamybos „Spektrus EU“ planuoja investicijas ir plėtrą

Reklamines iškabas gaminanti Lietuvos kapitalo bendrovė „Spektrus EU“ šiemet į plėtrą investuos 1 mln. Eur.

Rinkodara
2019.02.18
Klysta tie, kurie į pasaulį žiūri per „Excel‘io“ lentelę 6

Nereikia aukoti efektyvumo vardan kūrybos, arba atvirkščiai. Rinkodaros kampanijos efektyvumas visų pirma...

Rinkodara
2019.02.17
Vasario 16–ajai – išradingi verslo sveikinimai Lietuvai 2

Lietuvos Valstybės atkūrimo dieną išradingai pažymi ir gyventojai, ir verslas. Vienos bendrovės pasirūpina...

Rinkodara
2019.02.16
„Login“ organizatoriai diskriminavo vyrus 6

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nusprendė, kad technologijų ir inovacijų festivalio „Login“ nemokamų...

Rinkodara
2019.02.15
700–jam Vilniaus gimtadieniui – jubiliejinis logotipas

700-ojo Vilniaus gimtadienio, kurį miestas švęs 2023 m., logotipo koncepcijos konkurse varžėsi 75 dalyviai.

Rinkodara
2019.02.15
Kaip išlaikyti balansą tarp efektyvumo ir kūrybiškumo 1

Dažnai reklamos efektyvumo apdovanojimuose ant pakylos matome tuos prekių ženklus, kurių kampanijose...

Rinkodara
2019.02.14
Dar viena kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ ir „Facebook“ 4

Europos Parlamentas ir ES Taryba pasiekė preliminarų susitarimą dėl autorių teisių internete, kuris suteiks...

Rinkodara
2019.02.14
Lietuvoje daugiausia ženklų registravo „TV Play Baltics“, užsienyje – „Franmax“ Premium

Lietuvoje šiek tiek sulėtėjo naujų prekių ženklų ir patentų registracija, tačiau išaugo dizaino sprendimų...

Prekyba
2019.02.13
Aštuonios iš 9 RSVA narių atitinka visus veiklos kokybės standartus 2

Lietuvos ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) įdiegto veiklos kokybės standarto sertifikatai šiemet...

Rinkodara
2019.02.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau