2018-06-24 21:15

Kas lemia vartotojo pasirinkimą prie parduotuvių lentynos

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Nors vartotojai teigia, kad jiems svarbu didelis pasirinkimas, skonis, kokybė ir pakuotė, vis tik didžiausią įtaką, koks produktas atsidurs prekių krepšelyje, lemia nuolaida, nors tik mažesnė dalis vartotojų apsipirkę tai pripažįsta.

Tokias išvadas pateikia KOG rinkodaros institutas, neseniai atlikęs vartotojų apsipirkimo neurorinkodaros tyrimą su akių sekimo įranga. Tyrime dalyvavusių žmonių, nuolatinių vieno didžiųjų tinklų pirkėjų, buvo prašoma atlikti kasdienį apsipirkimą ir papildomai įsigyti sulčių.

„Tokie tyrimai padeda suprasti, kokia vieta lentynoje yra labiau matoma, pastebima pirkėjų, kaip jie natūraliai elgiasi parduotuvėje. Jei apie elgseną žmogaus klausiame, kai jis apsiperka, jis nebūtinai sako tiesą. Šiuo atveju matome natūralią elgseną. Akys nemeluoja“, – nusišypso Eleonora Šeimienė, KOG rinkodaros instituto vadovė.

Eleonora Šeimienė, KOG rinkodaros instituto vadovė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Didžiausias pirkėjų dėmesys, renkantis sultis, krypo į lentynos vidurį, žvilgsnis užkliuvo už ryškesnių pakuočių, trečdalis pirkėjų ėmė prekes iš lentynos ir jas apžiūrinėjo detaliau.

„Labiausiai pastebėti sulčių prekių ženklai buvo: „Cido“ – 95%, „Elmenhoster“ – 90%, „Granini“ – 85%, „Tymbark“ – 85%, ABC ir „Cappy“ – po 80%. Tačiau pagal žiūrėtą laiką labiausiai pastebėti ženklai išsidėstė kiek kitaip: „Cido“ (24%), „Elmenhorster“ (21%), „Tymbark“ (10%)“, – lygina p. Šeimienė.

„Cido“ ir „Elmenhorster“, tikėtina, sulaukė daugiausia dėmesio todėl, kad abiem prekių ženklams buvo taikomos nuolaidos. Tyrimo metu net 17 „Cido“ prekių pozicijų buvo galima įsigyti pigiau, „Elmenhorster“ – tik 10, „Tymbark“ – 5.

„Regis, pasirinkimui didžiausią įtaką padarė nuolaida, nes 80% nupirktų sulčių prekių ženklų buvo taikoma akcija. Juokingiausia, kad apsipirkę tik trečdalis teigė, kad pasirinkimą nulėmė akcija, o pusė tyrimo dalyvių nurodė, kad teikė pirmumą skoniui, prekių ženklui ar abiem aspektams“, – kalba p. Šeimienė.

Plačiau apie ilgiausią ir trumpiausią kelionę, apie tai, kuriuos produktus renkamės ilgiausiai skaitykite čia.

52795
130817
52791