Kas lemia vartotojo pasirinkimą prie parduotuvių lentynos

Publikuota: 2018-06-24
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Nors vartotojai teigia, kad jiems svarbu didelis pasirinkimas, skonis, kokybė ir pakuotė, vis tik didžiausią įtaką, koks produktas atsidurs prekių krepšelyje, lemia nuolaida, nors tik mažesnė dalis vartotojų apsipirkę tai pripažįsta.

Tokias išvadas pateikia KOG rinkodaros institutas, neseniai atlikęs vartotojų apsipirkimo neurorinkodaros tyrimą su akių sekimo įranga. Tyrime dalyvavusių žmonių, nuolatinių vieno didžiųjų tinklų pirkėjų, buvo prašoma atlikti kasdienį apsipirkimą ir papildomai įsigyti sulčių.

„Tokie tyrimai padeda suprasti, kokia vieta lentynoje yra labiau matoma, pastebima pirkėjų, kaip jie natūraliai elgiasi parduotuvėje. Jei apie elgseną žmogaus klausiame, kai jis apsiperka, jis nebūtinai sako tiesą. Šiuo atveju matome natūralią elgseną. Akys nemeluoja“, – nusišypso Eleonora Šeimienė, KOG rinkodaros instituto vadovė.

nuotrauka::1left

Didžiausias pirkėjų dėmesys, renkantis sultis, krypo į lentynos vidurį, žvilgsnis užkliuvo už ryškesnių pakuočių, trečdalis pirkėjų ėmė prekes iš lentynos ir jas apžiūrinėjo detaliau.

„Labiausiai pastebėti sulčių prekių ženklai buvo: „Cido“ – 95%, „Elmenhoster“ – 90%, „Granini“ – 85%, „Tymbark“ – 85%, ABC ir „Cappy“ – po 80%. Tačiau pagal žiūrėtą laiką labiausiai pastebėti ženklai išsidėstė kiek kitaip: „Cido“ (24%), „Elmenhorster“ (21%), „Tymbark“ (10%)“, – lygina p. Šeimienė.

„Cido“ ir „Elmenhorster“, tikėtina, sulaukė daugiausia dėmesio todėl, kad abiem prekių ženklams buvo taikomos nuolaidos. Tyrimo metu net 17 „Cido“ prekių pozicijų buvo galima įsigyti pigiau, „Elmenhorster“ – tik 10, „Tymbark“ – 5.

„Regis, pasirinkimui didžiausią įtaką padarė nuolaida, nes 80% nupirktų sulčių prekių ženklų buvo taikoma akcija. Juokingiausia, kad apsipirkę tik trečdalis teigė, kad pasirinkimą nulėmė akcija, o pusė tyrimo dalyvių nurodė, kad teikė pirmumą skoniui, prekių ženklui ar abiem aspektams“, – kalba p. Šeimienė.

Plačiau apie ilgiausią ir trumpiausią kelionę, apie tai, kuriuos produktus renkamės ilgiausiai skaitykite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Bitė Lietuva“ ir „Tele2“ baigė ginčą dėl reklamos

Telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ ir „Bitė Lietuva“ ginčą dėl pastarosios prekės ženklo „Labas“ reklamos...

Rinkodara
13:39
Vandens „Tichė“ reklamoje – pagražinti ir neleistini teiginiai

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba atliko tyrimą dėl UAB „Baltijos mineralinių vandenų kompanija“...

Rinkodara
10:12
„Sem.lt“ keičia pavadimą ir orientuosis į startuolius 4

Skaitmeninės rinkodaros agentūra „Sem.lt“ nuo šiol dirbs su „Evolvery“ prekės ženklu. Kartu bendrovė keičia...

Rinkodara
2018.09.19
„Lytagrai“ pateiktas ieškinys – įtraukta į JAV ir Baltarusijos bendrovių ginčą Premium 11

Už neteisėtą „Belarus“ ir MTZ prekės ženklų naudojimą AB „Lytagra“ pateiktas 14.000 Eur ieškinys – tiek...

Pramonė
2018.09.19
Tarp savaitės reklamų – žvilgsnis į būsimą MO muziejų

Tarp naujausių klipų – reklamos agentūros „New!“ darbas būsimajam MO muziejui, augintinių draudimas su „If“...

Rinkodara
2018.09.18
„NDX energija“ keičia pavadinimą 4

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojama investicijų bendrovė „NDX energija“, valdanti...

Rinkodara
2018.09.18
Tarnybų atstovai siūlo palikti išimtį LRT perkant programas

Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) bei Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) atstovai siūlo palikti galiojančią...

Rinkodara
2018.09.18
Žurnaluose – Dainos Žemaitytės ir Agnės Jagelavičiūtės pareigų pokyčiai 4

VŽ žiniomis, prie naujosios „L‘Officiel Mada“ komandos netrukus prisijungs Agnė Jagelavičiūtė, mados žurnalo...

Rinkodara
2018.09.17
Prekybininkų karus pakeitė „Tele2“ ir „Telios“ duetas Premium

Rudens pradžios tendencijos svarbios ir dėl auditorijos besikaunantiems televizijos kanalams, ir reklamos...

Rinkodara
2018.09.17
Keičiasi žurnalo „L‘Officiel Mada“ Lietuvoje leidėjai ir komanda 1

Žurnalo „L‘Officiel Mada“ leidybos teises iš VŠĮ „Mados akademija“ įsigijo vienas iš žurnalų IQ, „IQ Life“,...

Rinkodara
2018.09.17
„Panorama“ pasiūlė lojalumo programą B2B Premium 2

Vilniaus prekybos ir laisvalaikio centras „Panorama“ biurų plėtrą gretimuose sklypuose ir Konstitucijos...

Investicijos į vartotojo patirtį – ginklas konkurencinėje kovoje

Pridėtinės vertės kūrimas, vartotojo patirties gerinimas verslams tampa vis svarbesniu aspektu, padedančiu...

Rinkodara
2018.09.16
„Nissan“ pasirinko tenisininkę Osaka

Atvirojo JAV teniso čempionato („US Open“) moterų vienetų varžybų nugalėtoja Niujorke tapusi japonė Naomi...

VPT ragina nutraukti sutartį su skandalą sukėlusiais Klaipėdos ženklo kūrėjais 3

Viešųjų pirkimų tarnyba, atlikusi Klaipėdos savivaldybės miesto ženklo atnaujinimo paslaugų pirkimo...

Rinkodara
2018.09.14
Prekybininkai – ir su naujais rinkodaros vadovais, ir su kuklesniais biudžetais Premium

Didieji prekybininkai šiemet po įspūdingo pernykščio komunikacijos ir reklamos šuolio demonstruoja gerokai...

Rinkodara
2018.09.13
„Viaplay“ naujas vardas – „TVPlay Premium“ 2

Mokamų vaizdo transliacijų internetu platforma „Viaplay“ pakeitė pavadinimą į „TVPlay Premium“.

Rinkodara
2018.09.13
Restoranų tinklas „Forto dvaras“ keičia pavadinimą 2

Lietuviškų patiekalų restoranai „Forto dvaras“ pakeitė pavadinimą ir tapo „Etno dvaru“. Kartu buvo...

Rinkodara
2018.09.13
Prekybos centrų lyderiai: plotai auga, prekės ženklų portfeliai pučiasi Premium

Geriausius prekybinius plotus didžiuosiuose Vilniaus prekybos centruose valdo strateginiai nuomininkai, be...

Lietuvių startuolis susikirto su vokiečių draudimo ir finansų milžine Premium 1

Lietuvos finansinių technologijų startuolis „ORCA Alliance“ įsivėlė į teisinį ginčą dėl prekės ženklo su...

Rinkos
2018.09.12
Jungtinės Karalystės lietuviams – žurnalas „Žmonės UK“ 3

Žurnalas „Žmonės“ plečiasi į Jungtinę Karalystę – šį ketvirtadienį čia gyvenančius lietuvius pasieks pirmasis...

Rinkodara
2018.09.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau