Lietuvoje nebesireklamuoja, užsienyje investicijas dvigubina

Publikuota: 2018-03-25
Algirdas Čiburys, „MV Group production“ generalinis direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Algirdas Čiburys, „MV Group production“ generalinis direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Nuo šių metų pradžios Lietuvoje uždraudus alkoholio reklamą, verslai rinkodaros investicijas didina užsienio rinkose ir ieško kitų sprendimų, kaip kompensuoti praradimus Lietuvoje.

Pasak Algirdo Čiburio, „MV Group Production“, kuriai priklauso trys alkoholinių gėrimų gamyklos „Stumbras“, „Alita“ ir „Anykščių vynas“, generalinio direktoriaus, jau kelerius pastaruosius metus Lietuvos gėrimų rinką lydi nauji suvaržymai, pradedant didėjusiais akcizais ir baigiant pastaruoju reklamos draudimu.

„Susitaikėme su tuo ir jei eksportas mums kurį laiką buvo svarbus prioritetas, šie metai yra laikotarpis, kai tas prioritetas tapo gyvybiškai svarbus įmonei, – kalba p. Čiburys. – Jau seniai deklaravome, kad norime eksportą padidinti iki 40% visos bendrovės apyvartos. Link to sėkmingai einame, šiuo metu ši dalis siekia apie 25%“. Iki šių metų didžioji bendrovės rinkodaros biudžeto dalis tekdavo Lietuvos rinkai, dabar ji susitraukė beveik iki nulio.

„Tai lemia ne tik reklamos apribojimai, bet ir metai iš metų besitraukiantis alkoholio vartojimas šalyje, emigracijos mastai, o kai įsigaliojo reklamos draudimai, ieškome galimybių, kur tas lėšas investuoti kitur, ir čia, deja, Lietuvos žiniasklaida pralaimi, nes tuos pinigus šiandien skiriame užsienio reklamos tinklams ir kitų šalių leidėjams,“ – teigia p. Čiburys.

Jis skaičiuoja, kad šiemet, palyginti su praėjusiais metais, jų investicijos į rinkodarą užsienyje dvigubėja, o lyginant su užpernai – trigubėja. 2019–2020 m. pagal šiandieninius bendrovės planus bendrovės investicijos į valdomų prekių ženklų rinkodarą užsienyje kasmet augs maždaug po 30%.

„Tad nieko nuostabaus, kad išaugus komunikacijos ir rinkodaros mastui užsienio portaluose, kartais mūsų žinutes pamato ir juose besilankantys lietuviai. Mes su savo reklamą nukreipiame į užsienio rinkas. Ieškome išeičių ir stengiamės užsienyje bent kažkiek amortizuoti praradimus Lietuvoje“, – pabrėžia p. Čiburys. Pašnekovas skaičiuoja, kad pernai Lietuvoje alkoholinių gėrimų rinka nukrito 10–15%, labiausiai tai lėmė akcizų augimas ir akcijų draudimai.

„Šiemet prisideda ir reklamos draudimai, prekybos laiko ribojimai, tad turbūt rinka kris ne mažiau nei pernai. Kita vertus, tebelieka didelis klausimas, ar bus pasiekti valdžios užsibrėžti kilnūs tikslai, – realiai vartojimas taip sparčiai nekrinta, nes nemaža dalis vartotojų apsipirkti važiuoja į kaimynų rinkas, dalis turbūt tenka ir juodajai rinkai“, – padėtį komentuoja „MV Group Production“ vadovas.

Rinkos ekspertai, paklausti, ar lietuviškieji alkoholio prekių ženklai, planuodami savo reklamos kampanijas užsienio portaluose, bent iš dalies taikosi ir į Lietuvos vartotojus, padėtį vertina nevienareikšmiškai ir pabrėžia, kad šiuo metu ir matome tai, apie ką garsiai buvo kalbėta prieš alkoholio reklamos draudimų įvedimą. Sukontroliuoti iki galo skaitmeninę erdvę, neturinčią sienų, yra beveik neįmanoma.

Plačiau apie ekspertų vertinimus skaitykite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Login“ organizatoriai diskriminavo vyrus 5

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nusprendė, kad technologijų ir inovacijų festivalio „Login“ nemokamų...

Rinkodara
2019.02.15
700–jam Vilniaus gimtadieniui – jubiliejinis logotipas

700-ojo Vilniaus gimtadienio, kurį miestas švęs 2023 m., logotipo koncepcijos konkurse varžėsi 75 dalyviai.

Rinkodara
2019.02.15
Kaip išlaikyti balansą tarp efektyvumo ir kūrybiškumo 1

Dažnai reklamos efektyvumo apdovanojimuose ant pakylos matome tuos prekių ženklus, kurių kampanijose...

Rinkodara
2019.02.14
Dar viena kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ ir „Facebook“ 4

Europos Parlamentas ir ES Taryba pasiekė preliminarų susitarimą dėl autorių teisių internete, kuris suteiks...

Rinkodara
2019.02.14
Lietuvoje daugiausia ženklų registravo „TV Play Baltics“, užsienyje – „Franmax“ Premium

Lietuvoje šiek tiek sulėtėjo naujų prekių ženklų ir patentų registracija, tačiau išaugo dizaino sprendimų...

Prekyba
2019.02.13
Aštuonios iš 9 RSVA narių atitinka visus veiklos kokybės standartus 2

Lietuvos ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) įdiegto veiklos kokybės standarto sertifikatai šiemet...

Rinkodara
2019.02.12
„Maximos“ šventinės reklamos nukarūnavo „Tele2“ Premium

Šalia jau ilgą laiką besitęsiančio „Tele2“ prekės ženklo dominavimo pastebimiausių reklamų dešimtuke 2018 m.

Rinkodara
2019.02.12
Komunikacijos agentūros „Maniakai“ vadovu tapo M. Janulionis 4

Komunikacijos ir konsultacijų agentūros „Maniakai“ vadovu nuo šių metų vasario 1 d. tapo Mindaugas...

Rinkodara
2019.02.12
Naujų rinkodaros ir komunikacijos konkursų lietus tęsiasi Premium 1

2018 m. paskutinysis metų ketvirtis išsiskyrė rinkodaros ir žiniasklaidos planavimo paslaugų pirkimo konkursų...

Rinkodara
2019.02.12
Verslo idėją parsivežė iš JAV: lietuviai nustemba, bet valgomas puokštes perka Premium

Į nematytą produktą pirkėjai žiūri atsargiai, todėl UAB „Vaisiai ir šokoladas“ pasirinko kiek neįprastą...

Gazelė
2019.02.11
Didžioji dalis sulaikytų prekių – smulkios siuntos iš Kinijos Premium

Ne tik prekybininkai, bet ir privatūs asmenys gali sulaukti neigiamų padarinių, nustačius, kad užsakyta ir...

Prekyba
2019.02.11
Vilniaus konfliktas su baru dėl lauko tualetų kol kas – be laimėtojų 3

Vilniaus savivaldybės ginčas su vienu sostinės baru dėl greta pastatytų lauko tualetų kol kas – be laimėtojų:...

Prekyba
2019.02.10
Vilniaus universitetas keičia savo veidą 6

Vilniaus universitetas startavo su nauja komunikacijos kampanija, kurioje bando kalbėti ne tradiciniais...

Rinkodara
2019.02.10
„Vilniaus pergalės“ patirtis: svarbu išdrįsti išeiti iš komforto zonos Premium 10

Saldumynų gamintoja „Vilniaus pergalė“ nuėjo ilgą bandymų kelią jungdama ir vėl atskirdama įmonės rinkodaros...

Rinkodara
2019.02.08
Kritikos strėlės viešiesiems pirkimams: formalus požiūris ar polinkis į „draugystę“ 14

Neseniai Prezidentė teikė siūlymą Viešųjų pirkimų įstatymų pataisoms, uždrausiančioms politinio pasitikėjimo...

Rinkodara
2019.02.07
6 kartus pažeidimai fiksuoti „Respublikos leidiniuose“, 2 – „Lietuvos ryto“ TV

Per praėjusius metus Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba gavo rekordiškai daug skundų – net 321. Lyginant...

Rinkodara
2019.02.07
Sporto klubo reklama įstatymo nepažeidė, bet sukėlė diskusijų 10

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba įvertinusi „Gym Plius“ sporto klubo reklamą, pažeidimų joje nenustatė.

Rinkodara
2019.02.07
„Maxima“ ir „Lidl“ traukia lietuviškumo kortą, „Iki“ – priešingai Premium 15

Prekybos tinklai „Maxima“ ir „Lidl“ pastaruoju metu tarsi sutartinai sustiprino lietuviškumo liniją...

Prekyba
2019.02.06
Dramatiškų pokyčių pasekmė: „Amazon“ vadovas pakeitė požiūrį į reklamą Premium

JAV prekybos milžinė „Amazon“ per 2018 m. investicijas į reklamą padidino 72,5%, tai didžiausias šuolis tarp...

Rinkodara
2019.02.05
„Aprangos“ grupė pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Mažmeninės prekybos drabužiais lyderė Baltijos šalyse „Aprangos“ grupės skelbtą skaitmeninės komunikacijos...

Rinkodara
2019.02.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau