Lietuvoje nebesireklamuoja, užsienyje investicijas dvigubina

Publikuota: 2018-03-25
Algirdas Čiburys, „MV Group production“ generalinis direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Algirdas Čiburys, „MV Group production“ generalinis direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Nuo šių metų pradžios Lietuvoje uždraudus alkoholio reklamą, verslai rinkodaros investicijas didina užsienio rinkose ir ieško kitų sprendimų, kaip kompensuoti praradimus Lietuvoje.

Pasak Algirdo Čiburio, „MV Group Production“, kuriai priklauso trys alkoholinių gėrimų gamyklos „Stumbras“, „Alita“ ir „Anykščių vynas“, generalinio direktoriaus, jau kelerius pastaruosius metus Lietuvos gėrimų rinką lydi nauji suvaržymai, pradedant didėjusiais akcizais ir baigiant pastaruoju reklamos draudimu.

„Susitaikėme su tuo ir jei eksportas mums kurį laiką buvo svarbus prioritetas, šie metai yra laikotarpis, kai tas prioritetas tapo gyvybiškai svarbus įmonei, – kalba p. Čiburys. – Jau seniai deklaravome, kad norime eksportą padidinti iki 40% visos bendrovės apyvartos. Link to sėkmingai einame, šiuo metu ši dalis siekia apie 25%“. Iki šių metų didžioji bendrovės rinkodaros biudžeto dalis tekdavo Lietuvos rinkai, dabar ji susitraukė beveik iki nulio.

„Tai lemia ne tik reklamos apribojimai, bet ir metai iš metų besitraukiantis alkoholio vartojimas šalyje, emigracijos mastai, o kai įsigaliojo reklamos draudimai, ieškome galimybių, kur tas lėšas investuoti kitur, ir čia, deja, Lietuvos žiniasklaida pralaimi, nes tuos pinigus šiandien skiriame užsienio reklamos tinklams ir kitų šalių leidėjams,“ – teigia p. Čiburys.

Jis skaičiuoja, kad šiemet, palyginti su praėjusiais metais, jų investicijos į rinkodarą užsienyje dvigubėja, o lyginant su užpernai – trigubėja. 2019–2020 m. pagal šiandieninius bendrovės planus bendrovės investicijos į valdomų prekių ženklų rinkodarą užsienyje kasmet augs maždaug po 30%.

„Tad nieko nuostabaus, kad išaugus komunikacijos ir rinkodaros mastui užsienio portaluose, kartais mūsų žinutes pamato ir juose besilankantys lietuviai. Mes su savo reklamą nukreipiame į užsienio rinkas. Ieškome išeičių ir stengiamės užsienyje bent kažkiek amortizuoti praradimus Lietuvoje“, – pabrėžia p. Čiburys. Pašnekovas skaičiuoja, kad pernai Lietuvoje alkoholinių gėrimų rinka nukrito 10–15%, labiausiai tai lėmė akcizų augimas ir akcijų draudimai.

„Šiemet prisideda ir reklamos draudimai, prekybos laiko ribojimai, tad turbūt rinka kris ne mažiau nei pernai. Kita vertus, tebelieka didelis klausimas, ar bus pasiekti valdžios užsibrėžti kilnūs tikslai, – realiai vartojimas taip sparčiai nekrinta, nes nemaža dalis vartotojų apsipirkti važiuoja į kaimynų rinkas, dalis turbūt tenka ir juodajai rinkai“, – padėtį komentuoja „MV Group Production“ vadovas.

Rinkos ekspertai, paklausti, ar lietuviškieji alkoholio prekių ženklai, planuodami savo reklamos kampanijas užsienio portaluose, bent iš dalies taikosi ir į Lietuvos vartotojus, padėtį vertina nevienareikšmiškai ir pabrėžia, kad šiuo metu ir matome tai, apie ką garsiai buvo kalbėta prieš alkoholio reklamos draudimų įvedimą. Sukontroliuoti iki galo skaitmeninę erdvę, neturinčią sienų, yra beveik neįmanoma.

Plačiau apie ekspertų vertinimus skaitykite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Tarp naujausių reklamų – puokštė pavasarinių klipų

Tarp naujausių savaitės reklamų – ryškus projekto „Gražinti verta“ klipas (agentūra „vipcommunications,...

Rinkodara
2018.04.24
Vadovų komunikacija: dažniausiai kalba Kristina Meidė, efektyviausiai – Dovilė Grigienė Premium 4

Vertinant įmonių vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per 2017 m. buvo cituojama Kristina Meidė,...

Rinkodara
2018.04.24
Nelieka trijų „BIOK laboratorijos“ prekių ženklų 27

Kosmetikos gamintoja „BIOK laboratorija“ vietoj trijų prekės ženklų „Rasa“, „Aras“ ir „Biok dermatology“...

Rinkodara
2018.04.24
Naujas investuotojas: į Kauną atėjo Olandijos programinės įrangos kūrėja

Olandijos  duomenų valdymo sistemų kūrėja „Hyarchis“ įsikūrė Kaune ir pradeda samdyti darbuotojus.

Technologijos
2018.04.24
„Unboxed“ žada atverti „Facebook“ piniginę Premium 2

Lietuvos ir JAV bendrovė „Unboxed“, jungianti mažuosius nuomonės formuotojus socialiniuose tinkluose, nuo...

Rinkodara
2018.04.24
Leidėjai nepaliauja kovoti su blokuojančiais reklamą internete 11

Vokietijos Aukščiausiasis teismas atmetė ieškinį, kuriuo buvo siekiama apriboti „AdBlock Plus“ įskiepio,...

Rinkodara
2018.04.23
Vilniaus „Akropolį“ atnaujins už 14 mln. Eur Premium 1

Nuo 2019 m. sausio iki rugsėjo Vilniaus „Akropolyje“ bus atnaujinta daugiau nei 40.000 kv. m prekybai,...

Prasideda darbų registracija į kūrybiškumo festivalį „Adrenalinas“

Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija KOMAA šešioliktą pavasarį kviečia dalyvauti lietuviškos reklamos...

Rinkodara
2018.04.23
3 perkamiausi ir geriausi vartotojų įvertinti produktai 2017 m. 4

Sėkmingiausias 2017 m. parduotuvių lentynose pasirodęs naujas greito vartojimo produktas Lietuvoje –...

Rinkodara
2018.04.22
„Idea prima“ pajamos augo 46% 1

Komunikacijos paslaugas teikiančios UAB „Idea prima“ bendros pajamos 2017 m. išaugo 46%, iki 1,53 mln. Eur, o...

Rinkodara
2018.04.20
Baltarusijos žaidimų televizija Lietuvos biurui paskelbė bankrotą Premium

Ambicingus planus Lietuvoje brėžusi Baltarusijos vaizdo žaidimų turnyrų ir televizijos bendrovė  „Game Show...

Technologijos
2018.04.20
Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą

Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą – draudimo paslaugų tarpininkai negalės teigti, kad jie yra...

Rinkodara
2018.04.19
Varžovų raumenys „Jysk“ nebaugina: planuoja plėtrą Premium

Danų mažmeninės prekybos bendrovė „Jysk“, valdanti buičiai ir poilsiui skirtų prekių parduotuvių tinklą,...

„Bazaarvoice“: Lietuva biurui patrauklesnė už Portugaliją Premium 3

JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ susižavėjo Lietuva ir jau atidarė biurą Vilniuje. Kitos...

Technologijos
2018.04.19
Varšuvos oro uosto keleiviams reklamuos Lietuvą 2

Šiandien Varšuvos Šopeno oro uoste startavo Lietuvos turizmo reklaminė kampanija. Ji truks 4 savaites ir...

Rinkodara
2018.04.19
Tarptautinėje arenoje – du lietuvių komunikacijos projektai

Pasauliniuose ryšių su visuomene rinkos apdovanojimuose „Sabre Awards“ tarp Europos, Artimųjų rytų ir Afrikos...

Rinkodara
2018.04.17
Keičiamos elektroninės prekybos taisyklės: ką svarbu žinoti Premium 2

Jau netrukus pardavėjai nebegalės atsisakyti parduoti prekių klientams iš kitų šalių, o nuolaidos, siūlomos...

Kylančios medžio šakos įprasmina augimą, tobulėjimą, kompetenciją ir stiprybę Rėmėjo turinys

Daiva Prekevičienė, UAB „Trukmė“ vykdomoji direktorė, pokalbį apie pokyčius pradeda atkreipdama dėmesį, kad...

Rinkodara
2018.04.16
„Vytauto“ vanduo – jau „Amazon“ lentynose 25

Su JAV skandalingųjų krepšinio žvaigždžių LiAngelo ir LaMelo Ballų atvykimu į Birštoną, Prienų-Birštono klubo...

Rinkodara
2018.04.16
SEB inovacijų centre kuriasi ateities lauko reklamos kūrėjai Premium 2

Neseniai pradėjusiame veikti SEB Inovacijų centre kuriasi inovatyvius skaitmeninės lauko reklamos sprendimų...

Rinkodara
2018.04.16

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau