Lietuvoje nebesireklamuoja, užsienyje investicijas dvigubina

Publikuota: 2018-03-25
Algirdas Čiburys, „MV Group production“ generalinis direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Algirdas Čiburys, „MV Group production“ generalinis direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Nuo šių metų pradžios Lietuvoje uždraudus alkoholio reklamą, verslai rinkodaros investicijas didina užsienio rinkose ir ieško kitų sprendimų, kaip kompensuoti praradimus Lietuvoje.

Pasak Algirdo Čiburio, „MV Group Production“, kuriai priklauso trys alkoholinių gėrimų gamyklos „Stumbras“, „Alita“ ir „Anykščių vynas“, generalinio direktoriaus, jau kelerius pastaruosius metus Lietuvos gėrimų rinką lydi nauji suvaržymai, pradedant didėjusiais akcizais ir baigiant pastaruoju reklamos draudimu.

„Susitaikėme su tuo ir jei eksportas mums kurį laiką buvo svarbus prioritetas, šie metai yra laikotarpis, kai tas prioritetas tapo gyvybiškai svarbus įmonei, – kalba p. Čiburys. – Jau seniai deklaravome, kad norime eksportą padidinti iki 40% visos bendrovės apyvartos. Link to sėkmingai einame, šiuo metu ši dalis siekia apie 25%“. Iki šių metų didžioji bendrovės rinkodaros biudžeto dalis tekdavo Lietuvos rinkai, dabar ji susitraukė beveik iki nulio.

„Tai lemia ne tik reklamos apribojimai, bet ir metai iš metų besitraukiantis alkoholio vartojimas šalyje, emigracijos mastai, o kai įsigaliojo reklamos draudimai, ieškome galimybių, kur tas lėšas investuoti kitur, ir čia, deja, Lietuvos žiniasklaida pralaimi, nes tuos pinigus šiandien skiriame užsienio reklamos tinklams ir kitų šalių leidėjams,“ – teigia p. Čiburys.

Jis skaičiuoja, kad šiemet, palyginti su praėjusiais metais, jų investicijos į rinkodarą užsienyje dvigubėja, o lyginant su užpernai – trigubėja. 2019–2020 m. pagal šiandieninius bendrovės planus bendrovės investicijos į valdomų prekių ženklų rinkodarą užsienyje kasmet augs maždaug po 30%.

„Tad nieko nuostabaus, kad išaugus komunikacijos ir rinkodaros mastui užsienio portaluose, kartais mūsų žinutes pamato ir juose besilankantys lietuviai. Mes su savo reklamą nukreipiame į užsienio rinkas. Ieškome išeičių ir stengiamės užsienyje bent kažkiek amortizuoti praradimus Lietuvoje“, – pabrėžia p. Čiburys. Pašnekovas skaičiuoja, kad pernai Lietuvoje alkoholinių gėrimų rinka nukrito 10–15%, labiausiai tai lėmė akcizų augimas ir akcijų draudimai.

„Šiemet prisideda ir reklamos draudimai, prekybos laiko ribojimai, tad turbūt rinka kris ne mažiau nei pernai. Kita vertus, tebelieka didelis klausimas, ar bus pasiekti valdžios užsibrėžti kilnūs tikslai, – realiai vartojimas taip sparčiai nekrinta, nes nemaža dalis vartotojų apsipirkti važiuoja į kaimynų rinkas, dalis turbūt tenka ir juodajai rinkai“, – padėtį komentuoja „MV Group Production“ vadovas.

Rinkos ekspertai, paklausti, ar lietuviškieji alkoholio prekių ženklai, planuodami savo reklamos kampanijas užsienio portaluose, bent iš dalies taikosi ir į Lietuvos vartotojus, padėtį vertina nevienareikšmiškai ir pabrėžia, kad šiuo metu ir matome tai, apie ką garsiai buvo kalbėta prieš alkoholio reklamos draudimų įvedimą. Sukontroliuoti iki galo skaitmeninę erdvę, neturinčią sienų, yra beveik neįmanoma.

Plačiau apie ekspertų vertinimus skaitykite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Popiežiaus vizitui – užsienio ir lietuvių žurnalistų desantas

Per dvi viešnagės Lietuvoje dienas Popiežius Pranciškus susitiks su valstybės vadovais ir visuomenės...

Rinkodara
2018.09.22
Interneto platybėse: ir nepagražintos nuomonės, ir atsiliepimai už dovaną Premium

Gyvename atakuojami ne tik netikrų naujienų – neretai tenka pasukti galvą ir skaitant atsiliepimą interneto...

Rinkodara
2018.09.21
VCUP rudenį pasitinka su nauju prekės ženklu 7

Prekybos centras VCUP keičia prekės ženklą. Atsinaujinimo poreikį padiktavo ilgametė patirtis ir klientų...

Rinkodara
2018.09.21
Prekybininkų vajuje pamiršta silpnoji grandis – tiekėjai Premium 3

Viešoji erdvė pastaruoju metu aidi nuo politikų užmačių imtis didžiųjų prekybos tinklų veiklos ribojimo.

Rinkodara
2018.09.21
Kauno LEZ ieško reklamuotojų Vokietijoje 4

Kauno Laisvoji ekonominė zona (LEZ), norinti pritraukti Vokietijos mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros...

Rinkodara
2018.09.20
„Bitė Lietuva“ ir „Tele2“ baigė ginčą dėl reklamos

Telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ ir „Bitė Lietuva“ ginčą dėl pastarosios prekės ženklo „Labas“ reklamos...

Rinkodara
2018.09.20
Vandens „Tichė“ reklamoje – pagražinti ir neleistini teiginiai 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba atliko tyrimą dėl UAB „Baltijos mineralinių vandenų kompanija“...

Rinkodara
2018.09.20
„Sem.lt“ keičia pavadimą ir orientuosis į startuolius 5

Skaitmeninės rinkodaros agentūra „Sem.lt“ nuo šiol dirbs su „Evolvery“ prekės ženklu. Kartu bendrovė keičia...

Rinkodara
2018.09.19
„Lytagrai“ pateiktas ieškinys – įtraukta į JAV ir Baltarusijos bendrovių ginčą Premium 11

Už neteisėtą „Belarus“ ir MTZ prekės ženklų naudojimą AB „Lytagra“ pateiktas 14.000 Eur ieškinys – tiek...

Pramonė
2018.09.19
Tarp savaitės reklamų – žvilgsnis į būsimą MO muziejų

Tarp naujausių klipų – reklamos agentūros „New!“ darbas būsimajam MO muziejui, augintinių draudimas su „If“...

Rinkodara
2018.09.18
„NDX energija“ keičia pavadinimą 4

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojama investicijų bendrovė „NDX energija“, valdanti...

Rinkodara
2018.09.18
Tarnybų atstovai siūlo palikti išimtį LRT perkant programas

Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) bei Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) atstovai siūlo palikti galiojančią...

Rinkodara
2018.09.18
Žurnaluose – Dainos Žemaitytės ir Agnės Jagelavičiūtės pareigų pokyčiai 4

VŽ žiniomis, prie naujosios „L‘Officiel Mada“ komandos netrukus prisijungs Agnė Jagelavičiūtė, mados žurnalo...

Rinkodara
2018.09.17
Prekybininkų karus pakeitė „Tele2“ ir „Telios“ duetas Premium

Rudens pradžios tendencijos svarbios ir dėl auditorijos besikaunantiems televizijos kanalams, ir reklamos...

Rinkodara
2018.09.17
Keičiasi žurnalo „L‘Officiel Mada“ Lietuvoje leidėjai ir komanda 2

Žurnalo „L‘Officiel Mada“ leidybos teises iš VŠĮ „Mados akademija“ įsigijo vienas iš žurnalų IQ, „IQ Life“,...

Rinkodara
2018.09.17
„Panorama“ pasiūlė lojalumo programą B2B Premium 2

Vilniaus prekybos ir laisvalaikio centras „Panorama“ biurų plėtrą gretimuose sklypuose ir Konstitucijos...

Investicijos į vartotojo patirtį – ginklas konkurencinėje kovoje

Pridėtinės vertės kūrimas, vartotojo patirties gerinimas verslams tampa vis svarbesniu aspektu, padedančiu...

Rinkodara
2018.09.16
„Nissan“ pasirinko tenisininkę Osaka

Atvirojo JAV teniso čempionato („US Open“) moterų vienetų varžybų nugalėtoja Niujorke tapusi japonė Naomi...

VPT ragina nutraukti sutartį su skandalą sukėlusiais Klaipėdos ženklo kūrėjais 3

Viešųjų pirkimų tarnyba, atlikusi Klaipėdos savivaldybės miesto ženklo atnaujinimo paslaugų pirkimo...

Rinkodara
2018.09.14
Prekybininkai – ir su naujais rinkodaros vadovais, ir su kuklesniais biudžetais Premium

Didieji prekybininkai šiemet po įspūdingo pernykščio komunikacijos ir reklamos šuolio demonstruoja gerokai...

Rinkodara
2018.09.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau