Lietuvoje nebesireklamuoja, užsienyje investicijas dvigubina

Pasak Algirdo Čiburio, „MV Group Production“, kuriai priklauso trys alkoholinių gėrimų gamyklos „Stumbras“, „Alita“ ir „Anykščių vynas“, generalinio direktoriaus, jau kelerius pastaruosius metus Lietuvos gėrimų rinką lydi nauji suvaržymai, pradedant didėjusiais akcizais ir baigiant pastaruoju reklamos draudimu.
„Susitaikėme su tuo ir jei eksportas mums kurį laiką buvo svarbus prioritetas, šie metai yra laikotarpis, kai tas prioritetas tapo gyvybiškai svarbus įmonei, – kalba p. Čiburys. – Jau seniai deklaravome, kad norime eksportą padidinti iki 40% visos bendrovės apyvartos. Link to sėkmingai einame, šiuo metu ši dalis siekia apie 25%“. Iki šių metų didžioji bendrovės rinkodaros biudžeto dalis tekdavo Lietuvos rinkai, dabar ji susitraukė beveik iki nulio.
„Tai lemia ne tik reklamos apribojimai, bet ir metai iš metų besitraukiantis alkoholio vartojimas šalyje, emigracijos mastai, o kai įsigaliojo reklamos draudimai, ieškome galimybių, kur tas lėšas investuoti kitur, ir čia, deja, Lietuvos žiniasklaida pralaimi, nes tuos pinigus šiandien skiriame užsienio reklamos tinklams ir kitų šalių leidėjams,“ – teigia p. Čiburys.
Jis skaičiuoja, kad šiemet, palyginti su praėjusiais metais, jų investicijos į rinkodarą užsienyje dvigubėja, o lyginant su užpernai – trigubėja. 2019–2020 m. pagal šiandieninius bendrovės planus bendrovės investicijos į valdomų prekių ženklų rinkodarą užsienyje kasmet augs maždaug po 30%.
„Tad nieko nuostabaus, kad išaugus komunikacijos ir rinkodaros mastui užsienio portaluose, kartais mūsų žinutes pamato ir juose besilankantys lietuviai. Mes su savo reklamą nukreipiame į užsienio rinkas. Ieškome išeičių ir stengiamės užsienyje bent kažkiek amortizuoti praradimus Lietuvoje“, – pabrėžia p. Čiburys. Pašnekovas skaičiuoja, kad pernai Lietuvoje alkoholinių gėrimų rinka nukrito 10–15%, labiausiai tai lėmė akcizų augimas ir akcijų draudimai.
„Šiemet prisideda ir reklamos draudimai, prekybos laiko ribojimai, tad turbūt rinka kris ne mažiau nei pernai. Kita vertus, tebelieka didelis klausimas, ar bus pasiekti valdžios užsibrėžti kilnūs tikslai, – realiai vartojimas taip sparčiai nekrinta, nes nemaža dalis vartotojų apsipirkti važiuoja į kaimynų rinkas, dalis turbūt tenka ir juodajai rinkai“, – padėtį komentuoja „MV Group Production“ vadovas.
Rinkos ekspertai, paklausti, ar lietuviškieji alkoholio prekių ženklai, planuodami savo reklamos kampanijas užsienio portaluose, bent iš dalies taikosi ir į Lietuvos vartotojus, padėtį vertina nevienareikšmiškai ir pabrėžia, kad šiuo metu ir matome tai, apie ką garsiai buvo kalbėta prieš alkoholio reklamos draudimų įvedimą. Sukontroliuoti iki galo skaitmeninę erdvę, neturinčią sienų, yra beveik neįmanoma.