Lietuvoje nebesireklamuoja, užsienyje investicijas dvigubina

Publikuota: 2018-03-25
Algirdas Čiburys, „MV Group production“ generalinis direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Algirdas Čiburys, „MV Group production“ generalinis direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Nuo šių metų pradžios Lietuvoje uždraudus alkoholio reklamą, verslai rinkodaros investicijas didina užsienio rinkose ir ieško kitų sprendimų, kaip kompensuoti praradimus Lietuvoje.

Pasak Algirdo Čiburio, „MV Group Production“, kuriai priklauso trys alkoholinių gėrimų gamyklos „Stumbras“, „Alita“ ir „Anykščių vynas“, generalinio direktoriaus, jau kelerius pastaruosius metus Lietuvos gėrimų rinką lydi nauji suvaržymai, pradedant didėjusiais akcizais ir baigiant pastaruoju reklamos draudimu.

„Susitaikėme su tuo ir jei eksportas mums kurį laiką buvo svarbus prioritetas, šie metai yra laikotarpis, kai tas prioritetas tapo gyvybiškai svarbus įmonei, – kalba p. Čiburys. – Jau seniai deklaravome, kad norime eksportą padidinti iki 40% visos bendrovės apyvartos. Link to sėkmingai einame, šiuo metu ši dalis siekia apie 25%“. Iki šių metų didžioji bendrovės rinkodaros biudžeto dalis tekdavo Lietuvos rinkai, dabar ji susitraukė beveik iki nulio.

„Tai lemia ne tik reklamos apribojimai, bet ir metai iš metų besitraukiantis alkoholio vartojimas šalyje, emigracijos mastai, o kai įsigaliojo reklamos draudimai, ieškome galimybių, kur tas lėšas investuoti kitur, ir čia, deja, Lietuvos žiniasklaida pralaimi, nes tuos pinigus šiandien skiriame užsienio reklamos tinklams ir kitų šalių leidėjams,“ – teigia p. Čiburys.

Jis skaičiuoja, kad šiemet, palyginti su praėjusiais metais, jų investicijos į rinkodarą užsienyje dvigubėja, o lyginant su užpernai – trigubėja. 2019–2020 m. pagal šiandieninius bendrovės planus bendrovės investicijos į valdomų prekių ženklų rinkodarą užsienyje kasmet augs maždaug po 30%.

„Tad nieko nuostabaus, kad išaugus komunikacijos ir rinkodaros mastui užsienio portaluose, kartais mūsų žinutes pamato ir juose besilankantys lietuviai. Mes su savo reklamą nukreipiame į užsienio rinkas. Ieškome išeičių ir stengiamės užsienyje bent kažkiek amortizuoti praradimus Lietuvoje“, – pabrėžia p. Čiburys. Pašnekovas skaičiuoja, kad pernai Lietuvoje alkoholinių gėrimų rinka nukrito 10–15%, labiausiai tai lėmė akcizų augimas ir akcijų draudimai.

„Šiemet prisideda ir reklamos draudimai, prekybos laiko ribojimai, tad turbūt rinka kris ne mažiau nei pernai. Kita vertus, tebelieka didelis klausimas, ar bus pasiekti valdžios užsibrėžti kilnūs tikslai, – realiai vartojimas taip sparčiai nekrinta, nes nemaža dalis vartotojų apsipirkti važiuoja į kaimynų rinkas, dalis turbūt tenka ir juodajai rinkai“, – padėtį komentuoja „MV Group Production“ vadovas.

Rinkos ekspertai, paklausti, ar lietuviškieji alkoholio prekių ženklai, planuodami savo reklamos kampanijas užsienio portaluose, bent iš dalies taikosi ir į Lietuvos vartotojus, padėtį vertina nevienareikšmiškai ir pabrėžia, kad šiuo metu ir matome tai, apie ką garsiai buvo kalbėta prieš alkoholio reklamos draudimų įvedimą. Sukontroliuoti iki galo skaitmeninę erdvę, neturinčią sienų, yra beveik neįmanoma.

Plačiau apie ekspertų vertinimus skaitykite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Tarp naujausių reklamų: „Lidl“ Kalėdos ir kitoks žvilgsnis į MO 1

Tarp savaitės reklamų – susimąstyti skatinantis „Lidl“ kalėdinis klipas (kūrybinė reklamos agentūra...

Rinkodara
2018.11.13
Turistams į regionus vilioti iš ES lėšų skyrė 3,67 mln. Eur: kas gavo finansavimą 1

Ūkio ministerija Lietuvos savivaldybėms ir asociacijoms skyrė 3,67 mln. Eur Europos Sąjungos (ES) lėšų...

Rinkodara
2018.11.13
„Iki“ turi naują rinkodaros vadovą 6

Prekybos tinklo „Iki“ rinkodaros departamento vadovo pareigas nuo ateinančio pirmadienio pradeda eiti...

Rinkodara
2018.11.13
Teismas nagrinės žurnalistų skundą dėl atsisakymo pateikti informaciją

Vilniaus apygardos administracinis teismas priėmė nagrinėti kelių redakcijų žurnalistų ir Lietuvos žurnalistų...

Rinkodara
2018.11.12
Skandalingoji sostinės reklama taikosi į Kanų „liūtą“: kampanijos sėkmė skaičiais Premium 13

Šios vasaros pabaigoje užsienio rinkose akį traukusi ir skirtingų vertinimų sulaukusi reklamos kampanija...

Rinkodara
2018.11.12
Vidurio ir Rytų Europos regione laurai – Slovėnijai ir Estijai 4

Lenkijos šalies prekės ženklas yra vertingiausias tarp Centrinės ir Rytų Europos valstybių, Slovėnijos –...

Rinkodara
2018.11.11
Išrinktos gražiausios Baltijos šalių pakuotės – dizaino darbai

Ketvirtą kartą organizuojamuose Nacionalinės pakuotės dizaino apdovanojimuose „NAPA Baltic“ varžėsi 126...

Rinkodara
2018.11.10
Skylės lentynose: 87% vartotojų pasigenda informacijos Premium 1

Maždaug 80% prancūzų per pastaruosius šešis mėnesius parduotuvėse yra neradę prekių, kurių ieškojo. 45% jų...

Lietuvos šalies ženklo vertę augino ryškioji reklama ir popiežiaus vizitas Premium 1

Lietuvos šalies prekės ženklo vertė per 2018 m. fiksuoja nemenką šuolį – 25%. Vertingiausių pasaulio...

Rinkodara
2018.11.09
Europos komisija ruošia dar vieną baudą „Google“ 4

Europos komisija teigia, kad „Google“ valdančiai bendrovei „Alphabet“, gali būti iškelta trečioji byla bei...

Rinkodara
2018.11.08
Lietuvos kūrėjai džiaugiasi pergale prieš interneto vagis 5

Seimas priėmė Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo pataisas, kuriomis siekiama numatyti naujas teisių...

Rinkodara
2018.11.08
Susivienijusiai Lietuvos žiniasklaidai – tarptautinis apdovanojimas 4

Visa Lietuvos žiniasklaidos bendruomenė buvo įvertinta žurnalisto Peterio Greste vardo apdovanojimu už...

Rinkodara
2018.11.07
Kai velnias slypi detalėse 4

Valdantiesiems ir vėl nepavyko sulaukti pritarimo laikinosios tyrimo komisijos dėl LRT veiklos išvadoms – po...

Rinkodara
2018.11.07
Baigėsi „Telia Lietuva“ dizaino agentūros konkursas

Telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ skelbtą dizaino agentūros konkursą laimėjo kūrybinė reklamos...

Rinkodara
2018.11.06
„Laisvės TV“ su „AltSpace“ žengia į senamiestį ir derasi su investuotojais Premium 2

„Laisvės TV“ žengia naują plėtros žingsnį – atidaro dar vieną „AltSpace“ bendradarbystės erdvių studiją...

Rinkodara
2018.11.06
Nauji prekių ženklai: ar bus galima įregistruoti skonį ar kvapą? Rėmėjo turinys 2

Dažniausiai prekių ženklai mums asocijuojasi su įmonės, produkto ar paslaugos pavadinimu, logotipu. Tačiau...

Rinkodara
2018.11.05
SBA grupė plečia komunikacijos skyrių

SBA įmonių grupės viešųjų ryšių projektų vadovu pradeda dirbti Petras Lingė, iki šiol dirbęs LNK Žinių...

Rinkodara
2018.11.05
Tarp NAPA finalininkų – daugiausia lietuvių dizainerių darbų

Kitą savaitgalį vyksiančiuose nacionaliniuose pakuotės dizaino apdovanojimuose NAPA varžysis 26 lietuvių, 15...

Rinkodara
2018.11.04
Reklamuoti Lietuvą pasauliui: niekam neįdomu, ar mums įdomu 4

Pripažinkime, turime du kompleksus: savinieką ir kompleksą dėl saviniekos.

Rinkodara
2018.11.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau