Pakuotė – tikrasis raktas į pirkėjo krepšelį

Publikuota: 2017-05-15
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Skaitmeninės technologijos sparčiais tempais keičia tradicinius spaudos būdus. Vis dažniau verslai išbando mažus etikečių ir pakuočių tiražus, kuriuos su skaitmenininės spaudos galimybėmis galima pasigaminti greičiau ir ekonomiškiau.

„Skaitmeninės spaudos galimybės leidžia orientaciją į kaštų mažinimą keisti fokusu į pardavimų didinimą – vartotojų pritraukimą. Dėl galimybės efektyviau gaminti etiketes mažais tiražais, skaitmeninė spaudos technologijos leidžia adaptuoti pakuotes prie rinkos aktualijų (įvykių, sezonų, švenčių ir pan.), praplėsti tikslinių grupių sąrašą, jei reikia – kiekvieną etiketę spausdinti skirtingą, adresuotą konkrečiam potencialiam vartotojui. Tokiu būdu gaminio pakuotė gali tapti efektyviu komunikacijos su tiksliniu vartotoju įrankiu. Tai ypač aktualu šiandien, kuomet vis didesnė dalis sprendimų pirkti yra priimami pardavimo vietoje, o vartotojai užtrunka sekundes tokiam sprendimui priimti“, – teigia Arūnas Akstinas, Kaune įsikūrusios spaustuvės „Aurika“ direktorius.

nuotrauka::1

Pasak jo, priimant sprendimą, kurią konkrečiai skaitmeninės spaudos technologiją diegti, daugiausiai laiko jiems patiems užtruko vertinimas, kaip viena ar kita skaitmeninės spaudos technologija padės atsakyti į besikeičiančius vartotojų poreikius ir leis įmonės pirkėjams stiprinti pozicijas rinkoje.

„Mūsų pirkėjai – maisto, gaiviųjų ir alkoholinių gėrimų, kosmetikos, farmacijos bei chemijos pramonės gamintojai. Akivaizdu, kad investuodami privalome vertinti ne vien technologijos ypatumus, bet ir rinkos tendencijas. Skaitmeninė spauda, lyginant su fleksografine, turi privalumą taupyti kaštus spausdinant mažus tiražus. Gamintojams, konkuruojantiems plačiu prekių asortimentu, tai ypač aktualu. Tuo tarpu fleksografinė spauda ekonomiškai naudingesnė darosi tiražams augant“, – lygina p. Akstinas.

Svarbiausia – greitis

Su skaitmenine spauda siejamas ir dar vienas lūkestis – greitesnis etikečių tiekimas.

„Mažus tiražus skaitmeninė spauda iš tikrųjų gali gaminti greičiau jau vien todėl, kad nereikalinga spaudos formų gamyba, trumpesnis įrengimo suderinimo laikas. Bet tikruoju privalumu ir priemone konkurencingumui didinti šis skaitmeninės spaudos ypatumas tampa tada, kada jis trumpina visą produkto patekimo į rinką laiką. Pasinaudoti skaitmeninės spaudos galimybėmis galima ir kovojant su „force majeure“ gamyboje ar susidūrus su tiekimo planavimo sunkumais, kuomet trumpesnis pakuotės tiekimo terminas amortizuoja nesklandumus ankstesnėse grandyse, – kalba p. Akstinas. – Kita vertus, ne technologijos gelbėja verslus. Iš tikrųjų, verslus gelbėja kūrybiški savo sričių specialistai, kurie tas technologijas kuria, vertina, numato, kokia technologija, kokią sritį ir kaip gali pagerinti. Technologija pati iš savęs tėra programinio kodo ir įrangos derinys“.

Nauji iššūkiai

Virginijus Gumbaragis, ženklinimo, pakavimo, automatizavimo sprendimus siūlančios UAB „Pakmarkas“ direktorius, antrina, kad jau keletą metų stebi smulkėjančių užsakymų tendenciją.

„Verslai užsako mažesnius pakuočių tiražus, tačiau dažniau tokį kiekį, koks reikalingas tuo metu suplanuotiems užsakymams pagaminti, nebenori sandėliuoti tolimai ateičiai. Tai yra racionalus požiūris – ne tik neįšaldomos įmonės lėšos, bet ir sumažėja nemažai papildomo darbo apskaitant ir saugant nesunaudotus likučius“, – kalba p. Gumbaragis.

Kita tendencija, pasak jo, dažnėja kintamos informacijos spauda ant pakuočių. Spausdinami ne tik serijos numeriai, bet ir besikeičiantys QR kodai arba atskiri dizaino elementai.

„Klientų poreikiai labai įvairūs, tačiau kai kurie iššūkiai panašūs: reikia pagaminti greitai, mažomis partijomis. Daug pasikeitimų matome ne tik gaminių apipavidalinime, bet ir sudėtyje. Nemažai šiandieninių vartotojų jau yra įpratę, kad prasidedant naujam sezonui, pasirodo ne vienas koks nors gaminys, bet visa naujų gaminių grupė. Dažnokai gamintojai tik labai apytikriai prognozuoja, kurį iš naujų gaminių labiausiai pamėgs vartotojai. Todėl nedideli pakuočių, etikečių tiražai gamintojams leidžia be didelių kaštų testuoti produktą – pasitikrinti, kuri prekė bus paklausesnė“, – mini pašnekovas.

nuotrauka::2

Pasak p. Gumbaragio, artimiausiuose planuose diegti ir naujovių, kad etiketėse galima būtų atspausdinti 3D efektus, apsaugos elementus nuo produktų padirbinėjimo ir pan.

Link personalizuotų sprendimų

Valerija Žilėnienė, pakuotės dizaino ir ženklodaros agentūros „Étiquette“ partnerė, pabrėžia, kad šiandien prekių ženklai savo pakuotėse stengiasi vizualizuoti aiškią žinutę.

„Pavyzdžiui, naudoja ryškias spalvas produktų diferencijavimui, kad pirkėjui būtų kuo lengviau atsirinkti. Šiuos sprendimus lemia ir bendras lentynų margumas ir noras išsiskirti. Taip pat vis dažniau matome etikečių personalizaciją, kai prekių ženklai tiesiogiai komunikuoja ir kuria istorijas, norėdami būti arčiau savo tikslinės auditorijos ir kalbėti jų kalba. Žinoma, jaunesnė auditorija labiau kosmopolitiška ir atitinka globalaus vartotojo portretą. Tuo tarpu vyresnioji karta vis dar renkasi konservatyvesnius dizaino sprendimus“, – pažymi p. Žilėnienė.

Paklausta su kokiais iššūkiais susiduria šiandieniniai etikečių kūrėjai, dizainerė teigia, bene, reikšmingiausias – maža rinka, kuri lemia santykinai nedidelius etikečių tiražus ir iškelia kaštus, kurie tenka prekės vienetui. Tai neleidžia išbandyti įdomesnių technologinių sprendimų ar išskirtinių medžiagų.

„Aukštesnė etikečių gamybos kaina lemia galutinę produkto kainą, o tai jau nerimo signalas gamintojams. Lietuvoje turime nemažą dalį kainai ypač jautrių pirkėjų – daug prekių nuperkama akcijų metu. Antra – testinės spaudos galimybės. Kuo sudėtingesnė spauda, tuo svarbiau ją testuoti, tačiau tai brangiai kainuoja ir ji tampa prieinama tik didžiausiems gamintojams. Mūsų patirtis rodo, kad gera spauda svarbi galutiniam rezultatui. Net labai geras dizainas gali tapti beverčiu, jeigu jo neišbandysi spaudoje. Testinė spauda leidžia pasiekti geriausius rezultatus“, – kalba p. Žilėnienė.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Socialinių tinklų galia įmonės vadovo rankose: kaip „like“ virsta pardavimais

Elonas Muskas, Ilja Laursas, Jevgenijus Černekas, Grantas Cardone‘as – ką bendro turi šie verslininkai? Taip,...

Rinkodara
2019.11.17
Socialiniai tinklai: 2020 m. pirmuoju smuiku gros „LinkedIn“ ir „TikTok“ Premium 3

Socialiniai tinklai yra neatsiejama daugelio mūsų kasdienybės dalis. Skaičiuojama, kad jais naudojasi daugiau...

Rinkodara
2019.11.17
Šiaulių bankas pasirinko naują šūkį ir įvaizdį 6

Šiaulių bankas pristatė naują įvaizdžio strategiją, vizualinį identitetą ir šūkį „Jūsų bankas – arčiau jūsų“.

Rinkodara
2019.11.16
„John Lewis“ laukiamiausioje kalėdinėje reklamoje vėl žaidžia sentimentais

Kalėdų pradžią skelbia šiandien skelbia britų prekybininkės „John Lewis“ šventinė reklama, pasakojanti...

Rinkodara
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
„Nestle Baltics“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Tarptautinės maisto korporacijos „Nestle“ valdoma prekybos bendrovė UAB „Nestle Baltics“ ryšių su visuomene...

Rinkodara
2019.11.13
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
2019.11.13
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
2019.11.12
Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
2019.11.12
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai 1

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Slaptieji pirkėjai daugiausiai simpatijų skyrė „Senukams“ 2

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus vadinamajame DIY (ang. do it yourself) segmente...

Prekyba
2019.11.10
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10
Vienas iš darbų „NAPA Baltic 2019“ diskvalifikuojamas

Komisijos sprendimu vienas iš Estijos dizaino darbų, laimėjusių sidabrą „NAPA Baltic 2019“ apdovanojimuose,...

Rinkodara
2019.11.08
Kampanija „Lietuvos DNR“ pelnė tarptautinį apdovanojimą

Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės inicijuota komunikacinė kampanija „Lietuvos DNR“...

Rinkodara
2019.11.08
„NAPA Baltic 2019“ – daugiausia laimėjimų Lietuvos dizaineriams

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginyje „NAPA Baltic 2019“ išrinkti geriausi...

Rinkodara
2019.11.07
LRT teisininkė prisijungė prie advokatų profesinės bendrijos „AAA Law“

Nuo šių metų lapkričio autorių teisių, žiniasklaidos teisės ir darbo teisės ekspertė Daiva Apšegienė...

Rinkodara
2019.11.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau