2017-05-07 11:30

Prekybos tinklai karaliauja reklamos rinkoje

Giedrė Juronienė, „Kantar TNS“ reklamos monitoringo vadovė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Giedrė Juronienė, „Kantar TNS“ reklamos monitoringo vadovė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Reklamos rinkos apimtis pirmąjį šių metų ketvirtį, palyginti su 2016 m. tuo pačiu periodu, ūgtelėjo 11,3%. Labiausiai prie šio šuolio prisideda vis aršiau dėl kiekvieno pirkėjo kovojantys prekybininkai.

Reklamos laikas televizijoje, radijuje, kaip skaičiuoja „Kantar TNS“, išaugo dešimtadaliu. Reklamos internete (be nuolaidų, gross) padaugėjo beveik 36%.

Laikraščiuose tyrėjai pirmąjį šių metų ketvirtį, palyginti su 2016 m. tuo pačiu periodu, po ilgo metai iš metų besitęsiančio kritimo pagaliau fiksuoja stabilumą (0% pokytį). O žurnaluose, rodo statistika, reklamos apimtis sumenko 9%.

Giedrė Juronienė, „Kantar TNS“ reklamos monitoringo vadovė, pabrėžia, kad didžiausią postūmį šių metų pirmąjį ketvirtį reklamos rinkai suteikė prekybos tinklų kategorija. Palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, prekybos tinklų reklamos biudžetai augo 104%, pirkėjo lojalumo kortelių reklama – net 132%. Reklamuojamų kategorijų dešimtuke prekybos tinklai pirmavo pagal reklamą televizijoje, radijuje, internete, lauko reklamos stenduose.

„Remiantis metų pradžioje mūsų atlikta reklamos ekspertų apklausa, prekybos tinklų reklama turėtų būti pagrindinė varomoji reklamos rinkos jėga šiais metais“, – priduria p. Juronienė.

Nauji lyderiai

Savo ruožtu permainų matome ir didžiausių reklamos užsakovų dešimtuke. „Lidl Lietuva“, visus 2016 m. išbuvusi 5 pozicijoje, pirmąjį šių metų ketvirtį jau antra. O jei skaičiuojame dešimtuką daugiausia reklamai išleidusių prekės ženklų (ne bendrovių), „Lidl“, aplenkusi „Tele2“, jau rikiuojasi pirmoje vietoje.

Nuo vasario pradžios su naujuoju vardu ir ryškia reklamos kampanija startavusi „Telia Lietuva“ (sujungus „Omnitel“ ir „Teo“ prekės ženklus) rikiuojasi šeštoje pozicijoje.

„Antrojo ketvirčio pradžia taip pat intensyvi. Balandį prekybos tinklai ir prekybos centrai buvo dažnai matomi televizijoje, neatsiliko ir vaistinės, greitųjų kreditų bendrovės. Šoktelėjo šokolado, žaislų reklamos apimtis, tad įdomu, kaip pasiskirstys prekės ženklai ir reklamos užsakovai antrojo ketvirčio lentelėse“, – kalba p. Juronienė.

Tarp prekės ženklų labiausiai reklamos apimtį pirmąjį ketvirtį, be prekybininkų, augino „Vivus.lt“, „Gardėsis“, „Vision Express“, „Gelomyrtol“ ir t. t.

infogr.am::lietuvos_reklamos_rinka2017_m_i_ketvirtis

infogr.am::reklamos_apimciu_pokytis-3

52795
130817
52791