Turėdami savirealizacijos galimybę, talentingi darbuotojai darbo keisti nenori

Reklama publikuota: 2020-12-22
Petras Masiulis, „Tele2“ generalainis direktorius Baltijos šalims: „Įmonė, pirmiausia, yra darbuotojai. Laisvė ir atsakomybė, kurią suteikiame darbuotojams, yra didžiausia motyvacijos priemonė.“
svg svg
Petras Masiulis, „Tele2“ generalainis direktorius Baltijos šalims: „Įmonė, pirmiausia, yra darbuotojai. Laisvė ir atsakomybė, kurią suteikiame darbuotojams, yra didžiausia motyvacijos priemonė.“

Sunku paneigti, kad verslo pamatą sudaro talentingi, ambicingi darbuotojai, todėl juos išlaikyti kiekvienai įmonei – ypatingai svarbu. Petras Masiulis, telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ vadovas, pabrėžia, kad verslą kuria ne kas kitas, bet žmonės, todėl investicijos į darbuotojų tobulėjimą turėtų būti vienas iš verslo prioritetų. Toks indėlis, pasak jo, leidžia sėkmingai augti ne tik darbuotojams, bet ir visai įmonei.

Kad investicijos į darbuotojus pasiteisina, įrodo kasmet „Verslo žinių“ skelbiami „Geidžiamiausio darbdavio“ rinkimai. Šiemet jau 16-tą kartą sudarytame sąraše įmonės reitinguotos atsižvelgiant į tris rodiklių grupes: vertinant darbo vietos stabilumą, mokamą darbo užmokestį ir potencialių darbuotojų pasirinkimą.

Šiemet geidžiamiausiu darbdaviu technologijų sektoriuje, kaip ir pernai, tapusios mobiliojo ryšio operatorės „Tele2“ vadovas Petras Masiulis sako, kad toks įvertinimas, be abejo, labai džiugina. Per 700 darbuotojų buriančios bendrovės lyderis akcentuoja, kad žinią apie darbdavį į išorę neša patys darbuotojai, todėl toks susidomėjimas įmone leidžia manyti, kad „Tele2“ vertybės ir veiksmai jų puoselėjimui sudėlioti tinkamai.

„Visa komanda turi turėti vienodas vertybes, jų laikytis. Net nebegalvojame apie jas, jos yra kiekviename mūsų žingsnyje, veiksme, darbe, sprendimuose, kasdienybėje. Natūralu, kad žmonės apie savo darbovietę pasakoja artimiesiems, draugams ar partneriams. Laimingi darbuotojai rekomenduoja įmonę savo aplinkoje esantiems talentams, o mes sulaukiame daug norinčiųjų pas mus dirbti, nes žmonės jaučia, kad mūsų vertybės sutaps“, – komentuoja jis.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Auginant talentingus darbuotojus, anot P. Masiulio, yra normalu, kad šie, pasiekę savo profesines lubas įmonėje, paliks darbovietę. Vis tik bendrovės dėmesys darbuotojų ugdymui ir savarankiškumo skatinimui padeda ne tik juos išlaikyti, bet ir puoselėti vidinę kultūrą, patrauklią išorės specialistams.

„Suprantama, kad stengiamės sukurti savo darbuotojams kuo geresnes sąlygas ir rūpinamės, kad jie jaustųsi įvertinti finansiškai. Bet laisvė ir atsakomybė, kurią suteikiame darbuotojams, yra didžiausia motyvacijos priemonė, – tvirtina jis. – Kartu suprantame, kad visada bus žmonių, pasirenkančių karjerą kitose įmonėse. Tai visiškai natūralus procesas, bet džiaugiamės, kad tokių sprendimų nėra daug. Tai reiškia, kad žmonės mūsų įmonėje jaučiasi gerai, kas aktualu ir pačiai bendrovei – motyvuoti darbuotojai leidžia pasiekti puikių veiklos rezultatų.“

Svarbu, kad sutaptų vertybės

P. Masiulio teigimu, jo valdomoje įmonėje pirmiausia aukštas pareigas užimančius darbuotojus stengiamasi prisitraukti ne iš išorės, bet užsiauginti viduje. To priežastis vadovas dėsto paprastai – darbuotojams svarbu žinoti, kad talentingų žmonių įmonėje laukia karjeros galimybės, o tai aktualu ne tik darbuotojams, bet ir pačiai įmonei, siekiančiai pritraukiami ambicingus, žingeidžius ir savo profesinę kompetenciją tikslingai auginančius specialistus.

Toks požiūris telekomunikacijų sektoriaus lyderiui leido susikurti įvairių profesijų profesionalų komandą bei įmonės viduje užsiauginti nemažai aukšto lygio administracijos darbuotojų. Anot P. Masiulio, „Tele2“ taip pat atvira ir talentams iš išorės, tačiau su sąlyga, kad sutaps jų ir bendrovės puoselėjamos vertybės.

nuotrauka::1 left

„Tele2“ turi unikalią kultūrą, orientuotą į greitą sprendimų priėmimą, asmeninę atsakomybę ir klientų problemų sprendimą. Šią kultūrą perduoda ne sienos, kėdės ar stalai – kultūros pagrindas visada yra žmonės, – akcentuoja jis. – Auginamės komandą ne tik viduje, bet nuolat ieškome specialistų iš išorės – tačiau normalu, kad ne visiems mūsų kultūra tinka. Užtat tvirtai žinome, kad ji tinka jau atrinktiems mūsų darbuotojams. Todėl nuolat galvojame, kaip talentams, užaugintiems viduje, rasti naujų galimybių. Tuo pačiu visą laiką ieškome ir žmonių už organizacijos ribų, tačiau didelį dėmesį atkreipdami ne tik į jų profesionalumą – svarbu, kad matytume jų ir organizacijos vertybių sinergiją.“

Taigi vieni pirmųjų mokymų, kuriuose privalo dalyvauti visi nauji bendrovės darbuotojai, yra „Tele2“ vertybių pristatymas. Toliau skiriamas dėmesys darbuotojų profesiniam tobulėjimui bei komandinėms žinių dalyboms įmonės viduje.

„Mums svarbu, kad visi – pradedant salonų darbuotojais ir baigiant generaliniu direktoriumi – vadovautųsi tais pačiais darbo principais ir vertybėmis, – dalinasi P. Masiulis. – Po to, žinoma, rūpinamės darbuotojų profesiniu tobulėjimu. Suprantame, kad kuo didesnė žmogaus kvalifikacija, tuo geriau jis dirbs mūsų klientų labui. Taip pat dalinamės patirtimi ir žiniomis viduje – beveik pusę visų mokymų sudaro vidiniai. Tai ypač pasiteisino ir karantino laikotarpiu.“

Šiandien darbo vietoms persikėlus į namus, išlaikyti komandinę dvasią, pasak „Tele2“ vadovo, išties gerokai sunkiau, tačiau ir tokioje situacijoje pavyksta atrasti sprendimų darbuotojų motyvacijai ir komandiškumui stiprinti.

„Tiesiog viską perkėlėme į online platformas. Pavasarį vykdėme nuotolinį paskaitų ciklą, organizavome reguliarius visos komandos susitikimus su vadovais internetu. Sukūrėme nuotolinį „Tele2“ vaikų darželį – kol neveikė darželiai, darbuotojų vaikams po porą valandų per dieną vyko įvairūs užsiėmimai, – pasakoja jis. – O svarbiausia – primename darbuotojams, kad jų kasdienis darbas yra reikalingas ne tik jiems. „Tele2“, kaip ir kitos ryšio įmonės, šiandien atlieka ypatingai svarbią funkciją – mes padedame ir visuomenei, ir valstybei funkcionuoti nuotoliniu būdu. Ši misija suteikia prasmę ir mobilizuoja, tad stengiamės, kad nė vienas mūsų to nepamirštume.“

Motyvaciją palaiko skatindami savirealizaciją

„Tele2“ yra „plokščia“ organizacija, besivadovaujanti paprastu principu – vienai funkcijai atlikti skiriamas vienas darbuotojas. Pavyzdžiui, už kiekvieną prekių ženklą atsakomybė tenka atskiriems darbuotojams, dirbantiems individualiai, analizes, rinkos tyrimus ar kitus darbus taip pat atlieka tik po vieną įmonės darbuotoją. Žinoma, tai, anot P. Masiulio, sukuria tam tikrą riziką – kas nutiks, jei žmogus apsispręs siekti karjeros kitur? Tačiau per daugelį veiklos metų įsitikinta, kad toks darbo principas duoda daug daugiau naudos nei neigiamų pasekmių.

„Vadovaujantis tokiu veiklos modeliu, žmogus prisiima asmeninę atsakomybę už darbą, kurį atlieka. Jis supranta, kad atlikęs jį blogai negalės pasislėpti už kolegų nugarų. Tuo pačiu darbuotojas žino, kad ir jo laimėjimų niekas nepasisavins, – aiškina jis. – Tokia sistema žmones įkvepia dirbti taip, tarsi jie dirbtų sau, ir sukuria neribotas galimybes savirealizacijai. Dar daugiau – žmonės tiesiog nebenori keisti darbo.“

Savarankiškumo laisvė, pasak P. Masiulio, išsprendžia ir konkurencijos tarp pačių darbuotojų, siekiančių aukštesnių pareigų, problemą. Kiekvienas darbuotojas gali save realizuoti, nes tik jis yra atsakingas už savo veiklos sritį, o tai leidžia įvertinti žmogų ne tik jį skiriant vadovu. Kartu įmonėje skatinama ir horizontali kaita.

„Pasitaiko ir tokių atvejų, kai darbuotojai pereina į visai kita veikla nei jiems įprasta užsiimantį skyrių ir imasi naujų iššūkių. Suprantama, tai visada priklauso nuo paties darbuotojo siekių ir pastangų, bet turime daug tokių pavyzdžių, – kalba vadovas. – Pavyzdžiui, viena darbuotoja savo karjerą prieš daugelį metų pradėjo kaip administratorė, bet nuolat mokėsi, tobulėjo ir šiandien priklauso aukščiausio lygio vadovų komandai. Panašaus augimo pavyzdžių „Tele2“ yra daug ir jais išties labai džiaugiamės.“

Įmonė, pirmiausia, yra darbuotojai, apibendrina P. Masiulis, tad jei kiekvienas jų padaro savo darbą geriau, greičiau, efektyviau – iš to išlošia ir pats verslas. Nėra skirtumo, ar žmogus vadovauja dideliam skyriui, ar aptarnauja klientus telefonu – kiekvienas darbuotojas, kaip ir kiekvienas klientas, yra svarbus. Jei darbuotojai šiandien dirba bent truputį geriau nei vakar – tai ir visa įmonė yra žingsniu toliau.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku