Svarbiausios paslaugos įmonėms ir organizacijoms – neišeinant iš namų

Daugelyje gyvenimo sričių įprasti popieriniai prašymai, sutartys ar kiti dokumentai sparčiai keliasi į elektroninę erdvę. Ne išimtis ir Registrų centro teikiamos paslaugos juridinių asmenų atstovams: elektroniniu būdu pradedamas kelias nuo įmonės ar organizacijos įregistravimo, o reikalui esant tęsiasi ir svarbių įmonei dokumentų ar duomenų pateikimu ir atnaujinimu. Vis daugiau būsimų ir esamų verslo bei ne pelno siekiančių organizacijų atstovų renkasi paslaugas gauti greičiau ir pigiau, o svarbiausia neišeinant iš namų ar biuro.
Juridinių asmenų registre teikiamų paslaugų spektras yra itin platus, o aktualiausias paslaugas galima užsisakyti savitarnoje. Registrų centro Juridinių asmenų registro departamento vadovė Jolanta Kazlauskienė teigia, kad populiariausia el. būdu užsakoma paslauga naujo juridinio asmens registravimas, mat savitarnoje galima įregistruoti populiariausių šešių teisinių formų uždarosios akcinės bendrovės, mažosios bendrijos, individualios įmonės, viešosios įstaigos, asociacijos bei labdaros ir paramos fondo juridinius asmenis.

Galimybė įregistruoti įmonę Registrų centro savitarnoje atsirado dar 2011 metais pirmiausia suteikta galimybė registruoti individualią įmonę, kiek vėliau ir uždarąją akcinę bendrovę, o galiausiai ir kitų aktualiausių teisinių formų juridinius asmenis. Būtent juridinių asmenų registravimas šiuo metu yra dažniausiai naudojama juridinių asmenų registro savitarnos paslauga, pranokstanti pakeistų įstatų ir nuostatų registravimą, valdymo organų duomenų keitimą, buveinės adreso keitimą ir kitas paslaugas, teigia J. Kazlauskienė.
Be jau paminėtų paslaugų, savitarnoje juridinio asmens vadovas arba jo įgaliotas asmuo gali, įregistruoti juridinio asmens teisinį statusą, nurodantį, kad juridinis asmuo yra pertvarkomas, likviduojamas, dalyvaujantis reorganizavime ar reorganizuojamas (išskyrus bankrutuojantį ir likviduojamą dėl bankroto), prokūrą, pakeisti kontaktinius duomenis ir t. t. Taip pat yra galimybė gauti duomenų išrašus ar dokumentų kopijas, skelbti viešus pranešimus, o naujai besikuriančiai įmonei ar organizacijai gali būti aktualus laikinas pavadinimo įrašymas (t. y. savotiškas pavadinimo rezervavimas).
Greičiau ir pigiau
Teikiant popierinius prašymus gyvai, dažnu atveju klientų aptarnavimo padalinyje reikės apsilankyti du kartus, be to, paslaugų įkainiai, teikiant per savitarną, visada būna mažesni kai kurių paslaugų įkainio skirtumas teikiant popieriuje ir elektroniniu būdu siekia netgi iki 50 proc. Visgi, elektroninėmis paslaugomis linkę naudotis ne visi.
Nors juridinio asmens steigimas ar kitų dokumentų pateikimas neišeinant iš namų yra gerokai greitesnis, patogesnis ir kai kuriais atvejais dukart pigesnis nei popieriniu būdu, dalis juridinių asmenų vis tiek renkasi pastarąjį būdą. Manome, kad tokią situaciją lemia tai, kad kai kurie juridinių asmenų savininkai neturi el parašo, kuris yra būtinas užsisakant paslaugas savitarnoje, tai dažniau būdinga asociacijų, viešųjų įstaigų vadovams. Pastebime, kad elektroninėmis paslaugomis dažniau naudojasi privatūs (pelno siekiantys) ir didžiųjų miestų juridiniai asmenys", tvirtina J. Kazlauskienė
.jpg)
Inovacijų agentūros Regioninės transformacijos projektų vadovė Rasuolė Evstafjevienė teigia, kad viena iš priežasčių, kodėl kai kurie asmenys vis dar renkasi aptarnavimą gyvai, yra nepasitikėjimas savo jėgomis ir įsitikinimas, kad tokias paslaugas užsisakyti pačiam sudėtinga.
Kartais juridinių asmenų atstovai įvairias paslaugas užsisako gyvai nepasitikėdami savo jėgomis ir bijodami suklysti ar norėdami gyvai pasitarti su konsultantu, o dalis jų tiesiog nemoka arba net nežino apie tai, jog įvairias paslaugas galima užsisakyti internetu. Be to, pasitaiko, jog bandant atlikti tam tikrus veiksmus internetu, užstringa programa tuomet dalis verslininkų antrąjį kartą gauti reikiamas paslaugas bando gyvai, teigia R. Evstafjevienė.
Inovacijų agentūros atstovė taip pat pažymi, kad tam tikrais atvejais, pavyzdžiui registruojant įmonę ir norint pateikti nestandartinius įstatus ar nuostatus, nėra galimybės jų užregistruoti elektroniniu būdu. Jai antrina ir J. Kazlauskienė jeigu naujo juridinio asmens steigėjams netinka Registrų centro savitarnoje pateiktų steigimo aktų, sutarčių, įstatų bei nuostatų šablonai, reikės eiti pas notarą.
Siekiame, kad steigėjui standartiniais atvejais nereikėtų sukti galvos dėl teisinių formuluočių, tad pateikiame pagrindinių įregistravimui reikalingų dokumentų šablonus. Visgi, jeigu jie nėra tinkami, steigėjas turi kreiptis į notarą, kuris tikrina steigiamo juridinio asmens duomenų tikrumą ir dokumentų atitiktį įstatymų reikalavimams, paaiškina J. Kazlauskienė.
Daugiau informacijos apie juridiniams asmenims Registrų centro teikiamas paslaugas rasite čia: https://www.registrucentras.lt/juridiniai_asmenys/
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti