Svarbiausios paslaugos įmonėms ir organizacijoms – neišeinant iš namų

Reklama publikuota: 2022-06-27
svg svg

Daugelyje gyvenimo sričių įprasti popieriniai prašymai, sutartys ar kiti dokumentai sparčiai keliasi į elektroninę erdvę. Ne išimtis ir Registrų centro teikiamos paslaugos juridinių asmenų atstovams: elektroniniu būdu pradedamas kelias nuo įmonės ar organizacijos įregistravimo, o reikalui esant – tęsiasi ir svarbių įmonei dokumentų ar duomenų pateikimu ir atnaujinimu. Vis daugiau būsimų ir esamų verslo bei ne pelno siekiančių organizacijų atstovų renkasi paslaugas gauti greičiau ir pigiau, o svarbiausia – neišeinant iš namų ar biuro.

Juridinių asmenų registre teikiamų paslaugų spektras yra itin platus, o aktualiausias paslaugas galima užsisakyti savitarnoje. Registrų centro Juridinių asmenų registro departamento vadovė Jolanta Kazlauskienė teigia, kad populiariausia el. būdu užsakoma paslauga – naujo juridinio asmens registravimas, mat savitarnoje galima įregistruoti populiariausių šešių teisinių formų – uždarosios akcinės bendrovės, mažosios bendrijos, individualios įmonės, viešosios įstaigos, asociacijos bei labdaros ir paramos fondo – juridinius asmenis. 

Registrų centro Juridinių asmenų registro departamento vadovė Jolanta Kazlauskienė.
Registrų centro Juridinių asmenų registro departamento vadovė Jolanta Kazlauskienė.

„Galimybė įregistruoti įmonę Registrų centro savitarnoje atsirado dar 2011 metais – pirmiausia suteikta galimybė registruoti individualią įmonę, kiek vėliau – ir uždarąją akcinę bendrovę, o galiausiai ir kitų aktualiausių teisinių formų juridinius asmenis. Būtent juridinių asmenų registravimas šiuo metu yra dažniausiai naudojama juridinių asmenų registro savitarnos paslauga, pranokstanti pakeistų įstatų ir nuostatų registravimą, valdymo organų duomenų keitimą, buveinės adreso keitimą ir kitas paslaugas“, – teigia J. Kazlauskienė. 

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Be jau paminėtų paslaugų, savitarnoje juridinio asmens vadovas arba jo įgaliotas asmuo gali, įregistruoti juridinio asmens teisinį statusą, nurodantį, kad juridinis asmuo yra pertvarkomas, likviduojamas, dalyvaujantis reorganizavime ar reorganizuojamas (išskyrus „bankrutuojantį“ ir „likviduojamą dėl bankroto“), prokūrą, pakeisti kontaktinius duomenis ir t. t. Taip pat yra galimybė gauti duomenų išrašus ar dokumentų kopijas, skelbti viešus pranešimus, o naujai besikuriančiai įmonei ar organizacijai gali būti aktualus laikinas pavadinimo įrašymas (t. y. savotiškas pavadinimo rezervavimas). 

Greičiau ir pigiau 

Teikiant popierinius prašymus gyvai, dažnu atveju klientų aptarnavimo padalinyje reikės apsilankyti du kartus, be to, paslaugų įkainiai, teikiant per savitarną, visada būna mažesni – kai kurių paslaugų įkainio skirtumas teikiant popieriuje ir elektroniniu būdu siekia netgi iki 50 proc. Visgi, elektroninėmis paslaugomis linkę naudotis ne visi. 

„Nors juridinio asmens steigimas ar kitų dokumentų pateikimas neišeinant iš namų yra gerokai greitesnis, patogesnis ir kai kuriais atvejais dukart pigesnis nei popieriniu būdu, dalis juridinių asmenų vis tiek renkasi pastarąjį būdą. Manome, kad tokią situaciją lemia tai, kad kai kurie juridinių asmenų savininkai neturi el parašo, kuris yra būtinas užsisakant paslaugas savitarnoje, tai dažniau būdinga asociacijų, viešųjų įstaigų vadovams. Pastebime, kad elektroninėmis paslaugomis dažniau naudojasi privatūs (pelno siekiantys) ir didžiųjų miestų juridiniai asmenys", – tvirtina J. Kazlauskienė 

Inovacijų agentūros Regioninės transformacijos projektų vadovė Rasuolė Evstafjevienė.
Inovacijų agentūros Regioninės transformacijos projektų vadovė Rasuolė Evstafjevienė.

Inovacijų agentūros Regioninės transformacijos projektų vadovė Rasuolė Evstafjevienė teigia, kad viena iš priežasčių, kodėl kai kurie asmenys vis dar renkasi aptarnavimą gyvai, yra nepasitikėjimas savo jėgomis ir įsitikinimas, kad tokias paslaugas užsisakyti pačiam – sudėtinga. 

„Kartais juridinių asmenų atstovai įvairias paslaugas užsisako gyvai nepasitikėdami savo jėgomis ir bijodami suklysti ar norėdami gyvai pasitarti su konsultantu, o dalis jų tiesiog nemoka arba net nežino apie tai, jog įvairias paslaugas galima užsisakyti internetu. Be to, pasitaiko, jog bandant atlikti tam tikrus veiksmus internetu, užstringa programa – tuomet dalis verslininkų antrąjį kartą gauti reikiamas paslaugas bando gyvai“, – teigia R. Evstafjevienė. 

Inovacijų agentūros atstovė taip pat pažymi, kad tam tikrais atvejais, pavyzdžiui registruojant įmonę ir norint pateikti nestandartinius įstatus ar nuostatus, nėra galimybės jų užregistruoti elektroniniu būdu.  Jai antrina ir J. Kazlauskienė – jeigu naujo juridinio asmens steigėjams netinka Registrų centro savitarnoje pateiktų steigimo aktų, sutarčių, įstatų bei nuostatų šablonai, reikės eiti pas notarą. 

„Siekiame, kad steigėjui standartiniais atvejais nereikėtų sukti galvos dėl teisinių formuluočių, tad pateikiame pagrindinių įregistravimui reikalingų dokumentų šablonus. Visgi, jeigu jie nėra tinkami, steigėjas turi kreiptis į notarą, kuris tikrina steigiamo juridinio asmens duomenų tikrumą ir dokumentų atitiktį įstatymų reikalavimams“, – paaiškina J. Kazlauskienė. 

Daugiau informacijos apie juridiniams asmenims Registrų centro teikiamas paslaugas rasite čia: https://www.registrucentras.lt/juridiniai_asmenys/

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rašyti komentarą 0
Naudos gavėjų duomenų teikimas: trys aktualūs klausimai ir atsakymai Verslo tribūna

Verslas ir organizacijos vis aktyviau teikia duomenis apie savo naudos gavėjus į naująją Registrų centro...

Svarbiausios paslaugos įmonėms ir organizacijoms – neišeinant iš namų Verslo tribūna

Daugelyje gyvenimo sričių įprasti popieriniai prašymai, sutartys ar kiti dokumentai sparčiai keliasi į...

Nuo slidinėjimo trasos iki geležinkelio bėgių – ką dažniausiai parduoda e. varžytynių ir aukcionų portale? Verslo tribūna

Per 200 valstybės ar savivaldybių valdomų įstaigų bei privataus verslo atstovų „iškeitė“ sudėtingus ir...

Įmonės registravimas internetu – populiariausios formos ir svarbiausi žingsniai Verslo tribūna 1

Pastaraisiais metais Lietuvoje mažoji bendrija tapo populiariausia naujai steigiamo juridinio asmens teisine...

E. varžytynių ir aukcionų portale – proveržio metai parduodant turtą aukcionuose Verslo tribūna 5

Praėjusiais metais įvyko simbolinis lūžis: 2013 m. startavęs kaip antstoliams skirtas turto pardavimo...

Duomenys apie naudos gavėjus bus prieinami ir visuomenei Verslo tribūna

Šiuo metu jau didžioji dalis juridinių asmenų turi galimybę teikti duomenis apie savo galutinius naudos...

Finansinių ataskaitų nepateikusioms įmonėms – priminimai Verslo tribūna

Kasmet juridiniai asmenys vasarą pasitinka Registrų centrui teikdami finansinės atskaitomybės dokumentus už...

Klientų verslo struktūras tikrins ir finansų įstaigos, ir notarai, ir auditoriai Verslo tribūna

Juridiniai asmenys, kurie bus nepateikę duomenų apie jų galutinius naudos gavėjus į Juridinių asmenų dalyvių...

Neatskleidus galutinių naudos gavėjų juridiniams asmenims gresia veiklos suvaržymai Verslo tribūna

Visi Lietuvoje esantys juridiniai asmenys, išskyrus tuos, kurių vienintelis dalyvis yra valstybė arba...

Netikslūs kontaktiniai duomenys: kokias pasekmes gali sukelti įmonėms ir organizacijoms? Verslo tribūna

Duomenų tikslumas ir jų aktualumas yra esminė sąlyga visuomenei ir valstybės institucijoms priimti duomenų...

Duomenys apie naudos gavėjus: metas pateikti tikrąsias verslo sąsajas Verslo tribūna 1

Juridiniai asmenys jau gali teikti duomenis Registrų centrui apie jų tikruosius naudos gavėjus – taip...

Komercinės paskirties statinių mokestinės vertės – kaip jos apskaičiuojamos ir kur jas rasti? Verslo tribūna

Kasmet nekilnojamojo turto savininkai pildydami nekilnojamojo turto (NT) mokesčio deklaracijas turi...

Finansinių ataskaitų teikimas: dažniausi klausimai ir atsakymai Verslo tribūna

Artėjant terminui, gegužę suaktyvėja juridinių asmenų finansinių ataskaitų teikimas – šiuo metu Registrų...

Kaip išregistruoti nereikalingą juridinį asmenį ir kodėl tai svarbu? Verslo tribūna

Šiuo metu Lietuvoje yra registruota daugiau nei 250 tūkst. juridinių asmenų – apie 60 tūkst. iš jų neteikia...

Teikiant duomenis apie naudos gavėją ir finansinius rezultatus – atskiri įgaliojimai Verslo tribūna

Gegužės mėnuo Juridiniams asmenims būna pažymėtas finansinės atskaitomybės dokumentų teikimu. Šiemet įmonės...

E. spaudas – verslo automatizacijos pagalbininkas Verslo tribūna

Jau daugiau kaip trečdalis Lietuvos gyventojų aktyviai naudojasi kvalifikuotu e. parašu, o daugiau kaip pusė...

Akcininkų sąrašai: kaip juos pateikti, atnaujinti ir kodėl tai svarbu? Verslo tribūna 1

Jau daugiau kaip dešimtmetį naujos uždarosios akcinės bendrovės Registrų centrui privalo teikti, o jau...

Vis daugiau gyventojų ir institucijų siuntai renkasi E. pristatymą Verslo tribūna 1

Valstybinių institucijų teikiama informacija ir pranešimai gyventojams dažnu atveju yra konfidencialūs, todėl...

Pagrindiniai įmonių finansinių ataskaitų duomenys prieinami nemokamai Verslo tribūna

Prievolė įmonėms kasmet pateikti metinę finansinę atskaitomybę leidžia suformuoti dideles finansinių duomenų...

Artėja finansinių ataskaitų pateikimo terminas: kodėl reikia jas teikti Verslo tribūna

Likus kiek daugiau nei mėnesiui iki finansinės atskaitomybės dokumentų pateikimo termino, informaciją apie...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku