„Swedbank" e. prekybos mokėjimo sprendimai - ieškantiems patikimumo ir plačių galimybių

„Savo klientams galime pasiūlyti vieną plačiausių rinkoje mokėjimo sprendimų pasirinkimą bei kitas finansų paslaugas, todėl e. prekybos įmonės gali gauti joms reikalingas paslaugas „iš vienų rankų“. Dar vienas pranašumas yra „Swedbank“ kaip prekės ženklo atpažįstamumas tarp vartotojų Lietuvoje, iš kurių daugiau kaip 50 proc. turi sąskaitas mūsų banke“, – sako Deimantas Trumpickas, „Swedbank“ Lėšų valdymo pardavimų palaikymo departamento direktorius.
Šiuo metu „Swedbank“ e. parduotuvių valdytojams siūlo šiuos mokėjimo sprendimus:
- Naujos kartos „Bank Link“ alternatyvą – mokėjimų inicijavimo paslaugą, kuri yra populiariausias atsiskaitymo būdas tarp internetu apsiperkančių šalies gyventojų ir leidžia priimti mokėjimus iš skirtingų bankų;
- Universalų mokėjimo internetu sprendimą – atsiskaitymų debeto ir kredito kortelėmis priėmimą, kurį klientai renkasi norėdami paprasto ir saugaus atsiskaitymo, įsigyti prenumeratą ar atlikti pasikartojančius mokėjimus;
- E. piniginių „Apple Pay“ ir „Google Pay“ integraciją, kurios suteikia galimybę patogiai ir sklandžiai atsiskaityti išmaniaisiais telefonais apsiperkantiems vartotojams;
- Visame pasaulyje populiaraus ir plačiai naudojamo atsiskaitymo būdo „PayPal“ integraciją;
- Mokėjimų nuorodos, kurios palengvina prekybą internetu neturint nuosavos e. parduotuvės.

Šie „Swedbank“ mokėjimo sprendimai į e. parduotuves gali būti integruoti per populiarias platformas „WooCommerce“, „OpenCart“, „Magento2“, „PrestaShop“ ir debesijos pagrindu veikiančias platformas Voog“, „Mozello“, „ShopRoller“, „WebShopper“, „Verskis“, „eshoprent“. Banko siūlomus mokėjimo sprendimus taip pat galima integruoti pasitelkus standartizuotą programinę sąsają (API), o mobilioms aplikacijoms siūlomi SDK įrankiai.
D. Trumpickas atkreipia dėmesį, kad tokio aukštą patikimumą turinčio finansų rinkos dalyvio kaip „Swedbank“ mokėjimo paslaugos integracija tam tikrais atvejais gali padidinti ir pačios e. parduotuvės patikimumą, kas yra aktualu smulkiems ar veiklą tik pradedantiems verslams. Žinojimas, kad e. parduotuvei mokėjimo sprendimą užtikrina „Swedbank“, kas mažina nesklandumų riziką, kai kuriais atvejais gali tapti galutine paskata pirkėjui spustelėti mygtuką „įsigyti“.
Iki rugsėjo 30 d. kai kuriems „Swedbank“ mokėjimo sprendimams yra taikomos specialios sąlygos, o pradėti naudotis jais galima už palankesnę kainą. Daugiau informacijos apie „Swedbank“ siūlomus mokėjimo sprendimus galima rasti čia.
Augantys lūkesčiai e. parduotuvėms
Kaip rodo „Swedbank“ apklausos duomenys, internete apsiperka 85 proc. šalies gyventojų, iš kurių daugiau kaip pusė tai daro reguliariai, t. y. bent kelis kartus per mėnesį ar didesniu dažnumu.
Tarp populiariausių interneto pirkinių yra drabužiai, avalynė ir aksesuarai, grožio ir kosmetikos prekės bei sveikatos priemonės, elektronikos įrenginiai ir buitinė technika. Gyventojai internetu taip pat dažnai įsigyja bilietus įrenginius, užsisako viešbučius, perka lėktuvų ir kito transporto bilietus.
„Apsipirkimų internete dažnis ir įsigyjamų prekių tipai rodo, kad internetas vis mažiau nusileidžia fizinei prekybai. Vis dėlto dažnesnis interneto naudojimas, konkurencija tarp interneto prekybininkų, diegiamos apsipirkimo ar atsiskaitymo proceso inovacijos bendrai didina lūkesčius interneto prekybininkams“, – sako D. Trumpickas.
Taupomas laikas, žemesnės kainos ir patogumas – tai pagrindiniai apsipirkimo internetu pranašumai, kuriuos įvardija gyventojai. Bet vis labiau ryškėja pirkėjų lūkestis e. parduotuvėms dėl patikimumo.
Pasak „Swedbank“ atstovo, palyginti su situacija prieš trejus metus, dabar interneto pirkėjai Lietuvoje daugiau reikšmės teikia pačios e. parduotuvės patikimumui ir apsipirkimo proceso joje sklandumui. Remiantis apklausos duomenimis, silpnąja grandimi išlieka apsipirkimo internetu procese išlieka mokėjimo dalis, kur didžiausia respondentų dalis nurodo susidurianti su nesklandumais.
Daugiausia nesklandumų – dėl atsiskaitymo
Apsipirkdami internetu su nesklandumais yra susidūrę maždaug du trečdaliai visų internete apsiperkančių gyventojų. Tiesa, didžioji dalis (57 proc.) nurodo, kad nesklandumai pasitaiko santykinai retai (1 iš 10 atvejų).
Dažniausiai nesklandumai susiję su apmokėjimu (39 proc.), antroje vietoje – pristatymo būdo pasirinkimas (28 proc.). Kiek rečiau su nesklandumais susiduriama registruojantis interneto parduotuvėje (25 proc.) ir formuojant pirkinių krepšelį (24 proc.).
Pasak D. Trumpicko, atsiskaitymo galimybės dažnai yra silpnoji interneto parduotuvių, ypač mažesnių ar nišinių, dalis.
„Kartais vis dar galvojama, kad interneto pirkėjams užtenka pasiūlyti vieną būdą atsiskaityti ir tokiu atveju e. prekybininkas pasirenka jam priimtiniausią būdą. Vis dėlto atsiskaitymas taip pat yra sklandžios apsipirkimo internete patirties dalis ir kuo daugiau pirkėjui priimtinų būdų atsiskaityti siūloma, tuo didesnė tikimybė, kad jo patirtis bus geresnė“, – pastebi „Swedbank“ atstovas.
Skirtingų mokėjimo būdų aktualumas
Kaip pastebi D. Trumpickas, tam tikrais atvejais nepasiūlius tinkamų atsiskaitymo būdų, galima tiesiog netekti dalies potencialių pirkėjų.
Tam tikros kategorijos prekių, kaip bilietai į renginius, skrydžių, viešbučių ar kitų panašių paslaugų, kurių suteikimas numatytas vėliau, pirkimas apskritai rekomenduotinas apmokant mokėjimo kortele, nes paslaugų nesuteikimo atveju, šis būdas suteikia vartotojui daugiau saugumo ir galimybę lengviau atgauti pinigus.
„Dalis kredito kortelių turi pirkinių draudimą, kuris gali būti labai svarbus perkant brangesnes ar kokybei jautrias prekes. Jei tokiais atvejais pirkėjas neturi galimybės atsiskaityti savo kredito kortele, jį galima prarasti dar pradiniame pirkimo etape“, – pastebi D. Trumpickas.
Kitas svarbus aspektas yra tai, kad vis daugiau pirkimų atliekama iš mobiliųjų įrenginių. „Mūsų banko duomenys rodo, kad 3 iš 4 pirkimų internetu, atliekama būtent tokiu būdu. Vartotojo patirtis atsiskaitant čia ypač svarbi, nes lūkestis yra, kad mokėjimą galima būtų atlikti greitai, paprastai, t. y. vienu-dviem žingsniais. Skaitmeninių piniginių („Apple Pay“ ar „GooglePay“) siūloma patirtis mokėtojui šiuo metu yra geriausia rinkoje“, – teigia D. Trumpickas.
Galiausiai, paplitusių mokėjimo sprendimų, kuriuos teikia įsitvirtinę rinkos žaidėjai, naudojimas gali pridėti daugiau patikimumo visai e. parduotuvei ir taip iš dalies padėti įtikinti abejojančius pirkėjus. Pavyzdžiui, kaip rodo „Swedbank“ apklausos duomenys, abejonės dėl apsirikimo internetu saugumo ar tinkančio atsiskaitymo būdo trūkumas sulaiko dalį šalies gyventojų nuo apsipirkimo internete.