„Amazon“ uždarys dalį savitarnos parduotuvių

„Amazon“ nusprendė imtis sąnaudas mažinančio taupymo plano, kuriame numatyta ir fizinių parduotuvių tinklo pertvarka.
Pasak Briano Olsavsky, „Amazon“ finansų vadovo, optimizuoti rengiamasi parduotuves, kurios, regis, turi per mažai potencialo augti.
Laikinai stabdoma JAV veikiančių „Fresh“ parduotuvių plėtra, kol pavyks išgryninti naują formatą, leisiantį išsiskirti tarp daugelio prekybos tinklų.
Numanoma, kad sąnaudų mažinimo laikotarpiu įmonė atsisveikins su 18.000 darbuotojų.
Andy Jassy, „Amazon“ generalinis direktorius, analitikams pažymėjo, kad mažmeninės prekybos veikla, kurią plėtoja „Amazon“, turi būti svarbi klientams, atitikti jų lūkesčius, rašo „Retail Gazette“.
B. Olsavsky, aptardamas fizinių parduotuvių verslą, akcentavo ir rūpesčius e. prekyboje. Ypač Europoje pastebima kritusi paklausa – reiškiniui greičiausiai įtaką daro du veiksniai: milžiniška infliacija, ribojanti gyventojų perkamąją galią, ir karas Ukrainoje.
Nors kalėdinės prekybos rezultatai viršijo analitikų prognozes, visgi analizuojant pagal segmentus, matyti, kad prekybos rezultatai ne JAV pastarąjį ketvirtį smuktelėjo 8% ir sudarė 34,5 mlrd. USD.
VŽ penktadienį rašo, kad internetinės prekybos milžinės „Amazon“ augimas praėjusį ketvirtį pranoko lūkesčius, tačiau investuotojų nuotaikos subjuro kompanijai pateikus vangokas prognozes pirmajam šių metų ketvirčiui. Bendrai 2022 m. tapo metais, žymėjusiais lėčiausią „Amazon“ augimą per ketvirtį amžiaus.
Pajamos 2022 m. ketvirtąjį ketvirtį siekė 149,2 mlrd. USD, kai, „Refinitiv“ duomenimis, analitikų prognozių vidurkis buvo 145,42 mlrd. USD. Pelnas, tenkantis vienai akcijai, buvo 0,03 USD.