2022-12-31 15:11

Didžiausio skaitytojų dėmesio 2022 m. sulaukę prekybos rubrikos „Premium“ straipsniai

VŽ koliažas.
VŽ koliažas.
2022 m. „Verslo žinių“ skaitytojų dėmesį patraukė interviu su prekybos sektoriaus lyderiais, žinomų prekės ženklų ir prekybininkų naujienos, ekspertų įžvalgomis ir statistiniais duomenimis pripildytos apžvalgos.

Pateikiame skaitomiausių prekybos rubrikos „Premium“ straipsnių TOP 20.

1. „Creme de la Creme“ įkūrėjas: „reideriai“ bandė perimti mano verslą 

Andrius Remiševskis, UAB „Alteus“, valdančios „Creme de la Creme Haute Parfumerie“, „Les Moralistes“, „Jo Malone London“ parduotuves, įkūrėjas ir akcininkas, interviu VŽ sako, kad dėl karo nemažai rusiško kapitalo nori iškeliauti į Vakarus, apsimesti vakarietišku ir gaudamas naujų rinkų užsitikrinti prieglobstį. Jis pasakoja, kad jo keturiolika metų sėkmingai veikiantį verslą, t. y. atstovavimą prekių ženklams Baltijos šalyse, bandė perimti Rusijos kapitalo įmonės.

2. Startuolio sėkmė: „Iki“ pasakė taip „Pixevia“ – atidaro autonominę parduotuvę be kasų

Dirbtinio intelekto valdomos parduotuvės Vilniaus senamiestyje „Pixevia“ sprendimas sudomino antrą mažmeninės prekybos tinklą Lietuvoje „Iki“ valdančią UAB „Palink“. „Iki Express 24/7“ parduotuvėje, atidarytoje sostinės Didžiojoje g., naudojami sprendimai yra pirmieji Baltijos regione. „Iki“ investicijos į sprendimą siekė 100.000 Eur.

3. Interviu su D. Mockumi: apie korupcijos bylą, karą Ukrainoje ir nerimą dėl investicijų

Darius Mockus, „MG grupės“ prezidentas, interviu VŽ sako, kad šiandien investuojant į daugiabučių plėtros projektus Vilniuje didžiausias „butelio kakliukas“ susidaro ne dėl su karu Ukrainoje susijusių veiksnių, bet dėl miesto savivaldybės, nepajėgiančios skubiau atlikti biurokratinių funkcijų. Kalbėdamas apie karą Ukrainoje, verslininkas neslepia nerimo, bet kartu akcentuoja – ilguoju laikotarpiu Rusija neturi šansų laimėti, o verslai, dar turėję iliuzijų dėl Rytų rinkų, dabar gavo griežtesnį patvirtinimą, kad jų pasirinkimas buvo per daug rizikingas.

4. R. Kurlianskis: esu velnio neštas ir pamestas – man niekada nemokėjo, kad būčiau švelnus ir pūkuotas

Raimondą Kurlianskį, vieną pagrindinių Dariaus Mockaus bendražygių, buvusių „MG Investment“ akcininkų, savo akcijas pardavusį prasidėjus politinės korupcijos bylai, ir dabar galima dažnai sutikti sostinės „Verslo trikampyje“, kur prieš išsikeldamas į Paupį veikė tuometinis koncernas „MG Baltic“.

5. T. Karosas: „Čili“ pinigų srautas – lūžtantis, negavome paramos, kiek tikėjomės, bet susitvarkysime

Beveik 30 metų Lietuvoje veikiantis restoranų tinklas „Čili pica“ patiria sunkumų, bendrovei negavus tiek paramos ir paskolų iš valstybės, kiek tikėjosi. Pakankamai geros restoranų apyvartos šią vasarą visgi nepakankamos įsipareigojimams pagal ilgalaikes nuomos sutartis su restoranų patalpų nuomotojais vykdyti, kaupiasi skolos tiekėjams, „Sodrai“, nors su darbuotojais atsiskaitoma laiku, interviu VŽ teigia Tadas Karosas, kontroliuojančios įmonės „LTk Capital“, kuriai priklauso „Čili pica“, įkūrėjas.

6. „Maxima LT“ nebėra vienintelė pelningiausia tarp TOP 5 lyderių

Didžiausią Lietuvoje mažmeninės prekybos maisto produktais tinklą valdanti „Maxima LT“ visuomet pasižymėjo ne tik reikšminga rinkos dalimi, bet ir aukštu verslo pelningumu. Vertinant tinklų pelno maržas 2016–2021 m. laikotarpiu, išsiskiria 2021 m., kai tame pačiame pelningumo lygyje atsidūrė ir Vokietijos kapitalo įmonė „Lidl Lietuva“. 

7. Pasaulinė infliacija pasiekė piką: pirmieji defliacijos ženklai

„Maisto krizė“ – skelbia daugelio pasaulinių leidinių antraštės, o vyriausybės lieka susirūpinusios dėl augančių produktų kainų ir gyventojų galimybių juos įpirkti. Akivaizdu, kad kai kurių grupių produktai, ypač grūdinių kultūrų, tebebrangsta, tačiau, pažvelgus atidžiau, matyti, kad kai kurių produktų kainos pradėjo mažėti.

8. Sankcijos veikia: Rusijos verslas karpo sąnaudas, stabdo konvejerius

Mažmeninės prekybos ir gamybos įmonės Rusijoje jau patiria, ką reiškia JAV, ES ir paskirų valstybių Rusijai taikomos sankcijos, kaip greitai pinga rublis ir daugėja tiekimo problemų, todėl peržiūri savo išlaidas ir asortimentą, susitelkdamos į būtiniausių produktų gamybą, mažina kainų akcijų kiekį. Dėl vakarietiškų žaliavų stokos stoja automobilių gamyklų konvejeriai, susidaro specializuotų prekių deficitas.

9. „Vinted“ – 1,13 mln. Eur bauda Lenkijoje

Lietuviško kapitalo naudotų drabužių mainų ir prekybos platformai „Vinted“ Lenkijos konkurencijos ir vartotojų teisių apsaugos priežiūros tarnyba skyrė 5,3 mln. PLN (1,13 mln. Eur) baudą. Reguliuotojui abejonių sukėlė informacijos trūkumas apie „Vinted“ paskyros naudotojui taikomą reikalavimą pateikti asmens tapatybės kortelės kopiją, kad būtų atblokuotos lėšos, gautos iš pardavimų platformos paskyroje, bei papildomai renkamų mokesčių pagrįstumas.

10. „Maxima grupė“ vienodina parduotuvių formatus

„Maxima grupė“ įgyvendina parduotuvių formatų vienodinimo projektą, kurio esmė – kuo daugiau tarpusavyje vienodų parduotuvių, parduodančių tą patį asortimentą, atrodančių taip pat ir veikiančių pagal tuos pačius algoritmus ir principus. Užmojis apima visas 1.400 parduotuvių, veikiančių 5 šalyse.

11. Į rekordines aukštumas šovusios degalų kainos pagaliau kris

Tai signalizuoja situacija pasaulinėje rinkoje ir AB „Orlen Lietuva“ skelbiamos naftos produktų didmeninės kainos, per pastarąsias kelias dienas pagaliau važiuojančios žemyn.

12. Apkarto 136 t druskos: „Lidl Lietuva“ užsakymo nebeperka, KT skundo netiria

Konkurencijos taryba atsisakė pradėti tirti ginčą tarp prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ ir maisto produktų tiekėjo „Representus“ dėl 136 t druskos ir pasiūlė bendrovėms kreiptis į teismą. Tiekėjas stebisi tokiu sprendimu, nes per konsultacijas su Konkurencijos taryba girdėjo kitokią jų nuomonę.

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS

13. Rusijos politologas: balansuojama tarp režimo kracho ir platesnio masto karo

Leonidas Gozmanas, Rusijos politologas, vakar kalbėjęs per „Current Time“ televiziją, kuri šiuo metu Rusijoje yra uždrausta (kanalas prieinamas „YouTube“, „Apple TV“ ir skaitmeninėse TV platformose), teigia, kad Rusijoje nėra žmogaus, kuris galėtų ateiti pas Vladimirą Putiną ir įtikinti jį pakeisti nuomonę.

14. Naujas konkurentas surūkė trečdalį „Heets“ kainos 

Nuo balandžio Lietuvoje savo kaitinamojo tabako produktus pradėjus siūlyti Didžiosios Britanijos bendrovei „British American Tobacco“, atpigo kito, iki šiol vienintelio šios rinkos dalyvio „Philip Morris Baltic“ gaminiai. Tabako kontrolės įstatymas griežtai reguliuoja komunikaciją apie akcijas, tad gamintojai apie savo veiksmus kalba santūriai, tačiau matyti, kad pokyčiai prekyboje vyksta.

15. Taupymo režimas įjungtas: „Maxima“ 30% mažins parduotuvių apšvietimą, naktį išjungs šviečiančias reklamas

Prancūzijai prognozuojant energetikos išteklių trūkumą, ateinančią žiemą taupyti ruošiasi ir verslas – prekybos tinklai pasirašė bendrą sutarimą visose parduotuvėse apšvietimo intensyvumą sumažinti trečdaliu, o temperatūrą – iki 17 laipsnių. Tai rimtas įsipareigojimas, sako Lietuvos prekybininkai, kurie irgi ne tik investuoja į taupaus energijos vartojimo sprendimus, bet ir planuoja imtis kitų priemonių. Galvojama apie žemesnę temperatūrą parduotuvėse, kiek to nedraudžia higienos normos, iš naujo vertinamos galimybės mažinti elektros energijos sąnaudas.

16. D. Dundulis: galiu drąsiai pasakyti, kad bet koks domėjimasis iš Vakarų investuotojų dingo (I dalis)

Dainius Dundulis, „Norfos“ įmonių grupės pagrindinis akcininkas, VŽ podkastų studijoje pasidžiaugė sėkmingais asortimento pokyčių sprendimais, gerais mėsos skyrių rezultatais, pasidalijo planais stiprinti „Norfos“ kulinarijos skyrius, būtinybę renovuoti visas parduotuves, kuriose planuojama tęsti veiklą. Vadovo teigimu, anksčiau su užsienio investuotojais dėl galimybės parduoti verslą kalbėjęs verslininkas, dabar tokių pašnekesių turi vis mažiau. Juntama, anot jo, kad investuotojai stebi situaciją ir linkę pasilaikyti didesnes kapitalo atsargas.

17. Į „Daiseną“ grįžusi J. Milaknytė-Ragelė: darbas „Senukuose“ priminė Seimą

Didmeninės prekybos bendrovės „Daisena“ rinkodaros vadovės pareigas po trejų metų pertraukos vėl eina Jurgita Milaknytė-Ragelė, pastaruosius 3 m. klientų lojalumo didinimu besirūpinusi irgi prekybos, bet mažmenos, bendrovėje „Kesko Senukai Lithuania“. Patirtimi su VŽ podkastų klausytojais besidalinanti rinkodaros ekspertė – atvirai apie korporacinės organizacijos darbo subtilybes, galimybes patekti į tinklų lentynas, nuosavų produktų vystymo džiaugsmą.

18. „Coca-Cola“ ir dalis tarptautinių gigantų Rusiją palieka tik oficialiuose pranešimuose

Rusija jau bemaž du mėnesius žiauriais karo veiksmais niokoja Ukrainą, tačiau net ir tokio periodo neužteko atsitokėti verslams, tebetęsiantiems savo veiklą šalyje agresorėje ir vis dar tebetrypčiojantiems vietoje nesiryžtant priimti griežtų sprendimų.

19. A. Čiburys: per savaitę iš Europos verslo žemėlapio išnyko trys šalys

Viena didžiausių gėrimų gamintojų Baltijos šalyse „MV Group Production“, gėrimus gaminanti „Stumbro“, „Alitos“, „Anykščių vyno“ ir „Gubernijos“ gamyklose bei nemažai prekių eksportuojanti, dėl Rusijos agresijos Ukrainoje patiria nemenkų iššūkių. Laikinai prarastų Rusijos ir Baltarusijos eksporto rinkų įmonė pernelyg nesureikšmina, tačiau apie partnerių situaciją Ukrainoje kalba su dideliu nerimu. Nutrūko svarbių žaliavų dedamųjų tiekimas, o alternatyvų Europoje rasti nėra lengva.

20. „Barboros“ metai: reikšmingai didėjo nuostoliai, dalis perduota UAB „Maxima LT“

Maisto ir kitų kasdienių prekių iš „Maximos“ e. prekybininkės UAB „Barbora“ pardavimo pajamos praėjusiais metais augo dešimtadaliu, iki 24,8 mln. Eur.

52795
130817
52791