2020-12-05 09:59

„Juodojo penktadienio“ išpardavimai leidžia prognozuoti gerą kalėdinę prekybą 

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Pandemijos suvaržymų padarinius jaučiančiame prekybos sektoriuje vis svaresne atsvara fizinei prekybai tampa prekyba internetu. Bankų ir prekybininkų duomenys rodo, kad didžiausi sezono išpardavimai praėjusį, „Juodojo penktadienį“ buvo geri.

„Swedank“ duomenimis, paskutinį lapkričio savaitgalį (lapkričio 27-29 d.) šalies gyventojai kortelėmis interneto parduotuvėse ir e. prekybos platformose iš viso įvairių pirkinių įsigijo už 8,7 mln. Eur.

Pandemijos suvaržymų padarinius jaučiančiame prekybos sektoriuje vis svaresne atsvara fizinei prekybai tampa prekyba internetu. „Swedbank“ duomenys rodo, kad per paskutinį lapkričio savaitgalį, kuomet prekybininkai surengia didžiausius sezono išpardavimus, šalies gyventojai pirkdami internetu išleido 56% daugiau ir atliko 19% daugiau mokėjimo operacijų, palyginti su paskutiniuoju spalio savaitgaliu.

Vieno mokėjimo operacija interneto pirkiniams „Juodojo penktadienio“ savaitgalį sudarė vidutiniškai apie 30,6 Eur ir buvo apie 31% didesnė nei spalio pabaigoje.

„Rudenį vėl įsigalioję karantino apribojimai dar daugiau šalies gyventojų paskatino pasinaudoti interneto apsipirkimo galimybėmis. Didžiąją dalį interneto pirkėjų suviliojo lietuviškos e. parduotuvės, kuriose apsipirkimų dalis per praėjusį savaitgalį padidėjo iki 28%. Šalies gyventojai taip pat aktyviai naudojosi Liuksemburgo, Jungtinės Karalystės, Vokietijos, Airijos elektroninių prekyviečių pasiūlymais“, – sako Pavelas Ladziato, „Swedbank“ Privačių klientų tarnybos vadovas.

Mokėjimų operatoriaus „Paysera LT“, padedančio surinkti pirkėjų e. mokėjimus didžiojoje dalyje Lietuvos e. parduotuvių, duomenys rodo, kad Baltijos šalių vartotojų išlaidos internete tą dieną išaugo dusyk.

„Juodasis penktadienis“ yra viena didžiausių išpardavimo akcijų visame Vakarų pasaulyje, sėkmingai prigijusi ir Lietuvoje. Vengdami susibūrimų Baltijos šalių gyventojai taip pat prioritetą teikė apsipirkimui internete. „Paysera LT“ duomenimis, paskutinį lapkričio savaitgalį, vartotojai išleido du kartus daugiau nei 2019 m.

VŽ taip pat rašė, kad „Juodojo penktadienio“ išpardavimai persikėlė į internetą, o didžiausia išpardavimų karštinės laimėtoja Lietuvoje – e-prekybos milžinė „Amazon“, rodo pasaulinės finansų platformos „Revolut“ klientų Lietuvoje atsiskaitymų kortele duomenys. Tarp 5-ių populiariausių lietuviškų parduotuvių, įskaitant tiek fizines, tiek e. parduotuves, buvo „Maxima“, „Lidl“, „Rimi“, „Pigu.lt“ ir „Senukai“.

Tarp populiariausių e. parduotuvių buvo „Aboutyou.lt“, „Pigu.lt“, „Senukai.lt“, „Ikea.lt“, „Eavalyne.lt“. Lietuvos e. parduotuvėse pastebimai didėjo ir vidutiniškai vieno kliento išleista suma – šiemet ji augo 66% iki 51 Eur. Pasaulinėse e. parduotuvėse „Revolut“ klientai iš Lietuvos išleido vidutiniškai po 61 Eur, 7% daugiau nei pernai, o bendra išlaidų suma didėjo 25%.

52795
130817
52791